Phoenix Stinson 55 ARF

Teşekkür ederiz:) Cumartesi günü hava muhalefeti olmazsa, her şey de yolunda giderse benim kuş ile birlikte havalandırmayı düşünüyoruz. O zaman belli olacak nasıl bir iş çıkardığımız. Göreceğiz...
Ozan abi ellerinize sağlık gerçekten iyi iş çıkarmışsınız.Ben de Cumartesi gününü iple çekiyorum umarım yağmur yağmaz da benim Tiger 3 ü test edebilirim.Bu arada size de iyi uçuşlar diliyorum şimdiden, umarım ilk uçuş sorunsuz geçer.Bir de video çekebilseniz fena olmaz sanki. :)
 
Uçağımın kutusunu açışım yaklaşık 1 ay olmuş... Ve kendileri ilk uçuşunu geçtiğimiz hafta sonu yaptı. Cumartesi Adana'da 2, Pazar günü de Mersin'de 2, toplam dört sorti uçtu. En güzeli: tek parça halinde hangarına geri döndü :):):)

Maalesef izlemeye değer video yok:( Havada foto da çekmemişiz:laugh: Videolar telefon çekimi... Acemilikle karışık heyecandan güzel olmamış... Güzel poz alacak kadar yaklaşamadım o ayrı mesele! Model hep yukarıda, hep uzakta! :lol:
İlk uçuşumda bile bu kadar zorlanmamıştım desem, sanırım yanlış olmaz:) Sorulacak çok soru var çoook:saygilar:
Şimdilik elimde olan birkaç tane foto paylaşayım. Bu uçağın uçuşunun video çekimi ileriki bir tarihe ertelenmiş durumda:embarras: Gerçekleşir gerçekleşmez paylaşırım, çok da isterim. (Buluşmayı gerçekleştirdiğimiz dostlara sormadan, onlara ait görüntü paylaşmak da istemedim bilgilerinize)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kendisi bagaja özenle yerleştirildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Özellikle pazar günü, modelcilik hayatımın en güzel günleri arasına şimdiden girdi:thumbup: Dostlar sağ olsun :D Böyle bir ekip, böyle pist cümlemizin başına...20 kadar -çoğu profesyonel- modelci, onlarca sorti, Muhteşem bir pist... 3D-Scale-Akrobasi-Heli- türlü türlü uçuş... Harika insanlar... Eşim, annem, oğlum unutulmaz bir gün geçirdik. Hem bizim için hem de sevgili Stinson'um için cennette bir gün :) Böyle bir saha tecrübesi yaşamamıştım diyebilirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gelelim uçuş ayrıntılarına... Şöyle özetlenebilir; eğer ki çevrede "tecrübeli abiler":saygilar:olmasaymış, kırım ihtimali yüksekmiş :eek: Çünkü gerçekten zor bir uçakmış arkadaş... Aslında ilk sortisini kendim yapmaktan son anda vazgeçtim. Çok iddialıymışım :)Ama bu kararla "abi sözü dinlemenin" ne kadar faydalı olduğunu görmüş oldum:evil:
Çocukluktan modelci, profesyonel seviyede, benim de ilk uçuşumu gerçekleştiren bir abim ilk sortileri yaptı. Sağ olsun...
Kalkışta sağa doğru, öyle fena bir fule kaçması yaptı ki, ben düzeltebilir miydim bilemiyorum:rolleyes: Kalkışı (bence) PiperCub dan daha sorunlu bir uçakmış kendisi. Uyanık olmak ve geniş bir pist şart...
Sonra "iyi ki kumanda elimde değil" dedirtecek hareketler izlemeye başladım: Birisi o an modelin karakterini sorsa: "delirmiş bir at gibi!" derdim herhalde:lol: Sürekli sert bir dalış eğilimi, toparlama-yükselme sonra yeniden dalış:eek: Elevatör yükseliş trimi sona yaklaşınca düz uçuşunu anca görmeye başladık. Yaklaşık 3 dakika sonunda ilk inişini seyrettim. Sorunsuz temiz bir iniş... Pilin yerinde küçük bir düzenleme ve 2. sorti başladı. Bu sefer daha iyi bir kalkış ve daha stabil bir uçuş. Verilen denge noktası çelişkiliydi zaten, kutudan çıkan manuelde başka-internetteki manuelde başka... Ona yorduk? Bir de modelin Scale yapısına... Benim başka teorilerim de var, daha karanlık şüpheler... Elevatörde bir hata gibi? İnşaat aşamasına geri dönüp biraz düşününce bahsini açabilirim. Hayırlısı...

Havada ilk teslim aldığımda güneş batmak üzere idi. Modelin kendine has bir zorluğu beni karşıladı: Kanadın iki tarafı da aynı renk ve o ışık seviyesinde uçağın altını üstünü anlamak çok zor! Ertesi gün (ışık uygun iken) yine bazen zor seçebildiğimi fark ettim. Farkına vardığım bir şey de: uçuş yapmadan geçen bu zaman zarfında gözlerim bozulmuş galiba :laugh: (Gözler malum: doktora gidilecek:D Kanatlarda da bir iyileştirme yapmam gerekiyor, ya çakar ışık, ya bir renk atacağım bir tarafa; ya da bir şey yapıştırmalıyım...önerilere de açığım tabii ki. Öğrendiğim ise şu: bu uçak gün batımına yakın saatlerde havalandırılmamalı...) Kullandığım en hızlı ve en çevik uçak olduğunu da o şartlar altında fark ettim. Kalın "kütüğümsü" gövdesine, hantal görüntüsüne rağmen, gerçekten çok atak bir uçak. İniş denemek istiyordum, vazgeçtim. İlk gün uçağım için gayet iyiydi ama benim için çok verimli olmadı.
2. gün kendi sortilerimi yapınca çok mutlu oldum. Elbetteki yanımda "hocalar":saygilar:profesyonel yardım; ama kumanda hep bende idi. İlk kalkış... (6-7 dakikalık da olsa) ilk uçuş... ve sağ salim iniş...:D Fakat gerçekten çok zorlandım.

Ve bir karar aldım: Bu uçak şimdilik bana göre bir basamak yukarıda. Yani pilotajım henüz yeterli değil. O pilotaj seviyesine gelmek için uçurmam gereken uçak da bu değil... Stinson'u yeniden havalandırmadan önce, daha kolay, bana daha uygun bir modelle elimi geliştirmem gerekiyor. Velhasıl, şansımı zorlayıp bu şirin uçağın başına bir talihsizlik getirmektense, şimdilik başka bir modeli uçurmaya yöneliyorum.

Scale görüntüyle büyülenip, hızlıca karar vermenin yanlışlığı... Kulağıma bir küpe daha :lollol::lollol::lol: Ama pişmanlık değil; ben bu uçağa hakim olabilirim, bunu gördüm. Ama şimdi değil. Çenem düşmüş kusura bakmayın:laugh: Gelişmeleri haber veririm...
Saygılar, selamlar:saygilar:
 
Uçağımın kutusunu açışım yaklaşık 1 ay olmuş... Ve kendileri ilk uçuşunu geçtiğimiz hafta sonu yaptı. Cumartesi Adana'da 2, Pazar günü de Mersin'de 2, toplam dört sorti uçtu. En güzeli: tek parça halinde hangarına geri döndü :):):)
Vay bu uçaık çok şanslı aman nazar değmesin. Baksanıza sizinle haftason diyar diyar o da gezmiş ;D :thumbup:
Şimdilik elimde olan birkaç tane foto paylaşayım. Bu uçağın uçuşunun video çekimi ileriki bir tarihe ertelenmiş durumda:embarras: Gerçekleşir gerçekleşmez paylaşırım, çok da isterim. (Buluşmayı gerçekleştirdiğimiz dostlara sormadan, onlara ait görüntü paylaşmak da istemedim bilgilerinize)
Inanın bu görseller bile bizler için yeterli. :heartxf: Elbette ilerleyen günlerde de video da olursa tadından yenmez :saygilar:
Özellikle pazar günü, modelcilik hayatımın en güzel günleri arasına şimdiden girdi:thumbup: Dostlar sağ olsun :D Böyle bir ekip, böyle pist cümlemizin başına...20 kadar -çoğu profesyonel- modelci, onlarca sorti, Muhteşem bir pist... 3D-Scale-Akrobasi-Heli- türlü türlü uçuş... Harika insanlar... Eşim, annem, oğlum unutulmaz bir gün geçirdik. Hem bizim için hem de sevgili Stinson'um için cennette bir gün :) Böyle bir saha tecrübesi yaşamamıştım diyebilirim.
Bu hobiyi ailecek yapabiliyor olmak gerçekten büyük bir şans :)

Bu güzel ve detaylı paylaşım için tekrar teşekkür ederiz, klavyenize sağlık :RCKolik:
 
Ozan abi tebrik ediyorum.İlk uçuş kırımsız tamamlanmış en azından.Benzer sorunu bir ağabeyimiz benzinli Seagull Spitfire modelinde yaşamıştı.Ağırlık merkezini kullanım kılavuzuna göre ayarladığında çok ciddi denge problemleriyle karşı karşıya kalmıştı.En son anlattığına göre diğer üreticilerin farklı model uçaklarını inceleyip en boy oranına göre ağırlık merkezini incelemiş ve kendi uçağının boyutuna göre hesaplama yapıp alt ve üst sınırın ortalamasını almış.Böylelikle sorunu çözmüş ve şuan bir problem olmadığını söylüyor.Buradan çıkarılacak sonuç şudur ki üreticiler bile CG konusunda malesef ki hata yapabiliyorlar...Modeliniz tekrardan hayırlı olsun Ozan abi. :)
 
Uçağınız hayırlı olsun. Havada uçağın konumunu tanımlama konusundaki tüm düşünce ve planlarınız yanlış, üzgünüm.
Öncelikle uçakların kanatlarının altı da üstü de genelde aynı renk olur ama daima altta kalan taraf koyu görünür. Özellikle düşük ışık koşullarında kaplama rengi ile ayırdetmeyi sağlayamazsınız.
Işıklandırma bir dereceye kadar fayda sağlayabilir. O da gerçekten düzgün konumlandırılmış güçlü LED'ler kullanılırsa.
Başlangıçta hepimizin yaşadığı bir durum bu... Deneyimsizliğimize teknik çözümler üretme çabaları. :) Tümü defalarca denenmiş ve terkedilmiş yöntemler.
Peki çözüm ne? Öncelikle gerçekten de bir görme kusuru varsa gözlükle, lensle, ameliyatla düzeltilmeli. Bu tartışmasız. Sonra uçağa ve uçuşa iyice alışana kadar kötü ışık koşullarından kaçınmak ama iyi ışık altında bolca uçmak. Gerçek havacılıkta da kullanılan "situational awareness" kavramı vardır. Pilotların tüm yüksek teknolojili seyrüsefer cihazlarına rağmen uçağın yerini sürekli olarak kafalarında kontrol etmeleri esasına dayanır. Yani pilot her an "neredeyim, meydan nerede" sorularını cevaplayabiliyor olmalıdır. Model uçakta da benzerini yaparız (en azından ben öyle yapıyorum). Örneğin "sağa yatırdım, solla düzelteceğim, sağa yatırdım, solla düzelteceğim" gibi kendi kendime sürekli konuşurum. Dolayısıyla kötü ışık koşullarında bile (illa az ışık değildir bu, bazen aşırı güneş de benzer etki yapar) uçağa verdiğim kumandanın ne kadar bir hareket yapacağını da bilerek uçağı tam görmeden de kontrol edebilirim. Bir önemli nokta oryantasyon kaybında paniklememektir. Örneğin uzaktaki uçağınız size doğru mu geliyor yoksa uzaklaşıyor mu diye anlayabilmeniz için küçük bir aileron komutu gerekir. Uçak verdiğiniz tarafa yatıyorsa uzaklaşıyor demektir. ya da uzakta atılan birkaç tono sonrası uçak ters mi düz mü duruyor sorusunun yanıtı çok çok hafif bir elevatör komutudur. Elevatör çekince burun aşağı gidiyorsa terstesiniz demektir. Bolca uçtuğunuz zaman tüm bu anlattıklarım zaten otomatikleşiyor.
Hazır sırası gelmişken güneş konusunda sevgili @Özgür Evren Varol kardeşimden öğrendiğim numarayı da anlatayım. Bazen ister istemez güneşin önünden geçmek zorunda kalabilirsiniz. Böyle bir durumda paniklemeyin. Hemen bir gözünüzü kapatın. Uçağa gerekli değilse kumanda vermeyin. Uçak güneşin önünden geçer geçmez kapattığınız gözünüzü açın. Açık kalan gözünüz anlık olarak göremese de kapatıp açtığınız gözünüz size yeterli görüşü sağlayacaktır.
 
Hazır sırası gelmişken güneş konusunda sevgili @Özgür Evren Varol kardeşimden öğrendiğim numarayı da anlatayım. Bazen ister istemez güneşin önünden geçmek zorunda kalabilirsiniz. Böyle bir durumda paniklemeyin. Hemen bir gözünüzü kapatın. Uçağa gerekli değilse kumanda vermeyin. Uçak güneşin önünden geçer geçmez kapattığınız gözünüzü açın. Açık kalan gözünüz anlık olarak göremese de kapatıp açtığınız gözünüz size yeterli görüşü sağlayacaktır.
Vay arkadaş bu uçak nasıl bir model ya :p :laugh: Tek göz kapalı bir uçurulabiliyor :lollol::lol: @Sumer Yamaner, @Özgür Evren Varol, @Türker Akgün
 
Uçak "uçan" bir araç. Dolayısıyla aynı yerde harrr hurrr sesler çıkararak fırıldak gibi dönmüyor. "Uçuyor". Yani hareket ediyor. Doğal olarak güneşin önünden de geçebiliyor! :lol:
Demek bu şey kendi kendine uçabiliyor, har hur ses çıkarmıyor, hareket ediyor ve güneşin önünden geçebiliyor.....

Peki kumandanın başındaki tek gözü kapalı olan ne yapıyor onu anlayamıyorum..... :lollol: :lol:
 
Demek bu şey kendi kendine uçabiliyor, har hur ses çıkarmıyor, hareket ediyor ve güneşin önünden geçebiliyor.....

Peki kumandanın başındaki tek gözü kapalı olan ne yapıyor onu anlayamıyorum..... :lollol: :lol:
Çok zor anlaman çookkk :lol:
 
Kıymetli dostlar, hepinize çok çok teşekkür ederim. :) Sağ olun var olun:saygilar:

Deneyimsizliğimize teknik çözümler üretme çabaları. :)
Mesaj alınmıştır:lol:... Benim sorunum göz bozukluğu ve tecrübe yetersizliği; kıvırmaya gerek yok;D
Ayrıca güzelim uçağın orasını burasını değiştirme fikri de hoşuma gitmiyordu zaten. Kendi beceriksizliğimin bedelini modelin görüntüsüne ödetmeye çalışmak gibi bir şey olurdu:laugh:

Sormak istediğim bir pilotaj konusu var bu arada: Bu tip (Scale özellikteki) uçaklarda, gazı açtıkça yükselme eğilimi daha mı fazla olur? Çünkü gaz ile tırmanış arasında direk bir bağlantı var. Bu durumla karşılaşınca, eğer uçağı hızlandırmaya devam etmek; yani gazı kısmamak istiyorsak, dalış yönünde elevatör kullanarak burunu ezmek doğal bir durum mudur? Yani bu davranışı kabullenip ona göre mi davranmalıyım; yoksa motor açısı ile ilgili bir problemin peşine mi düşmeliyim?
 
Kıymetli dostlar, hepinize çok çok teşekkür ederim. :) Sağ olun var olun:saygilar:


Mesaj alınmıştır:lol:... Benim sorunum göz bozukluğu ve tecrübe yetersizliği; kıvırmaya gerek yok;D
Ayrıca güzelim uçağın orasını burasını değiştirme fikri de hoşuma gitmiyordu zaten. Kendi beceriksizliğimin bedelini modelin görüntüsüne ödetmeye çalışmak gibi bir şey olurdu:laugh:

Sormak istediğim bir pilotaj konusu var bu arada: Bu tip (Scale özellikteki) uçaklarda, gazı açtıkça yükselme eğilimi daha mı fazla olur? Çünkü gaz ile tırmanış arasında direk bir bağlantı var. Bu durumla karşılaşınca, eğer uçağı hızlandırmaya devam etmek; yani gazı kısmamak istiyorsak, dalış yönünde elevatör kullanarak burunu ezmek doğal bir durum mudur? Yani bu davranışı kabullenip ona göre mi davranmalıyım; yoksa motor açısı ile ilgili bir problemin peşine mi düşmeliyim?
Normalde bir uçak gaz açılınca yükselmeye meyleder ama örneğin tam gaz açıldığında abartılı bir şekilde burun dikmek istiyorsa motor açısı sorunu vardır.