IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Az yalvarmadim Sümer abiye, eğlencesine katıl diye...
Ahh ahh...

Ben de çabaladım çok, ama bu P-51 olayı aklıma gelmemişti. Düşünsene Sümer abinin uçtuğunu, içini doldura doldura yapacağına imzamı atıyorum.

Hatta benim bildiğim Sümer abiye çıkıp birisi P-51 ile IMAC falan yapılmaz der, sonra bir bakmışsın seneye Unlimited sekansını P-51 le uçuyor :halay::halay::halay::halay:


Hepimiz için kazanç olur:coolxf: Üstüne üstlük de ne proceler çıkar o süreçte...
 
Son düzenleme:
Ben de çabaladım çok, ama bu P-51 olayı aklıma gelmemişti. Düşünsene Sümer abinin uçtuğunu, içini doldura doldura yapacağına imzamı atıyorum.

Hatta benim bildiğim Sümer abiye çıkıp birisi P-51 ile IMAC falan yapılmaz der, sonra bir bakmışsın seneye Unlimited sekansını P-51 le uçuyor :halay::halay::halay::halay:


Hepimiz için kazanç olur:coolxf: Üstüne üstlük de ne proceler çıkar o süreçte...
Kesinlikle. Tamamen aynı düşüncedeyim.
 
Az daha gaz verin, iğneyi de açın!

Vallahi de billahi de gaz değil. Yalnızca karbüratör kolunu oynatıyorum azıcık :)

Abim, senin gibi uzak duran bir dostum vardı burada pattern konusuna...

İki yıldır söyledim durdum, nuh diyor peygamber demiyordu. 2 ay önce hadi dedi denicem, hiç benlik değil diye diye

2 aydaki değişimi inanılmaz. Her gün farklı sorularla geliyor, 9 manevrayı yapar halde şu an 2021 Intermediate sekansında. Modelcilğe yeniden başladım, hevesim müthiş diyip duruyor...

Seni gormeyeceksek bu seviyede bir branşta kimi gorelim abim. Yakışırsın; o da sana yakışır...
 
Haydin toplaşın, yeni yıla saatler kala, yılın son haftalık raporunu geçiyorum, geri sayım başlasın, 15992, 15991 ?... Daha çok saat varmış yaw, sakin ?

Bugün, yani yılın son gününde de uçuş yapmak kısmet oldu. Yeni yıla nasıl girersen öyle gider derler. Amin. Nokta ?

Dün akşam ekiple, sabah erken saatte sahada olmak için sözleştik. Bizim uzman ekibin baktığı bilmem kaç ayrı güvenilir rapora göre hava durumu bugünü güneşli ve çok az rüzgarlı gosteriyordu. Oh dedim, acısını çıkarırız geçen haftalardaki rüzgarlı havanın....

Hava 6:50 gibi aydınlanıyor bu aralar, sabah erkenden çıktım evden, 6:45 gibi pistteydim. Hava aydınlandı ve sürprizzzzz. Yer gök sis ? ve hatırı sayılır bir rüzgar var... Görüş mesafesi desen 40 metre civarı idi.

Ulen dedim, bu nasıl meteroloji raporu, hani gunesliydi, hani rüzgar azdı... Hemen kralı aradım cepten, yardımcısı çıktı tele, dedi agam yeni uyuttuk mışıl mışıl uyuyor yaşlı başlı adam, dilerseniz oğlanı bağlayayim, vekilidir dedi, dedim olur. Uykulu bir alooo, dedim Baboşum sen meteorolojidekilerin maaşını mı kestin ? Yok dedi ağam, öyle şey olur mu. Dedim bu adamlar nasıl böyle rapor verir, ıslandık kaldık burada bunların aklına uyup... Aman dedi agam affet, hemen kellelerini ald.. Lannn, dedim bırak şimdi poz kesmeyi. Bir daha olmasın böyle hata falan fıstık, tamam agam dedi, kusurlarına bakma sen onların, ben konuşurum. Senin de uçuş haberlerini alıyorum, sağlığına duacıyım falan.. E baktım çocukcağız mahçup, ben de büyütmedim konuyu, yeni yıl yüzü suyu hürmetine... Noelini kutlamıştım arayıp geçen hafta, o da yılbaşımı kutladı, kapadık teli (Not: Bu paragraf tamamen hayal ürünüdür, gerçek bir hikayeyle alakası yoktur, herhangi birşeyle de alakası yoktur, ciddiye alınası değildir, yatırım tavsiyesi hiç değildir ?)

Baktık yapacak birşey yok, dedik bekleyelim biraz, en kötü temiz hava alır döneriz. Kahvaltılık birşeyler atıştırdık derken, baktık halen açmıyor hava, ulen havaysan havalığını bilsene diyesim geliyor, sonra bir anda boğazımda düğümleniyor yutuyorum geçen hafta tabiat anamla olan mevzudan ötürü ?. Sabırlı ve uzun bir bekleyişten sonra sis tamamen kalkmasa da, saat 9:40 gibi görüş mesafesinin artması ile birlikte uçuş kararı aldım.

Standart kontrollerden sonra, modeli çalıştırdım ve pistten teker kestim. Orta şiddette yan rüzgar vardı, onun dışında herşey yolunda gibiydi, taa ki birinci manevranın üst segmentine çıkana kadar. Tam tepedeki yarım tonoya başlıyordum ki model bir anda gözden kayboldu ☹️ Sakince kas hafızasına güvenerek manevraya devam ettim ve birkaç saniye sonra model yaklaşık öngördüğüm yerden tekrar belirdi, ancak o birkaç saniye gerilim doluydu. Bizim milli takımın en son katıldıkları avrupa şampiyonasında pilotlarımızdan birinin başına gelmişti aynı durum ancak o dostumuz benim kadar şanslı olamadı malesef, modeli çakılıp parçalanmıştı ☹️ Verilmiş sadakamız varmış diyip inişe geldim ve sisin geçmesini bekledim. Bu sırada minik minik yağmur geçişleri olmaya başladı ve sisi dağıttı. Bu sefer de yağmur izin vermemeye başladı uçuşa. Öğlene kadar yağmurdu sisti derken toplamda 2 sorti yapmış oldum yarım yamalak...

Öğleden sonra hava toparlandı, rahatsız edici değil, tam tersi rüzgar telafisi için biçilmiş kaftan sayılacak bir yan rüzgar vardı, keyifli keyifli antrenmanlar yaptım hava kararana kadar.

Konusu gelmişken, malum hem IMAC hem de F3A rüzgarın telafisini öngörüyor. Biraz bu konuya deginmek istiyorum: Aşağıya yeni bir mesaj olarak ekledim



Bu şartlar altında gün içerisinde ilimanlasan hava sartlarinda oldukca keyifli 11 sorti ile bu yılı noktaladık. Ekipteki dostların bir yıllık değişimleri üzerinden lafladık antrenmanlardan sonra. Başlangıçta basic sekansı dahi darmadağın uçan pilotların sıkı bir tempoyla yalnızca bir sezonda üst segmetlerdeki hareketleri ne kadar temiz çıkardıklarını görmek oldukça keyifliydi benim açımdan, zira çoğu ilk zamanlar eski hatalı manevra alışkanlıkları ile uçuş yapma konusunda inatçılardı. Zamanla ön yargıları kırıldı. İlk başlarda çok çok kolay yapabilecekleri minik degisikler önerdim, işe yaradığını gördükçe daha çok sarıldılar konuya ve gözle görülür sonuçlar aldık. Umarım sezonun gelecek yılki bölümünde de keyifli uçuşlarla paylaşımlara devam edebiliriz.

Buradan, tüm forum ailesine, kabus gibi geçirdiğimiz son birkaç yılı unutturan, sağlıkla, huzurla ve sevgiyle dolu ve bol uçuşlu bir yeni yıl diliyorum...

Kalın sağlıcakla
 
Son düzenleme:
Ekipteki dostların bir yıllık değişimleri üzerinden lafladık antrenmanlardan sonra. Başlangıçta basic sekansı dahi darmadağın uçan pilotların sıkı bir tempoyla yalnızca bir sezonda üst segmetlerdeki hareketleri ne kadar temiz çıkardıklarını görmek oldukça keyifliydi benim

Buradan, tüm forum ailesine, kabus gibi geçirdiğimiz son birkaç yılı unutturan, sağlıkla, huzurla ve sevgiyle dolu ve bol uçuşlu bir yeni yıl diliyorum...
Bizlerde öncelikle senin sonrada tüm ekibin yeni yılını kutluyoruz kardeşim. :thumbup:
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Teşekkürler ve tebrikler!
Yazıyı okurken çok eğlendim.
Senin ekip çok şanslı! Keşke ben uçarken de yanımda hatalarımı görüp beni uyaran ve hataları ne şekilde düzeltebileceğime dair ipuçlarını verebilen bir üstadım olsa diyesim var.
 
Teşekkürler ve tebrikler!
Yazıyı okurken çok eğlendim.
Senin ekip çok şanslı! Keşke ben uçarken de yanımda hatalarımı görüp beni uyaran ve hataları ne şekilde düzeltebileceğime dair ipuçlarını verebilen bir üstadım olsa diyesim var.


Rica ederim üstad, varol...

Sen uçup video atarsan yaklaşık olarak hataları farkeder gözlerim. Fena sayılmam o konuda :)
 
Konusu gelmişken, malum hem IMAC hem de F3A rüzgarın telafisini öngörüyor. Biraz bu konuya deginmek istiyorum

Rüzgar Telafisi:

IMAC, AMA Pattern ve IAC (Gerçek boyutlu insanlı akrobasi disiplini) arasında manevraların skorlanması adına farklı yaklaşımlar mevcut.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Resim, güncel rehberin ilgili kısmından alıntıdır, burada IMAC ve Pattern için uçuş çizgisi (flight path) ana kriter iken gerçek uçakta (IAC) uçağın istikameti (Aircraft attitude) esas alınmakta. Nasıl yani diyenleri görüyor gibiyim. Cevaben, öyle işte diyip, kafaları fazla karıştırmadan devam edelim:saygilar: Bu durumda biz IMAC bahsinde olduğumuzdan uçuş çizgisini esas alacağız ve buna göre rüzgar telafisi yapacağız

İşin felsefesi şu şekilde: IMAC uçağı havada sanki ağırlık merkezinde konumlanmış bir nokta olarak kabul ediyor ve bu noktanın akrobasi figürlerin geometrisini takip etmesini bekliyor.

Peki siz yandan rüzgar alarak uçuş yapıyorsanız, yani rüzgar pilotun yüzüne yüzüne esiyor ama uçak piste paralel olarak sağdan sola veya soldan sağa uçmaya çalışıyorsa rüzgar uçağı sürekli pilota doğru öteleyecek, bu da hakemlerce eksi olarak puanlanacak....

Eee, ne yapiyoruz peki bu durumda ? :rolleyes::rolleyes:

Madem uçağı nokta olarak kabul etmiş IMAC, o zaman yatırırım rüzgar yönüne kanadı oh misler gibi uçarım. Evet uçarsın da hakem aynı zamanda kanat yatışlarını da eksi olarak puanlamakta:rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


La arkadaş sen de bir karar ver telafi edeyim mi etmeyeyim mi ? Ettiğime edeceğime pişman ettirdin dediğinizi duyar gibiyim :lol: Bu konuda atalarımızın bir sözü aklıma geliyor bir anda " No Pain, No Gain ciğerim" Öyle kolay olsa herkes P-51 ile uçardı :coolxf:

IMAC'e göre her 5 derecelik yatıklık yarım puanlık düşüm anlamına gelmekte. Aynı durum rüzgar telafisi durumu için de geçerli. Kanadınız yatarsa ölürsünüz, sen uyursan herkes ölür :rolleyes: Noluyor yaa, açtın yelkeni gidiyorsun yine ?

Demek ki ne yapmıyormuşuz, uçağı rüzgar var diye yatırmıyormuşuz, hatta tono spin snap gibi viril hareketleri dışında her zaman kanatlarımız yere hep paralel olarak uçar durumda oluyormuş. Rüzgarın yönüne doğru gövde istikametini ayarlayabiliyormuşuz.

Nooluyo yaaa ?

Şöyle oluyor tatlışım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rudder, rağdır, ülen özenti gençlik milliyetçi olun biraz be, dümen onun adı dümen. Neymiş ??? DÜMEN

Yaa işte Recep, o maun dümen var ya o maun dümen... Evet nine ? O maun dümen var ya o maun dümen.... Evet nine ?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hah işte, o maun dümen, yalnızca kalkşta kullanılan bir zat-ı muhterem değildir :lol:

Kimse bize dümen anlatmaya kalkmasın, dümeni en iyi biz biliriz biiiizzzzzz.... Eeyy Aymek, bilesin ki bizim receiverlar 5 kanaldan büyüktür. Kimse bizim Aux kanallarımızı sınamasın, sonuçlarına katlanır, bunu da böyle bilesiniz :rolleyes:

Layyn ? daha o gün PID lerini ayarlamadık mı senin, yine ayarların kaçtı bak, vallahi bıktım, kaldırıp atacam seni, aklın başına gelecek ?


Neyse ne diyorduk... Onca laf salatasından çıkan özet şu:

1)
Uçuş sırasında rudder çubuğunu ailerondan çok daha fazla kullanmak gerekiyor senin anlattığına göre. E bize baştan beri yatır aileronu çek elevatörü dedilerdi... Efendim Aymek'e geçtik ya, inişte kalkışta ufak tefek kullanırsınız onları, tutturmayın aileron da aileron diye, ne bu şımarıklık canım her istediğinde aileron mu çektiricez yahu:lol:
2)Fena mı oldu, rudder servoları çalışmamaktan pas tutmuştular bu sayede yağlanmış da olurlar :saygilar:



Eee. ne varki bunda. iki saattir kafamızı ütüledin yine RUDDER da RUDDER, RUDDER da RUDDER, RUDDER da RUDDER, hatta RUDDER da RUDDER diye diye ?

Kızma tatlış, basit bir olay, bi filmi yok.... Hemen bi P-51 alıp piste gidip denemeye başlayabilirsin :hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa:


Telafi aynı şekilde kafa rüzgarında yani piste paralel istikamette uçarken karşıdan ya da arkadan gelen rüzgara karşı da yapılmalı. Bu durumda tırmanma sırasında karın altından rüzgar geliyorsa burun düşürerek, sırttan geliyorsa da burun kaldırarak manevrayı geometrik uçuş hattını bozmadan gerçekleştirmemiz gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İyi de biz de kuluz be kardeşim tren rayı mı bu, tabi ki kaçırabiliriz bir miktar derseniz de 2022 faturaları şu şekilde, enflasyona inat Aymekde cezalar yıllardır aynı. Gel vatandaş, gel :rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu arada unutmadan bu güzel notları da ILK sayfaya yeni mesaj olarak taşıdım kardeşim. :saygilar:

La arkadaş sen de bir karar ver telafi edeyim mi etmeyeyim mi ? Ettiğime edeceğime pişman ettirdin dediğinizi duyar gibiyim :lol: Bu konuda atalarımızın bir sözü aklıma geliyor bir anda " No Pain, No Gain ciğerim":coolxf:
Bence etme... :lollol::lol:
Kimse bize dümen anlatmaya kalkmasın, dümeni en iyi biz biliriz biiiizzzzzz.... Eeyy Aymek, bilesin ki bizim receiverlar 5 kanaldan büyüktür. Kimse bizim Aux kanallarımızı sınamasın, sonuçlarına katlanır, bunu da böyle bilesiniz :rolleyes:
Allah iyiliğini versin hocam, kopardın beni :heartxf::lollol::lol:
Eee. ne varki bunda. iki saattir kafamızı ütüledin yine RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER, hatta RUDDER RUDDER RUDDER RUDDER diye diye... ?

Aynen öyle canııımmm, ben de onu diyorum ya.... Hemen bi P-51 alıp piste gidip denemeye başlayabilirsiniz :hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa::hoppa:
@Sumer Yamaner abi koş koş, birisi seni çağırıyor ;D
 
Yan rüzgar için bizim rehberdeki videolardan telafi örnekleri... Burada rüzgar pilotun sırtından esiyor ve uçağı sürekli uzaklaştırmaya çalışıyor. Bakalım nasıl oluyormuş ideal telafi:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Son düzenleme: