O.S. 46 AX II Sorunlar

Ben yıllardır Prolux markasının aşağıdaki ürününü kullanıyorum bir defa bile sorun yaşatmadı bana.2-3 Ay şarj etmediğim halde sorunsuz bir şekilde ilk günkü gibi çalışıyor.O kadar buji ısıtıcı denedim aralarında en iyisi bu çıktı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Ben yıllardır Prolux markasının aşağıdaki ürününü kullanıyorum bir defa bile sorun yaşatmadı bana.2-3 Ay şarj etmediğim halde sorunsuz bir şekilde ilk günkü gibi çalışıyor.O kadar buji ısıtıcı denedim aralarında en iyisi bu çıktı...
Aynı bu ürün bendeki de. Isıtma şiddeti falan çok güzel. Ama lehimden şikayet çok. Şans işi tabi ama ihtimal fazla. Bir videoda eleman 3 defa değişim yaptığını söylüyordu, en son dördüncüde sağlam çıkmış.
 
Ancak diğer sorun motorun rölantideki devrinin aşırı olması idi. End Point'le motoru stop ettirecek devirlere kadar düşmeme rağmen devir çok fazla ne yazık ki uçağı hareket ettirecek kadar! Motor yeni, acaba yeni olduğu için mi bu olay böyledir, yoksa hep rölantiyle gitme isteği olacak mı?
Bu sorunu çözmeye yaklaştım gibi. İlk önce sahadaki ustalar rölantiyi düşürerek bunu hallettiler. Ama alet öyle bir titriyordu ki içime hiç sinmiyordu. İki-üç gündür balkonda küçük iğneyle uğraşarak denemeler yaptım. Önce küçük iğneyle uğraşıp sonra motor çalıştırıp titreşim ve ileri gitme işine göre küçük iğneye hamleler yapıyordum. Bugün çok güzel bir nokta yakalamıştım. Titreşim oldukça az, ileri gitme çok hafif, tam gaza çıkma hissi güzel bir noktaydı. Ama mükemmel iyinin düşmanıdır lafını hatırlamadan daha da güzel olsun diye başladım yeni noktalara derken işler kötüye gitti ve bir daha da orayı bulamadım. Bu sefer metodu değiştiriyorum önce küçük iğne ayarlanacak (en kısıktan başlayacam) sonra yüksek devirden çalıştırmayla en güzel çalıştığı rölanti devrine doğru inilecek. 45 derecelik küçük iğne açmalarla işlem devam edecek. Komşulara eziyet olmasın diye yarını bekliyorum, bu sefer sanırım daha hızlı bir operasyon olacak.
 
Son düzenleme:
Küçük iğne ile alakalı fobilerim var. Elledikçe bozuluyor ve bir daha da randıman tutmuyor:lol::lol: En son kaldır at çöpe dedirtiyor :) Sana kolay gelsin :D
 
Küçük iğne ile alakalı fobilerim var. Elledikçe bozuluyor ve bir daha da randıman tutmuyor:lol::lol: En son kaldır at çöpe dedirtiyor :) Sana kolay gelsin :D
Sağolasın. Halledecem bu işi az kaldı. Bu sefer ona dokunuşum daha sistemli, kaçarı yok :lol: İşin zor kısmı bence bir de bu olayda rölantinin de olması. Hem rölanti ayarında olacak, hem küçük iğne.
 
Nitro karbüratörünün çalışma mantığını kavrarsan yanlış yola girdiğini anlarsın @Berat Yıldırım kardeşim.
Doğru yol nedir abi bir aydınlatsan :saygilar: Bu yöntem dışında bir tek ısıtıcıyla güzel rölantisi varken ısıtıcıyı çekince boğulmaya başladı mı, ha diyorum demek ki yakıt fazla geliyor hemen fakirleştiriyorum. Ama böyle bir tepki vermezse kalıyorum ortada kısayım mı gevşeteyim mi diye.
 
Doğru yol nedir abi bir aydınlatsan :saygilar: Bu yöntem dışında bir tek ısıtıcıyla güzel rölantisi varken ısıtıcıyı çekince boğulmaya başladı mı, ha diyorum demek ki yakıt fazla geliyor hemen fakirleştiriyorum. Ama böyle bir tepki vermezse kalıyorum ortada kısayım mı gevşeteyim mi diye.
Konu içindeki mesaj 'Nitro motorlarda başınıza gelen sorunlar ve çözümleri'
 
Çok sağol abi. Bildiğimin hepsi yanlışmış nerdeyse ;D Hele teklemenin sebebini motorun zengin olduğuna bağlamam tam ibretlikmiş. O zaman önce şu aletin mekanik setup’ını iyice ayarlamalı. İşi şansa bırakmamak için bu sefer linkage stopper kullanacam mecburen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün