Yan camlar bittikten sonra bugün de kısıtlamanın bitimiyle daha önceden şablon çıkarıp kabasını kestiğimiz 1 mm asetat ile ön camı yaptık. Önce 0.5 mm asetat ile (daha kolay çalışıldığı için) kabaca bir şablon çıkarmıştık. Bugün o şablonu kullanarak 1 mm asetatı fön ile ısıtıp hafifçe şekillendirerek ön camı tamamladık.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üstteki metal şerit beyaza boyanacak. Ön camın kaputa temas kenarı doğal olarak yer yer aralık kaldı. Milimetrik de olsa bu aralığı kapatacağız. Bunu da muhtemelen ya beyaz kaplama ya da silikon mastik ile yapacağız.
Bundan sonra buruna gereken 400 - 500 gram kadar kurşunu kalıba döküp yerine tespit ettikten sonra maidene hazırız.
Diğer yandan cowling çalışmaları/araştırmaları sürüyor. Yasin yanık arkadaşımız bir 3D model hazırladı. Ancak tabii boyut büyük. Ayrıca sıcaklık nedeniyle PLA ile basamayız. ABS ile baskı da benim düzeyimde bir acemi ve başlangıç seviyesinde bir yazıcı için biraz hayal.
Aklımda birkaç yok var. En kötü ihtimalle cowlingi iki parça halinde PLA ile basıp, ondan dişi kalıp çıkarmak ve sonra nihai cowlingi yapmak.
Bir başka seçenek elektronik ortamda hazırladığım dişi kalıbı basıp içine elyaf ve epoksi yayarak cowling yapmak. Ne yazık ki kalıp boyutu da büyük oldu ama belki onu dört parçaya ayırıp basabilirim.
Dün cowlingin ön kısmını düşük kalitede basıp bugün uçakta denedim. Boyutlandırması falan gayet iyi olmuştu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Cowling için köpükten kalıp çıkarıp ilerleme seçeneği de bir kenarda duruyor. Ancak cowling için ciddi çalışmaları ancak uçak düzgün ve keyifli uçabildiğini kanıtladıktan sonra sürdüreceğiz.