Pixhawk OtoPilotlu Hexacopter Projesi Paylaşım ve Sorularım

Şakir Bey teşekkür ediyorum. Çok açıklayıcı oldu. Yine, "Ansiklopedik" diye tabir edebileceğimiz bir bilgi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
Bu da benim büyük olan MultiCopter. Carbon Fiber pervaneleri şimdilik takmadım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Ayrıca şunu fark ettim. Yukarıda ki mesajlardan da anlaşılacağı üzere, sorunlarımın büyük çoğunluğu Pixhawk değil, GPS-Compass kaynaklı imiş. Aliexpress ten, aynı satıcıdan 2 adet GPS modülü aldım. Bunlardan birinin pusulası arızalı imiş ve bana kırım yaşattı. Birinin ise compass ı sağlam, GPS i arızalı çıktı. Uyduya bağlanmıyor. Dolayısıyla GPS modülünde I2C pinini takmayıp, GPS içerisindeki harici pusulayı devre dışı bırakınca sorun kalmadı.
 
Ayrıca şunu fark ettim. Yukarıda ki mesajlardan da anlaşılacağı üzere, sorunlarımın büyük çoğunluğu Pixhawk değil, GPS-Compass kaynaklı imiş. Aliexpress ten, aynı satıcıdan 2 adet GPS modülü aldım. Bunlardan birinin pusulası arızalı imiş ve bana kırım yaşattı. Birinin ise compass ı sağlam, GPS i arızalı çıktı. Uyduya bağlanmıyor. Dolayısıyla GPS modülünde I2C pinini takmayıp, GPS içerisindeki harici pusulayı devre dışı bırakınca sorun kalmadı.
Mehmet bey merhabalar öncelikle hayırlı olsun. Sistemi görünce benim aklıma ilk takılan konu pil ile gps sisteminin yakınlığı olmuştu. Bir ihtimal pusulanız pilden kaynaklı elektromanyetik alan içinde kaldığı için düzgün çalışmıyor olabilir. Size tavsiyem en azından pusula&gps modülünü yükseltici bir ayakla denemeniz olacaktır. Veya daha pratik olarak pili yerinden sökerek aşağıda elinizle tutun bu sırada harici pusulayı aktive edin en azından bir kontrol etmiş olursunuz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖKMEN
İzzet hocam bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Kırım yaşadığımda GPS ayaklığı vardı. Dediklerinizi zamanın da denedim. Pil yerde, GPS modüğlünü elime alıp havada da beklettim. Yine değişen bir şey olmadı. Başka GPS i deneyince hiçbir problem kalmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
İzzet hocam bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Kırım yaşadığımda GPS ayaklığı vardı. Dediklerinizi zamanın da denedim. Pil yerde, GPS modüğlünü elime alıp havada da beklettim. Yine değişen bir şey olmadı. Başka GPS i deneyince hiçbir problem kalmadı.
Gps olarak değil pusula verilerini bozar demek istedim. Yani bir önceki modülünüz arızalı çıkmış gps bağlantısında sorun varsa ancak bu modülün pusulasının düzgün çalışmıyor olma sebebi pile yakınlığı olabilir demek istedim :)

Bu arada pervaneleri uca takmamak değişik bir çözüm olmuş gerçekten beğendim :) Uçuşa olumsuz etkisi olur mu kestiremedim gerçi ama bir tek kullanılabilir maksimum pervane boyutunu düşürür diye düşünüyorum :)
 
İzzet Hocam GPS ayaklığı konusunda tamamnen haklısınız. İşin doğrusu o. GPS ayaklığında, GPS en ufak bir yatmada savrulup gidiyor. Bu aslında, aleti stabil hale getirene kadar geçici çözüm.

Gerek forumdan gerek yabancı sitelerden araştırmalarım sonucu, APM lerde kontrolden çıkma, çoğunlukla GPS modülü içindeki Compass (Pusula) kaynaklı. Pixhawk taki pusula ile harici pusula verileri örtüşmeyince, kontrolden çıkmalar an meselesi oluyor muş. Kırım yaşadığım LOG ları, ArduWiki deki bilgiler ışığında incelemeye kalktığımda gördüm ki, pusula verilerinde bazı noktalarda komple kopukluk var. O yüzden garanti olsun diye, GPS in puısula pinini takmıyorum.


Uçuşa olumsuz etkisi olur mu kestiremedim gerçi ama bir tek kullanılabilir maksimum pervane boyutunu düşürür diye düşünüyorum
bu konuda tamamen haklısınız. Ancak carbon tüpler 500mm lik. motorlar sunnysky X4108. Şakir Bey in uyarısı sonucu 1555 pervane bile takmadım. (Asıl pervanelerinden bahsediyorum.) Motor ömrü için 1355 pervane aldım, onda sorun çıkartmıyor. Ama motorlar büyütülürse, dediğiniz gibi biraz dışa doğru çekilmesi gerekir.

Bunun ilk halini fotoğrafını da bulup atayım. O da tam tersi.
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk hali bu. Kollar tam yarı yarıya 250mm. Asıl 1355 pervanelerde üzerinde. Karbon olmasa da birkaç plastik pervane kırmışlığım var. Bu haliyle ise, pervaneler Pixhawk a çok yaklaşıyor ve oluşturdukları hava akımının verilere zararı olabilirmiş. Yine sizlerden öğrenmiştim.
 
sevgili mehmet
ilk hali şeklinde görseli paylaşılan durumda gps pusula ünitesi doğru oriantasyonda görünmüyor. lütfen bu şekilde uçuş yapmadığınızı söyleyin zira kablosunun üniteye giriş pozisyonuna göre doğru istikameti göstermiyor gibi

gps pusula ünitesi olarak tavsiyem olurdur zira bu modelde tüm kablolar coaksiyel kılıfla korunmuş olarak gelmektedir . biz de bu modeli tercih ettik. aynı anda 20 farklı uyduya bağlandığı tecrübe ile sabittir.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Uyarınız için teşekkür ederim Şakir Bey. O sadece SHGM ye kayıt için çekilmiş foto. O şekilde uçuş yapmadım.

GPS modül öneriniz tam ihtiyacım olan şeydi. Fiyatı da uygun. Teşekkür ederim.
 
Herkese Merhaba,
5S lipo yu quad a taktım ve ESC lerden biri yandı. Ben Power Modülünün Voltajı düşürüp ESC ye uyumlu hale getirdiğini düşünüyordum. Sanırım bu düşünce tamamen yanlışmış. Benim ESC lerin hepsi 30A ve 2-4S lipo destekliyor. Bunları, 5S veya 6S lipo ile power modülü de olsa kullanamam sanırım. Power modülü sadece ArduPilot a güç sağlamak ve akım-voltaj verilerini okumak için. Yani ESC ler becli ise Power Modüle bile gerek yok. Doğru anlamış mıyım?

Bir de, bendeki 30 a yakın 30A 2-4S lipo destekli (Readytosky marka-Aliexpress) ESC leri, 5-6S lipo ile kullanma yöntemi var mıdır? Sağlıklı, stabil şekilde. İşin aksi tarafı bendeki motorlar da hep büyük, pillerde ağırlıklı 5s-6s. O yüzden cevaplarınız benim için çok önemli.

Not: Şimdiye kadar fark edemememin, ESC yakmamamın nedeni, Ar-Ge çalışmaları için hep 3S-4S lipo kullanmamdı.