pervane yardım

Erdoğan Ekşioğlu

Tecrübeli Uye
Katılım
4 May 2019
Mesajlar
838
Tepkime puanı
1,403
Yaş
57
Konum
adana
İlgi Alanı
Uçak
selamun aleyküm arkadaşlar.10x45 pervanem kırıldı.Motor 1000kv 11x47 kullansam olurmu.Üstten kanat yaptığım uaçğım için.Birde sizden ricam sadece cw pervane bulamıyorum hepsi cw-ccw takım olarak satılıyor.cw pervaneyi en hesaplı nereden temin ederim acaba.Yardımlarınız için şididen teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
selamun aleyküm arkadaşlar.10x45 pervanem kırıldı.Motor 1000kv 11x47 kullansam olurmu.Üstten kanat yaptığım uaçğım için.Birde sizden ricam sadece cw pervane bulamıyorum hepsi cw-ccw takım olarak satılıyor.cw pervaneyi en hesaplı nereden temin ederim acaba.Yardımlarınız için şididen teşekkür ederim
Olur, ama ters pervane ile de uçabilirsin. ESC'ye giden üö kablo dan ikisini değiştir. Pervane yönünü böylelikle değiştirmiş olursun.
Ben pervaneleri takım alırım. Yedekli olsun. Pervane en çok kırılan şeydir.
 
Olur, ama ters pervane ile de uçabilirsin. ESC'ye giden üö kablo dan ikisini değiştir. Pervane yönünü böylelikle değiştirmiş olursun.
Ben pervaneleri takım alırım. Yedekli olsun. Pervane en çok kırılan şeydir.
Deniz bey çok teşekkür ederim vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı.THK kurumunda 11x47 pervane vardı baya bir hesaplıda 9tl tanesi.Oradaki bey motoru yakarsın dedi.Bizden alsaydın motoru bizimkiler yanmazdı dedi bende anlamadım.Bu iki pervane arasında çokmu fark varki anlamadım.Ama bende size katılıyorum yani bir şey olmaz kanatindeyim .Aradaki fark 1cm değilmi.ESC kablolarının yeri değişince motor yönü değişirde bu defa motora verdiğim 2 derecelik açı bir sıkıntı yaparmı acaba.Teşekkür ediyorum cevapalrınız için
 
Deniz bey çok teşekkür ederim vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı.THK kurumunda 11x47 pervane vardı baya bir hesaplıda 9tl tanesi.Oradaki bey motoru yakarsın dedi.Bizden alsaydın motoru bizimkiler yanmazdı dedi bende anlamadım.Bu iki pervane arasında çokmu fark varki anlamadım.Ama bende size katılıyorum yani bir şey olmaz kanatindeyim .Aradaki fark 1cm değilmi.ESC kablolarının yeri değişince motor yönü değişirde bu defa motora verdiğim 2 derecelik açı bir sıkıntı yaparmı acaba.Teşekkür ediyorum cevapalrınız için

Motor açısında değişiklik yapman gerektiğini düşünmüyorum. @Mehmet Sarıkaya bu konuda daha bilgilidir bence.
Sürekli tam gaz uçmayacaksın. Havalanmadan önce 5sn (en fazla 10sn) tam gaz ver ve pervane durduktan hemen sonra hem motorun hem de ESC 'nin sıcaklığına bak. Elle tutamayacak kadar ısınıyorsa pervaneyi küçültmek gerekir.
 
Motor açısında değişiklik yapman gerektiğini düşünmüyorum. @Mehmet Sarıkaya bu konuda daha bilgilidir bence.
Sürekli tam gaz uçmayacaksın. Havalanmadan önce 5sn (en fazla 10sn) tam gaz ver ve pervane durduktan hemen sonra hem motorun hem de ESC 'nin sıcaklığına bak. Elle tutamayacak kadar ısınıyorsa pervaneyi küçültmek gerekir.
Çok sağolun deniz bey .Tamam sorayım mehmet beye
 
Motor açısında değişiklik yapman gerektiğini düşünmüyorum. @Mehmet Sarıkaya bu konuda daha bilgilidir bence.
Sürekli tam gaz uçmayacaksın. Havalanmadan önce 5sn (en fazla 10sn) tam gaz ver ve pervane durduktan hemen sonra hem motorun hem de ESC 'nin sıcaklığına bak. Elle tutamayacak kadar ısınıyorsa pervaneyi küçültmek gerekir.
Teşekkürler. Ama ben bilemeyeceğim. :)
Zira motorun sadece kv değerini bilmek doğru öneride bulunmak için yetersiz.:rolleyes:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mehmet Sarıkaya abi,
Motor açısını kastetmiştim. Kv değeri ve pervane boyutu değil benim sorum.
Arkadan, pilot koltuğundan baktığını farzet; normalde pervane saat yönünde döner. Bu durumda motor açısı aşağı ve sağ tarafa olmalıdır. Fakat pusher pervane takıp motorun da yönünü değiştirdiğimiz zaman yana doğru olan açıyı da çevirmek gerekir mi? Aşağı doğru olan açı değişmez ama yana doğru olan açı için mantığım evet diyor. Hiç bir yerde bununla ilgili bir şey okumadım.
@Sumer Yamaner
@Özgür Evren Varol
Abiler, siz ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Ters pervane takıldığında motor açısı da buna bağlı olarak değişmeli bence. Deniz beyin belirttiği gibi ters pervane kullanılabilir tabii. Ama ben olsam standardı değiştirmezdim. Ayrıca, Banggood olsun Aliexpres olsun yalnızca uçak için saat yönü pervane de satıyorlar.
 
10x47 ile 10x45 arasında esc ve motoru zorlayacak kadar bir fark varmıdır acaba 10x47 buldum
 
@Mehmet Sarıkaya abi,
Motor açısını kastetmiştim. Kv değeri ve pervane boyutu değil benim sorum.
Arkadan, pilot koltuğundan baktığını farzet; normalde pervane saat yönünde döner. Bu durumda motor açısı aşağı ve sağ tarafa olmalıdır. Fakat pusher pervane takıp motorun da yönünü değiştirdiğimiz zaman yana doğru olan açıyı da çevirmek gerekir mi? Aşağı doğru olan açı değişmez ama yana doğru olan açı için mantığım evet diyor. Hiç bir yerde bununla ilgili bir şey okumadım.
@Sumer Yamaner
@Özgür Evren Varol
Abiler, siz ne dersiniz?
Valla Denizcim ben pek açı vermiyorum. ? ama tersine açı verilirse iyi olur.;D
Benim modellerin pervaneleri ya ortada. Ya tepede bazande arkada oluyor. :)
 
Motor ters yönde döndüğünde pervane somunu çıkar. Bu nedenle önermem.

(Motor, dolayısıyla pervane ters yönde döndüğünde motor açısı da sağdan sola geçmelidir)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman