Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Rasimcim 600mm :RCKolik:

Hover icin yada alan turu denemelerinde cok pahaliya patliyor karbon pal malum,
3d yaptigimiz yok, zorladigimiz yok,
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

3D yaptığımız yok da, Mehmet abinin yazıda da anlatıldığı gibi, kafa turu önemli... Ben logoda edge603 paller kullanıyorum, kafa turu 2200rpm... Bunu ahşap palle güvenli bir şekilde elde etmek zor. 3d yapmasak bile zor...
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Valla Evrim hocam, kullanan var 600'luk ahsap pal. Ama ben de olsam kullanmazdim :)
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Rasim Öztürk' Alıntı:
3D yaptığımız yok da, Mehmet abinin yazıda da anlatıldığı gibi, kafa turu önemli... Ben logoda edge603 paller kullanıyorum, kafa turu 2200rpm... Bunu ahşap palle güvenli bir şekilde elde etmek zor. 3d yapmasak bile zor...
Evrim Hocam, Rasim vurguladığı ve yazıda belirtilği üzere özellikle büyük sınıf modellerde tahta pal kullanımında devir ciddi bir parametre.
Yazının kaynağını hatırlayamadım, kendi tecrübem de değil ne yazık ki. Dolayısıyla hangi teknik bilgiye istinaden bu devir limiti 1.600 olarak belirtilmiş bilemiyorum :rolleyes:

Emre Kaman' Alıntı:
Valla Evrim hocam, kullanan var 600'luk ahsap pal. Ama ben de olsam kullanmazdim :)
Bu sınıf için seninle hem fikirim Emre. Ben olsam ben de kullanmazdım :embarras: Ama şimdi Evrim hocam da haklı. Hover yaparken yere sürtünce paller ciddi bir rakam tutuyor :-\
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Simdi zeal alayim bari hazir %50 indirimdeyken ama valla canim yanicak kirinca ne yapalim girdik bu hobiye :RCKolik:
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Evet bir durum oldugunda hicbisey gitmese, pal yine de gidiyor, cok can sıkıyor. Ama ben hep sunu dusunuyorum, guvenemeyecegim bir palle ucsam, havada patlarsa, helinin komple elden gidecegini gectim, palin ve helinin indigi yerde ne olacagini bilmenin imkani yok. Dolayisiyla pale verdigim paraya acimiyorum. Daha dogrusu helinin hicbir yerinden kismiyorum. Daha once defalarca, hareketli hareketsiz nerden kisarsam ordan patladi ve daha pahaliya cikti. Hele ki buyuk modelde hic risk alasim yok.
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Arkadaslar 450 trex sport modelim icin ne tur pal kullanabilirim? Kaliteli olsun diye hobbykingten 2 adet 325mm carbon fiber pal almistim (simdi gereksiz yere masraf yaptigimi dusunuyorum) 2 kirim yasadim 1.sinde yerden az bir mesafe yukaridayken toparlayamadim ve cakildim. ilk kirimda pal kirildi ve flrbar cubugu yamuldu 2. kirimimda yuksek irtifada kontrolu kaybettim tam toparladim derken yarim metre yukardan cakildim. Buseferde ana pal catladi, flybar cubugu yamuldu ve disli siyirdi, disliyi degistirdim. 2 kirim tecrubeme dayanarak elimde yedek olarak pal ve flybar cubugu bulunmasi gerektigi kanisina vardim.
Kumandadan idle up i aktif etmedim zaten daha hover asamalarindayim thk dan flybar cubugu siparis ettim birde pal siparisi verecegim elimde 1 adet carbon fiber pal kaldi ancak 3d ucus yapmadigim hatta nose in bile yapmadigim icin su asamada ne tavsiye edersiniz plastik mi fiberglasss mi ahsap mi benim gibi bir acemi icin yeterli olacaktir? Simdiden tesekkurler.
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Sertaç Bey , hangi kalite pal takarsanız takın , kırım anında kesinlikle gidiyor.Ama ucuz olsun , diğer ekipmanlar az zarar görsün derseniz , ahşap pal tavsiye ederim.Ahşap paller ile 3d yapılmaz ama , hover ve basit alan turlarına yeterli gelir.Idle-up açmayı da tavsiye etmem.Ahşap pallerde maksimum 2400 Rpm'i geçmeyin diye uyarı yazar ama bunu neye göre değerlendiriyorlar bilmiyorum , çünkü ağaç olduğu için , ağacın doku yoğunluğu , imalatı esnasındaki içinde bulunan nem oranı bile ağırlık ve balansını etkileyen faktörler..Kısacası basit , düz uçmak için idealdir.Kırılınca da parçalanıp gittiği için , rotor kısmında ağır hasar olmuyor desem de , bu da göreceli bir durum , kırımın şiddetine , şekline bağlı değişebilir.Bir kafa üstü çakılmak var , bir de skidlerin üstüne düşmek var , tamamen şans işi yani.
Siz yine bolca simülatör çalışın ,kırım frekansını kesinlikle azaltır , sonuçta uçmak için uçuyoruz , kırmak için değil. :saygilar:
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Anladigim kadariyla simulatorde calismadan direk ucuslara gecmissin. Sana verilebilecegim en buyuk tavsiye bir simulator edinmen gerektigi [emoji4]
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Engin can yentur' Alıntı:
Anladigim kadariyla simulatorde calismadan direk ucuslara gecmissin. Sana verilebilecegim en buyuk tavsiye bir simulator edinmen gerektigi [emoji4]
simulatorde invert haric destan yaziyorum hatta v977 ilk invert ucusumda bile 2 gun once destan yazdim havada taklalar alan turlari kendi etrafinda donmeler kirimin ucuna bile yaklasmadim ama 450 de hoverda bile tedirginim heli heryone kaciyor kuyruk kaciriyor kuyruk titriyor surekli saga sola kaciyor bir ayarsizlik var ama suan cozecek asamada degilim v977 onun yaninda cocuk oyuncagi geldi aksine tersi olmasi gerekirdi o yuzden olayi kavrayana kadar bana bol mikratda kirilacak pal lazim :)
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Senin heli normal degil bu is pal kirmakla cozulmez bilen birisinden yardim al diyeceginizi de biliyorum ama ilcedeyim bilen anlayan kimse yok ya profesyonel yardim alip ayarlarini yaptiracagim yada kira parcalaya ogrenecegim 2. kirimimdan sonra kanopy tutucu vidaya yanislikla normal vidayi taktim alyanla sokmeye calisirken yalama oldu ben 2 gece ugrastim olmadi, sanayiye goturdum abartmiyorum adam 1 bucuk saat ugrasti sokene kadar pense 3 defa kirildi 3 defa oksijen tupuyle duzeltti soguttu... Abi dedim dremerle yada kil testereyle bi cizik at duz tornavidayla sokelim forumda oyle diyorlar dedim bana akil verme bu isler okumakla olmuyor biliyorsan git yaptir dedi :) oyle boyle cikardik vidayi adamla da kanka olduk kotu basladi iyi bitti seruvenimiz bu iside oyle boyle ogrenecegiz
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

sertac kaymaz' Alıntı:
Senin heli normal degil bu is pal kirmakla cozulmez bilen birisinden yardim al diyeceginizi de biliyorum ama ilcedeyim bilen anlayan kimse yok ya profesyonel yardim alip ayarlarini yaptiracagim yada kira parcalaya ogrenecegim 2. kirimimdan sonra kanopy tutucu vidaya yanislikla normal vidayi taktim alyanla sokmeye calisirken yalama oldu ben 2 gece ugrastim olmadi, sanayiye goturdum abartmiyorum adam 1 bucuk saat ugrasti sokene kadar pense 3 defa kirildi 3 defa oksijen tupuyle duzeltti soguttu... Abi dedim dremerle yada kil testereyle bi cizik at duz tornavidayla sokelim forumda oyle diyorlar dedim bana akil verme bu isler okumakla olmuyor biliyorsan git yaptir dedi :) oyle boyle cikardik vidayi adamla da kanka olduk kotu basladi iyi bitti seruvenimiz bu iside oyle boyle ogrenecegiz

Sanayi macerası süper olmuş... :laugh: Penseler , oksijen kesmeler falan ... :lollol: , Sertaç bey , bu tür işler için el altında basit bir dremel marka yada başka marka alet bulunması gerekiyor malesef...Siz en son kırımdan sonra hangi parçaları gözden geçirdiniz.Dediğiniz gibi 450'de hoverde bile durma probleminiz varsa , bu helinizin mekanik ayarlarıyla da ilgili olabilir , kumandadan veya gyrodan elektronik ayar problemi de olabilir...
Hiç kırım yapmadım , ama yaparsam büyük ihtimal değiştireceğim 2 parça , feathering shaft ve main shaft olurdu...Çünkü bu iki önemli şaft , helideki en büyük vibrasyon sebebidir.Onlar yeni ise , yataklarındaki rulmanlara bakarım , kuyruk şaftı ve rulmanlarına da..Helide mekanik bir sıkıntı görünmüyorsa , gyro ayarlarını baştan sona güzelce okuyup anlamanızı tavsiye ediyorum.Gyro ayarları malesef tecrübesi yeterli olmayan ve benim gibi yanlız takılan bir modelci için , sıkıntılı olabiliyor.Çünkü gyroda doğru ayarı yapabilmek için , malesef uçurmak gerekiyor ki , kuyruk ayar problemi olan bir heliyi de uçurarak ayarlamak malesef biraz ustalık gerektiriyor.Ama imkansız değil , konuları okuyarak yapabilceğiniz tahmin ediyorum.
Heli ayarlandı , kuyruk da ayarlandı diyelim , sakin bir hover için bunlar yine yetmiyor , kumandadan aileron , elevator ve rudder için expo değerleri vermek gerekiyor.Expo olayını ben öğrenene kadar , hoverden ilerisine cesaret edememiştim , çok fark ediyor , heli komutları daha yumuşak algıladığı için , hoverden alan turuna geçmek isteyen birisi için , mutlaka gerekli diye düşünüyorum.
Kolay değil , bunu zaten hepimiz kabul ediyoruz , hele hele yanlız bir modelcinin işi gerçekten zor , ama yine de , çokça okuyup , deneyerek , takıldığın yerlerde sorununu yazarak , bu aşamayı geçebilirsin. Kırarak da öğrenmek başka bir yöntem ama , biz kimsenin kırım yapmadan , mümkün olan en ekonomik ve moral bozmayan yöntemlerle bu hobiyi icra etmesini yürekten diliyor ve yardımcı olmaya çalışıyoruz...Şimdilik kolay gelsin... :saygilar:
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Ben plastik pervane yani Fiber Glass bir ara cok arastirdim,
Lakin bu arastirmalar sonucunda Fiber Glass pervanenin carpma esnasinda zor kirilmasi hatta kirilmamasi sebebi ile heli'ye muhtesem bir zarar verdigini cok yerde rastladim,
Helifreak da plastik pervanenin cok daha fazla masraf actigi yazilmis cizilmis,
Ahsap desen 600 boyutunda pek bulasma cinsi, sizinkini bilemem tabi benim direk 600 um oldu artik 700 - 800 diye gideriz,
1 heli kadar masrafta ogrenmeye harcadim artik dogru duzgun hover hafif meydan turu takiliyorum sukur,
3D merakimda hevesimde yok, scale macerasina dogru ilerliyorum,
 
Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?

Hakan bey Feathering shaft veya main shaft a baktığımda ben bir yamukluk göremedim ama belkide orda problem olabilir bilmiyorum. Ayar konusunu da forumdan yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum expo ile ilgili hiç bir şey bilmiyorum :)
Evrim bey fiberglass kolay kırılmıyor ve heliye zarar veriyorsa çok daha kötü bunu bilmiyordum. Ahşap pali bir araştırayım fiyatı carbonfibere göre oldukça uygun aşağıdaki ürün 2.99 dolar...