Piper Cub 3m 55cc

Solo uçuşlar arka koltuktan yapılır kardeş :lol:
Sümer abi, bu bir kural mıdır yoksa tercih meselesi midir? Sebebini merak ettim açıkçası. Sizden bir şeyler duymak isterim.:saygilar:

 
Sümer abi, bu bir kural mıdır yoksa tercih meselesi midir? Sebebini merak ettim açıkçası. Sizden bir şeyler duymak isterim.:saygilar:

Benim gördüğüm kadarıyla bu uçakta da bu tarz diğer uçaklarda da arka koltuk ağırlık merkezinden biraz geride oluyor. Ön koltuk da ağırlık merkezi üzerinde ya da çok yakınında oluyor bu durumda. Arka koltukta oturan insana göre uçak trimlenirse öne biri otursa da oturmasa da CG problemi olmaz. Esas pilot önde oturacak şekilde CG ayarlanirsa arkaya yolcu binince kuyruk ağır kalır.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Sümer abi, bu bir kural mıdır yoksa tercih meselesi midir? Sebebini merak ettim açıkçası. Sizden bir şeyler duymak isterim.:saygilar:

Temel konu ağırlık merkezi aslında. Klasik Piper Cub'da yakıt deposu gövdede, kokpitin hemen önünde. Paylaştığın fotoğrafa dikkatli bakarsan ön camın hemen önünde kırmızı bir şey var ve üzerinde de anten gibi bir yapı var. İşte bu yapı aslında yakıt göstergesi. Depo içindeki şamandıraya bağlı ve o anten ne kadar yüksek ise o kadar çok yakıt var demek.
Bazı Cub versiyonlarında ise depolar kanada alınmış. Bu arada hatırlatmak isteerim ki şu anda dünya üzerinde uçmakta olan hemen hiçbir Piper Cub bir diğerinin aynı değil. :) Konuya dönersek, hafif bir pilot ön koltukta solo uçabiliyor. Ama normal boyutta bir pilot özellikle depo gövdede ise arka koltukta solo uçuyor. Depolar kanatlara alındıysa her iki koltuk da genelde kullanılabiliyor.
Ön panelde de bunu gösteren bir etiket mutlaka bulunuyor, örneğin "solo flights from the rear seat only" gibi.
 
Benim gördüğüm kadarıyla bu uçakta da bu tarz diğer uçaklarda da arka koltuk ağırlık merkezinden biraz geride oluyor. Ön koltuk da ağırlık merkezi üzerinde ya da çok yakınında oluyor bu durumda. Arka koltukta oturan insana göre uçak trimlenirse öne biri otursa da oturmasa da CG problemi olmaz. Esas pilot önde oturacak şekilde CG ayarlanirsa arkaya yolcu binince kuyruk ağır kalır.:saygilar:
Temel konu ağırlık merkezi aslında. Klasik Piper Cub'da yakıt deposu gövdede, kokpitin hemen önünde. Paylaştığın fotoğrafa dikkatli bakarsan ön camın hemen önünde kırmızı bir şey var ve üzerinde de anten gibi bir yapı var. İşte bu yapı aslında yakıt göstergesi. Depo içindeki şamandıraya bağlı ve o anten ne kadar yüksek ise o kadar çok yakıt var demek.
Bazı Cub versiyonlarında ise depolar kanada alınmış. Bu arada hatırlatmak isteerim ki şu anda dünya üzerinde uçmakta olan hemen hiçbir Piper Cub bir diğerinin aynı değil. :) Konuya dönersek, hafif bir pilot ön koltukta solo uçabiliyor. Ama normal boyutta bir pilot özellikle depo gövdede ise arka koltukta solo uçuyor. Depolar kanatlara alındıysa her iki koltuk da genelde kullanılabiliyor.
Ön panelde de bunu gösteren bir etiket mutlaka bulunuyor, örneğin "solo flights from the rear seat only" gibi.

Bilgiler için teşekkür ederim :)