www.bilimselyuzme.com

Li-ion Pil ile Rc Helikopter ?

Sanırım burada verilen 40A sürekli deşarj yüksek ısınma olmadan ani voltaj çökmesi olmadan pili bitirene kadar en verimli deşarj değeri, yoksa bu pilin sürekli deşarj gücü 125A olarak verilmiş anlık 180A
Pillerde hesaplamayı yaparken en rahat olduğu nominal diye ifade ettikleri şeye göre yapıyorlar. Yani 5000 mah nominal kapasite diyor. Ondan 100a asılırsan bu kapasiteyi alamazsın. Veya 1000 nominal cycle diyor. Yine 100a asılırsan 1000 cycle alamazsın. Zaten 1000 döngü de çok müthiş bir rakamda her neyse. Hasılı 40a mevzusu nominal 40a. Eve 40pl ler max 70a ile derecelendirilmiş. Vatandaş 1 dakika boyunca 100a çekiyor. Belki eve 50plde 150a bile sürekli çekmek mümkün olabilir. Isıya dikkat ederken asıl asılabildiğin kadar. Lipo olsa asıl demem ama lionda şişme derdi yok. Şişmeyince de performasını kaybetmiyor. Tabi lipo kadar hızlı kaybetmiyor. Muhakkak hasar alacaktır. Tecrübe etmek lazım. Uzun kullanım testleri lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Açıkçası ben uçak konusunda büyük modelleri hiç düşünmemiştim olaya kendi açımdan bakmışım, sürekli xps malzemeden 100-110 cm boyu 1200- 1300 gr civarı ağırlıkta uçaklar yaptım ve evet daha küçük boyutlu uçaklar için lion da hafif batarya çözümü malesef yok.

Ve detaylı şekilde açıkladığın gibi ilk 3 dk orta 3dk ve son 3dk olarak bölersek uçuş performansı ve gaz tepkileri farklı bunu bilerek alışarak kullanmak gerekli.

Puntaalam konusuna gelince şöyle bi kıyas yapayım elektrikli araçlarda yüksek hızlı şarj için bataryalı istasyon çözümleri yapılıyor yani büyük kapasite trafolarla şebekeden akımı çekip farazi konuşuyorum 100 A dc şarj gücü üretmek yerine, istasyonda bulunan batarya şebekeden sürekli şarj ediliyor araç bu istasyona takıldığında bataryanın yüksek deşarj kapasitesi sayesinde büyük trafolara ihtiyaç duymadan hızlı bir şekilde şarj ediliyor. Ben yaklaşık 1,5 yaşında bi araba aküsü kullandım performansı çok iyi olmasada işimi gördü aküyü sürekli şarjda tuttum ve bir butonla tetiklendiğinde 0,1 saniye ve katlarında aç kapa yapabilen bir anahtar kart aldım bunu punta ihtiyacıma göre 0,1 sn yada akü biraz zayıfladıysa 0,2 sn açık kalacak şekilde ayarladım kartın aç kapa çıkışınıda bir motosiklet rölesine bağladım yani butona bastığımda kart 0,2 sn akım verip mototsiklet rölesini açıyor oda aküden 0,2 sn anlık akım verip kapanmış oluyor.
 
Detaylı araştırma yapacam inşallah ihtiyacım olduğu zaman.