www.bilimselyuzme.com

Neden Lion tercih edebiliriz ve etmeliyiz ?

Sahsim ve kendim olarak hala Li-po kullaniyorum.

Bir kez üstündeki vaatlere kanıp 18650 hücrelerle 6S 2P bir paket yaptırdım ama beklediğim gibi olmadı. Aynı setup 6S LiPo ile en fazla 55-60 Amper görürken Li ion pakette daha ilk 10 saniyede voltaj ciddi şekilde düştü ve kalkışta ESC düşük voltaj koruması devreye girdi. Sonra korumayı kapattım ama piller teoride ulaşması gereken 70 A değerini hiçbir zaman vermedi. Satıcıya sorduğumda hücre başına 30- 35 Amper alabilmem için pilleri soğutmam gerektiğini söyleyince hem ona hem kendime kızdım ve Li ion macerasını bıraktım. Hazırlattığım paketi de gidip 1/10 tanklarımdan birine taktım.


Bizde LiPo bulmak zor, neyse ki komşumuz bu konuda çok yardımcı oluyor. Sezonu kapatmadan Yunan adalarına geçmeden önce tanesi 40 avrodan GNB 6S 5000 pilleri siparis verdim. Gens Ace bana over rated geldigi icin diye uzun süre CNHL kullandım ama sonra GNB yi keşfettim ki özellikle büyük kapasitelerde gerçekten iyi. Yanına bir de Ege havası eklenince tadından yenmiyor...
 
Ben izmit Arslanbey pistinde @Ali Haydar GÖK 420 size helikopterde gördüm lion piller uygun şekilde kurgulandığında gayet başarılı sonuç veriyor. Belki 6s değil 7s2p pil ile deneme yapabilirsiniz . Hatta benim trex 700 emektar helikopter için bu yaz lion pil temin etmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Sahsim ve kendim olarak hala Li-po kullaniyorum.

Bir kez üstündeki vaatlere kanıp 18650 hücrelerle 6S 2P bir paket yaptırdım ama beklediğim gibi olmadı. Aynı setup 6S LiPo ile en fazla 55-60 Amper görürken Li ion pakette daha ilk 10 saniyede voltaj ciddi şekilde düştü ve kalkışta ESC düşük voltaj koruması devreye girdi. Sonra korumayı kapattım ama piller teoride ulaşması gereken 70 A değerini hiçbir zaman vermedi. Satıcıya sorduğumda hücre başına 30- 35 Amper alabilmem için pilleri soğutmam gerektiğini söyleyince hem ona hem kendime kızdım ve Li ion macerasını bıraktım. Hazırlattığım paketi de gidip 1/10 tanklarımdan birine taktım.

Son birkaç yılda Li-Ion piller çok gelişti. Bundan 4 5 sene önce 18650 VTC6 ya da VTC5A pillerle 20 - 30A deşarj veren piller anca yapılıyordu o da orijinal VTCx pil bulabilirseniz.

Ancak şimdi hem 21700 piller yaygınlaştı hem de pillerin kapasite ve kimyasal performansları ciddi anlamda iyileşti. Bu konu altında da bahsedilen EVE40PL piller, gelinen noktayı gösteriyor. Hatta şimdi EVE50PL isminde yeni modeli çıkacak. Yani öyle bir noktaya gelindi ki bir quad için minimum 2 paralel yapmak şartken EVE40PL ile 6S1P paketle 40 - 50A çeken bir quadcopter çok iyi uçuyor.

Ama tüm faydaları bir yana, yapımı özen isteyen piller. Bu nedenle hala yüksek akım çeken VTOL gibi projelerimde bulabilirsem Li-Po kullanmaya çalışıyorum. Çünkü Li-Ion pillerde punta kaynak ile hücreler birbirine birleşiyor ve kaynağın çok iyi olması gerekiyor, yüksek akım çekecekseniz.


Bizde LiPo bulmak zor, neyse ki komşumuz bu konuda çok yardımcı oluyor. Sezonu kapatmadan Yunan adalarına geçmeden önce tanesi 40 avrodan GNB 6S 5000 pilleri siparis verdim. Gens Ace bana over rated geldigi icin diye uzun süre CNHL kullandım ama sonra GNB yi keşfettim ki özellikle büyük kapasitelerde gerçekten iyi. Yanına bir de Ege havası eklenince tadından yenmiyor...

Komşu olmasa halimiz harap, ben de CNHL 6S 1300 mAh ve 1500 mAh pilleri getirenlerden alıyorum. Tattu güzel ama pahalı, ancak CNHL'yi de düzgün kullanırsanız uzun süre gidiyor. 3 yıllık 6S CNHL pillerim var ve iç dirençleri hala kullanılabilir düzeyde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Sahsim ve kendim olarak hala Li-po kullaniyorum.

Bir kez üstündeki vaatlere kanıp 18650 hücrelerle 6S 2P bir paket yaptırdım ama beklediğim gibi olmadı. Aynı setup 6S LiPo ile en fazla 55-60 Amper görürken Li ion pakette daha ilk 10 saniyede voltaj ciddi şekilde düştü ve kalkışta ESC düşük voltaj koruması devreye girdi. Sonra korumayı kapattım ama piller teoride ulaşması gereken 70 A değerini hiçbir zaman vermedi. Satıcıya sorduğumda hücre başına 30- 35 Amper alabilmem için pilleri soğutmam gerektiğini söyleyince hem ona hem kendime kızdım ve Li ion macerasını bıraktım. Hazırlattığım paketi de gidip 1/10 tanklarımdan birine taktım.


Bizde LiPo bulmak zor, neyse ki komşumuz bu konuda çok yardımcı oluyor. Sezonu kapatmadan Yunan adalarına geçmeden önce tanesi 40 avrodan GNB 6S 5000 pilleri siparis verdim. Gens Ace bana over rated geldigi icin diye uzun süre CNHL kullandım ama sonra GNB yi keşfettim ki özellikle büyük kapasitelerde gerçekten iyi. Yanına bir de Ege havası eklenince tadından yenmiyor...
Zaman geçiyor ve her şey gelişiyor. Lion pillerin voltaj sarkması hesaba katılmadan setup kurmak hayal kırıklığı yaratabilir. Diğer taraftan setupın ne kadar amper çektiğini ve pillerin bu amperleri verip veremediğini de iyi hesap etmek gerekiyor. Bunlara uygun şekilde lion kullanıldığında performanstan ödün vermeden sıkıcı bir şekilde uzun uçmak mümkün oluyor. Ayrıca 18650ler hala lion gibi sayılabilir. 21700ler daha çok lipo ile boy ölçüşebilecek durumda. Tabi genel rc kullanımından bahsediyorum.

Linkteki konuda detaylı bilgi vermeye çalıştım. Ve 420 size bir modelde 6 seri hücrenin canına okumak pek mümkün olmuyor. Anlık 90a leri gördüm. Uygun şartlarda devamlı 90a çekmek bile mümkün...



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
@Ali Haydar GÖK hocam sizin rcgroups forumundaki Li-Ion test başlığındaki mesajlarınızı da görmüştüm. EVE40PL piller içi nasıl bir kaynak methodu izlediniz? Ben iki pilimin birinde bakır + nikel, diğerinde ise 3 kat 0.2 x 10 mm nikel kullandım. Şu ana kadar ikisinde de sorun yaşamadım ancak 50A üstüne de çıkmak nasip olmadı eldeki quadcopterler ile.
 
@Ali Haydar GÖK hocam sizin rcgroups forumundaki Li-Ion test başlığındaki mesajlarınızı da görmüştüm. EVE40PL piller içi nasıl bir kaynak methodu izlediniz? Ben iki pilimin birinde bakır + nikel, diğerinde ise 3 kat 0.2 x 10 mm nikel kullandım. Şu ana kadar ikisinde de sorun yaşamadım ancak 50A üstüne de çıkmak nasip olmadı eldeki quadcopterler ile.
Benim metodumda seninki gibi kat kat nikel puntalamak oldu. Ama nikelleri teker teker puntaladım. Yani 3ünü de üst üste koyup basmadım. Her birini tek tek puntaladım. Toplam 5er adet. Hoş oldu mu? Hayır. İş gördü mü? Evet. Anlık 96 amper gördüğümü hatılıyorum. Ama helikopterde çok denemediğim için bilmiyorum. Diğer taraftan 96a görmek için modeli de hatrı sayılır şekilde zorluyorum. Ve tabi bu çok da hoşuma gitmiyor.

Şunu söyleyebilirim. Bakırı nikel ile pil arasına koyma mantığı daha rahat akım geçmesi için. Ve ısınmaması için. Biraz da voltaj sarkmasını minumuma çekmek için. Akımın rahat geçmesini sağladım bu şekilde üst üste nikel puntolayarak. Nereden anlıyorum. Çünkü normalde en çok ısınan yerlerden biri de nikel şeritler olması lazım. Fakat gayet soğuktu puntaladığım şeritler. En zor uçuşun sonunda bile şeritler ısınmamıştı. Haliyle basit bir şekilde iş gördü. Ama denemek için değil de uzun zaman kullanacağım bir paket yapacak olsam kesinlikle bakır sandviç sistemini kullanırdım. E tabi bir de uygun makinem olsaydı :D Bendeki en ince şeritleri bile dinlene dinlene puntalayabiliyor maalesef.