Kuyruk Servo Sorunu

Özgür Öztürk

Tecrübeli Uye
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
862
Tepkime puanı
1,691
Yaş
46
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Hepsi
Tail servo ile ilgili bir sıkıntım mevcut ve sorunu ne kumanda değiştirerek nede servo değiştirerek çözemedim . Umarım FBL üniteden değildir . Bunun haricinde de genel olarak ciddi ayar sıkıntıları yaşıyorum .

DFC kafa kullanıyorum ;
1-Pal açılarını full pozitif yaptığımda maalesef kuyruk tarafında duran 12 dereceyken ön tarafta olan mutlaka 0.3-0.4 derece daha fazla oluyor .
2-Full negatifte hiçbir zaman 12 dereceyi yakalayamıyorum . Stick travel ayarlarını düşürmeme rağmen .Genelde 13 veya 14 küsürlü değerler görüyorum .
3-Swash leveler da ayar yatptıktan sonra herşey oldukça muntazam görünmesine rağmen 0 pitch hiçbir şekilde ölçülmüyor . Genelde 0.6 - 0.9 arası değer görüyorum .
Mid. stick servo kollar tam 90 derece ve rod merkezleri 33mm ( tarot için bu değerler trex için 32.5mm) .

Bazen swash levelerı taktığımda mutlaka trim ayarlarında bir rod çok değişik değer veriyor . Melesa son ayarlarımda elevator 3 , aileron -6 ve pitch 24 tü . Swash lever kullanmamıza rağmen diğerlerine göre bukadar yüksek bir değer görmek normal mi ?

Tail servom dün elime geçti bugün bütün gün ayar yaptım ama netice videoda göründüğü gibi oldu .

Ayar konusunda da Rasim beyin mini k bar videosunu en az 10 kez izlemişimdir ama yinede istediğim ayarları maalesef tutturamıyorum .
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Konu başlığını lütfen konu içeriğine uygun seçelim.....
 
Sağolun Mehmet Bey ama vaktim olsa seve seve hem tanışmak hemde bilgilerinden faydalanmak için tavsiye edeceğiniz arkadaşlara mutlaka ulaşmaya çalışırım . Şu anki en büyük sıkıntım servonun sürekli bir yana doğru sanki kol o tarafa itilmiş gibi hareket etmesi . Diğer sıkıntıları biraz daha kafa yorup nerde hata yaptığımı araştırsam ( ki dönem dönem sorunsuz ayarladığımda oldu ) mutlaka çözerim . Hiç olmadı Levent Uygun hocamın başının etini yerim olmadı ofisine giderim ( Saygılar Leven hocam ) .

Dün servo elime geçince bugün hevesle giriştim ama bu sürekli kendi başına CCW hareketi delirtti beni . Eskisi de aynısını yapıyordu o yüzden yeniledim . Gerçi farkında değilmişim eskisi dişli sıyırmış son uçuşta .
 
Sağolun Mehmet Bey ama vaktim olsa seve seve hem tanışmak hemde bilgilerinden faydalanmak için tavsiye edeceğiniz arkadaşlara mutlaka ulaşmaya çalışırım . Şu anki en büyük sıkıntım servonun sürekli bir yana doğru sanki kol o tarafa itilmiş gibi hareket etmesi . Diğer sıkıntıları biraz daha kafa yorup nerde hata yaptığımı araştırsam ( ki dönem dönem sorunsuz ayarladığımda oldu ) mutlaka çözerim . Hiç olmadı Levent Uygun hocamın başının etini yerim olmadı ofisine giderim ( Saygılar Leven hocam ) .

Dün servo elime geçince bugün hevesle giriştim ama bu sürekli kendi başına CCW hareketi delirtti beni . Eskisi de aynısını yapıyordu o yüzden yeniledim . Gerçi farkında değilmişim eskisi dişli sıyırmış son uçuşta .


Özgürcüm selamlar,
Helikopterin kuyruğuna tork binmediği müddetçe, "Heading Hold" modda iken bu hareketi yapması "normal".
Üniteden TRİM ayarı yaparken ise böyle bir hareket zaten yapmıyordur.
Eğer uçuş esnasında kuyrukta titreme var ise, ünitenin kuyruk "Gain" ayarını "+" yada "-" ince ayar ile doğru ayara getirmek gerekir biliyorsun.
Yeni servo ile Uçuş yaptın mı durum ne?:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
@LEVENT UYGUN : Levent hocam saygılar . Kuyruk servosu fbl ayar kısmında herşey çok normal . Servo 90 derece ile saat yönüne ve ters yöne eşit mesafede , kumanda kolu hareketlerine eşit tepki veriyor ve komut almadan standart headlock davranışı gösteriyor . Sahada pili takıp fbl ile kumanda eşleştiğinde kuyruk servosu bi kaç saniye sonra hep aynı yöne olmak kaydıyla maksimum değere kadar hareket ediyor .
Sana sorduğum hafta fark ettim. Yeni swash servoları takıp ayarları yaptıktan sonra uçuş sırasında yapmaya başladı .
Servolar bekleğimden çok daha muhteşem . ALZRC DS452-s . Benim gibi bir acemi için bile gözle görülür şekilde fark yaratıyor uçuş sırasında .

Dün gece saat 2 ye kadar almanyada bu işle uğraşan bir arkadaşımla konuştum ve bir kaç forumda açılmış bu tür sıkıntılara ait başlıklara baktım . Arkadaşımın söylediği bu tür sıkıntılar genelde yazılım güncellemeleri sonucunda veya güncelleme yoksa kumanda ile uydu alıcıların eşleşmesinden kaynaklanan sorunlarda oluyormuş .

Senin dikkatini çeken bir konu vardı . " Nasıl olurda dsmx protokolü dsm2 ile çalışır demiştin ? " . Kumandanın yazılımını değiştirdim sana uğramadan önce . Sanırım dsmx protokolü dsm2 olarak görüp bağlantıyıda dsm uydu 22ms aracılığıyla yapmasından kaynaklanıyor . Kesin emin olursam mutlaka bununla ilgili bilgi paylaşırım .
Akşam eve geçince yeniden hem spektrum hemde t8sg ile kurulum yapacağım . Bakalım sonuç ne olacak .
 
Kolay gelsin :D dsmx satalite dsm2 ile de bağlanıyor. Ama biraz uğraştığımda dsmx ile de bağlanıyor. Dsmx ile bağlanınca sorunlar çözülecek diye düşünüyorum. Çünkü bende dsmx satalite'ı dsm2 ile bağlandığımda hiç istediğim şekilde tepki alamıyordum modelden. Bide not olarak şunu söyleyeyim. Kbar ile helede 450 modelde açı ayarı yaparken servoları 90 derece yapıp Swash levellerle eşitledikten sonra sadece ön taraftaki palin açısını ayarla. Açısı düzgün olan palin Swasha bağlandığı parçayı kumpasla yada cetvelle ince bir şekilde ölç. Diğer palin Swasha bağlandığı parçayı bu ölçüye göre ayarla. Yada en basiti parçalar sıfırsa en dibe kadar sık bu iki parçayı. Böylece dert etmeden iki pal de aynı açıda olmuş olur. Eğer illa ince ayar yapacam diyorsan da açı ölçerini her pal için palin baktığı yere doğru tutarak sıfırla. Bir sıfırlama ile 2pali ölçme yani :D çok mu karışık yazdım bilmiyorum da bildiklerimi söylemek istedim. Kolay gelsin tekrardan :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Kuyruk servo sorununu hallettim . Kumandayı alıcıya dsm2 yerine dmsx protokolü ile bağladığımda sorun otomatik çözüldü . Dmsx ile bağlanmak daha zor ama kesin emin olmamak kaydıyla onada bir alternatif bulduğumu zannediyorum .

Başlığı kitlemeden evvel son bir soru sormak isterim . Okuduğum bir kaynakta eğer pallerdeji pozitif açı negatif açıdan fazla ise yani +12 - 10 gibiyse ozaman swash yüksek ve swah linklerin kısaltılması gerekir veya negatif fazla pozitif azsa tam tersi uygulanır yazıyor .
Bu bilgi doğrumudur ?

Bu bilgi doğruysa ozaman swash linkleri 32.5 mm veya 33mm kabul etsekte bu ayarı değiştirmemiz gerekmezmi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Linklere dokunmadan kbar ayar menüsünden açıları arttırabilirsiniz. Ama onun yerine yine kbar ayar menüsünden Swasha trim vererek tek tık belki iki tık ile +12 -10 olan açıyı +11-11 yapabilirsiniz. Zaten 450 modelde 12derece kanat açısı çokda gerekli değil diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
@ Ali Haydar Mesele zaten kbar da . K bar üzerinden ayar yapıp pal de 12 dereceyi yakaladıktan sonra pozitif ve negatifte oluşan açı farkı bu .

Yani şöyle ki ; servo kolları 90 derece , servo linkleri servo kolundan swash link head e 33mm iken pal açı ayarlarına gelindiğinde 12 dereceyi yakalamak için pal ayarları fbl üniteden swash sevyesi 100 ile 80 arasında hareket ettirilerek elde ettiğim değer .
Sormaya çalıştığım soru tamda burda oluşan değer farkı ile ilgili .

pozitif fazla ise swash yüksek veya pozitif az ise swash alçak demek midir ? Bilginin geri kalanı aynen şöyle , eğer swash yüksekse 3 linki de aynı mesafede alçaltın veya yükseltin.

Bu bilgiyi okuduğum kaynak blade 400 kullanıcı kitapçığında ama FB li bir helikopterde . Fbl ile ilgili veya dfc ile ilgili aynı hüküm geçerlimidir ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Kbar da durum nedir bilmiyorum ama Spriti bildiğim için manueli aşağıya ekliyorum spiritte servos menüsünde suptrim ve servo travel correction menüsü altında isteğiniz açıları ayarlayabiliyorsunuz.


 
Bu bilgiyi okuduğum kaynak blade 400 kullanıcı kitapçığında ama FB li bir helikopterde . Fbl ile ilgili veya dfc ile ilgili aynı hüküm geçerlimidir ?

Aynen geçerlidir. Aradaki farkın derece cinsinden yarısını sağlayacak şekilde swash'i alçaltmak (veya yükseltmek) sorunu çözer. Bunu ünitelerin advanced kısımlarından elektronik olarak da yapmak mümkündür, ancak mekanik çözüm her zaman en güzelidir.

Not: Aradaki farkın 0.5 derece civarına kadar düzeltilmesi uçuş hissiyatı açısından yeterli olacaktır. Daha yüksek farkla da sorunsuzca uçuş yapılabilir. Burada temel nokta kullanıcının takıntı seviyesidir. Örneğin ben 0'a 0 ayarlarım :evil: (3-5 uçuş sonra bu ayar ister istemez bozulacaktır, gerekirse yeniden ayarlarım, sorun yok :D )
 
Anlatacaktımda araya ara girdi :D Emre abi zaten söylemiş :D yani 450 boyutunda bir modelde 1 derecelik açıyı trimle yada mekanik olarak çözmenin tek faydası piskoljik olarak mutlu hissetmektir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Yahu arkadaşlar sizleri şu yazdıklarımı okumak zorunda bıraktığım için çok özür dilerim . Kuyruk servosunun hatasını ararken yaptığım ayar hatalarını şimdi ayarları yeniden yapmaya başlayınca fark ettim . Ama olsun sorduğum iyi oldu ve yinede yazdığınız cevaplar için teşekkürler . En azından yarım bildiğim şeyleri netleştirmiş oldum .

@ Emre Kaman : Ah şu herşeyi tamı tamına yapma hastalığı yokmu . Bütün mesele ordan kaynaklanıyor zaten .

Zaman ayırıp cevap yazan arkadaşların vaktini aldığım için tekrar özür diler , ilgilerinden ve yazdıklarından dolayı teşekkür ederim .

Başlık kapatılabilir . Saygılar .