Kayış Aktarmanın (Belt Drive) Popülerleşmesi

Helinin verimsiz olması kimin umurunda? ticari taşımacılık yapmıyoruz sonuta?, sorunsuz uçsun yeter biz işin zevk kısmındayız?

Zaten ben de heli verimsiz tu kaka demedim ki :) kayış mı daha verimli tüp mü daha verimli diye tartışmaya gerek yok, makina toptan verimsiz dedim :) ikisinin arasındaki verimlilik farkının sonuca etkisi yok yani :lollol:
 
Zaten ben de heli verimsiz tu kaka demedim ki :) kayış mı daha verimli tüp mü daha verimli diye tartışmaya gerek yok, makina toptan verimsiz dedim :) ikisinin arasındaki verimlilik farkının sonuca etkisi yok yani :lollol:
Zaten makinenin verimsiz olmasını biz kullanıcılar istiyoruz, bunu kenara koyalım, çok güç çeksin az uçsun ama sağlam ve atik olsun istiyoruz.

İşte bizde bu verimszilik cennetinde, kafamızın mekanik olarak rahat olmasını istiyoruz olay bu kadar basit, uçakçı ya laf anlatması ne zormuş yahu ??
 
onca para döktüğün pillerle bir uçuş yapıp indikten sonra senin pilinin 4te biri paraya satın alınmış pille uçan uçağın hala havada keyifle uçuyor olması rahatsız eder elbet :evil:

Şahsen ben helinin 1 dakikasını uçağın 10 dakikasına değişmem. Olaya süre ve bütçe olarak bakmak bana pek mantıklı gelmiyor.

Keyif alma konusu kişiye özel saygı duyarım ama ekonomiklik konusuna girmeyelim bence zararlı çıkabilirsin. :lol: :lol: :lollol:
 
Son düzenleme:
Şahsen ben helinin 1 dakikasını uçağın 10 dakikasına değişmem. Olaya süre ve bütçe olarak bakmak bana pek mantıklı gelmiyor.

Keyif alma konusu kişiye özel saygı duyarım ama ekonomiklik konusuna girmeyelim bence zararlı çıkabilirsin. :lol: :lol: :lollol:

Sen zaten 10 dakika uçak uçuramıyorsun ki değişesin :evil::evil::evil::coolxf:
 
Zaten makinenin verimsiz olmasını biz kullanıcılar istiyoruz, bunu kenara koyalım, çok güç çeksin az uçsun ama sağlam ve atik olsun istiyoruz.

İşte bizde bu verimszilik cennetinde, kafamızın mekanik olarak rahat olmasını istiyoruz olay bu kadar basit, uçakçı ya laf anlatması ne zormuş yahu ??

Adminle Emre'ye söyleyin bunları, ben uyardım baştan, onlar gel gel dediler :D
 
Uçağını havada unutup evine gideni duydum ama helikopterini havada unutup evine gitmeyi bırak gözünü ayırmayı bile aklına getiremezsin .
Helikopter kolik bebek gibidir . Hep sıkıntılı , hep arızalı , hep ilgi özen ister . E bizlerde adrenalini , sıkıntıyı seven insanlar olduğumuzdan genelimiz içinde arızalı insanlar diyebiliriz .?

Tork tüp , kayış sürüşlü ve hatta fırçalı/fırçasız motorlu kuyruklar önemsiz detay bence . Birinin kırım avantajı , birinin pil avantajı , bir diğerinin çeviklik vs . gibi avantajları var . Yani var oğlu var ama hepimiz biliyoruz ki kayış sürüşlü veya tork tüplü helilerin her ikisi hem yarışmalarda hemde akrobaside hemde basit kullanıcı düzeyinde talep görüyor ... Neticede hepsinde aynı adrenalin , aynı heyecan var . Buda işin "bana sen lazımsın" kısmıdır bence :saygilar:
 
Benim verimden kastim motor gucu altindaki verim degildi bu arada. Tt ile kayis arasinda 5dk ucus suresinde 2-3sn bile fark etmez buyuk ihtimalle. Ancak is otorotasyona gelince 1sn bile fark yaratabilir. Tt aktarma oto’da daha verimli.

Bak bu önemli bir nokta işte, ivmelenme mevzusunda bahsettiğim dönen kütlenin fazlalığı bu otorotasyonda tam tersine avantaj olarak çıkabilir karşınıza, sonuçta sistemin eylemsizliğinin artması otorotasyonda eldeki kullanılabilir enerjinin artması anlamına gelir.
 
Bak bu önemli bir nokta işte, ivmelenme mevzusunda bahsettiğim dönen kütlenin fazlalığı bu otorotasyonda tam tersine avantaj olarak çıkabilir karşınıza, sonuçta sistemin eylemsizliğinin artması otorotasyonda eldeki kullanılabilir enerjinin artması anlamına gelir.

Abi aslinda burda da bir yanlislik var bence. Arabalarda nasil bilmiyorum ama, helilerin torktupleri hakkaten tup. Genelde aluminyum veya karbonfiberden tup seklinde saftlar kullaniliyor. Hic olcmedim ama ayni kuyrugu cevirecek kayistan daha hafif bile olabilirler bu saftlar. Kayisin asil sikintisi gerekli hassas kontrolu verecek kadar gerildiginde makaralar ile olan surtunmesinin artmasi. Araya yayli bir gergi elemani koyulursa biraz daha yumusak birakilabiliyor ama tt kadar serbest donmuyor hicbir zaman.

edit: makara ne ya, kasnak diyememisim ?
 
Abi aslinda burda da bir yanlislik var bence. Arabalarda nasil bilmiyorum ama, helilerin torktupleri hakkaten tup. Genelde aluminyum veya karbonfiberden tup seklinde saftlar kullaniliyor. Hic olcmedim ama ayni kuyrugu cevirecek kayistan daha hafif bile olabilirler bu saftlar. Kayisin asil sikintisi gerekli hassas kontrolu verecek kadar gerildiginde makaralar ile olan surtunmesinin artmasi. Araya yayli bir gergi elemani koyulursa biraz daha yumusak birakilabiliyor ama tt kadar serbest donmuyor hicbir zaman.

Sistemi bir bütün olarak düşünmek lazım, hareketi aktaran tüm unsurlar bir arada. Tüp veya şaftlı bir aktarım için o tüpün veya şaftın ucunda ilaveten iki dişli daha gerekiyor. Yine dişli ile kayış için gereken kasnaklar arasında da fark olabilir. kayışlı helilerim ile tüplü helim farklı boyutlarda olduğu için elimde direk karşılaştırma sonucu yok o yüzden herhangi birşey iddia edemeyeceğim, sizlerin geçmişi tecrübesi çok daha fazla benden :) Ama arabalarda sistemin bütünü olarak bariz ağırlık farkı oluyor. Kaldı ki orda da yeri geldiğinde aluminyum veya karbon tüp şaftlar kullanılıyor.
 
Tork tüp ile kayış arasındaki en basit verim farkı aynen konuşulduğu gibi . Tork tüpün avantajını gösteren bir video vardır . Ana rotoru elle ivmelendirip ( 5 - 6 tur çevirip ) kendi kendine ne kadar döndüğünü gösteriyorlardı . İvmelenmeden sonra tork tüp 7-8 tur atarken kayış sürüşlü 4-5 turda kalıyordu . Tabi birde bu işin içinda tork tüpte var olan aktarım elemanlarının çokluğundan kaynaklanan şu lanet tail wag kısmıda gösteriliyordu .
Align firmasına ait bir videoda ise tork tüp elemanlarının sanıldığının aksine ne kadar sağlam olduğunu gösteren bir videoda kuyruk bıçaklarıyla bir tahta parçasını kesiyorlardı ...