MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

MSH Protos Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Rasim Öztürk' Alıntı:
...Türker Akgün'den de bir test uçuşu koparırsak çok şahane olur ;)
Teşekkür ederim Rasim böyle birşeye beni layık gördüğün için, nice usta pilotlar dururken. :embarras:

Ne zaman istersen kardeşim, jestin için tekrar teşekkürler. Sen iste gerekirse Eskişehir'e gelir Mehmet Abi'yle yerinde inceleriz modeli. :thumbup:
 
MSH Protos Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Türker Akgün' Alıntı:
Teşekkür ederim Rasim böyle birşeye beni layık gördüğün için, nice usta pilotlar dururken. :embarras:

Ne zaman istersen kardeşim, jestin için tekrar teşekkürler. Sen iste gerekirse Eskişehir'e gelir Mehmet Abi'yle yerinde inceleriz modeli. :thumbup:

Mütevazi abim, şimdi youtube videolarını karıştıracağım, burada paylaşacağım daha bir :embarras: sın :laugh:

Sounds like a plan ;) Mini bir eskişehir buluşması şahane olur, bizler de geliriz kocaeliye... Yarın Mehmet abinin de araştırmasından çıkacak sonuca göre, arayı soğutmadan alabilirim.

Ünite için fastlad early december dedi, ben de no problem dedim beklerim. Seviyorum o siteyi, çok müşteri dostu bir yapıları var, hiç yokuşa sürme yok.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Şimdiiii....
500 sınıfı için diyeceklerim malum , ileriki modellerrimizde kullanamayacağımız her türlü elektronik misal küçük servo , 2600 mah pil bence ölü yatırımdır. İlk defa model alan biri için birşey diyemem , çünkü devam edecekmi etmeyecekmi bilemeyiz. Ancak hobiye iyice bulaşmış biri için her zaman bir adım sonrasını düşünmek gerekir. Hele ki 3sx alınacaksa , bu ünitenin nasıl insana güven verdiğini bildiğim için , bir sonraki boyutun 700 olacağı kesin gibidir. Ben bu ünite ile modeli kırmanın zor olduğunu görünce hemen gobline sarılmıştım. Hatta bir adım öteye geçip 550 için bile 120 HV esc aldım ki sadece motoru değiştirmek yetsin. Kitler gelir geçer hep yeni şeyler çıkarıyor bu adamlar insanın gönlü çekiyor , hepimiz zaman zaman bu para tuzaklarına düşüyoruz. O yüzden set halinde elektronik geçirmek inanılmaz karlı oluyor.

Hafiflik meselesine gelince hafif 700 iyidir ancak hafif 500 bence handikap oluşturur. Bunu gaui x5 de hissettim , gerçekten hafif ve ince bir model o alıştığımız big air tarz uçuşu bana veremedi. Tabi bu kişisel bir tercih ben büyükleri seviyorum. Ancak modelin cin ali denebilecek kadar siyah , ince olması modelin tarlada kaybolma ihtimalini arttırıyor. Estetiğine birşey diyemem ama ben 550 imde kanopinin önü siyah olduğu için ilk iş kanopiyi değişmiştim. Modellerim de kuyruk fini yada borusunu hep görünür hale getirmeye çalışırım. Hafif ve atik bir modelin uzaklaşma potansiyeli daha yüksek olduğu için görünürlük daha da bir önem kazanıyor.

Aktarma sistemi meselesinde goblin 380 videolarını seyrederken Bert'e sorulan sorularda dikkatimi çekmişti. Goblin 380 de böyle tek kayış üzerinden tüm çevirimi sağlıyor. Neden iki kayış yapmadınız diye sormuşlardı. Çift kayış bu model için gerekli değil , daha büyük pallerin yükünü taşıma için gerekli demişti. Bu model biraz daha büyük olduğu için ani hareketlerde yük bindiğinde motor - ana dişli - kuyruk aktarmasında kayışın kaçırıp kaçırmadığına emin olmak gerekiyor , bu da gerginlik konusunu çok hassas hale getiriyor. Logo 500 de kayış meselesinden çok çektiğim için bu kadar kayış bağımlı olmak bana soğuk geliyor. Çok sıksan modele zarar veriyor , az sıksan kaçırıyor , hava soğuyunca ayrı ayar , ısınınca ayrı ayar , uçtukça gevşer vs vs.

Gene dizayn olarak alttan motor , önden pil , kuyruk borusunda servo çok eski bir dizayn. İşe yaramıyor mu , yarıyor. Ancak gene x5 de önden takılan pillerin hem pil seçeneklerimizi kısıtladığını hemde ağırlık merkezini ayarlamayı ne kadar zorlaştırdığını yaşadım. hatırlarsanız elimdeki pilleri kullanabilmek için arka fine ağırlık takmıştım. Alttan motor hem ağırlık merkezinin aşağı kaymasına sebep olarak roll hızını düşürüyor , hareketleri tamamlamakta fazla moment nedeniyle gecikmelere ve servolara daha fazla yük binmesine sebep olur. Bunlar fiziğin kurallarıdır. O yüzdendir ki artık bütün motorlar yukarıda yapılıyor. Bakınız dominator serisi. Bunun dışında motorun soğutulmasında da üstten yerleştirilme etkilidir. ESC'nin de üstte olması gene soğutma açısından önemli. Malum helikopterlerde en çok kömür olma kapasitesi olanlar esc ler. Bunun için ya metal bir yüzeye monte edilir yada üstte olur ki pallerin oluşturduğu hava akımından faydalansın. Goblin speed'i incelerken bu esc nin yukarı alınabilmesi için tüm yerleşimin değiştirildiğini gördüm. Muhtemelen bundan sonraki goblin serileride bu şekilde gelecek.

Avantajları fiyatınını uygun olması ve basit mekanik yapısı ve uzatılabilme (stretch) potansiyeli olarak özetlenebilir.

Şahsi görüşüme göre 500 size için bu modelin yerine 500 dominator tercih edilebilir. İçinden çıkan gpro satılır yerine istenen ünite alınır devam edilir.
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

İlker Sönmez' Alıntı:
Şimdiiii....
500 sınıfı için diyeceklerim malum , ileriki modellerrimizde kullanamayacağımız her türlü elektronik misal küçük servo , 2600 mah pil bence ölü yatırımdır. İlk defa model alan biri için birşey diyemem , çünkü devam edecekmi etmeyecekmi bilemeyiz. Ancak hobiye iyice bulaşmış biri için her zaman bir adım sonrasını düşünmek gerekir. Hele ki 3sx alınacaksa , bu ünitenin nasıl insana güven verdiğini bildiğim için , bir sonraki boyutun 700 olacağı kesin gibidir. Ben bu ünite ile modeli kırmanın zor olduğunu görünce hemen gobline sarılmıştım. Hatta bir adım öteye geçip 550 için bile 120 HV esc aldım ki sadece motoru değiştirmek yetsin. Kitler gelir geçer hep yeni şeyler çıkarıyor bu adamlar insanın gönlü çekiyor , hepimiz zaman zaman bu para tuzaklarına düşüyoruz. O yüzden set halinde elektronik geçirmek inanılmaz karlı oluyor.

Çok mantıklı, bir o kadar da subjektif. Benim durumumda 700 çok çok uzakta. Yıllar var diyebilirim. Uçuşuna şahit oldum, ben rahat edemezdim kullansam. Kırımına şahit oldum, öyle bir şey benim başıma gelse bayağı bir sarsardı beni maddi manevi. Yani bir sonraki adım bir yıl sonra olsa olabilir de, benim için öyle değil. Bekarım, memurum, ailemden ayrı kalıyorum, tamamen kendi ayaklarımın üzerinde duruyorum, hayatın çoğu önümde... Maddi olarak ve psikolojik olarak 700 sınıfı bana çok uzak. Bu sebeplerden mütevellit 550 ile 500 arasında "benim özelimde" pek bir fark yok. Fark maddi olarak 550lerin bile benim için maliyetli olması (ünite olarak da 3sx düşünülüyorsa)

İlker Sönmez' Alıntı:
Hafiflik meselesine gelince hafif 700 iyidir ancak hafif 500 bence handikap oluşturur. Bunu gaui x5 de hissettim , gerçekten hafif ve ince bir model o alıştığımız big air tarz uçuşu bana veremedi. Tabi bu kişisel bir tercih ben büyükleri seviyorum. Ancak modelin cin ali denebilecek kadar siyah , ince olması modelin tarlada kaybolma ihtimalini arttırıyor. Estetiğine birşey diyemem ama ben 550 imde kanopinin önü siyah olduğu için ilk iş kanopiyi değişmiştim. Modellerim de kuyruk fini yada borusunu hep görünür hale getirmeye çalışırım. Hafif ve atik bir modelin uzaklaşma potansiyeli daha yüksek olduğu için görünürlük daha da bir önem kazanıyor.

Aktarma sistemi meselesinde goblin 380 videolarını seyrederken Bert'e sorulan sorularda dikkatimi çekmişti. Goblin 380 de böyle tek kayış üzerinden tüm çevirimi sağlıyor. Neden iki kayış yapmadınız diye sormuşlardı. Çift kayış bu model için gerekli değil , daha büyük pallerin yükünü taşıma için gerekli demişti. Bu model biraz daha büyük olduğu için ani hareketlerde yük bindiğinde motor - ana dişli - kuyruk aktarmasında kayışın kaçırıp kaçırmadığına emin olmak gerekiyor , bu da gerginlik konusunu çok hassas hale getiriyor. Logo 500 de kayış meselesinden çok çektiğim için bu kadar kayış bağımlı olmak bana soğuk geliyor. Çok sıksan modele zarar veriyor , az sıksan kaçırıyor , hava soğuyunca ayrı ayar , ısınınca ayrı ayar , uçtukça gevşer vs vs.

Gene dizayn olarak alttan motor , önden pil , kuyruk borusunda servo çok eski bir dizayn. İşe yaramıyor mu , yarıyor. Ancak gene x5 de önden takılan pillerin hem pil seçeneklerimizi kısıtladığını hemde ağırlık merkezini ayarlamayı ne kadar zorlaştırdığını yaşadım. hatırlarsanız elimdeki pilleri kullanabilmek için arka fine ağırlık takmıştım. Alttan motor hem ağırlık merkezinin aşağı kaymasına sebep olarak roll hızını düşürüyor , hareketleri tamamlamakta fazla moment nedeniyle gecikmelere ve servolara daha fazla yük binmesine sebep olur. Bunlar fiziğin kurallarıdır. O yüzdendir ki artık bütün motorlar yukarıda yapılıyor. Bakınız dominator serisi. Bunun dışında motorun soğutulmasında da üstten yerleştirilme etkilidir. ESC'nin de üstte olması gene soğutma açısından önemli. Malum helikopterlerde en çok kömür olma kapasitesi olanlar esc ler. Bunun için ya metal bir yüzeye monte edilir yada üstte olur ki pallerin oluşturduğu hava akımından faydalansın. Goblin speed'i incelerken bu esc nin yukarı alınabilmesi için tüm yerleşimin değiştirildiğini gördüm. Muhtemelen bundan sonraki goblin serileride bu şekilde gelecek.

Görsellikle ilgili çalışmalara ben de girişeceğim (kanopi, skid, stabilizers, tail blade, boom..) Kayışla ilgili çok sıkıntı okumadım yurtdışı forumda, yine de o konuda tam kesin bir fikre sahip değilim.

x3 te de ben alttan sürülen pille, ağırlık merkezini dengelerim demiştim fakat, zaten normalde ağırlık merkezi arkaya kaymış durumda, pili öne alınca da kanopi kapanmıyordu. Yani pil yuvasının tek başına altta olması da yeterli değil. Fiziki yapının ayarlamaya imkan vermesi gerekiyor. Kanopinin grommetlerinin kenarları kasılmaktan çatladılar, yine de tam ana şaft üzerine düşüremedim ağırlık merkezini.

Motor üstte olunca da yine tasarımın izin vermesi gerekli. Türker abi kanopiyi kesme tasarımı uygulamıştı x3 te :)
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Uzun yıllar 450 ve 500 sınıfı kullanıp sonradan 570 sınıfına geçmiş birisi olarak, Ilker hocamın söylediklerine katılmamak mümkün değil. (Özellikle uçuş sırasınd verdiği hissiyet ve modelin havada daha güzel tutunması anlamında)

Ama Rasim seni de iyi kötü tanıdım biraz ve neden illa 500 sınıfında ısrar ettiğini anlıyorum (ama onaylamıyorum orası ayrı :laugh: )

Bu durumda 500 sınıfı alacak olsam ben de sonraki aşamaya elden çıkarması en kolay olan model "Align TREX 500 Dominotor" tercih ederdim ama sana MSH PROTOS 500 FBL şimdiden hayırlı olsun :thumbup: :bravo: :halay: Maiden uçuş tarihini ayrıca kararlaştırırız artık :)
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu durumda 500 sınıfı alacak olsam ben de sonraki aşamaya elden çıkarması en kolay olan model "Align TREX 500 Dominotor" tercih ederdim ama sana MSH PROTOS 500 FBL şimdiden hayırlı olsun :thumbup: :bravo: :halay: Maiden uçuş tarihini ayrıca kararlaştırırız artık :)

Mehmet Abiye aynen katılıyorum Rasim,, 500 dominator iyi fikir herşeyi içinde birde :)
 
Ynt: MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Ben 500 serisine tamamen karşıyım. Aldığın piller kullanamıcaksın. Büyük modellerde. Ben ce en iyi geçiş heli si 550 boyutundaki Heliler. Kullandığın Servo ve Pilleri daha sonraki heli lerde kullanabiliyosun. Bu çok önemli etken. Rasim 500 lük heli için pil lerin varsa PK derim. Al ama pil de alacaksan. Bence 550 sınıfı heli alman. Ileri ye dönük daha iyi olur. Ama karar senin. Zevk senin.
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Zamanında ben de Rasim gibi düşünüyordum. Heli büyüyünce Psikolojik olarak insan tedirgin oluyor, yanı bizim gibi bazı insanlar.

Bazıları da mesela Ilker, Erhan gibi direkt buyuk heli kullanmayı istiyor ve bundan çekinmiyor. Rasim kardeşimizde durum maddiyatin yanı sıra psikolojik.

O da benim gibi 450, 500 ve daha buyuk heli seklinde bir sıra izlemek istiyor ve bu şekilde rahat edecegini düşünüyor.

550 artılarını saydık. Eminim tum bunları gözden geçirerek kendine en uygun seçeneği tercih edecektir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Rasim'in sebepleri de durumu da makul ve mantıklı , hangimiz gücümüz yetti de direk 600-700 le devam etmedik bu işe ....Büyük model çok iyi , stabil , uçuşu da zevk veriyor tartışılmaz bile ama , kırımı da bizim gibi adamların belini iki büklüm edecek modeller.450-500 orta sınıf heliler , büyüklerin klansmanına 550 ile girince başlıyorsun , bu saatten sonra kullanacağın donanımı ileriye dönük seçmek elbette mantıklı ama , aması var işte...keşke imkanlar geniş olsa da herkes ulaşabilse.
500 sınıfına göre bu heli tartışıldı , İlker hocamın bahsettiği kayış gevşemesi , ve renklerin havada görünülür olması gerektiği dışında , çok da tartışılacak bir yönünü bulamadık.Öte yandan bahsedilen diğer sorunlar zaten tüm 500 sınıfını tercih edenler için aynı sıkıntılar.Bir de Align'in fırlayıp giden kuyruk rotoruna göre kıyasla (belki dominatörde bu sorun kesinlikle çözülmüş olabilir)bu heli bence daha kaliteli bir heli.Sanırım tork tüp seçeneği de var , Rasim aldı mı , almayı düşünüyor mu bilmiyorum , al bunu gerçekten güzel heli diyemediğimin ve de kimsenin de böyle diyememesinin bir sebebi de eski bir tasarım olmasına rağmen ülkemizde pek kullanıcısının bulunmaması diye düşünüyorum.Aslında Türker kardeşim bir uçursa bunu , yürüyün aslanlarım bu heli canavar deyiverse , Forza timin yanına bir de MSH tim kurulur , iş kökünden hallolurdu.... :lollol:
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Tüm abilerime arkadaşlarıma değerli fikirleri için çok teşekkür ederim. Önceki 500 550 başlığında da, burada da görüyorum ki kendimi yeterince iyi anlatamadım. Hobi benim hayatımın bir parçası gibi görünse de (aldığım modeller, sürekli değişen ekipmanlar) aslında benim için bir lüks. İşin edebiyat kısmını tekrarlamak istemiyorum, herkes kendi hayatını yaşıyor, olaylara kendi penceresinden bakıyor. O kısmını geçip teknik yorumlara gelecek olursam,

500 dominator iyi, herşeyi içinde: peki bunun neyi dışında? İlk sayfada ekipman yazıyor. Align ın belirttiği güç değerlerine şüphe ile yaklaşan abilerim vardı. Bu modelin motoru Scorpion... Esc si YGE... Servolar aynı olacak çünkü en hesaplı Align. Ünite olarak zaten bir kere alıp sağlam almayı planlıyorum, işin içine 3SX girdiği anda 550 otomatikman iptal.

Geçiş için en uygunu 550 : Doğru... Peki benim için bu geçiş ne zaman olacak? 2ay? 6ay? 1yıl? 3yıl? İnanın bilmiyorum. Belki de hiçbir zaman. Pil ölü yatırım değil kısaca. Kullanacağım vitrine durmayacak. Yakın zamanda bir geçiş olmadığı ve lipo pillerin de bir ömrü olduğu için o kadar da ölü görmüyorum. Tabii bir 700 serisi, bir 550 serisi helim olsa aynı pilleri tekrar tekrar kullanırdım.

Yani şimdi öyle bir tablo çizdim ki, senin ne işin var bu hobide çık git diyebilirsiniz :laugh: Hayatımla ilgili kendi kararlarımı veriyorum, maddi anlamda hobiye aşırı yatırım yapmak istemiyorum. Yazdan beri yeterince yaptığımı düşünüyorum. Hatta bu model değişiminde gaui x3, JR forza, logitech G27 gibi fedakarlıklarım oldu, geçişin etkisini hafifletmek için.

Modelle ilgili kullanıcı yorumları güzel olduğundan, bende de farklı marka takıntısı olduğundan, henüz almadım ama düşünüyorum. Muhtemelen öyle bir Team hiçbir zaman kurulmaz Hakan abi... Üstadlarda 500 sınıfına mesafeli bir duruş var, msh markasına soğuk bakış var. Yürüyün aslanlarım diyeceğini sanmıyorum Türker abinin, umarım yanılıyorumdur.

İstanbul dan sevgilerle.. Yolu MÜSİAD high tech e düşenleri beklerim ;)
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Türker kardeşimin yürüyün be aslanlarım demesini temenni etmek ya da MSH team kurma işi tabii ki bir latife ve fantezi Rasim kardeşim.Ancak üstadların 500'e mesafeli durdukları kanısında da değilim.Zira onlar da bu yoldan geçtiler , senin menfaatin ve iyiliğin açısından böyle düşünüldü eminim.İlker hocam Logo 500 tecrübelerini aktardı mesela.Bizim hiç bilmediğimz bir heli ile zamanında haşır neşir olmuş.Mehmet zaten epey bir süre 500 ile uğraştı , senin de artık ilerlemiş bir modelci olduğunu düşündükleri için , 500'e pek sıcak bakamadılar.
Sen değil de ben alacak olsam bir 500 , daha farklı yorumlar olabilirdi.Pilotajım yok denecek kadar az , maddiyat desen asgari yaşam , o zaman belki bana sen sadece 450 uçur kardeşim kendini üzme de diyebilirlerdi mesela. :laugh:
İnanıyorum ki , sen bu modeli de denersin , öyle ya da böyle maliyetine bile olsa elinden çıkarırsın.Az çok seni tanıdık, yeni şeyler denemeyi seviyorsun , alışılagelmiş , herkesin tercih ettiği tek yolu değil , alternatif yolları da denemek istiyorsun , buna hepimizin saygısı da sonsuz , öte yandan foruma renk de katıyorsun, sayende çok güzel konularımız oldu ,heves edip inceleyenler için çok güzel kaynak teşkil edecekler.
Velhasılı kelam , bu nihayetinde zevk işi , ne kadar zamanımız var ki şu dünyada ,alabiliyorsak bir mutluluk , eldeki imkanları zorlamadan , ama vakit de kaybetmeden , dolu dolu yaşamak lazım. :saygilar:
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Rasim Öztürk' Alıntı:
...
Modelle ilgili kullanıcı yorumları güzel olduğundan, bende de farklı marka takıntısı olduğundan, henüz almadım ama düşünüyorum. Muhtemelen öyle bir Team hiçbir zaman kurulmaz Hakan abi... Üstadlarda 500 sınıfına mesafeli bir duruş var, msh markasına soğuk bakış var. Yürüyün aslanlarım diyeceğini sanmıyorum Türker abinin, umarım yanılıyorumdur.

İstanbul dan sevgilerle.. Yolu MÜSİAD high tech e düşenleri beklerim ;)
Türker'in yerine ben desem olur mu Rasim ?? Türkiye'nin bildiğimiz ILK MSH Protos 500 modelimiz hayırlı, uğurlu olsun :bravo: :halay: Ne zaman sipariş veriyoruz, maiden tarihi nedir ?
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Dedim ya tabletten olmuyor bu işler diye, almaya çalışıyorum aldırmıyor paypal sayfasında telefon numarası zorunlu diyor. Doğru bir şekilde giriyorum da... otomatikman mobil arayüzü açılıyor ve masaüstü sürüme geçemiyorum, seçenek yok.

Pazar akşam veya pzt gün içinde alacağım artık. Maiden yılbaşından önce diyelim :)
 
MSH Protos 500 FBL Öninceleme / Nabız Yoklama / Yorumlarınız

Rasim Öztürk' Alıntı:
...500 sınıfına mesafeli bir duruş var, msh markasına soğuk bakış var. Yürüyün aslanlarım diyeceğini sanmıyorum Türker abinin, umarım yanılıyorumdur.

Rasim bende uçağa karşı soğuk bir bakış olabilir anca hiçbir heliye soğuk bakmıyorum. :lollol: :lol:

500 sınıfı benim uzun süreler severek uçtuğum bir sınıf, şimdi olsa yine severek uçacağıma hiç şüphem yok. ;) Ayrıca MSH Protos'a da hiç soğuk bakmıyorum. Sadece henüz hiç yakından görmemiş ve tecrübe etmemiş olmanın çekimserliği var üzerimizde. Her helide olduğu gibi onu uçarkende gözlerimiz parlayacaktır, o yönden benim içim çok rahat. :thumbup:

Sen gönlünden geçeni al kardeşim. :RCKolik: