Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Katılım
21 Tem 2016
Mesajlar
176
Tepkime puanı
353
Yaş
28
İlgi Alanı
Heli
Herkese selamlar. Kendimi tanıtma konusunda Logo600sx modelimden bahs etmişdim.



Tek isteyim bana bir otomobil fiyatına denk gelen Logo 600SX modelimi kırımsız ve gönül rahatlığıyla uçurmak. Kafamda olan sorular birden fazla olduğu için bu konu dahilinde sizden yardımcı olmanızı rica edicem. Diğer sorularımı da ilgili konularda belirtiyorum.

İlk sorum şöyle: Logo 600-ü 105mm kuyruk palı ile uçuruyodum kırımdan önce. ESC havada stop edibce taşlı zemine skid-leri üzerine sert düşüş esnasında kuyruk pallarinin yüzeyleri azca çizildiler. Sorun yok gibi gözüküyor, 105mm ile devammı edeyim yoksa yep-yeni 115mm kuyruk pallerimimi takayım 600lük heliye? 115mm fazla olmazmı sizce?

2ci sorum: Servoları frameye küçük lastiklerin içlerine geçirilen silindileri takmadan yalnızca lastikler ve vida ile sabitledim. Bu arada freym karbon. Elektrikli helikopterde silindire ihtiyac varmıdır? Lastikleri de fazla sıkınca çatlamış gibi duruyolar.

3cü sorum: Karbon freym-de motorun dışda kalan shaftı freymde 3cü rulmana takılıyor. O rulmanın seramik olanından aldım ben. Seramik rulman daha iyi diye okudum forumda. Gönül rahatlığı ile kullana bilirmiyim peki 25.000 rpm yapan motor altı kısımda?

4cü sorum: Kırımdan sonra modeli tümüyle sökdüm bi temizlik yapayım dedim. 450-lerden kalma bir alışkanlık, peçeteyle OWB-nin içerisinde siyah olmuş grease-yi silerken bide ne görsem, peçede OWB-nin bir slindirini tutan metal plakayı dışarı çıkarmış ve ezmiş. 1saat uğraşdan sonra zar zor metal plakayı içeri geri sokdum. Bu durumda olan OWB ile 1 sefer uçuş yapdım, motoru kapatınca ana pal normal dönüyodu, yani hiç sıkışma falan yokdu. Vallah para olsa şu an yenisi alırdım ama malesef imkanlarım kırımdan sonra baya bi kısıtlandı şu aralar. :embarras: Bu durumdakı OWB ile bi süre idare ede bilirmiyim?

5ci sorum: 2200 kafa devri fazla diyolar helifreak-da. Ben kırımdan önce hep 2200ile takılıyodum :rolleyes: ekstrim 3d seven birisi olarak en ideal kafa turunu kaç RPM-e ayarlayayım ?
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Logo konusunda benden daha tecrübeli arkadaşlar eminim daha doğru ve detaylı bilgi vereceklerdir. Ben bildiğim kadarı ile açıklamaya çalışayım.

Öncelikle LOGO 600 Hangi serisini kullanıyorsun Ferid ?

1- Kuyruk pali sadece yüzeysel olarak çizildi ise bence 105 kullanmaya devam et. İstersen bir resmini paylaş pallerin, hep beraber kontrol etmeye çalışalım. Düşük kafa devrinde kuyruk palini büyütmek avantajlı. Onun harici manual belirtilen kafa devrinde uçulacaksa, yine manual belirtilen kuyruk palini kullanmak gerekir diye düşünüyorum.

2- servo Montajı sırasında servo kutularından çıkan plastık ve silindirleri biz heliciler montaj sırasında kullanmıyoruz ;) Bunlar özellikle benzinli uçak gibi aşırı vibrasyon olan modellerde montaj sırasında kullanıyor.

3- Bunu tam olarak anlamadım. Resim paylaşır mısın ?

4- OWB dediğim parça hangisi. Kafadaki açık rulman mı ?

5- Logo 600 SX manual de max kafa devri 2.100 olarak gösterilmiş.
LOGO 600 SE max 1800 rpm and Max +-12

Buna göre senin 2.200 kafa devri gerçekten yüksek. Şahsen Manuel'den söylenen kafa devrini kesinlikle geçmeni önermem ki bence gerek de yok. Tareq gibi uymadığımız sürece bu devirler bu modeller için bence gayet yeterli ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Hayırlı olsun modelin Ferid, güzel tercih... Benim de ilk mikado modelimdi 600sx :)

105 gayet yeterli 115 çok... Ki 105 i birçok 700 size model kullanıyor. Low rpm de bile 105 işini görecektir. Sonuçta 600 model...

Mehmet abiye katılıyorum. Metal bileziğe falan gerek yok. Lastik yerine plastik "servo plate" gibi şeyler kullandığım da oluyor benim, msh kitlerinden çıkar, diğer markalarda da var benzer şeyler.

Çok gerek yoktu ama iyi yapmışsın. Gönül rahatlığı ile kullanabilirsin o tarz kaliteli bi rulmanı...

One way bearing dediğine göre sıkıntı çıkarmamış gibi.. Sen yine de ara ara kontrol et. Owb boşa çıkarsa motorun gücünü ana rotora aktaramayıp zorunlu iniş yapabilirsin, inşallah kırım da olmaz böyle bi durum olursa. Bir de align grease yerine daha akışkan, düşük viskoziteli yağlar kullanıyorum ben owb de, teflon (ptfe) katkılı. Triflow un ürünleri güzel.

600sx için 2100 güzel olabilir. Manual plastik frameli model için, seninkinin ağırlık nedir bilmiyorum, karbon frame muhtemelen bi tık daha ağır. O yüzden çok da düşme rpm konusunda, ama abartmaya da gerek yok. Üç tane idle ayarlayacaksan en yükseği yine 2200 olabilir, öncekiler 2000 ve 2100 olabilir. Deneyerek verdiği tepkilere göre sevdiğin bi kafa turunu bulursun.

Kırımsız uçuşlar
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Ferid kardeşim Logo daki bahsettiğin sorular (3-4) hakkında maalesef logo kullanmadığım için fikir sahibi değilim.

Ama genede konuya yorum yazıp modelin hayırlı olsun demek istedim.

Gördüğüm kadarıyla forumu zaten yakından takip ediyor, takıldığın kısımlarda soru soruyorsun. Bu şekilde devam ettiğin sürece modelin en kısa sürede ayaklanır ve Allah ın izniyle daha da düşmez :)

Doğru yoldasın %p Tebrikler :thumbup:
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Diger cevaplarin yaninda, one way rulmanini en kisa surede degistirmeni oneririm. Eger bir parca cikmis ise, one way bozulmus demektir.
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

One way şakaya gelmez bencede değiştirmekte fayda var.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Mehmet abi, benim model tam olarak karbon freymli, logo690 tailboom-lu bir logo 600SX model. Strech bir model ama 600mm-lik pal kullanıyorum. Kuyruk palin üzerinde olan çizikler en fazla resimde gözükdüyü kadar. Bence ben bu çizik olayını abartdım diye düşünüyorum :embarras:

One way bearing-e gelirsek, Mikadonun kendi OWB-si hub ile birlikde sanırım 30$ civarında. Helifreak-dan araştırdım birisi diyo align,sub OWB-si kullandlm 1 hafta gitmedi, bi başkası diyor ben logoda align kullanıyorum ve mutluyum. Şimdi benim sorum şöyle. 30$ verib komple hub,bearingmi alayım yoksa altdakı linkde olan OWB setinimi? Tavsiyeleriniz hangi yönde olurdu?



OWB-nin durumu da resimdeki gibi. Slindiri tutan metal plaka yuvadan çıkmış. Shaftı takmadan önce plakayı yuvasına takıb sonra shaftı takdım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Tamda aynı sebepten benim 570 in one way havada kitlenmişti, ben rulmancıdan 30 TL ye one way alıp kendim taktım. Sorunuz kullanıyorum,

O metal parçayı ocakta ısıtıp one way rulmanı rahatça sökebilirsin, %90 büyük bi rulmancıda aynısı vardır, alıp 643 loc tite ile yerine takabilirsin. Loc tite sürmeden önce one way rulmanının üstünü zımparalamayı unutma [emoji106]

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Kuyruk palinin uçları ve kenarlarında bir hasar yok ve sadece yüzeyde resimde gözüken çizikler varsa evet biraz fazla abartmışsın Ferid :laugh: Bu pal rahatlıkla kullanılır, sorun olmaz.

OWS gelince. Verdiğin link rulman kalitesini bilmiyorum dolayısıyla yorum yapmam zor. Rulman var 10 TL, rulman var 50 TL

Align malzemeleri genellikle fiyat/performansı gayet iyidir. Eğer orijinal Logo alamayacaksan bence bilinen Align almak daha mantıklı :)
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Çekmeceden şansıma 8 tane hemi de karbon olan sevo sabitlemek için bundan buldum :yuppi:. Benim servoları logoya bunlarla sabitlesemmi acaba? :rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Ferid Hemidov' Alıntı:
Çekmeceden şansıma 8 tane hemi de karbon olan sevo sabitlemek için bundan buldum :yuppi:. Benim servoları logoya bunlarla sabitlesemmi acaba? :rolleyes:
Su anki montaj nasıl peki ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Su anki montaj nasıl peki ?

Mehmet abi, lastik ve vida ile sabitlemişdim, bu gün bunları bulunca sökdüm :embarras: takmayayımmı bunları o zaman ?
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Ferid Hemidov' Alıntı:
Mehmet abi, lastik ve vida ile sabitlemişdim, bu gün bunları bulunca sökdüm :embarras: takmayayımmı bunları o zaman ?
Yok takabilirsin. Taktıktan sonra resimlerini paylaştı nasıl olmuşlar bir bakalım ;)
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yok takabilirsin. Taktıktan sonra resimlerini paylaştı nasıl olmuşlar bir bakalım ;)

Ayın 26-sından bu güne kadar forumda netleşdirdiyim sorulardan sonra, kırım sonrası malumatsız bi şekilde acil-acele toplamış olduğum logo-yu bu gün rebuild aşamasına aldım, Mehmet abi. Hayırlısı ile bitince resimlerini detaylı şekilde paylaşıcam sizlerle :)

Bu da bu gün servo dişlilerini pırıl-pırıl yapmış olduğum vaziyeti :) her servoya 1 saatimi ayırdım ki onlar da bana hayli bi saatlerini ayırsınlar :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Logo 600SX ayaklandırma çabalarım ))

Kolay gelsin Ferid :thumbup: Montaj sonrası son halini merakla bekliyoruz :RCKolik: