Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Halil Ustun' Alıntı:
Müsadenizle bi kaç tecrübemi aktarayım Eğitim Bilimleri Derneğini kurup ve işi bitince kapattım, bu aralar pasif de olsam 2500 üye ve 100 binin üzerinde post atılan stiloturkiye.com forum sitesinin kurucuları ve yöneticileri arasında bulunuyorum, avrupanın en büyük chopper kuluplerinden olan Turkchopper üyesi olarak gerek motorla gerek stilocularla bir çok yere topluca sürdük ve sürmeye devam ediyoruz vs...
Halil kardeşim değerli tecrübelerinden faydalanmayı elbette hepimiz çok isteriz ve emin ol faydalanacağızda. ;)
Ben pek kendi tecrübelerimden bahsetmeye gerek duymuyorum ama tahmin edersinki en basit bakış açısıyla bile sadece modelcilikle uğraşıyor olmamız hepimizin başlı başına belli bir birikim sahibi olduğumuzu göstermeye yeter diye düşünüyorum.
Halil Ustun' Alıntı:
Başka alıntılarla da yapmıştım ama KOMHAVK sevgimden siliyorum, kalvye dili yanlış anlaşılmaya çok müsait. %p... Kırımsız uçuşlar, Sahada görüşmek üzere...
Aklına pek yatmayan şeyler olmuş anlaşılan. Makul olduğu ve güvenlik problemi yaratmadığı sürece fikirlere açık bir ortamımız var diye düşünüyorum. Fikirlerini söyledin diye hiçbirimizin sana kırılıp, güceneceğini zannetmem.
Dediğin gibi bunları sahada konuşup anlaşabileceğimizi düşünüyorum. :saygilar:
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Türker Akgün' Alıntı:
Halil Ustun' Alıntı:
Müsadenizle bi kaç tecrübemi aktarayım Eğitim Bilimleri Derneğini kurup ve işi bitince kapattım, bu aralar pasif de olsam 2500 üye ve 100 binin üzerinde post atılan stiloturkiye.com forum sitesinin kurucuları ve yöneticileri arasında bulunuyorum, avrupanın en büyük chopper kuluplerinden olan Turkchopper üyesi olarak gerek motorla gerek stilocularla bir çok yere topluca sürdük ve sürmeye devam ediyoruz vs...
Halil kardeşim değerli tecrübelerinden faydalanmayı elbette hepimiz çok isteriz ve emin ol faydalanacağızda. ;)
Ben pek kendi tecrübelerimden bahsetmeye gerek duymuyorum ama tahmin edersinki en basit bakış açısıyla bile sadece modelcilikle uğraşıyor olmamız hepimizin başlı başına belli bir birikim sahibi olduğumuzu göstermeye yeter diye düşünüyorum.
Halil Ustun' Alıntı:
Başka alıntılarla da yapmıştım ama KOMHAVK sevgimden siliyorum, kalvye dili yanlış anlaşılmaya çok müsait. %p... Kırımsız uçuşlar, Sahada görüşmek üzere...
Aklına pek yatmayan şeyler olmuş anlaşılan. Makul olduğu ve güvenlik problemi yaratmadığı sürece fikirlere açık bir ortamımız var diye düşünüyorum. Fikirlerini söyledin diye hiçbirimizin sana kırılıp, güceneceğini zannetmem.
Dediğin gibi bunları sahada konuşup anlaşabileceğimizi düşünüyorum. :saygilar:

Sıkıysa anlaşmasın bakalım ;D uçaklarının üstüne çıkar zıplarım vallahi :lol:
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Değerli dostlar, yeni üye olarak eski konuları hortlatabilirim, şimdiden özür dilerim. Saha kurallarının önemini asla tartışmam. Eksik ya da kusurlu bile olsalar kuralsızlıktan her zaman iyidir. Kaldı ki buradaki kurallar bence çok yerinde. Kafama yatmayan bir tek kural var. O da uçuş patterni. Dönüşlerde olası bir teknik arızanın yaratabileceği risk düşünülerek tamamen standart dışı bir pattern önerilmiş. Bu tür bir patternin hem temel uçuş eğitimi açısından hem de havada çarpışma riski açısından çok uygun olmadığını belirtmeliyim. Bunca yıldır çeşit çeşit teknik sorunu gördüm ya da yaşadım ama klasik trafik patterninde dönüşler sırasında bir risk oluştuğuna şahit olmadım. Kaldı ki bu tür bir kumanda kaybı ya da bir servo sorunu riski patternin her yerinde ortaya çıkıp uçağın izleyicilere yönelmesine yol açabilecektir. Dolayısıyla uçuş patterni konusunun gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Sümer Yamaner' Alıntı:
Değerli dostlar, yeni üye olarak eski konuları hortlatabilirim, şimdiden özür dilerim. Saha kurallarının önemini asla tartışmam. Eksik ya da kusurlu bile olsalar kuralsızlıktan her zaman iyidir. Kaldı ki buradaki kurallar bence çok yerinde. Kafama yatmayan bir tek kural var. O da uçuş patterni. Dönüşlerde olası bir teknik arızanın yaratabileceği risk düşünülerek tamamen standart dışı bir pattern önerilmiş. Bu tür bir patternin hem temel uçuş eğitimi açısından hem de havada çarpışma riski açısından çok uygun olmadığını belirtmeliyim. Bunca yıldır çeşit çeşit teknik sorunu gördüm ya da yaşadım ama klasik trafik patterninde dönüşler sırasında bir risk oluştuğuna şahit olmadım. Kaldı ki bu tür bir kumanda kaybı ya da bir servo sorunu riski patternin her yerinde ortaya çıkıp uçağın izleyicilere yönelmesine yol açabilecektir. Dolayısıyla uçuş patterni konusunun gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Sümer Bey çokta yerinde oluyor eski konuları gündeme getirmeniz, teşekkürler %p

Amaç en iyiye yaklaşmaya çalışmak sadece, mükemmele ulaşmış bir kurallar silsilesi olduğunu sanmıyorum dünya üzerinde. Binlerce yıldır dünya üzerinde herkesi memnun edecek bir adalet sisteminin bile kurulamamış olması sanırım bunun en güzel göstergesi.

Sizin önerdiğiniz uçuş paterni nasıl, paylaşabilir misiniz lütfen?
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Yok yanlış anlaşılmasın. Ben önermiyorum. :) Havacılığın temel trafik patterninden söz ediyorum. Yani uzun kenarlarından birinde pistin yer aldığı dikdörtgen pattern.
Örneğin...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yok yanlış anlaşılmasın. Ben önermiyorum. :) Havacılığın temel trafik patterninden söz ediyorum. Yani uzun kenarlarından birinde pistin yer aldığı dikdörtgen pattern.
Örneğin...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Paylaşım için teşekkürler Sümer Bey çok faydalı bir paylaşım hepimiz için.

Ama bence iniş - kalkış paterni bu daha ziyade. Model uçaklar içinde bunda bir değişiklik yok elbette.

Fakat model uçakların havada ring atarlarken insanlardan uzaklaşarak dönmeleri bana mantıklı geliyor hala.
En azından bir zararı olmaz diye düşünüyorum. :saygilar:
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Değerli dostlar, yeni üye olarak eski konuları hortlatabilirim, şimdiden özür dilerim.
Rica ederiz Sümer Bey çok da iyi oluyor. Hem bu vesile ile daha önce paylaşılan eski konularımızı da hatırlamış oluyoruz ;)
Sümer Yamaner' Alıntı:
.. Dolayısıyla uçuş patterni konusunun gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Arslanbey sahasının özellikle her iki dönüş kenarları biraz sıkıntılı :embarras: Bu nedenle özellikle bu şekilde düşünmüştük. Ama yine de sahada yeniden gözden geçirip, yeni bir değerlendirme yapılabilir.

Paylaşım ve katkınız için tekrar teşekkürler :)
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Zararı olur. :) Havada birden fazla uçak olduğunda çarpışmanın önlenmesinin en iyi yolu klasik trafik patternine sıkı sıkıya uymaktır. Burada önerilen patternde ise ters yönde giden iki hattın çaprazlandığı bir bölge var ve bu ciddi bir çarpışma riski oluşturabilir. Zaten gerçek havacılıkta da standart bir pattern oluşturulmasının temel amaçlarından birisi çarpışma riskini azaltmaktır.
Bir de işin farklı bir boyutu var. Zamanında Orhanlı'da uçarken inişleri kolay yapabilmek için pistin iniş ucu tarafına yakın dururdum. Bir gün Ümit Yıldız kardeşim dedi ki "abi öyle yapma, bu işin bir standardı var, tüm yarışmalarda pilot pistin ortası hizasında durur". Tamam, benim birgün bir yarışmaya girme düşüncem yoktu. Ama yine de hatalı bir alışkanlığı daha baştan önlemek gerek.
Şöyle düşünün... Sizinle birlikte uçuşa başlayan bir arkadaş bu patterne alıştı ve birgün Hezarfen'e ziyarete geldi. Kalkıp bir meydan turunu bitirdiği anda ortalıkta homurtular duyulacaktır. :)
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Sümer Yamaner' Alıntı:
Zararı olur. :) Havada birden fazla uçak olduğunda çarpışmanın önlenmesinin en iyi yolu klasik trafik patternine sıkı sıkıya uymaktır. Burada önerilen patternde ise ters yönde giden iki hattın çaprazlandığı bir bölge var ve bu ciddi bir çarpışma riski oluşturabilir. Zaten gerçek havacılıkta da standart bir pattern oluşturulmasının temel amaçlarından birisi çarpışma riskini azaltmaktır.
Bir de işin farklı bir boyutu var. Zamanında Orhanlı'da uçarken inişleri kolay yapabilmek için pistin iniş ucu tarafına yakın dururdum. Bir gün Ümit Yıldız kardeşim dedi ki "abi öyle yapma, bu işin bir standardı var, tüm yarışmalarda pilot pistin ortası hizasında durur". Tamam, benim birgün bir yarışmaya girme düşüncem yoktu. Ama yine de hatalı bir alışkanlığı daha baştan önlemek gerek.
Şöyle düşünün... Sizinle birlikte uçuşa başlayan bir arkadaş bu patterne alıştı ve birgün Hezarfen'e ziyarete geldi. Kalkıp bir meydan turunu bitirdiği anda ortalıkta homurtular duyulacaktır. :)

+1
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

tesekkurler kurallar icin ve uyardiginiz icin ama ben ne yazikki azerbeycandayim ve ne yazikki bu isi bilen birisi yoktur.sayenizde ogrenip aynen sizin yolunuzu gidicem ve gidenlerede tavsiye edicem.heyecan dolu hobbi.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

subhi taghiyev' Alıntı:
tesekkurler kurallar icin ve uyardiginiz icin ama ben ne yazikki azerbeycandayim ve ne yazikki bu isi bilen birisi yoktur.sayenizde ogrenip aynen sizin yolunuzu gidicem ve gidenlerede tavsiye edicem.heyecan dolu hobbi.
Verilen emeklerin takdir edilmesi gerçekten çok güzel bir his :thumbup:

Kaldı ki bu kurallar kendimizin oluşturduğu kurallar değildir. Nerede ise tüm dünyanın uyguladığı temel kuralları baz alarak, gerekli yerlerde kendimize uygun olarak adapte edilmiş halidir.