Piper Cub 3m 55cc

Konu sonuca bağlanmış gibi görünüyor ama ben yine de fikrimi beyan edeyim :)

Ben olsam 1. yöntemin bir varyasyonunu uygulardım. Mevcut boruyu klavuz olarak kullanıp bir kılıf üretirdim. O anki psikolojime göre fiberglass veya kağıt yöntemlerinden birisini seçerdim.
Sonra boruyu kanattaki yerine geçirip kalın bir marker kalem ile borunun etrafından sinirlere bir çizgi çizerdim. BU çizgi doğal olarak borudan daha kalın olurdu. Çizgi kalınlığını da elimdeki kılıfın kalınlığına göre ayarlamaya çalışırdım olabildiğinde.
Sornasında sinirlere dremel ve bulabildiğim en büyük çaplı zımpara silindiri ile girişir bu çizgileri referans alarak mevcut delikleri dikkatlice genişletirdim. Yapılmış kanadın içinde nasıl çalışıcaz yahu derseniz, dremelin 90 derecelik kafa adaptörü derim, çok işe yarıyor, iyibir yatırımdır, edinin :)

Tüm sinirlerin delikleri genişletildikten sonra boru bu sefer kılıfla birlikte yerine yerleştirilir, kanat doğru dihedral açısında mı diye kontrol edilir, gerekliyse deliklerde genişletme yapılarak ince ayar yapılır, herşey tamam olunca da kılıf tercihen kıvamı arttırılmış bir epoksi karışımı ile sinirlere yapıştırılır, kafalar rahat bir şekilde inşaata devam edilir :)

Eğer olur da düzeltmeler ayarlamalar sonrasında sinirlerle kılıf arasındaki boşluklar çok fazla olur ise Ömer Bey'in tavsiyesindeki gibi kontraplaktan "pullar" kesilerek ilgiliyerlere destek olarak yapıştırılırlar.
Allah'tan ben sen değilim... :D :p
Şöyle bir çözüm ürettik... Borunun sinirlerden geçtiği yerlere iki taraflı takviye kontra halkalar yerleştireceğiz. Bu halkalar bir tür kılıf ve kılavuz görevi görecek. Sonuçta teknik olarak boru kılıfının ana görevi kılavuzluk yapmak ve borunun takılıp çıkarılma aşamasında yardımcı olmak. Boru her durumda içinden geçtiği sinirleri tutacak. Dolayısıyşa böyle bir kılavuz sistemi yeterli olacak diye düşündük. Ayrıca bu uçak bittikten sonra anormal bir durum olmadıkça sökülmeyeceği için bu sistem işimizi görür gibime geliyor.
Eğer bu olmazsa 30 mm aluminyum boruyu dilimleyip kılıf olarak kullanır, içinden 28 mm karbon kanat borusu geçiririm ileride.
Yukarıda anlattığın şeyi yapmaya kalkarsam bir kanadın +2 diğer kanadın -3 derece dihedrali olması kaçınılmaz! :D
 
Sümer abi coronodan milletin evlere hapsolduğu şu yağmurlu günlerde modelin yeni inşa detaylarını bekliyoruz senden :):lol:
Uçağın tüm parçları bir abimizin atölyesinde. Artık inşallah hafta içi işe girişeceğiz. Kaba ve ince zımpara işimiz var. Sonra kuyruk takımını hizalayıp yapıştıracağız. Sonra da kumaş kaplama, tutkallayıp zımparalama ve boyama işi kalıyor. Neredeyse bitti sayılır kısaca! :D