Kendi Yaptığım Modelim Havalanmıyor

Benim fotoğraftan gördüğüm kadarıyla yatay stab'ın açısında sorun var. Elevatör aşağı basıyormuş gibi duruyor sanki...
Motor zayıf olsa da benim fikrimce scale uçuş için yeterli. Ama motorun itki çizgisi doğrudan yatay staba aşağıdan vuruyor. Yani kuyruğa aşağıdan baskı uygulayacak şekilde. Bu durumda thrust artınca kuyruk kalkmak isteyecektir. Ya kuyruk biraz daha uzun olmalı, ya da motorun açısını biraz daha aşağıya almak gerekebilir....
 
  • Beğen
Tepkiler: Dursun Dayıoğlu
Sırttan ve pusher pervaneli uçak tasarımı pek kolay değildir. Burada muhtemelen birkaç faktör birlikte olayı karıştırıyorlar. Yapılması gereken şey "sistematik" olarak ilerlemek.
Gerçi biz burada önerilerde bulunurken arkadaşımız modelini parçalamış ama artık yenisini yaparsa bu önerilerden yararlanabilir.
İlk adım, uçağın motorsuz süzülüşünün kontrolü. Uygun bir alanda, elden hafifçe ileriye doğru atarak uçağın tavrı kontrol edilmeli. Kanat ve yatay stabilize insidens açıları ve ağırlık merkezi ile oynayarak uçağın düzgün süzülmesi sağlanmadan motor ile ildgili hiçbir şey yapılmamalı.
Uçak motorsuz olarak (motorsuz derken motor ve pervane yerinde ama çalışmıyor olacak!) düzgün süzüldüğünde motor testlerine geçilebilir.
Bu amaçla uçağı bir yardımcı dikkatlice (pervane!!!) tutarken yavaşça gaz açılıp uçağın tepkilerine bakılabilir.
Sırtta pusher pervanesi olan uçaklarda, itki ekseni ağırlık merkezinin üstünde kaldığı için gaz açıldığında uçak burun basmaya meyledecektir. Bunu engellemek için iki temel yaklaşım söz konusudur. Ya motor biraz geriye monte edilir ve çekiş hattının ağırlık merkezinden geçmesi sağlanır (bu durumda motorun önü aşağı arka tarafı yukarı bakacaktır). Bu seçenekte yatay stabın pervane akımının tamamen dışında kalması uygun olur. İkinci seçenekte ise motor tam tersine ön tarafı daha yukarıda olacak eksende monte edilir ve pervane akımının yatay staba aşağı bir baskı uygulaması sağlanır.
Arkadaşımız ilk seçeneği uyguladığını ifade ediyor ama ağırlık merkezinin nerede olduğundan emin mi acaba bilemedim. Çünkü bu uygulamayı yapabilmek için ağırlık merkezinin sadece kanada göre mesafesi değil bir de dikey eksendeki konumu çok önemli. Bunu da hesaba kattı mı bilemiyorum.
Her durumda, yukarıdaki iki temel tasarımdan biri seçilip uygulanıp, motorsuz dengesi tam tutturulmuş uçakta motorun etkileri izlenerek ince ayar yapılabilir.
 
Benim fotoğraftan gördüğüm kadarıyla yatay stab'ın açısında sorun var. Elevatör aşağı basıyormuş gibi duruyor sanki...
Motor zayıf olsa da benim fikrimce scale uçuş için yeterli. Ama motorun itki çizgisi doğrudan yatay staba aşağıdan vuruyor. Yani kuyruğa aşağıdan baskı uygulayacak şekilde. Bu durumda thrust artınca kuyruk kalkmak isteyecektir. Ya kuyruk biraz daha uzun olmalı, ya da motorun açısını biraz daha aşağıya almak gerekebilir....

Aynı şeyi ben de düşündüm. Yatay stabi aşağı aldım. Fakat sonuç değişmedi.Motorun konulmaması veyahut kanadın konumlamasini ayarlayamadigimi düşünüyorum.Tesekkur ederim yardımını için.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Benim fotoğraftan gördüğüm kadarıyla yatay stab'ın açısında sorun var. Elevatör aşağı basıyormuş gibi duruyor sanki...
Motor zayıf olsa da benim fikrimce scale uçuş için yeterli. Ama motorun itki çizgisi doğrudan yatay staba aşağıdan vuruyor. Yani kuyruğa aşağıdan baskı uygulayacak şekilde. Bu durumda thrust artınca kuyruk kalkmak isteyecektir. Ya kuyruk biraz daha uzun olmalı, ya da motorun açısını biraz daha aşağıya almak gerekebilir....
Budan birer tane yapalım...:thumbup:
Aslında uçağı yüksek yapmamın sebebi Sakarya nehrinden kaldirmakti. Fakat test etmeden riske atamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Bu veya buna benzer çok model hedefimde. Ama zaman ayırmak çok zor bu aralar. Teknofest için Red Baron yetiştirmeye çalışıyorum. Canım çıkıyor akşamları...
Red Baronu ve ayrıntılarını bekliyoruz. Kendisi benim favori tayyarem olur .Bir gün uçak uçuracaksam bu Fokker triplane olmalı :saygilar: