Multikopter toplama ile ilgili sorularım

Araştırdım.Esclerde bac devresi olduğu için bac devresine ihtiyaç yokmuş
 
Yok olmamis :D

Simdi, esclerinde bec varsa, oncelikle bunlarin linear bec mi, switching bec mi oldugunu bilmen lazim. Linear ise sorunun bir ayagi kendiliginden cozulmus oluyor. Yok eger switching ise, bu bec’lerden sadece bir tanesini kullanman gerekiyor. Paralel bagli birden fazla switching bec birbirleriyle gecinemezler. Bunun icin biri disinda, kalan diger esclerin kirmizi kablolarini soketten cikarman gerek.

Bu da yetmiyor. İki durumda da kontrol kartini korumaya almak icin bir zener diyot yardimiyla gerilimin 5v’un uzerine cikmamasini garantiye alman gerekiyor.

Diger yandan power module ile bu dertlerle ugrasmazken, ayni zamanda pilin ne kadarini kullandigini, kac amper cektigini, o anki gerilimi vs gorebilir ve kayit edebilirsin. Tabi esc’lerinde bec varsa, power module ile kullanirken yine hepsinin kirmizi kablosunu cikarman lazim.

Yeni arastirma konulari :)
 
İzzet abinin son yaptığı s500 framede aynı escleren var hemde bac devresi almış buda demek oluyorki bac devresi lazım :D
 
1 haftadır forumda takıldığımdan belli öğrendiğim en iyi şey hiç bir şey bilmiyor olmam.Araştırıyorum ama baya zor oluyor.F550 bana çok büyük ve zor gelecek belli.Bende f330 alıp sadece onunla uğraşma kararı aldım.Parça listem aşağıdaki gibi.Eksiğim ve fazla olanlar varsa lütfen uygun bir dille anlatırmısınız



F330 frame
power module
4 adet 2122 920 kv motor
4 adet simonk 30a es
Apm 2.8 uçuş kartı
Uçuş kartı için darbe emici
Gps
4 adet 1045 carbon pervane
Voltaj ölçer - Pille hediye
Xt60 uçlar
Flysky fs-i6x 10 kanallı kumanda
Flysky alıcı
Orjinal skyrc imax b6 mini şarj Aleti
 
Emre hocam bu olayı daha iyi anlayacağım bir yazı veya video varmı acaba ?
 
Recep bey merhabalar,

sorularınıza tek konu üzerinden devam edelim. Yeni bir durum ortaya çıksa bile bir süre sizin işleriniz yoluna girene kadar yeni konu açmayalım lütfen.

Ben size bir şey göstermek istiyorum çok kısa bir süre içinde değişenleri; dün çalışmayan bir modelin tamiri ile uğraşıyorduk, hatta modeli benim toplamamı önerdiniz, sonrasında uygun olmadığını açıklamaya çalıştık. Bu sırada aldığınız riskleri ve hızlı gittiğinizi göstermeye çalıştık. Hızlıca satış konusu açtınız. Tam içimden ya keşke vazgeçmeseydi acaba az mı yazdım diye geçiriyordum, satışınız iptal oldu. Sonra modelde kullanılan parçaları öğrenmeye karar verdiniz. Yardımcı olmaya çalıştım yine kaynak gösterdim. Bu sırada Emre bey size daha detaylı bilgi verdi. Tamam dedim artık forumun indeksleri konularını karıştıracak sanırım Recep bey, şimdide F330 ile yeni sisteme geçiş yaptınız. Sizin hızınıza gerçekten yetişebilmek mümkün değil.

Bu durumu biraz sakin kafa ile düşünün bizler bu toplama işini keyif amacıyla yapıyoruz. Ulaşmamız gereken hedefler değil bir şeyler öğrenmenin keyfi için. İstanbulda ve bir çok yerde size model toplayabilecek arkadaşlarım var. Hazır uçan sistemi size satabilirler ama aslına bakarsanız model uçtuktan sonra keyfi git gide azalmaya başlayacak. Yeni ne yapabilirim diyeceksiniz. O yüzden ya vazgeçin bırakın, elinizdeki parçaları satamasanız bile bu hobiye akacak olan paranın yanında gerçekten hiç bir şey. Zamanla göreceksiniz ki şu ana kadar harcadığınız paranın çok daha fazlası gidecek.

En başlarınında en zor kısmı olduğunu biliyorum. Okuduğunuz on şeyin sekizini anlamayacaksınız belki, hatalar yapacaksınız yardıma her zaman hazırız ama siz dün bec devresi hakkında hiç bir bilginiz yoktu bugün temel hatlarını öğrendiniz. İlk işiniz yeni bir sistem kurmak oldu.


Eksiğim ve fazla olanlar varsa lütfen uygun bir dille anlatırmısınız

F330 frame
power module
4 adet 2122 920 kv motor
4 adet simonk 30a es
Apm 2.8 uçuş kartı
Uçuş kartı için darbe emici
Gps
4 adet 1045 carbon pervane
Voltaj ölçer - Pille hediye
Xt60 uçlar
Flysky fs-i6x 10 kanallı kumanda
Flysky alıcı
Orjinal skyrc imax b6 mini şarj Aleti

Şimdi böyle bir sistem mümkün değil. Sebebini uygun bir dille yazayım; 33cm'lik gövdeye 25cm'lik frame takamayız. Yanyana duran iki motor arasındaki mesafe yetmez pervaneler dönmez. Küçük pervane takmanız gerekir. Ama pervane alarakta çözemezsiniz olayı; çünkü bu sefer kullandığınız motorun kv değeri yeterli kaldırma kuvvetini sağlayacak hızda pervaneyi döndüremeyecektir.

Şunu da belirteyim hazır setleri inceleyebilirsiniz bu süreçte hangi parça hangisi ile uyumlu diye ne amaçla kullanılıyor diye. Yol gösterici olacaktır. Yeni bir sistem kurmadan tekrar maliyetin altına girmeden önce kendinize süre vermenizi şiddetle tavsiye ederim.

1 haftadır forumda takıldığımdan belli öğrendiğim en iyi şey hiç bir şey bilmiyor olmam.Araştırıyorum ama baya zor oluyor.F550 bana çok büyük ve zor gelecek belli.

Sorun aslında boyut değil motor sayısı çok fazla şeyi değiştiriyor. Modelleri sistemleri araştırdıkça demek istediğim daha da şekillenecektir diye umuyorum. Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
 
Sizin gibi değerli insanların yardımı beni çok mutlu etti.Sabirla beni çektiğiniz için teşekkür ederim.Maddi durum sebebi ile ben bu dronu toplayabileceğime inanmıyorum.Bunun asıl sebebi ben hobi olarak değil dronu uçurtmayı istememmis bunu çok iyi anladım.Ben sizi yorduysam affedin.Artik satabilirsem bütün parçaları saticam.Zararin neresinden donersem kardir.
 
Sevgili Recep

Multicopter toplamak için ne kadar istekli olduğunu yazılarından anlayabilmekteyim. İzzet hocamızın bu konu ve diğer benzer konular ile ilgili fikir ve beyanlarını herzaman takdir etmiş kıymet vermişimdir. Forumun güzelliği ve gücü aynı konu ile ilgili farklı fikirlerin ortaya konulabilmesinden geçmektedir. Daha önce dji f330 frame ile quadcopter toplamayı tecrübe ettiğimden; elindeki malzelemeler ile (usülüne uygun fiziki toplama ve ayarlamalar ile ) fevkalade iyi uçabileceğini kesinlikle biliyorum diyebilirim. Motorların 2212. Bu ebatdaki en güçsüz motor ile bile bu kv değeri ile bu frame de maksimum 9 inç prop kullanılabileceği nazarı itabara alındığında 3s veya 4s ile tatminkar sonuçlar elde edilebileceğini rahatlıkla ifade edebilirim. Zira deneysel olarak 2212 920 kv motorla 4s lipo ile ve sadece 6 inch prop ile bile hantal bir uçuş olsa da kırımsız uçuş tecrübesine sahibim. Dolayısıyla propların 9 inch olacak şekilde değiştirlmesi durumunda mevcut konfigürasyonla quadcopteriniz problemsiz uçacaktır.

Diler isterseniz şu veya bu gözatabilirsiniz.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Son düzenleme:
Sevgili Recep

Multicopter toplamak için ne kadar istekli olduğunu yazılarından anlayabilmekteyim. İzet hocamızın bu konu ve diğer benzer konular ile ilgili fikir ve beyanlarını herzaman takdir etmiş kıymet vermişimdir. Forumun güzelliği ve gücü aynı konu ile ilgili farklı fikirlerin ortaya konulabilmesinden geçmektedir. Daha önce dji f330 frame ile quadcopter toplamayı tecrübe ettiğimden; elindeki malzelemeler ile (usülüne uygun fiziki toplama ve ayarlamalar ile ) fevkalade iyi uçabileceğini kesinlikle biliyorum diyebilirim. Motorların 2212. Bu ebatdaki en güçsüz motor ile bile bu kv değeri ile bu frame de maksimum 9 inç prop kullanılabileceği nazarı itabara alındığında 3s veya 4s ile tatminkar sonuçlar elde edilebileceğini rahatlıkla ifade edebilirim. Zira deneysel olarak 2212 920 kv motorla 4s lipo ile ve sadece 6 inch prop ile bile hantal bir uçuş olsa da kırımsız uçuş tecrübesine sahibim. Dolayısıyla propların 9 inch olacak şekilde değiştirlmesi durumunda mevcut konfigürasyonla quadcopteriniz problemsiz uçacaktır.

Diler isterseniz şu veya bu gözatabilirsiniz.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay


Valla şaşırmadım desem yalan olur :( Öncelikle @Recep Dikici beyi yanlış yönlendirdiğim için özür dilerim. Sonrasında @Şakir Polay beye de teşekkür ederim. Küçük multikopterlar hakkında sadece okuduğum kadar bilgim var. Dün bakarken hızlıca baktım 2212 920kv 8inç pervane ile 3s'te yaklaşık 600gram yazıyordu yani 2.4 kg. Sistem toplam ağırlığı 1.2 olması gerekiyor diye düşünüp mümkün değil dedim. Ama aceleci davrandığımı şimdi yazıyı okuyunca anladım. Topladığım en hafif sistem 2kg olduğu için ben böyle bir şey uçamaz dedim :lollol: Tekrar özür dilerim. :embarras:
 
Sevgili İzzet

Siz benim nazar-ı itibarımda fevkalade çalışkan, bilgili, ortaya emek ve zamanını koyarak bu camiadaki kardeşlerimize hakikaten pozitif yönde katkı sağlayan bir hobi tutkunusunuz. Pek tabii ki bazen şu veya bu sebeple ortaya koymuş olduğumuz hususlarda bazen kısmen de olsa düzeltilmesi veya varsa eksikliklerin tamamlanmasına ihtiyaç duyulabilir (en başta ben). Zira bu camianın ilgilendiği konularının fevkalade teknik bilgi, tecrübe vs gerektirmesi ve sürekli gelişen bir dinamizm göstermesi nedeni ile bir tek kişinin tüm hususlara hakim olmasını ondan beklemek o kişiye büyük haksızlık etmek olur. Bu bağlamda ben konu ile ilgili naçizane bilgi ve tecrübemi ortaya koydum. Amacım herkese olumlu yönde katkı sağlamaya yönelik bir çabadan ibarettir. Bu formda aklıbaşında herkesin takdir, beğeni ve saygısını kazanmış bir konumdasınız. Böylesi bir durumda yazımla sizin eksik ve/veya yanlışlarını ortaya koymaya çalışan bir şahsiyet olarak algılanmak bana fevkalade manevi ızdırap verir. Bu şekilde algılanmadığımı ümit etmekteyim.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Sevgili İzzet

Siz benim nazar-ı itibarımda fevkalade çalışkan, bilgili, ortaya emek ve zamanını koyarak bu camiadaki kardeşlerimize hakikaten pozitif yönde katkı sağlayan bir hobi tutkunusunuz. Pek tabii ki bazen şu veya bu sebeple ortaya koymuş olduğumuz hususlarda bazen kısmen de olsa düzeltilmesi veya varsa eksikliklerin tamamlanmasına ihtiyaç duyulabilir (en başta ben). Zira bu camianın ilgilendiği konularının fevkalade teknik bilgi, tecrübe vs gerektirmesi ve sürekli gelişen bir dinamizm göstermesi nedeni ile bir tek kişinin tüm hususlara hakim olmasını ondan beklemek o kişiye büyük haksızlık etmek olur. Bu bağlamda ben konu ile ilgili naçizane bilgi ve tecrübemi ortaya koydum. Amacım herkese olumlu yönde katkı sağlamaya yönelik bir çabadan ibarettir. Bu formda aklıbaşında herkesin takdir, beğeni ve saygısını kazanmış bir konumdasınız. Böylesi bir durumda yazımla sizin eksik ve/veya yanlışlarını ortaya koymaya çalışan bir şahsiyet olarak algılanmak bana fevkalade manevi ızdırap verir. Bu şekilde algılanmadığımı ümit etmekteyim.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay

@Şakir Polay hocam, öğrendiğim konuların bir çoğunda ve özellikle takıldığım noktalarda sayısız desteğinizi almış biri olarak, yanlışı da eksiğimi de sizin üslubunuz ile öğrenmeye ve görmeye fazlasıyla razıyım :) Mesajınızı gördüğümde üzüldüm ama sebebi sadece Recep beyi yanlış yönlendirmiş olmamdı, onun dışında hata yapmış olmam veya sizin düzeltmiş olmanız değil. Hatta daha teknik olarak internette araştırsaydım belki 920lik motor ile 8 inçlik pervane kullanılarak bir f330'un uçurulabileceğini öğrenirdim ama 6 inçlik pervane ile uçabileceğini kesinlikle öğrenemezdim :D Yanlışlar veya eksikler düzeltildiğinde veya tamamlandığında güzel olduğunu düşünüyorum. Foruma da her girişimde aslında amacım yeni bir şey öğrenmek oluyor :saygilar: Bu konudaki desteğinizde dahil olmak üzere katkılarınız için her zaman minnettarım :saygilar: