Piper Cub 3m 55cc

Sorun yok, Hezarfen model uçak pistine gerçek piperla iniş kalkış yapıldığına şahit oldum :thumbup:

Rahmetli Murat Öztürk inerdi, kalkardı. Hey gidi. Ahmet Atlas'ın %70'lik Piper'ı ile kol uçuşu yapmışlardı.
İmuk pistine de Cessna 152 ile gelmişti.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Rahmetli Murat Öztürk inerdi, kalkardı. Hey gidi. Ahmet Atlas'ın %70'lik Piper'ı ile kol uçuşu yapmışlardı.
İmuk pistine de Cessna 152 ile gelmişti.
Özel imalat bir C152 mi bu? Normalde back tekerli C152 yok da...

adam kitap gibi kullanıyor maşallah :D
Anlatılan tüm uygılamalar hatalı ve illegal ne yazık ki... Rahmetli kurallara biraz daha uysaydı belki şu an aramızda olacaktı...
 
lde back tekerli C152 yok da...
150'dir belki abi, bilemiyorum. Bendeki videoda C152 yazıyordu, yayınlamadan önce C152'nin taildragger olarak modifiye edilmiş versiyonlarını da gördüm. Belki de sonradan taildragger conversion yapmışlardır diye düşündüm ben de.
Uçağın daha net görüntüsünü içeren bir video buldum. Buradan sen çıkartabiliyor musun modelini abi?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sümer abi, buraya gelişmeleri bildiren bir iki foto koysana yahu, merak içine kaldık....
 
Sümer abi, buraya gelişmeleri bildiren bir iki foto koysana yahu, merak içine kaldık....
Covid berbat etti her şeyi. Yeto Abim atölyede tam gaz çalışıyor bu arada. Bana da iki foto geldi. Gövdenin organze kaplamasına başlamış...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yavaş yavaş aksesuarlar için kafa yorma zamanı geliyor. Cowling işini sona bıraktım. Bir çözüm planımız var. Kokpit camları için 0.5mm asetat aldım. 1 mm olanını da buldum ama bence gereksiz kalın. Ön tarafı planladık. Sanırım sorunsuz halledeceğiz. Yan camlar için ne yapacağımızı tartıştık. Ben asetatı biraz büyükçe kesip içeriden çerçeveye yapıştırmayı önerdim. Yeto Usta kabul etmedi. O da dışarıdan çepeçevre vidalayalım dedi. Onu da ben beğenmedim.
Uçağın yan duvarları 4 mm kontra. Normalde kalıplı baskı ile oralara gömülecek şekilde camlar yapılması lazım. Ben de bugün bir prototip üretim yaptım. Plan üzerinden giderek girintili çıkıntılı, bir yan tarafın tamamını içeren bir cam kompleksi oluşturdum. Hafta başı uçağın üzerinde deneyip gerekli düzeltmelerden sonra yenisini yapar takarım diye düşünüyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Biraz zahmetli de olsa şöyle bir yöntem geldi aklıma:
Kağıda çizdiğin profili kontraplağa çizdikten sonra kıl testeresi ile keselim. Elimizde hem pozitif hem de negatif kalıplar var artık. Her iki kalıbın kenarlarını kaba bir zımpara kağıdı ile arada kalan boşlukları bir miktar düzeltip büyüttükten sonra asetatı ısıtıp, iki kalıp arasında sandöviç yöntemiyle soğuyana kadar bastıralım Voila!
 
Biraz zahmetli de olsa şöyle bir yöntem geldi aklıma:
Kağıda çizdiğin profili kontraplağa çizdikten sonra kıl testeresi ile keselim. Elimizde hem pozitif hem de negatif kalıplar var artık. Her iki kalıbın kenarlarını kaba bir zımpara kağıdı ile arada kalan boşlukları bir miktar düzeltip büyüttükten sonra asetatı ısıtıp, iki kalıp arasında sandöviç yöntemiyle soğuyana kadar bastıralım Voila!

Yontem mantikli geldi, basit sekilde thermoform yapilabilir bu sekilde. Kil testere yerine lazer kesim de olabilir. El cizimleri varsa .cad e gecirebilirim kesim icin hazir hale gelir dosya. Kesildikten sonra da kenarlari yuvarlanir zimparayla... Fonle isitilabilir sanirim asetat
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bugünden...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol