IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Sık sık, neden IMAC de F3A değil tartışmalarının arasında bulunuyorum. Diğer modelci dostlara verdiğim cevabı burada da tekrarlayayım, bir nevi tarihe not düşelim


Benim nedenlerim su sekilde:
1-IMAC her sekansi 10 manevradan olusuyor ve yaklasik 3 dakikada uculuyor, buna karsilik F3A da 30 a yakin manevra var ve 9 dakika civarinda her sekansi ucma suresi. Hafta sonlari ucma firsati bulan bir amator pilot olarak 30 manevra ile bogusmak yerine 10 tane cok daha pratik. Sekansi ezberlemek bir iki gununuzu aliyor IMAC'de, F3A'da dagilip gidebiliyorsunuz, ezberlediniz diyelim calisip mukemmellestirmek baska bir dert. Eldeki sezon bitmeden yeni sezon manevralari gelmis oluyor. Ciddi ciddi musabik olacagim derseniz goze almaniz gereken efor muazzam.

2-Buyuk olcekli modellere olan ilgim 90'larin sonunda tanismis oldugum TOC'den geliyor. TOC'de temel amac gerceginden olceklenmis modelle hem IMAC manevralarini ucmak, hem de ayni modelle Freestyle ucmak. Boyle olunca bir ucak ile 2 farkli karakterde ucan bir modeliniz oluyor.
F3A'da ise tam tersi bu durum. Model tamamen pattern manevralar icin tasarlandigindan, hafta sonu keyfi yapayim, biraz egleneyim dediginizde pek de eglenceli olmayan bir modeliniz olmus oluyor. Kaldi ki yapisal olarak cok hirpalamaya gelir modeller de degil F3A'lar

IMAC antrenmani yaparken sikildiniz, konsantrasyonunuz mu dagildi, cekin switchi ve baslasin eglence :) Gunumuz servolari ile tek tusla 3D/XA canavarina donusmus oluyor modeliniz. Benim ufak modelim bu sekilde

3-Ozellikle Spin ve Snapler IMAC'de oldukca gercekci iken, F3A buram buram sunilik kokuyor. Tasarimlari geregi ucaklar gerceklikten oldukca uzaklar

4-IMAC'de gorece uygun butce ile (Ulkemizdeki kuru, ekonomik sartlari bir kenara birakarak yaziyorum) daha cusseli bir ucakla yarismis oluyorsunuz. Havada daha kolay gorulebildiginden ucus konforunuz artiyor (yasliligi da var bu isin)

5-IMAC ölçekli modellerle uçulmak durumunda, bir nevi tam olarak karşılığı olmasa da tek marka kupası gibi ortamı. Ucaktan ziyade (yarisan ucaklarda belirli bir standardin saglandigi ongorusuyle) pilotaj on planda olabiliyor bu sayede musabakada.

F3A'da ise olcekli olma durumu bir zorunluluk olmayınca türlü tasarım değişiklikleri yapılabilmekte (Canalizer, Alt Canalizer, Aktif Fren, Kontra Donüş motor, Envai çeşit kanat tasarımı, kuyruk kalinlastirma, kas kontor biyik, noluyor lan:rolleyes: dagildik yine :lollol:)

Bir nevi uçuşun Formula 1'i denilebilir F3A icin teknik altyapı bakımından.... Böyle bakıldığında baya isiltili suslu geliyorsa da kulaga, amator bir pilot icin bir o kadar komplike bir sistemle basa cikmak anlamina geliyor. Ilerlemek icin yalnizca pilotaj eforu yetmiyor, mukabilinde teknik konularla da oldukca icli disli ilgilenilmesi gerekiyor. Cok fazla parametre olmasi, cok fazla kombinasyonun gozden gecmesi gerekiyor, ki bu da oldukca ciddi bir mesai harcanmasi manasina geliyor. Bu durumda hafta sonu amator ucuslarla iyi bir seviyeye ulasmak pek de kolay degil.

F3A'da iyi bir pilotaj seviyesine ciksaniz da modelinizin tasarimini guncel sekanslara uyduracak seviyede tutamiyorsaniz ya da boyle bir teknik altyapiniz yoksa, ya da bununla neden ugrasmaliyim diyorsaniz piramitin ustunde olma sansiniz oldukca azaliyor bir pilot olarak. Ha savuracak butcem var derseniz, son sampiyonun ucacagi modeli astranomik rakamlar odeyerek sezonda edinebilirsiniz ?

Buna karsin, IMAC'de ucus yaptiginiz modeller belli ve %10 tolerans var olcekten deviyasyon icin. Bu durumda en iyi ucakla ortalama olan arasinda F3A daki kadar devasa bir fark olusmamis oluyor. Bu da amator (sponsorsuz yarisan) pilotlar icin pozitif ayrim anlamina geliyor.

6-Ismi daha havali bi kerem :lol::lol::lol::lol::lol::lol: Millete F3A diyorsun, F ucagi anliyor. Gel de anlat FAI var da F dali var da, 3 oyleydi de A si boyleydi de... (bkz: şaka ).
Hay ağzına sağlık! Ancak bu kadar güzel anlatılırdı...
:saygilar:
 
Sık sık, neden IMAC de F3A değil tartışmalarının arasında kalıyorum. Diğer modelci dostlara verdiğim cevabı burada da tekrarlayayım, bir nevi tarihe not düşelim
Tek kelime ile harika bir yazı olmuş hocam. :heartxf::bravo:%p Benim gibi konu cahili bir insan bile çok rahat bir şekilde anladı. :hoppa:

İleride bulunması kolay olsun diye bu mesajın bir kopyasını ILK sayfada 2.mesaj olacak taşıdım. ;) Daha önceki simulasyon bilgilerini de 3.mesaja taşımıştım zaten. :D

 
Tek kelime ile harika bir yazı olmuş hocam. :heartxf::bravo:%p Benim gibi konu cahili bir insan bile çok rahat bir şekilde anladı. :hoppa:

İleride bulunması kolay olsun diye bu mesajın bir kopyasını ILK sayfada 2.mesaj olacak taşıdım. ;) Daha önceki simulasyon bilgilerini de 3.mesaja taşımıştım zaten. :D


Rica ederim :)

Postta birkaç güncelleme yaptım, dilerseniz onları da ilk sayfaya kopyalayalım, bana yetki vermediği için dokunamadım, moderatör tarafından yapıldı uyarısı çıkıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Rica ederim :)

Postta birkaç güncelleme yaptım, dilerseniz onları da ilk sayfaya kopyalayalım, bana yetki vermediği için dokunamadım, moderatör tarafından yapıldı uyarısı çıkıyor
Evet bazı yaşananlardan dolayı bu şekilde bir düzenleme sınırlaması getirmiştik. Ben ilk sayfadaki mesajı güncellemedim. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Haftalık rapor:

Dün bir miktar rüzgar vardı. Ne kadar mı ? Yalnızca ayakta durmakta zorlanıyordum. Abartılacak bir durum yok ??

Rüzgar sabah saatlerinde oldukça sert, çarpan, piste paralel ve yaklaşık 35-40 km/h hızla esiyordu. Meteoroloji raporu öyle demiyordu halbuki. E hal böyle olunca birçok modelci dostumuz tası tarağı toplayıp evine döndü...

Kendimi uçmamaya ikna için bir sebep ararken 2017 dünya şampiyonasındaki 55km/h yan rüzgar uçuşları aklıma geldi. İçimdeki ses dedi ki; Mızmızlanmayı bırak....Dedim olur ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motive olmak için videoyu??açtım, durum değerlendirmesi yaptım, ne eksiğim var diyip kararımı verdim. Bir yandan da uçacaksın ülennnnn, sabahın köründe uyandırdın beni, onca emek boşuna mı diye sesler geliyor... Bunu diyen beyin isimli organmış... Gö.üm de benzer şeyleri söyleyebilirdi halbuki o niye hiç ses etmiyor ?(Klavyem alfabenin son harfini basmadı bir an kusuruna bakmayın :p:p:p )
Dedim gıdı gıdı etmeyin, organsanız organlığınızı bilinnn. Uçacağım taammm :halay:Vaziyet alın

Videonun tamamını izlemek isteyenler için:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sen kalk 2022 sekansları için açılış gününü böyle bir güne getir, hey allahım... Çıldıracaktım... Hunim uçuyor kardeşim kafamdan, olacak iş mi :rolleyes::lollol::lollol::lollol::lollol::lollol:

Bu yılki sekans geçen yılkine göre aynı zorluk (K=276) derecesinde gibi görünse de bazı gizli ve tatlı zorluklar barındırıyor, buyrunuz zat-ı alileri:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sizlerinde gözlemleyeceği üzere, manevra şablonlarında asimetrik ve yuvarlak hatlar ağırlıkta, üstüne nokta tono entegrasyonu hatta nokta tononun da 8 noktalı segmentleri seçilmiş ki pilot nefes almasın. Üstüne bir de "yatık" manevralar (2 numara) eklenince baya bir şenlikli olmuş sekans. Hem yarışmacı hem de hakem için sıkıntı veren noktalarını not aldım.
Perşembe akşamı mini bir messenger toplantısı yaptık Serdar Salta ile. Bilmeyenler için Salta ülkemizi yurtdışında da temsil etmiş bir IMAC ve F3A sevdalısı modelci ağabeyimiz. Bu arada messengerdaki ekran paylaşımı özelliğini denemiş oldum vesileyle, arada görüntü gitse de genel performansı oldukça tatmin edici, muhabbetinizi bir anda zoom toplantisina evirebilme potansiyeli var ?

Özellikle; kural kitabında hata olarak degerlendirilmemesi gerektiği yazsa da, her hakem değerlendirme kitapçığında da sık sık konu edilmiş noktaları gözeterek bir uçuş stratejisi oluşturduk. Hem sekansları hem de kural kitapçığını anında ekrana yansıtma şansı olunca hemen dönüp bakarak, ne demişler, biz ne yapsak diye diye tamamladık 10 manevrayı

Uçuşa dönelim:
Modeli hazırladım. Hafta içinde ufak ufak ezberlemiştim sekansını ancak uçuş sırasında unutma durumu olabiliyor, özellikle ilk denemelerde diye düşünerek, 5-6 manevrayı deneyeyim, sonrasını adım adım eklerim diye bir plan yaptım kendimce...

Kalkıştan sonra trim kontrolü ve sonrasında hızlıca BOX'a oturduktan sonra ilk manevraya girdim. Aman tanrım, Kağıttaki Figür P oldu yumuşak G ? Hemen tabiat anaya bok atmalar, tabii yahu rüzgardandı demeler vs... Sıradaki diğer manevralara da alışmaya çalışıp (ilk 6 manevra), inişe geldim. Amaç şablon oturtmaktı, ama pek de içime sinmedi. Hızlıca bir değerlendirme sonrası, bir öz eleştiri yapmak gerektiğine ikna oldum. Dedim yapayım, hayırdır çekindiğimiz birşey mi var :coolxf:

Öz eleştirim:
Ulen daha 10 tane manevrayı ezber edememişsin burda anamıza laf ediyon ???.

Bu sebeple kendi kendime yaptırım kararı geldi:
Anammm dedim, toprak anammm, tabiat anammm, cefakar anammm, affet beni, rüzgarının hızını yediğim dedim...

Özrüme rağmen, bir süre daha devam etti anamın bana kızgınlığı. Öğlen saatine kadarki 6 sortiyi kafa rüzgarında, sonraki 4 sortiyi aynı hızda yan rüzgarda uçmak durumunda kaldım. O sırada diğer IMAC' ci dostumuz çıkageldi rüzgardan habersiz. Geçen yıl uzun uzun rüzgar telafisi anlatıyordum bu arkadaşa hı hı diyip boş bakışlar atıyordu dinlerken, dün neyin telafisi olduğunu anlamış oldu anam sayesinde :hoppa: Kanadı eğip bükmeden istikametle çizgiyi korumaya çalışmak oldukça ciddi bir çalışma gerektiriyor. Zira piramitin üstünde iken iyi pilotla en iyi pilotu ayıran şey rüzgar telafi performansı ve unknown serilerdeki performansı. Unknown konusuyla ilgili ilerleyen dönemde ayrı bir bahis açarız sözüm olsun

10 sortilik ağır rüzgar altındaki antrenman sonucunda sablonlar oturdu, 10 manevrayı yardım almaksızın ezberime oturttum ve yavaş yavaş stratejileri de ele almaya başladım. Efendim spin çıkışında ne vardı, hörgüç. Hmm o zaman cross box bacağını çok fazla uzatmamak için önceki manevradan yakın BOX nasıl çıkarım gibi sudoku çalışmaları yapar iken anamdan bir şefkat hareketi geldi ve vanayı birazcık kıstı, rüzgar hızı sanırım 15-17 km/h lere kadar geriledi, evet uçuşu etkilese de tadını kaçıracak seviyede olmadığından keyifli keyifli rüzgar telafili 8 uçuş daha yapıp, 18 sorti ve 36 sekans tekrarı ile haftayı tamamladım. Yahu uçuş sayılarını nasıl aklında tutuyorsun diyenleriniz olabilerrrr, haklılar. Hemen söyleyeyim şarj aletimde o gün yaptığım şarj adedini gösteren bir kutucuk var :saygilar:

Bir ÖSS sorusu (biz o nesildeniz malum)
Sabah 5 dolu batarya ile sahaya gittim, sahada toplamda 13 defa şarj yaptım. Eve döndüğümde hiç dolu bataryam yoktu.

Yukarıda verilenlere göre ben dün kaç uçuş yapmışımdır ? :rolleyes:

A)Ne uçuşu, batarya ile uçuşun ne alakası var ?
B)5 dolu bataryan varmış. E en fazla 5 uçuş olur o zaman
C)Eve döndüğünde bataryan yokmuş. Hepsini kaybetmişsin işte, bir de utanmadan uçuş diyorsun
D) 13-5=8
E) 13+5 =18

Haftanın özeti bu şekilde. Sıkılmadan okumanız adına inişli çıkışlı yazmaya gayret ediyorum. Yeni simaları kazandırırmıyız acaba diye bir motivasyonla yazmaya çalışıyorum, umarım birilerine faydası olmuştur, oluyordur ya da olacaktır

Sevgiler
 
Son düzenleme:
Eline, emeğine sağlık sevgili kardeşim. Anlattıklarını uygulama imkanım olmadığından, benim için çok eğlenceli, başkaları için çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Keyifle okudum. İşine yarayacak birileri mutlaka olacaktır. "Zaten sizden bir b.. olmaz!" deyip de vaz geçmezsen, yazmaya devam. Pek sesim çıkmasa da, en azından okuyup, feyz almaya çalışıyorum.
 
Eline, emeğine sağlık sevgili kardeşim. Anlattıklarını uygulama imkanım olmadığından, benim için çok eğlenceli, başkaları için çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Keyifle okudum. İşine yarayacak birileri mutlaka olacaktır. "Zaten sizden bir b.. olmaz!" deyip de vaz geçmezsen, yazmaya devam. Pek sesim çıkmasa da, en azından okuyup, feyz almaya çalışıyorum.

Bizden olmaz demem, demek zaten haddim değil. Nedense bir tükenmişlik tavrı var herkeste, o canımı gerçekten sıkıyor işte. Ekonomik nedenlerden diyenler olur belki, haklı olabilirler, bilemiyorum. Lakin ben başka yerinden yaklaşıyorum olaya:

Uzağa gitmeyelim, birkaç sene öncesine kadar onca Pilot RC, Aeroworks, Sebart, o bu şu marka en üst seviyede modeller vardı iç piyasada, hem de bir telefonla kapımıza kadar gelen ve de o günkü kurlarla ulaşılabilir rakamlarda, sonuç ? Kimisi seninki mi büyük benimki mi kavgasına, kimisi yanlış tercihlere kurban gitti. Kimileri pilotaj seviyesi yeterli değilken uçuruldu ve zayi oldu. Kimisi biblo gibi sahaya gitti, kanatları takıldı, yakıtı dolduruldu, hava kararmaya yakın motor çalıştırılmadan yakıtı boşaltıldı ve eve dönüldü. Uzun lafın kısası, elimizde imkan varken de ne değerini bildik ne de hakkını verdik. Metod, disiplin ve istikrar neden var ? :rolleyes: Başarı hep kahramalık, cesaret ve kabiliyet kavramları ile mi anılmalı acaba ?

Birkaç büyük problem var hep gözlemlediğim:
1-Herhangi birşeyi okumuyoruz. Tahsil anlamında değil, baya basit bir şeyi bile okumuyoruz, hatta okumadığımız şeyin üstünden de fikir sahibi olup tartışmalara giriyoruz falan
2-Herşeyi biliyoruz (1. maddeye rağmen)
3-Tutkumuz yok, bahane üretmeyi seviyoruz
4-Ya teoride boğuluyoruz, ya da yalnızca icra tarafındayız literatürle alakamız yok. İkisi birden mi olmalı :rolleyes: Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz... :lol:

Yukarıdaki 4 maddeyi kendim için önlemeye çalışsam da, ben de yapıyorum zaman zaman aynılarını, ama inkar etmiyorum azından, bu da olumlu bir adımdır ama di mi ? :saygilar:

İyi ekipman, iyi tesisler falan filan bahaneeee...

Dahtadan / kopükten basit bir modellerle neler neler yapiyor bakin capon emmimiz. Buyrun videosu:

Olmuş mu bence baya baya olmuş. Ama uçağı marka değil, ama müsabaka uçağı değil, ama çok maliyetli değil, ama kaplaması süper değil ama kupa falan almıyor bunu uçurunca, ama ama ama

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kendimden de bir hikaye paylaşayım, "oldum" diye düşündüğümden falan değil, bahane etmemeyi düstur edindiğim için kıymeti olduğunu düşündüğümden:
Çölün ortasında şantiyede yaşadığım bir dönemde , herkeste aynı muhabbet. İnternet yokmuş da, hava sıcakmış da, sıkıntıdan patlıyormuş da.... Aga seni istanbulun göbeğinden de tanırız o zaman da sen sıkılıyordun :evil: Yahu al eline bir bıçak da dahta yont, yokkkk, bir enstrüman çal, iki satır bi şiir karala, bir tiyatro metnini al da aranda geyik yap, taklit yap arkadaşlarınla, spor yap, git kertenkele seyret çölde, kıçının altına naylon ser de tepeden aşağı süzül, yokkk yokkk yokkkkkk...

Çukurova yöremize özgü (Kozan) bir deyiş olduğundan paylaşmakta behis görmüyorum: Derler ki, Os(m)uruklu gö(z)e çavdar ekmeği mahana(bahane):lollol:

(m=s , z=t)

Madem internet yok, aldım bir tane Nokia tuşlu telefon, sorun çözüldü, ne demişler baktın olmuyor bakmayacaasun :lollol: Yıllar geçti halen evimde TV yok, yoksulluğun gözü çıksın. Durumum yok diyene TV'den demi tasarruf olmaz diyorum

Yılların modelcisiyiz, dönecek pervane poşetinde durmaz:) , kanım kaynıyor tabi. Allem ettim kallem ettim birilerini araya soktum, oldu-olmadı bir sürü sorun çıktı ama en sonunda köpük de olsa bir modeli soktum gümrükten binbir risk alarak. Aman canım köpük uçağı ne yapayım ne halta yararki demedim, baya baya uğraştım üzerinde, oturdum trim chartı baştan aşağı uyguladım, esneyen yerlerini iyileştirdim uçağın falan filan ve o sıkıldıkları çölde kendimce bir vaha yarattım. Ahan da video burada. 8 yıl öncesinin. Yine IMAC kafası, araya 3D serpiştirilmiş uçuşun. Baya bildiğimiz köpük uçak, hani kimsenin burnuna koymadığı ya da bunla olmaz dediği. Aklımın yettiği, kabiliyetimin izin verdiğince ama önemlisi bir metod ile çalışınca sonuç:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Forum neden kıymetli benim için yineleyim, birincisi modelcilik ruhu devam ediyor, ikincisi hepimizin moralini yükseltecek şeyleri görmeye ihtiyacı var.

Mesela Mazhar Osmandan dönem arkadaşımız ve hemşehrimiz @Özgür Evren Varol bir expat olarak onca kısıtlamaya rağmen (belki Türkiye'den algılamak zor olabilir şartları) türlü katma değer yaratıyor modelcilik camiasına. Bir kamerayla yeniyor herkesi, vallahi de billahi de yeniyor :lol:

Keza @Sumer Yamaner elinde sopasıyla pardon lehim havyasıyla proceler çıkarıyor ortaya, sanırım procesini yaptığı şeyleri bencamin bakımından tek tuşla ve en kolay edinebilecek abimiz. Bahane ?? Sumeronics RC'de satılmıyor efendim, yan dükkanda Sümertronix RC var oraya bi sorun :lol:

Atladığım dostlar da vardır, affola...

Burada kızdığım kişi @Sarven Bedikoğlu. Sen kalk onca altyapıyı değerlendirme... Yakışıyor mu hiç.... Ahan da polemik için on numara orta, bi plase yapın direk gol :lol:

Bu kafanın ve ruhun halen yaşadığına ve bu kafaya ortak olmak isteyen dostların olduğuna ve bu platformun da onları bize kazandıracağına olan inancımdan şartlar el verdiğince yazmaya devam edeceğim...
 
Son düzenleme:
O değil de, Notos diye çok guzel bir pattern antrenman modeli tasarlayıp basmışlar 3D printer ile. Hazır bu konuda ciddi altyapi da varken elinde, acaba bir tane yapsan da şu hastalığa seni de mi bulaştırsak ?

Gecikmeli oldu azıcık kusura bakmayın :embarras: Notos'u biliyorum, güzel model. Beni tanıyan bilen pek çok arkadaşımdan abimden neden "patern uçuşu" ile ilgilenmediğimi sorunlar oldu hep. Hepsinin ortak kanısı benim uçuş ve pilotaj tarzıma çok uygun bir dal olduğu yönündeydi. Peki neden bunca yıldır hiç bulaşmadım derseniz açıklamaya çalışayım :)
Benim pek kötü bir huyum vardır, yarışmacı hırsı :) Küçük yaşlardan beri lisanslı musabık olarak değişik su (ve sualtı) sporları yapmış olmamdan kaynaklanıyor sanırım. Yanlış anlaşılmasın, bu hırs kazanma hırsı değil, daha çok yapabileceğimin en iyisini yapma, gelebileceğim en iyi yere ulaşma hırsı şeklinde. Bu hırs yüzünden işin içinde "yarışma" olan bir şeyle ilgileneceksem ya hep ya hiç prensibine bakarım, yani o dalda ulaşabileceğim en iyi yere gelebilmek için yapmam gerekeni verebilecek miyim diye bir tartarım. En önemli faktör de vakit bunların içinde, tabi nakit'in de yeri göz ardı edilemez. Yani gerekli vakti ve nakti ayıramayacaksam daha baştan bulaşmamayı tercih ederim o işe. Veya bulaşsam da bir noktada ilerisi için sürdürülebilirliğini sorgulamaya başladığım anda çekilirim. "Ya ne olacak yarışmaysa yarışma, öylesine yapayım, eğlenirim işte" kafası bende yok malesef :) Maksat eğlenceyse ben zaten scale model yapmak ve uçurmakla gayet de güzel eğleniyorum, niye zaten kıt kaynak olan vakit ve nakiti bunlardan çekip başka bir alana kaydırayım ki?

F3A veya IMAC yarışma sınıfları hayli disiplinli bir şekilde kendini adayarak antreman yapmayı gerektiriyor, sanırım bu başlık da bunun çok iyi bir örneği :saygilar: Benim kendimi bu dala bu kadar adayabilme imkanım yok malesef. Sonra biri çıkar ME262 ne oldu der hemen :lol: O yüzden hiç ama hiç bulaşmadan,hakkıyla yapana şapka çıkartıp başarılar dileyerek vaktim oldukça izleyip kendi işime bakıyorum :)



Birkaç büyük problem var hep gözlemlediğim:
1-Herhangi birşeyi okumuyoruz. Tahsil anlamında değil, baya basit bir şeyi bile okumuyoruz, hatta okumadığımız şeyin üstünden de fikir sahibi olup tartışmalara giriyoruz falan
2-Herşeyi biliyoruz (1. maddeye rağmen)
3-Tutkumuz yok, bahane üretmeyi seviyoruz
4-Ya teoride boğuluyoruz, ya da yalnızca icra tarafındayız literatürle alakamız yok. İkisi birden mi olmalı :rolleyes: Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz... :lol:

Çok yerinde tespitler, ama açıkçası ilk ikisinden sonrakiler anlamsız, daha doğrusu ilk iki maddeden sonra ne gelse anlamsız :)

Bu kafanın ve ruhun halen yaşadığına ve bu kafaya ortak olmak isteyen dostların olduğuna ve bu platformun da onları bize kazandıracağına olan inancımdan şartlar el verdiğince yazmaya devam edeceğim...

Benim de paylaşım motivasyonum çok benzer.. Kalan bir avuç dinazoruz şurada, ve her nasıl oluyorsa bu zamanda dinazorların kafa yapısına ilgi duyan gençler de var, herşey onlar için :thumbup::saygilar:
 
Kendimi uçmamaya ikna için bir sebep ararken 2017 dünya şampiyonasındaki 55km/h yan rüzgar uçuşları aklıma geldi. İçimdeki ses dedi ki; Mızmızlanmayı bırak....Dedim olur ?
Gözümle görmesem inanmam denilecek bir rüzgarda uçuş olmuş gerçekten de :eek:
Bir ÖSS sorusu (biz o nesildeniz malum)
Sabah 5 dolu batarya ile sahaya gittim, sahada toplamda 13 defa şarj yaptım. Eve döndüğümde hiç dolu bataryam yoktu.

Yukarıda verilenlere göre ben dün kaç uçuş yapmışımdır ? :rolleyes:

A)Ne uçuşu, batarya ile uçuşun ne alakası var ?
B)5 dolu bataryan varmış. E en fazla 5 uçuş olur o zaman
C)Eve döndüğünde bataryan yokmuş. Hepsini kaybetmişsin işte, bir de utanmadan uçuş diyorsun
D) 13-5=8
E) 13+5 =18
E seçeneyi yani 18 uçuş diyorum ;D
Haftanın özeti bu şekilde. Sıkılmadan okumanız adına inişli çıkışlı yazmaya gayret ediyorum. Yeni simaları kazandırırmıyız acaba diye bir motivasyonla yazmaya çalışıyorum, umarım birilerine faydası olmuştur, oluyordur ya da olacaktır
Üstada senin her yazını zevkle okuyorum. Özellikle aralara serpiştirdiyin espriler harika :heartxf::bravo: Severek, eğlenerek ve belki şahsen hiç kullanmayacak olsamda yeni şeyler öğrenerek takip ediyorum yazılarınıza :hoppa:
 
Bizden olmaz demem, demek zaten haddim değil. Nedense bir tükenmişlik tavrı var herkeste, o canımı gerçekten sıkıyor işte. Ekonomik nedenlerden diyenler olur belki, haklı olabilirler, bilemiyorum. Lakin ben başka yerinden yaklaşıyorum olaya:
Aynen kardeşim. Şu üzerimizdeki ölü toprağını bir gün bir atabilsek :embarras:
Aman canım köpük uçağı ne yapayım ne halta yararki demedim, baya baya uğraştım üzerinde, oturdum trim chartı baştan aşağı uyguladım, esneyen yerlerini iyileştirdim uçağın falan filan ve o sıkıldıkları çölde kendimce bir vaha yarattım
Gerçekten de örnek alınması gereken, eldeki imkanları sonuna kadar kullanıp kendimizi geliştirmenin illa ki bir yolunun olabileceğini gösteren harika bir örnek %p:bravo:
Forum neden kıymetli benim için yineleyim, birincisi modelcilik ruhu devam ediyor, ikincisi hepimizin moralini yükseltecek şeyleri görmeye ihtiyacı var.
Aynen kardeşim :thumbup:
Bu kafanın ve ruhun halen yaşadığına ve bu kafaya ortak olmak isteyen dostların olduğuna ve bu platformun da onları bize kazandıracağına olan inancımdan şartlar el verdiğince yazmaya devam edeceğim...
Hepimizin yapmaya çalıştığı / çalışacağı şey bu olmalı zaten ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan