Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

sumeryamaner' Alıntı:
Neyse... Arada tepemi attırsan da sevdim seni! [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi şu uçağında montaj konusunu bir gör abi ondan sonra daha çok seversin. Sanat eseri gibi bir konu olacak inşallah katkılarınızla bu sefer hataya da yer yok abi. :)
 
Dur ben de profil resmimi değiştireyim bu arada. Güzel bir beyzbol sopası iyi gider. [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
Dur ben de profil resmimi değiştireyim bu arada. Güzel bir beyzbol sopası iyi gider. [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok iyi bir fikir abi, en azında dikkatimi toparlamama yardım eder [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Buda benim yeni basladigim sozunu ettigim model ;D ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

ABS Plastik abi,
Thunder Tiger Trainer 40 model,

Uzerinde Thunder Tiger .46 Nitro motor var,

 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Evrim, hayırlı olsun! Güzel model, kırımsız uçuşlar! ABS model bende de vardı bir zamanlar. ABS sağlam bir malzeme, ama kırım geçirince tamir imkanı yok. (Ya da ben bilmiyorum)
 
Öncelikle herkese merhaba, 3. modelim olarak seagull piper 75 lik modeli düşünüyorum. Zaten hayalim scale modeller uçurmak. Ama aklımda 55 lik p51 de var şayet 75 lik modeli alırsam motor olarak os düşünüyorum. 55lik model alırsam asp motor düşünüyorum. Mustang p51'i ucurmanin piperdan daha kolay olacağını düşünuyorum. Piperın montajı daha zor manueli incelediğimde. Ayrıca karakteri gereği inişinin ve yanal rüzgarlara verdiği tepkiler nedeniyle beni zorlayacağını düşünüyorum. Ama p51 bana şu an için daha uygun geliyor. P51 alırsam onboard buji ısıtıcı ve cowling montajı konusunda da kendimi geliştireceğimi düşünüyorum. P51 alırsam 500-600 liraya ucagi toparlarim ama piper alirsam 1500-1700 lirayi görmem gerekecek. Ayrıca belki p51 ile pilotaji daha da gelistirirsem piperda daha buyuk bir model ve benzinli bir motor da deneyebilecegimi dusunuyorum. Benim amacim kendimi pilotaj konusunda gelistirmek. Pilatus pc 6 modelide güzel ama yapisi geregi hizli bir model. Sizin önerinizi bekliyorum. Sayet alirsam subatta okulum ara verdiginde toplarım ve ucus baharı bulur gibi kendimi hazır hissetmeden uçmamak gibi güzel bir alışkanlık edindim. [emoji4]

4 zamanlı motorda olabilir ama glowda iki zamanlıda kalıp amacım benzine geçmek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

3. modelim olarak seagull piper 75 lik modeli düşünüyorum.
Ooo çok hızlısın... Low wing'i kırdın mı yoksa bu arada???

Ama aklımda 55 lik p51 de var
Vayyy...

şayet 75 lik modeli alırsam motor olarak os düşünüyorum. 55lik model alırsam asp motor düşünüyorum.
Nasıl bir tercih bu? Ne alaka???

Mustang p51'i ucurmanin piperdan daha kolay olacağını düşünuyorum.
;D :laugh:

Ayrıca karakteri gereği inişinin ve yanal rüzgarlara verdiği tepkiler nedeniyle beni zorlayacağını düşünüyorum.
Yanal rüzgar değil yan rüzgar! :p Back tekerli her uçak yan rüzgardan ciddi derecede etkilenir. İkisinin de kalkışı büyük özen ister.

P51 alırsam onboard buji ısıtıcı ve cowling montajı konusunda da kendimi geliştireceğimi düşünüyorum.
Piper için onboard buji ısıtıcı ve cowling gerekmiyor mu???

Benim amacim kendimi pilotaj konusunda gelistirmek.
O zaman elindeki modelden iyice faydalan!

Pilatus pc 6 modelide güzel ama yapisi geregi hizli bir model.
Onu nereden çıkardın? P51 yavaş mı uçuyor? Yavaş istiyorsan tek seçenek Piper.

4 zamanlı motorda olabilir ama glowda iki zamanlıda kalıp amacım benzine geçmek.
Bu nasıl bir tercih ve mantık valla kavrayamadım.
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Sümer Yamaner' Alıntı:
3. modelim olarak seagull piper 75 lik modeli düşünüyorum.
Ooo çok hızlısın... Low wing'i kırdın mı yoksa bu arada???

Ama aklımda 55 lik p51 de var
Vayyy...

şayet 75 lik modeli alırsam motor olarak os düşünüyorum. 55lik model alırsam asp motor düşünüyorum.
Nasıl bir tercih bu? Ne alaka???

Mustang p51'i ucurmanin piperdan daha kolay olacağını düşünuyorum.
;D :laugh:

Ayrıca karakteri gereği inişinin ve yanal rüzgarlara verdiği tepkiler nedeniyle beni zorlayacağını düşünüyorum.
Yanal rüzgar değil yan rüzgar! :p Back tekerli her uçak yan rüzgardan ciddi derecede etkilenir. İkisinin de kalkışı büyük özen ister.

P51 alırsam onboard buji ısıtıcı ve cowling montajı konusunda da kendimi geliştireceğimi düşünüyorum.
Piper için onboard buji ısıtıcı ve cowling gerekmiyor mu???

Benim amacim kendimi pilotaj konusunda gelistirmek.
O zaman elindeki modelden iyice faydalan!

Pilatus pc 6 modelide güzel ama yapisi geregi hizli bir model.
Onu nereden çıkardın? P51 yavaş mı uçuyor? Yavaş istiyorsan tek seçenek Piper.

4 zamanlı motorda olabilir ama glowda iki zamanlıda kalıp amacım benzine geçmek.
Bu nasıl bir tercih ve mantık valla kavrayamadım.

Yok abi o henüz sağlam, daha bu hafta uçmadı yarın hava şartları el veriyor, kırılırsa anca yarın kırılır abi. :)

Motor konusunda aslında mantık çok basit abi gümrük ücreti, ASP motoru Türkiye'de bulamadım, 55likten yukarısı gümrük ücretine giriyor. Gümrük ile uğraşmaktansa Türkiye'den OS alırım, benim için segmansız bir motor yeterli abi, marka tiryakisi değilim henüz bu konuda. O nedenle 55 cu altındaki motorları yurt dışından ASP alma niyetindeyim abi. Şayet iç piyasada pahalı olarak nitelendirilsede 9 taksitle her şeyin altından kalkıyoruz abi. :)

P51'i uçurmanın Piperdan daha kolay olacağını düşünmemin nedeni abi aslında önyargı. P51 semi-scale diye adlandırılmış, Piper'a scale demiş. Senin konudan ilham alarak abi kübik kanat yüklemesini hesapladım hepsinin. P51'in kübik kanat yüklemesi 11.1, Piper ise 9,4 şu anda kullandığım modelin ise 11.1 çıkıyor abi. Yani piper daha kolay uçuyormuş gibi bir izlenim ortaya çıkıyor gibi gözüksede abi daha farklı etkenlerde vardır diye düşünüyorum. Mesela dihedral açısı gibi.

Abi aslında ikisinede gereksiz kalabiliyor onboard buji ısıtıcısı, piperda motor tam ters p51'de açılı bir şekilde montajı yapılıyormuş abi, yani manuelde öyle göstermiş. İkisine de bir şekilde harici buji ısıtıcısı takılır hem model ağırlaşmamış olur, oradaki cümlem eksik olmuş abi. Yeni model almama haklı bir neden göstermeye çalışıyordum aslında. Her ikisi içinde geçerli bir durum. Yani amacım bunlarda cowling olsun, diğerinde iniş takımı açılıp kapansın, şu anda hem iniş takımı açılır kapanır hemde cowlingli bir model alırsam -ki inceledim abi sorun yaşayabileceğimi düşündüm. İkiside benim için yeni uygulamalar olacak. O nedenle ilk hedefim sırf cowlingli bir model olsun, ekstradan bir özellik olmasın düşüncesiydi ama eksik ifade etmişim.

Abi low wing modeling gerçekten sevdim, uçuk karakteri olarak zaten trainer olmasından da yola çıkarak beni zorlamayan belkide hurdaya çıkana kadar uçmaktan zevk alacağım bir model. Ben bu yeni model arayışına aslında 15-20 günlük tatilim dolayısıyla kafa dağıtmak açısından düşünüyorum. Kışın evde oturduğum vakitlerde bir yandan montaj tamamlansın bir yandan da pilotaj gelişsin şeklinde abi. Mesela trainer almak çok basit bir şeymiş hepsi aynıydı sonuçta, ama bunları seçmek çok zor abi. İnsan hepsini istiyor şuda benim olsun buda olmalı gibisinde. :D

Pilatus PC 6 abi aslında ya piper alamazsam buda pipera benziyor diye ortaya çıkan bir modeldi abi. Aslında abi yazdıkçada durum ortaya çıkıyor, her yol Piper'a çıkıyor ama nedense insan bunu kabul edemiyor. Nede olsa iki metre kanat boyu 4,5 kgdan fazla uçuş ağırlığı var sen bunun altından kalkamazsın. Sana 1,60 kanat boyu 2,8 kg uçuş ağırlığı olan p51 uygun diyor iç sesim.

Abi uçaklar gelir gider motorlar baki kalır diye bir fikir yerleşti kafama, modele uygun motor yerine motora uygun model seçmek zorunda kalmamak için elimdeki motor sayısını kısıtlı tutma isteği içerisindeyim. Hobide ilerleyen zamanlarda benzinli motor düşündüğümden ötürüde elimdeki glow motor çeşitliliğini fazla tutmamak adına elimde en fazla 4-5 glow motor ve model tutup diğer modellerimi benzinli tercih etme niyetindeyim.

Abi son karar sende. ben düşüncelerimi her ne kadar anlatmaya çalışsamda son kararı sana bırakmam mantıksız gibi gözüküyor, neden olsa bu hobi keyif ve zevk işi. Hangi modelden keyif alacağımı, hangi modeli uçurmak isteyeceğimi benim bilmem lazım. Ben bu iki uçaktan hangisi olursa olsun altından kalkacağımı düşünüyorum. Yani altından kalkabilmek için gerekli donanıma ulaşana kadar çabalayacağımı biliyorum. Sanıyorum kararsızlığımıda yazılara dökebilmişimdir abi.
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Offf içim karardı okurken. Bu ne yaa... :D :p

Bir kere iniş takımı açılıp kapanan bir modele şimdilik bulaşma. Çok erken. O kadar uğraşamam. :D

Büyük model her zaman daha iyidir. Asla unutma. Ağır model de iyidir. Stabil uçar.

Piper kolay uçar. Yeter ki bir arıza çıkarmadan yerden kesilsin. Yerden kesilene kadar işin zor. O nedenle deneyim gerektiriyor. Stall hızı düşük olduğu için inişi de çok zor değil. P51 türü bir uçağın inişi de deneyim gerektirir. Gaz kontrolü vs.

Pilatus (PC 6 nedir bilmiyorum, PC9 demek istediğini umuyorum) Seagull Low Wing sonrası ideal bir uçaktır. Tek kötü yanı burundan tekerli oluşu. Yani özellikle 2. Dünya Savaşı uçaklarını seviyorsan bir an önce back teker deneyimi kazanman iyi olur.

Yani bütün yollar Piper'a çıkıyor!

Ayrıca...

Dört zamanlı bir motorun tadını almayan scale modelci olmaz!

Düzeltme: Sen Pilatus PC6 derken Pilatus Porter'i kastetmişsin. Benim aklım PC9'a gitti. Açıkçası pek önermiyorum o uçağı. Yine Piper... :)
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Dur biraz fişekleyeyim...

Şu güzelliğe bak:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ölçekli Model Uçaklara Başlamak

Sümer Yamaner' Alıntı:
Offf içim karardı okurken. Bu ne yaa... :D :p

Bir kere iniş takımı açılıp kapanan bir modele şimdilik bulaşma. Çok erken. O kadar uğraşamam. :D

Büyük model her zaman daha iyidir. Asla unutma. Ağır model de iyidir. Stabil uçar.

Piper kolay uçar. Yeter ki bir arıza çıkarmadan yerden kesilsin. Yerden kesilene kadar işin zor. O nedenle deneyim gerektiriyor. Stall hızı düşük olduğu için inişi de çok zor değil. P51 türü bir uçağın inişi de deneyim gerektirir. Gaz kontrolü vs.

Pilatus (PC 6 nedir bilmiyorum, PC9 demek istediğini umuyorum) Seagull Low Wing sonrası ideal bir uçaktır. Tek kötü yanı burundan tekerli oluşu. Yani özellikle 2. Dünya Savaşı uçaklarını seviyorsan bir an önce back teker deneyimi kazanman iyi olur.

Yani bütün yollar Piper'a çıkıyor!

Ayrıca...

Dört zamanlı bir motorun tadını almayan scale modelci olmaz!

Düzeltme: Sen Pilatus PC6 derken Pilatus Porter'i kastetmişsin. Benim aklım PC9'a gitti. Açıkçası pek önermiyorum o uçağı. Yine Piper... :)



Abi alacağım model bu, servo olarak plastik dişli standart servolardan önermişler ama servo konusunda onay verirsen abi hs-422 benim modellerde kullandığım servolar, HV voltajlara ihtiyaç olacağını düşünmüyorum abi. Motor olarak 4 zamanlılara baktımda abi maşallah fiyatlarıda 4 zamanlı. Ama o konuda da hiç sıkıntı yok abi. Sen hangisi uygun dersen o. Servo konusunda da bilgi verebilirsen abi ki bende standart plastik dişli servoların yeteceğini düşünüyorum bugün siparişi veriyim. Fişeklemeleri biri görür benden önce alır sonra uğraş dur. :D