naza low voltage setup

evren

Uye
Katılım
6 Tem 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Yaş
43
Merhaba

hexacopter ile uçuş denemeleri yapma aşamasındayım.
2.dk kadan sonra inmeye başlıyor.sanırım voltaj korumasından.

4s 14.8 v 5000mah lipo kullanmaktayım.

buzzer ı 3.5 ye ayarlıyorum.bazır ötmeden inmeye başlıyor.muhtemelen low voltage ayarında sorun var.buda tehlike yaratıyor.gaz vermeme rağmen gaz almıyor ve kendi istediği yere iniyor.ineceği yeri ben ayarlayamadan tabi.....indiğinde pilin voltajı 15.1 V gibi oluyor genelde.

nazadaki ayar şöyle;
first protection : 15.40V - 0.70 : 14.70V
second protection: 14.80 - 0.70 :14.10 V bu şumu demek; 14.10 V a düşünce gaz kes ve in.
 
naza low voltage setup

low voltage ı kapatsam ve sadece buzzer a bakarak kullansam sorun olurmu?
buzzer 3.5 da ötünce istediğim noktaya indiririm.3.3 e düşene kadar pilede zarar vermeden indiririm.
kontrol bende olsa yani.istemedğim bir yere inmesindense gerekirse ben indirinceye kadar pil boşalsın çöpe atayım ama yanlış biryere inmesin kendiliğinden...

sizce doğrumu düşünüyorum?ne yapmalıyım ?
 
naza low voltage setup

Bence dogru olmaz veya ekonomik olmaz. Zira aslinda lipo pilleri 3.7 V altina indirmemek gerekiyor. Bu da ucus sirasinda cekilen akima gore 3.4-3.5 karşılık geliyor.

Simdi Nazanin 2. Seviye alarm degeri 14.1 V. Bu da hucre basina 14.1/4=3,525 karsilik geliyor. Yani pilin yuk altinda bu degerin altina dustgu icin otomatik indiriyor. Buzzer 3.5 olunca zaten otmeden model inmis oluyor. Bunu 3.6 V ayarlarsan Buzzer oder ve model ondan sonra iner.

Yani sistem duzgun calisiyor. Ama 2 dak gercekten cok kisa bir sure. Bence modelinizi referans aldiginiz onerilen konfigurasyoan bakin. Muhtemelen daha buyuk kapasiteli pil tavsiye edilmistir.

Dogru olan sey, modele uygun pil secimi.

3.5 ile 3.3 V arasinda sure olarak size en fazla 1 dak falan kazandirir ki bu kadar sure icin elinizdeki pilin omrunu kisaltmaya ve buna bagli risk almaya gerek yok.

Lipo konusunda Voltaj bagli pil kullanim suresinin lineer olmadigini aciklamaya calismis idik.

Asagidaki konuda asiri desarj kisminda ;)

 
naza low voltage setup

öncelikle bilginiz için teşekkür ederim.

ekonomiklik anlamında katılıyorum ancak zor durumda kalmamak için kapatmayı düşündüm.
yani olmadık bir yere inmesindense pil bitinceye kadar rahatlıkla kaldırdığım yere getiririm şeklinde.

pil hücre başına 3.3 te biter ve cihaz akım veremezmi ?cihaz dururmu ? yoksa pil sıfıra ininceye kadar vaktim olurmu?
 
naza low voltage setup

Altın kural pili şarj ederken 1C den yüksek akım hızında şarj etmemektir.

4s 5000 mah 40C lipo.
pilin özelliklerinde 2c yazıyor ve 2A de şarj ediyorum.doğrumu yapıyorum?

1C 1A mi ?
 
naza low voltage setup

Multicopter cok net bilmiyorum ama kullandigin ESC de de Low Voltaj parametresi olmasi lazim. Onlari ne olarak ayarladin. Eger bu koruma esc aktif ise, motorlari naza durdurmasa bile esc akimi keserek durmalarina neden olur.

3.3 V altinda da lipolar enerji vermeye devam ederler, kendi canlari pahasina da olsa :laugh: Grafikte goruldugu uzere. Esas mesele bu seviyeden dip noktaya kadar ne kadar dayanabilecegi. grafige bakarsan cok cabuk bir sekilde lipo Voltaj dusuyor.

Soruna % 100 kimse garanti veremez zannedersem. Zira o sira verecegin anlik bir yukselme komutu ilave bir akima neden olacagi icin daha once 30 sn olan sure 10 sn dusebilir. Ozetle cok riskli bir durum, bicak sirti gibi. Bu noktalarda dolasmamakta fayda var, ne de olsa isin ucunda ciddi bir kirimda yasanabilir ;)
 
naza low voltage setup

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
Altın kural pili şarj ederken 1C den yüksek akım hızında şarj etmemektir.

4s 5000 mah 40C lipo.
pilin özelliklerinde 2c yazıyor ve 2A de şarj ediyorum.doğrumu yapıyorum?

1C 1A mi ?
Hayir hesabin yanlis ne yazik ki.

Soyle ki (hesapta S degerinin bir onemi yok) elinde 5000 Mah pil var ise bunun 1C degeri 5000/1000= 5 A demektir. 2C degeri ise 10 A

Pilon 3000 mAh ise 1C degeri 3 A dir, 2C degeri 6 A dir.

Son cikan piller uzerinde max kac C degerine kadar sarj edilebilecegini yazar. Cogu pil 5C kadar destekler. Teorikte ve uretici bilgilerine gore bu islemin pilin omrune zarari yok.

Fakat ben evde hep 1C ile sarj ediyorum. Sayet sahada isem ve acelem var ise o zaman 1.5 veya 2C olarak sarj ettigim zamanlarda oluyor. Burada tercih sana kaliyor :)
 
naza low voltage setup

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
Merhaba

hexacopter ile uçuş denemeleri yapma aşamasındayım.
2.dk kadan sonra inmeye başlıyor.sanırım voltaj korumasından.

4s 14.8 v 5000mah lipo kullanmaktayım.

buzzer ı 3.5 ye ayarlıyorum.bazır ötmeden inmeye başlıyor.muhtemelen low voltage ayarında sorun var.buda tehlike yaratıyor.gaz vermeme rağmen gaz almıyor ve kendi istediği yere iniyor.ineceği yeri ben ayarlayamadan tabi.....indiğinde pilin voltajı 15.1 V gibi oluyor genelde.

nazadaki ayar şöyle;
first protection : 15.40V - 0.70 : 14.70V
second protection: 14.80 - 0.70 :14.10 V bu şumu demek; 14.10 V a düşünce gaz kes ve in.



Mehmet Bey merhaba

buzzerı 3.7 ye ayarladım.öttü.1.20 sn sonra birden düştü.( tabi yere yarım metre yüksekten denedim ben bunu) sonra buzzerdan pilin voltajına baktım 15.1 V.
ancak naza da yukarıda daha öncede yazdığım gibi 14.10 a ayarlı.bu neden oldu sizce?
birde gaz kesme komutu gazı birandamı kesiyor, yavaş yavaş kesmiyormu?başıma gelene göre bir anda kesti pat diye düştü.bu normalmi?
 
naza low voltage setup

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
Mehmet Bey merhaba

buzzerı 3.7 ye ayarladım.öttü.1.20 sn sonra birden düştü.( tabi yere yarım metre yüksekten denedim ben bunu) sonra buzzerdan pilin voltajına baktım 15.1 V.
ancak naza da yukarıda daha öncede yazdığım gibi 14.10 a ayarlı.bu neden oldu sizce?
birde gaz kesme komutu gazı birandamı kesiyor, yavaş yavaş kesmiyormu?başıma gelene göre bir anda kesti pat diye düştü.bu normalmi?
Evren Bey 3.7 alarm vermesine rağmen siz üzerine 1.20 sn daha ucmusnuz. Bu durumda muhtemelen voltaj 3,525 V düştü ki bu da 14,1 Volt yapar ki nazanın kesme voltajı.

Bence alarm sonrası bu kadar süreyi uzatmayın, sonra daha büyük bir kırım yaşama ihtimaliniz var, aman dikkat ;)

Bu arada pil kapasite arttırım araştırması ne durum da :rolleyes: Bir şey bulabildiğiniz mi ?
 
naza low voltage setup

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Evren Bey 3.7 alarm vermesine rağmen siz üzerine 1.20 sn daha ucmusnuz. Bu durumda muhtemelen voltaj 3,525 V düştü ki bu da 14,1 Volt yapar ki nazanın kesme voltajı.

Bence alarm sonrası bu kadar süreyi uzatmayın, sonra daha büyük bir kırım yaşama ihtimaliniz var, aman dikkat ;)

Bu arada pil kapasite arttırım araştırması ne durum da :rolleyes: Bir şey bulabildiğiniz mi ?

2 tane 5000 lik 35- 45 C pil siparişi şuanda istanbul gümrükte.sanırım hafta başı elimde olacak.paralel bağlama ara kablosu aldım.ancak yinede sorduğum herkes tek pillede olsa en az 5 dk havada kalmalı diyor.2 şey aklıma geliyor bu durumda.1.cisi piller ömrünü tamamladı ki baya şiştiler. 2.si motorlar zorlanarak ani akım çektiği zaman buzzer erken öterek uyarı veriyor.3,6 V a ayarlıyken öttükten sonra indirdiğimde baktım en son 15.1 V daydı.bu yüzden belki bir telemetri alarak daha uzun ve güvenli uçabilirim.yeni piller geldiğinde ortaya çıkacak.

şöyle bir şey söyleyenler var ama pek mantıklı gelmedi.esc lerim 40A kullandığım 24,2 A motorlara göre yüksek kalıyormuş.bu yüzden escler gereksiz yere çok akım çekermiş ve hatta motoruda yorarmış.(ancak motor sonuçta ihtiyaç duyduğu kadar çekmezmi?escnin büyük olması ısınmaması için bir avantaj değilmi? )

birde pervanele tahta ve 13x5 , bu motorlarla tavsiye edilen 12x4,5 karbon .bu iki pervane arasında uçuş zamanı bu kadar çok etkilenirmi?
 
EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
2 tane 5000 lik 35- 45 C pil siparişi şuanda istanbul gümrükte.sanırım hafta başı elimde olacak.paralel bağlama ara kablosu aldım.ancak yinede sorduğum herkes tek pillede olsa en az 5 dk havada kalmalı diyor.2 şey aklıma geliyor bu durumda.1.cisi piller ömrünü tamamladı ki baya şiştiler. 2.si motorlar zorlanarak ani akım çektiği zaman buzzer erken öterek uyarı veriyor.3,6 V a ayarlıyken öttükten sonra indirdiğimde baktım en son 15.1 V daydı.bu yüzden belki bir telemetri alarak daha uzun ve güvenli uçabilirim.yeni piller geldiğinde ortaya çıkacak.
Pil eğer aşırı şişti artık ömrünü tamamlamış olabilir. Fakat su noktayı unutmayalım, esas önemli olan yük altındaki durumdur. Yerde yapılan ölçümler fikir vermek amaçlıdır

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
şöyle bir şey söyleyenler var ama pek mantıklı gelmedi.esc lerim 40A kullandığım 24,2 A motorlara göre yüksek kalıyormuş.bu yüzden escler gereksiz yere çok akım çekermiş ve hatta motoruda yorarmış.(ancak motor sonuçta ihtiyaç duyduğu kadar çekmezmi?escnin büyük olması ısınmaması için bir avantaj değilmi? )
Bunu söyleyenler atmışlar :laugh: Aynen sizin dediğiniz gibi, akım miktarını belirleyen pildir, ESC değil ;)

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
birde pervanele tahta ve 13x5 , bu motorlarla tavsiye edilen 12x4,5 karbon .bu iki pervane arasında uçuş zamanı bu kadar çok etkilenirmi?
Bakın bu kısım da çok tecrübeli değilim ama kesin fark etmesin lazım da ne kadar eder orasını bilemeyeceğim.