Kendi Yakıtımızı Yapalım

Re: Kendi Yakıtımızı Yapalım

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yaw Türker'ciğim sen doğru karışımı yapamamışsan yapma yakıtın ne kabahati var. Ama bu durum çok doğal. Vantilatörcüler olarak bir şeyi yapma, inşa etme ya da onarma gibi bir kavramınız yok ki! Al, vidala, kır, yeni parça al. Döngünüz bu. Doğal olarak yakıt yapmak çok karmaşık gelmiştir! :lol:
Hmmm, bunlar hep ustun helikopter pilotajını cekemeyenlerin soylemlerine benziyor;)
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yaw Türker'ciğim sen doğru karışımı yapamamışsan yapma yakıtın ne kabahati var. Ama bu durum çok doğal. Vantilatörcüler olarak bir şeyi yapma, inşa etme ya da onarma gibi bir kavramınız yok ki! Al, vidala, kır, yeni parça al. Döngünüz bu. Doğal olarak yakıt yapmak çok karmaşık gelmiştir! :lol:

Sümer Abi durum yakıtın doğru şekilde hazırlanamamasından ziyade yakıtı oluşturan bileşenlerdeki kalitenin öngörülemez şekilde değişkenlik göstermesinden kaynaklanıyor bence.

Uçakta sorun yok tabi, zaten 1 - 0 mantığında çalışan bir cihaz. :lollol: Heli motorunun hassas bir ayarlama gerektirmesi sebebiyle bu yakıtlarla performans elde edebilmek şansa kalmış birşey. :-\

Uçak motorlarının karburatörleri bile tek iğnelidir, oradan bile tasarruf etmiş adamlar. :lollol: Artık gerisini siz düşünün, ne koysan uçar tabi gönder gitsin........ :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Türker Akgün' Alıntı:
Sümer Abi durum yakıtın doğru şekilde hazırlanamamasından ziyade yakıtı oluşturan bileşenlerdeki kalitenin öngörülemez şekilde değişkenlik göstermesinden kaynaklanıyor bence.

Uçakta sorun yok tabi, zaten 1 - 0 mantığında çalışan bir cihaz. :lollol: Heli motorunun hassas bir ayarlama gerektirmesi sebebiyle bu yakıtlarla performans elde edebilmek şansa kalmış birşey.

Uçak motorlarının karburatörleri bile tek iğnelidir, oradan bile tasarruf etmiş adamlar. Artık gerisini siz düşünün, ne koysan uçar tabi gönder gitsin........ :lol: :lol: :lol: :lol:

Hıı hııı... Bir de doğru bilgilerle yazsan tadından yenmeyecek Türker'cim. :p
Ben "tek iğneli" karbüratör görmedim bizim motorlarda. Sen gördüysen bir örneğini ver de aydınlanalım! :p
Şimdi tam olarak anlamadığım nokta şu: Uçak motoru sürekli farklı gaz konumlarında çalışır. Helikopter motoru ise ya yüksek rölanti ya da tam gazda. Yani aynen tel kontrol uçakların motoru gibi. Hangi hassasiyetten söz ediyoruz??? :p
Kaldı ki madem vantilatöründe yüksek performans arıyorsun neden ben % 17 yağ koyarken sen % 20 yağla uçuyorsun? Sonuçta aradaki % 3 methanol ciddi bir performans kaybı anlamı taşıyor. Sıkıyorsa uçsana % 17 yağla! :p :D
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Kol saati esprisi aklıma geldi yine durduk yere ;D Ne zaman ineceksin diye sorduklarında ellerini kumandadan çekip saatine bakan ve sonra yarım saat sonra falan inerim diyen modelci... vantilatörde kafayı eğip kumandadaki timera bakamıyoruz kol saati hak getire...
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Sümer Yamaner' Alıntı:
Hıı hııı... Bir de doğru bilgilerle yazsan tadından yenmeyecek Türker'cim. :p
Sümer Abi eski bir helici olduğun için uçak motorlarında " needle valve " olarak bilinen yakıt ayar vanasından helide değişik gaz konumları için 2 tane bulunduğunu biliyor olduğudan öyle yazdım. Haklısın doğru bir kullanım olmadı. :embarras: :laugh:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Şimdi tam olarak anlamadığım nokta şu: Uçak motoru sürekli farklı gaz konumlarında çalışır. Helikopter motoru ise ya yüksek rölanti ya da tam gazda. Yani aynen tel kontrol uçakların motoru gibi. Hangi hassasiyetten söz ediyoruz??? :p
Helilerde bulunan governor sürekli olarak pervaneye binen yüke göre gazı kontrol eder ve kafa devrini sürekli sabit tutabilemek için çaba sarfeder. En önemli görevlerinden biri de ana pervanenin over speed (çok hızlı dönerek) olup dizayn değerlerinin üzerine çıkmasına izin vermeyecek şekilde gazı kapatmaktır. Bu hem heliyi hemde motoru korumaktadır. Yani söylediğin gibi heli motorları sürekli tam gaz ve rölantide çalışmazlar. Ayrıca heli pervanesindeki yük yapılan manevralara göre o kadar hızlı değişim göstermektedir ki governor sürekli olarak karburatöre yeni bir gaz açıklığı komutu verir ve motorunda buna anında cevap verebiliyor olması gerekir. Bu sebeple heli motorları milisaniyeler içerisinde devir düşürüp arttırabiliyor olmalılardır. İşte hassasiyet burada gerekli olur. Gerçi sen bunları benden daha iyi biliyorsun ama ben yine de belki saf kan uçakçılar vardır aramızda diye yazmış olayim. :laugh:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Kaldı ki madem vantilatöründe yüksek performans arıyorsun neden ben % 17 yağ koyarken sen % 20 yağla uçuyorsun? Sonuçta aradaki % 3 methanol ciddi bir performans kaybı anlamı taşıyor. Sıkıyorsa uçsana % 17 yağla! :p :D
Burada tamamen bel altı çalıştığını görüyorum Sümer Abi. :laugh: Saatlerce konuşulabilecek bu konu hakkında daha fazla gündemi meşkul etmek istemem. Temel olarak bunun sebebinin uçak motorlarında olmayan yüksek devir ve sıcaklıkla alakalı olduğunu söyleyerek bitireyim. :saygilar:
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Türker Akgün' Alıntı:
Burada tamamen bel altı çalıştığını görüyorum Sümer Abi. :laugh: Saatlerce konuşulabilecek bu konu hakkında daha fazla gündemi meşkul etmek istemem. Temel olarak bunun sebebinin uçak motorlarında olmayan yüksek devir ve sıcaklıkla alakalı olduğunu yine sen hepimizden çok daha iyi bilirsin. :saygilar:

Bel altı çalışırım. Meslek icabı! :p
Anlamadığım nokta şu. Vantilatör serin serin hava üflerken motor niye çok ısınıyo?! :lol:
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Rasim Öztürk' Alıntı:
Kol saati esprisi aklıma geldi yine durduk yere ;D Ne zaman ineceksin diye sorduklarında ellerini kumandadan çekip saatine bakan ve sonra yarım saat sonra falan inerim diyen modelci... vantilatörde kafayı eğip kumandadaki timera bakamıyoruz kol saati hak getire...

Yahu tabii bakamazsın. Ben saate bakarsam iki damla epoksi ya da CA ile hallederim. Sen bakarsan siparişi ver, dolarları say, bekle Allah bekle, foruma konu aç, paketim gelmediiii... :p :D
 
Ynt: Kendi Yakıtımızı Yapalım

rafet odabaş' Alıntı:
Tüm malzemeler varda, nitrometan bulamadım, Sümer abinin dedigi gibi kurutemizleme malzemeleri satan bir firmada buldum aslında ama saflığı düşük içinde farklı maddelerde var. Olmadı nitrosuz bi yakıt denemesi yapıcam. Nitrometan bulabilen dostumuz olursa bizide bilgilendirsin lütfen.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Konuya geri dönecek olur isek :lollol: :lol: Rafet sen bu yakıtı hangi model için yapmayı düşünüyorsun uçak mı, heli mi ?
 
Ynt: Ynt: Kendi Yakıtımızı Yapalım

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Konuya geri dönecek olur isek :lollol: :lol: Rafet sen bu yakıtı hangi model için yapmayı düşünüyorsun uçak mı, heli mi ?

Uçak için abi, 130 dört zamanlı yakıtı içen bir canavar varda. Uçak dediysem bir arkadaşın uçağı, yakıtı ona yapıcam kendime yapmıycam yanlış anlaşılmasın :rolleyes:

Ama nitrometan heliyakıtını zenginleştirmek için kullanılabilir.

Karanlık tarafa geçti dedikodusu çıkmasın sonra. :D

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Kendi Yakıtımızı Yapalım

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yaw Türker'ciğim sen doğru karışımı yapamamışsan yapma yakıtın ne kabahati var. Ama bu durum çok doğal. Vantilatörcüler olarak bir şeyi yapma, inşa etme ya da onarma gibi bir kavramınız yok ki! Al, vidala, kır, yeni parça al. Döngünüz bu. Doğal olarak yakıt yapmak çok karmaşık gelmiştir! :lol:
Süper tespit [emoji122] [emoji122] [emoji122] [emoji122]
 
Ynt: Kendi Yakıtımızı Yapalım

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yahu tabii bakamazsın. Ben saate bakarsam iki damla epoksi ya da CA ile hallederim. Sen bakarsan siparişi ver, dolarları say, bekle Allah bekle, foruma konu aç, paketim gelmediiii... :p :D
Abi bugün her zamanki gibi formundasın[emoji4] [emoji106]
 
Ynt: Kendi Yakıtımızı Yapalım

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Abi bugün her zamanki gibi formundasın[emoji4] [emoji106]
Celalettin abi sen taraf mı değiştirdin yoksa :eek: :eek: Biz seni en son helici değerli bir abimiz olarak biliyorduk en son :lol:
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Google'a "Sümer Yamaner" yazdım, ikinci sırada kendi kişisel sayfası çıktı. Sayfada 4. sıradaki linke tıkladım, tek bir fotoğraf var. Hava sıcak, kurak bir bölgede Sümer abimiz vantilatörle serinlemeye çalışıyor :eek:
 
Kendi Yakıtımızı Yapalım

Rasim Öztürk' Alıntı:
Google'a "Sümer Yamaner" yazdım, ikinci sırada kendi kişisel sayfası çıktı. Sayfada 4. sıradaki linke tıkladım, tek bir fotoğraf var. Hava sıcak, kurak bir bölgede Sümer abimiz vantilatörle serinlemeye çalışıyor :eek:
Ben de yazayım dedim, bir baktım Sümer abimiz "Doktorum" programına katılmış :thumbup: :bravo:

Hatta programdan kısa bir video da var %p :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol