Kayış Aktarmanın (Belt Drive) Popülerleşmesi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,618
Tepkime puanı
14,793
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bakın şimdi aklıma bişey geldi, bu işi ancak kontrollü bir deney çözer :)

Şimdi, iki helici biraraya geleceksiniz, aynı boyutta helileri alacaksınız ama biri TT diğeri kayış, aynı palleri takacaksınız, kafa hızlarınızı aynı devire sabitleyeceksiniz.
Sonra ikiniz birden havalanacaksınız, aynı yükseklikte aynı anda motor kapatıp otorotasyon yapacaksınız. Ama otorotasyonu 0 pitch açısıyla yapacaksınız, negatif pitch kullanmak yok :evil: ikiniz de sağ salim inebildiniz mi, o zaman motor kapatma yüksekliğini 10 metre arttırıp tekrar deneyeceksiniz, böyle böyle taa ki helilerden biri kırılana kadar devam edeceksiniz, sağlam kalan daha iyi demektir. Nasıl?:evil:

Neyse, benim haftasonum başladı, yapacak uçak projelerim beni bekler, size iyi forumlar :coolxf::RCKolik:
 

Yasin Cengiz

Yeni Uye
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
8
Tepkime puanı
5
Konum
ankara
İlgi Alanı
Hepsi
Hem tork tüp, hem kayışlı aynı klasmana ait modelleri kullandım. Sert 3d kullanan biri değilim bu yüzden fark hissetmemiş olabilirim ancak normal uçuşta hissedilmeyen fark için sensör vs lazım ise zaten ekonomik olan daha iyidir 😛
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker

Yıldıray Peker

Çalışkan Uye
Katılım
28 Haz 2016
Mesajlar
217
Tepkime puanı
260
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Hem tork tüp, hem kayışlı aynı klasmana ait modelleri kullandım. Sert 3d kullanan biri değilim bu yüzden fark hissetmemiş olabilirim ancak normal uçuşta hissedilmeyen fark için sensör vs lazım ise zaten ekonomik olan daha iyidir 😛
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. :):saygilar:
 

Benzer konular