Maiden günü toplam üç uçuş yapmıştık. İlki daha 10 metrede motor stopu, ikincisi biraz uçtuktan sonra motor stopu ile sonlanmış, üçüncü uçuş (ayarlar sonrası) makul bir uçuş ve inişle tamamlanmıştı. Beş mm çelikten bükülen ana iniş takımının ve yukarıda fotoğrafları olan kuyruk iniş takımının bu uçak için yetersiz kaldığını görmüştük.
Tabii araya bayram tatili vs girince işler biraz yavaş ilerledi. Önce çok sağlam bir arka iniş takımı yapıldı. Kalın ve muhtemelen 7000 serisi aluminyumdan. Sonra ana iniş takımı 6 mm yay çeliğinden büküldü. Destek parçası yine 5 mm yay çeliğinden yapıldı. Yerine alıştırıldı. Birbirine kaynatıldı falan. Sonra sıra gergi yaylarına geldi.
Ortadaki merkez parça için bir zincir baklası kullanmak istedik.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayar için turnbuckle yapalım dedik ama sonra vazgeçtik. Bugün uzunca bir süre sistemin montajı ile uğraştık. Bu arada şişme tekerler almıştım ama şişirmeye çalışırken birinin süpapı tekerin içine kaçmıştı. Bir arkadaşım daha küçük şişme tekerler verdi. Onun süpaplarını benim 6 inch tekerlere aktardık. İlk taktığım tekerlerin aluminyum jantlarını da bu şişme olanların plastik jantları yerine nakledince bence çok şık tekerler oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pitot tüpü de takıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonunda akşam üzeri bir sorti uçabildim. İniş güzel bir yan rüzgarla oldu ve iniş takımları ile tekerler kendilerini kanıtladılar. Ben de bir motivasyon şeysi çektirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ancak iniş sonrası motorun iki standoff'unun firewall'dan ayrılmış olduğunu gördük. Motor hafif öne eğilince cowling deliğini de azıcık tıraşlamıştı. Tabii o darbelerle cowling montaj vidaları falan ayrılmıştı. Ön tarafı dağıtıp her şeyi düzelttiğimizde ise artık akşam olmuştu. O nedenle günü tek sorti ile kapattık ama yeterince keyifli oldu.