Phoenix Stinson 55 ARF

Motor bölmesindeki yakıta maruz kalacak kaplanmamış bütün yüzeyleri ya yakıttan etkilenmeyen bir vernikle, ya da inceltilmiş reçine (epoxy) yapıştırıcı ile kaplayın. Bunun için bildiğiniz 404 Plastik Çelik diye geçen (ama 24 saatte kurur) yapıştırıcıyı biraz alkolle inceltip sürebilirsiniz.

Tavsiyenizin biraz dışına çıkmış bulundum ama :laugh:Şöyle bir yöntem kullandım. Bakalım sizler ne diyeceksiniz?

Başka başka işlerde tecrübe ettiğim ve sızdırmazlığına güvendiğim şu ürünü kullandım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Katlar arasında elektrikli fan kullanarak kurumayı hızlandırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dağılımı eşitlemek için, uçağı sağ-sol, alt-üst ederek her açıya ulaşmaya çalıştım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Toplamda ince 4 kat vernik atmış oldum. Umarım sprey vernik fikri yanlış bir fikir değildir:rolleyes:Sabah çıkarken çektiğim fotoğraf da bu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer malzeme seçiminde bir hata yoksa, uygulama çok pratik. Beni cezbeden de bu oldu zaten. Kolayca atılıyor, çabucak kuruyor.

Bir de sorum olacak. Benim ve satış elemanının ortaklaşa bir dalgınlığı neticesinde, şöyle bir yakıt hortumu almış bulundum :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ambalajın üzerindeki heli-quad ifadesini sonradan fark ettim:angry: Boyut aynı 2.5 x 5.0 mm. Ama üzerinde silicon değil "sinicon" ifadesi var. Acaba imla hatası mı?:lollol: Yapısı da daha sert ve esnemesi az. Sebebi yakıtlı heli nin maruz kaldığı yüksek G kuvveti olsa gerek diyorum:rolleyes:
Bu hortumu uçağımda kullansam yanlış mı olur? Deneyen ya da bir fikri olan var mıdır?
Teşekkürler...
 
Son düzenleme:
Nitro tube diyor yani muhtemelen glow yakıta uygun. Ama fazla rijid ise karbüratör içindeki clunk hattı için uygun olmayabilir. Deneyip clunk depo tabanına iniyor mu diye bakmak lazım.
Sümer abi size katılıyorum.Bazı yakıt hortumları da çok fazla esnek olabiliyorlar hatta o kadar esnek oluyorlar ki kolayca bükülebiliyorlar.Ben genelde bu tarz hortumları yakıt deposunda kullanmayı tercih etmiyorum, yakıt pompası gibi risk taşımayan yerlerde kullanmayı tercih ediyorum.Bunu da ek bilgi olarak vermek istedim, dikkat edilmesinde fayda görüyorum.
 
Sümer abi size katılıyorum.Bazı yakıt hortumları da çok fazla esnek olabiliyorlar hatta o kadar esnek oluyorlar ki kolayca bükülebiliyorlar.Ben genelde bu tarz hortumları yakıt deposunda kullanmayı tercih etmiyorum, yakıt pompası gibi risk taşımayan yerlerde kullanmayı tercih ediyorum.Bunu da ek bilgi olarak vermek istedim, dikkat edilmesinde fayda görüyorum.
Öncelikle clunk hortumunun depo içinde kıvrılıp kıvrılmaması konusu modelcilikte hiç bitmeyen tartışma konularından birisidir. Forumlarda bu konuda sıkı kavgalar çıkar.
Ama kıvrılsa da kıvrılmasa da clunk normal pozisyondayken deponun tabanına ulaşmalıdır. Burada belirleyici olan üç ayrı faktör var. Clunk ağırlığı, hortumun esnekliği ve deponun ön arka boyu. Depo kısaldıkça kaldıraç kolu kısalacağı için daha yumuşak bir hortum kullanılması gerekir yoksa clunk dibe inemez, ortalarda kalır ve yarım depodan sonra hava emmeye başlar. Depo uzadıkça işler kolaylaşır. Yani yumuşak hortumlar da depo içinde rahatlıkla kullanılabilirler ve eğer clunk hortumunun katlanması riski varsa hortum ortadan kesilip araya kısa bir metal yakıt borusu yerleştirilir.
 
Öncelikle clunk hortumunun depo içinde kıvrılıp kıvrılmaması konusu modelcilikte hiç bitmeyen tartışma konularından birisidir. Forumlarda bu konuda sıkı kavgalar çıkar.
Ama kıvrılsa da kıvrılmasa da clunk normal pozisyondayken deponun tabanına ulaşmalıdır. Burada belirleyici olan üç ayrı faktör var. Clunk ağırlığı, hortumun esnekliği ve deponun ön arka boyu. Depo kısaldıkça kaldıraç kolu kısalacağı için daha yumuşak bir hortum kullanılması gerekir yoksa clunk dibe inemez, ortalarda kalır ve yarım depodan sonra hava emmeye başlar. Depo uzadıkça işler kolaylaşır. Yani yumuşak hortumlar da depo içinde rahatlıkla kullanılabilirler ve eğer clunk hortumunun katlanması riski varsa hortum ortadan kesilip araya kısa bir metal yakıt borusu yerleştirilir.
Sümer abi değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.Benim demek istediğim yakıt hortumunun aşırı esnek olması.Bazı hortumlar o kadar esnek oluyorlar ki bildiğiniz katlanıyorlar.Bu da motor stoplarına zemin hazırlar.Metal yakıt borusu eklemek de çözüm olabilir, iyi fikir.
 
Ozan, kullandığın vernik akrilik bir vernik, yalnız markaya göre akrilik formülleri fark ediyor. Kimi akrilik nitro ile çözünürken kimu belli bir nitro düzeyine kadar çözünmüyor. Casati marka kullanmadığım için bilmiyorum. Denedikten sonra dayanıklı olup olmadığını yazarsan sevinirim.
 
Daha az esnek olan silikon hortumlar genelde diğerine göre daha kalın etli oluyor, ben her yerde tercih ediyorum çünkü yırtılma ihtimali daha az.Esnek gözükmesede yakıtın içinde biraz bekledikten sonra esnekliği artıyor.Yada daha ağır clunk tercih ediyorum.
 
Tavsiyenizin biraz dışına çıkmış bulundum ama :laugh:Şöyle bir yöntem kullandım. Bakalım sizler ne diyeceksiniz?

Başka başka işlerde tecrübe ettiğim ve sızdırmazlığına güvendiğim şu ürünü kullandım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


...

Motor kaputu boyamak için bu sprey boyalardan çok çeşit denedim. Ama bir süre sonra yakıt boyayı yumuşatıyor. Yani konu sızdırmazlık değil. Vernik olarak denemedim. Ama sonucun değişeceğini sanmıyorum. Keşke uygulamadan önce başka bir yere sürüp, kuruduktan sonra bir parça yakıtın içinde bekletseydiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Ama sonucun değişeceğini sanmıyorum. Keşke uygulamadan önce başka bir yere sürüp, kuruduktan sonra bir parça yakıtın içinde bekletseydiniz.
:saygilar:Ne güzel fikir! %p Ama ben atlamış bulundum.:laugh: Bakalım yağı görünce sprey vernik de, boya gibi yumuşayacak mı? Belki farklı tepki verir... diye umuyorum. Hem denemiş oluruz. Kuruduğunda boyadan sert bir dokusu oluyor; boyanın üstüne atınca da çok iyi sonuç veriyor.... (Sprey boya tecrübem var oradan biliyorum)
Kısmetse ilk uçuşlardan sonra birkaç yerinde makyaj yapacaktım. Vernik akarsa, o listeye bir de bunu eklerim artık:D
Ozan, kullandığın vernik akrilik bir vernik, yalnız markaya göre akrilik formülleri fark ediyor. Kimi akrilik nitro ile çözünürken kimu belli bir nitro düzeyine kadar çözünmüyor. Casati marka kullanmadığım için bilmiyorum. Denedikten sonra dayanıklı olup olmadığını yazarsan sevinirim.
Elbette üstad, raporlarım...
 
Yine bir sorunum var:laugh:
Daha önce hiç bu tip motor yatağı kullanmadım. Eskiden kullandıklarımdan birini burada kullanayım dedim; firewall ı yeniden delmek gerektiği için vazgeçtim. Bu plastik motor yatağını yerden deldiğimde ise, karşılığı düz bir açıyla denk gelmiyor. Oraya koyacağım pul düzgün durmayacak? (Kalemle göstermeye çalıştığım nokta) Motorun tam yeri de burası.Yapım kılavuzunda tam da benim motoru OS 55 AX tarif ediyor; ama eski versiyonu bu, HSN arkada olan tip. Acaba ondan mı diyorum?
Teşekkür ederim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pres matkap varsa somunun gireceği şekilde bir girinti açılır, somun bu girintiye takıldıktan sonra makina vidası takılır. Girintinin derin olmaması gerekli.
 
Bu tür işlerde benim tercih ettiğim yöntem kesme hattını işaretledikten sonra 1-1.5 mm içeriden havya ile geçmek şeklinde olur. (metal bir cetvel epey yardımcı olacaktır). Tek geçişte kesmek amacıyla çok bastırmayın, maksat alttaki dahtaya zarar vermeden üstteki filmi yakıp koparmak. İşin sırrı da bastırmak yerine havyanın hareket hızını ayarlamakta. Bu yakma işlemi aynı zamanda kalan filmi de yüzeye yapıştırıyor.

Her çağın, her zamanın en büyük silahı bilgi! Konu ne olursa olsun tecrübe, insanın en büyük sermayesi:saygilar:
Kendi uçağıma kısmet olmadı ama arkadaşımın uçağının kuyruğunu yapıştırırken bu yöntemi uyguladım. Sonuç: mükemmel! Tertemiz bir kesi hattı, tahtada sıfır çizik ve de hazır yapışmış kaplama... Dağarcığıma katılan bir bilgi! Daha ne diyeyim? Teşekkür ederim%p
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Her çağın, her zamanın en büyük silahı bilgi! Konu ne olursa olsun tecrübe, insanın en büyük sermayesi:saygilar:
Kendi uçağıma kısmet olmadı ama arkadaşımın uçağının kuyruğunu yapıştırırken bu yöntemi uyguladım. Sonuç: mükemmel! Tertemiz bir kesi hattı, tahtada sıfır çizik ve de hazır yapışmış kaplama... Dağarcığıma katılan bir bilgi! Daha ne diyeyim? Teşekkür ederim%p
Kesinlikle :thumbup:

Bu arada arkadaşın uçağında gerçekten de güzel bir iş çıkarmışsınız %p
 
Bu arada arkadaşın uçağında gerçekten de güzel bir iş çıkarmışsınız %p
Teşekkür ederiz:) Cumartesi günü hava muhalefeti olmazsa, her şey de yolunda giderse benim kuş ile birlikte havalandırmayı düşünüyoruz. O zaman belli olacak nasıl bir iş çıkardığımız. Göreceğiz...