Ben de şaftı kopartabilecegimi pek sanmıyorum.?Pervaneyi sıkabildiğiniz kadar sıkmayın, yeterince sıkın. Gerekirse kontra bir somun da takıp daha da güvenli hale getirebilirsiniz. Kılavuzda da dikkat ederseniz "firmly tighten" demiş. Krank şaftı akma sınırına kadar hatta ötesine kadar sıktığınızda daha çok torklamış olmuyorsunuz.
Bir başka yöntem de 220-320 numara zımpara kağıdından ufak daireler kesin pervanenin ön ve arka yüzeyine birer disk takın, zımparalar çift yüzlü olsun, yani önce ince çift taraflı bantla zımparayı alın alına yapıştırıp ardından drive hub çapında diskler kesip, ortasını crankshaft çapında kesip, pervanenin önüne ve arkasına birer pul gibi bu zımpara disklerinden takın. Yüzey sürtünmesi artacağı için parçalar daha fazla tork alacaktır ve gevşeme ihtimali düşecektir.
Sevdiğim bir abim pervane somununu "sıkabildiği kadar sıkarken" şaftı koparmıştı, pek de zorlanmamıştı. Ben sıkabildiğim kadar sıksam da muhtemelen şaftı kopartamam da, sizi bilemem. O yüzden pek genel geçer bir ifade değil bence.
Yine de pervanem fırlar gider gibi bir endişe varsa spinner kullanımı fırlayıp gitme ihtimalini azaltan bir unsur.
Hem pervane hem de spinner balansı çok önemli. Titreşim ne kadar az ise birşeylerin gevşeme ihtimali bir o kadar düşüktür.
Bu zımpara olayı çok mantıklı geldi. Bir ara neden bu yüzeylerde diş ya da tırtık yok diye kafa yormuştum. Sanki olsa daha sağlam olacakmış gibi geldi. Oysa dediğiniz zımpara yöntemiyle o sürtünmeyi arttırmış oluruz. Bunu da yazdım bir kenara. Ama daha önce spinner balansıyla ilgili hiçbir konuyla karşılaşmadım. Onun da mı balansı var? ? Sanırım bu balans alüminyum vb. daha ağır spinnerlar içindir. Hafif oldukları için plastiklerde gerek yoktur diye düşünüyorum olmayan bilgimle.