Proxxon MF 70 Mikro Freze CNC Dönüşümü

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,645
Tepkime puanı
20,046
Yaş
47
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Sonunda bu da oldu :)

Aslında çok uzun zamandır aklımda olan bir şeydi bu, hatta 2017 yılının haziran ayında kontrol kartı, step motorları vs gibi gerekli ekipmanı sipariş etmiştim ve frezenin X eksenini sökerek işe girişmiştim, ama bu aşamada X ekseni vidalı miline zarar verdiğim için ve sonradan farklı alternatifler denememe rağmen memnun kalmadığım için proje öylece kalakalmıştı, dahası makina da atıl hale gelmişti :(

Bu aralar hem Hurricane hem de Panther in detaylandırma aşaması için artık bu makinaya ihtiyacım olacağını bildiğim için tekrar canlandırmak istiyorudum bu projemi, bu hafta da işten izinli olduğum için önceliği bu projeye verdim ve pazar sabahı başladığım dönüşümde pazartesi akşam üzeri sularında makinanın her üç ekseni de çalışır hale getirebildim ve ilk "dahta" oyma işlerimi yapabildim. Sonrasında da ufak tefek ince ayarlar vs derken halen prototip aşamasında olsa da hassasiyeti fena olmayan, benim kafamdaki işler için fazlasıyla yeterli bir hale geldi.

Dönüşüm işinde eksenlere step motorlarının bağlanabilmesi için 3D yazıcıyla ve ABS ile bastığım parçaları kullandım. Şu an halen prototip seviyesinde bu parçalar, ilk tasarladığım X ekseninde ciddi sorunlar var, ikinci eksen olan Y daha iyi olmakla birlikte o da mükemmel değildi :) en son tasarladığım Z ekseni parçaları fonksiyonel olarak çok daha iyi oldular ama onların da makinanın bazı özel koşullarına uyumunda problem oldu. Yine de makina bu haliyle çalışır durumda ve şimdi geri dönüp her üç eksenin dönüşüm parçalarını da daha iyi hale getirecek tasarım iterasyonlarını yapacağım. Bunlar tamamlanınca da dosyalar bir şekilde paylaşılacak.

Makinın kontrolü için Arduino ve CNC shield kombinasyonu ve DRV8825 step motor sürücüleri kullandım. Yazılım olarak da ESTLCAM tercih ettim.

Makina bu aşamada böyle birşey:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk denemeleri bir kalem bağlayarak kağıda yazılar yazmak şeklinde yapmıştım, sonra balsa levhalar üzerinde kesme biçme oyma denemeleriyle devam ettim, ve bu sabah itibariyle de nispeten sert bir yüzeydeki ilk oyma denememi yapayım dedim ve konu olarak da :RCKolik: logosunu seçtim :)

Makinanın hassasiyetini görebilmek için logoyu iyice küçülttüm ve sonuç:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boyutun anlaşılabilmesi için bir de cetvel koyalım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu başlık altında makinanın dönüşümü sırasında yaptığım işlemleri, 3D parçaların tasarım detayları ve montajlarını, sürücü ve yazılım kurulum/ayar/kullanımlarını olabildiğince detaylı anlatacağım. İlerde birgün bu makinayı veya benzer bir makinayı CNC dönüşümü yapmak isteyenlere faydası olur diye umuyorum.

:RCKolik:
 
Gelelim detaylara...

Öncelikle frezeyi kısaca alatalım, Proxxon MF 70 olarak geçen mikro frezemiz KT 70 koordinat sehpasına sahip, tablası 200x70 mm ebadında olan ama X ve Y eksenindeki hareketleri 134 ve 46 mm olan, Z ekseninde de 80mm lik bir hareket kapasitesi olan bir freze. Frezenin motoru devir ayarlı ve 5000 ile 20000 devir arasında çalıştırılabiliyor. Kullanılabilecek en büyük kesme ucu çapı da 3.2 mm ile sınırlı.

Hafif ve küçük oluşuyla benim gibi ev ortamındaki atolyelere uygun, ama parça işleme boyutu açısından epey sınırlı bir makina. Öte yandan, hassas ve alışageldik proxxon kalitesiyle, evladiyelik bir makina. Eksen kontrol kranklarının her bir turu tablada da bir mm harekete karşılık geliyor.

Çok net hatırlamamakla birlikte sanırım 2012 veya 2013 yılında bu makinayı edinmiştim ve manuel olarak kullanıyordum. Tabi manuel kullanımda epey bir sınırlı olduğunu da unutmamak gerekli. Daha büyük makinalarda bulunan ve eksenleri birbirine bağlayarak açılı ve hatta dairesel çizgilerde gitmesini sağlayan sistemlerden yoksun olduğu için sadece düz kesimleri hassas bir şekilde yapmak mümkün oluyordu. Torna almadan önce eklediğim divizör kafasıyla bir miktar da dairesel parçaları işleme imkanı kazanmış olsam da divizörün asıl amacı bu gibi işler olmadığı için sonuç da pek kaliteli olmuyordu. Sonradan 2015 başında tornaya da kavuşmamla birlikte frezede dairesel işler yapma peşinde koşmama gerek kalmadı, zavallı makina da rahatladı :D

CNC dönüşümüne geçmeden önce makinaın eksenlerinin hareket sistematiğini anlamak gerekli.

Bu amaçla öncelikle şuraya bir çizim koyuverelim ki ilerde bu çizimdeki parça numaralarına işaret ederek sistemi anlatabilelim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu çizimde sadece X ve Y eksenleri görünüyor (aslında çizim koordinat sehpasının çizimi) ama prensip Z ekseninde de aynı.

Sehpa kırlangıç tipi (isim doğru mu emin olamadım? ) kızak sistemi üzerinde hareket ediyor. 3 numaralı parça makinanın ana iskeletine (sütuna) sabitleniyor. 2 numaralı parça 3 numaradaki kızaklara geçiyor ve ileri geri hareketiyle Y eksenindeki hareketi sağlıyor. 1 numaralı sehpa da 2 numaralı parça üzerindeki kızaklara geçiyor ve sağa sola hareket ederek X eksenindeki hareketi oluşturuyor. Kızaklar üzerindeki boşluklar 17 ve 18 numara ile gösterilmiş olan birer pirinç çubuk ile ayarlanıyor. Bu pirinç yataklar hareketli parçalar arasında yerleştiriliyor ve çizimde 34 ve 35 numaralar ile gösterilen vidalar ile içerdeki kızağa yapacağı baskı, yani sıkılığı ayarlanıyor. Haliyle bu ayar çift yönlü çalışıyor, yani boşluklsuz bir kızak sistemi elde etmek için bu vidaların sıkılığı arttırıldıkça kızaktaki sürtünme de artıyor, kızağın ve bağlı olduğu sehpanın hareketi güçleşiyor. Kolay hareket edecek aynı zamanda da boşlukları da kabul edilebilir bir seviyede tutacak şekilde ayar yapılması gerekli oluyor. Başlarda biraz zorlayıcı gelse de el alışınca gayet hızlı bir şekilde yapılabilen bir ayar bu.

Çizimden görülebileceği gibi sehpanın hareketi vidalı miller ile sağlanıyor ve kontrol ediliyor (10 ve 11 numaralı parçalar) Her üç eksende de metrik 6 dişli vidalı mil var. X ekseni normal sağ dönüşlü diş ama Y ve Z ekseni ters yönlü dişe sahip.

Bu miller tablada her eksenin iki ucundaki plakanın içinden geçiyor (X ekseni için 6 ve 8 numaralı parçalar, Y ekseni için de 7 ve 9 numaralı parçalar (bu parçalar her bir eksenin iki tarafı için de özdeşler ), ve sehpanın tam ortasında yer alan delrin den yapılmış somunun içinden geçiyorlar (12 ve 12a numaralı parçalar, aslında bu tek bir parça, sanırım çizimde kolaylık olsun diye ikiye ayırmışlar).

12 (ve 12a) parçası makinanın ana iskeletinde sabit bir yere sahip, içinden geçen vidalı miller döndükçe ileri veya geri hareket ediyorlar. Sehpanın eksenlerinin uçlarındaki parçaların hemen dışında da vidalı milin sağa sola hareket etmesini engelleyen elemanlar oluyor (bir tarafta krankın bağlandığı burç, diğer tarafta bir adet fiberli somun). Vidalı mil dönerken ileri geri hareket ettiğinde sehpa da milin üzerindeki hareketi sınırlandığı için, mille birlikte hareket ediyor. Milin bir ucundaki fiberli somunun sıkılığı ayarlanarak eksenin sıkılığı ve boşluğu ayarlanabiliyor. Bu somun sıkıldığında eksenin iki ucundaki plaka birbirine doğru sıkıştırılıyor ve sehpa ile mil arasındaki doğrusal hareket boşuğu azalıyor (makinanın hassasiyeti artıyor) ama mili çevirmek için gereken güç de artyor (mille sehpa arasındaki sürtünmeler artıyor). Tersi yapılarak, bu somun gevşetilirse milin ve sehpanın daha rahat hareket etmesi sağlanıyor ama mil ile sehpa arasında bir hareket boşluğu oluşuyor ve bu da eksendeki yön değişimlerinde bir miktar boşluğa (backlash) neden oluyor.

Z ekseni de temelde aynı prensiple çalışıyor ama fark olarak, o eksende her iki uca da bir plaka eklemek mümkün olmadığı için vidalı milin hareketini kısıtlayan fiberli somun, eksenin en tepesindeki plakanın hemen altına yerleştirilmiş. X ve Y eksenlerindeki 12 numaralı parçanın bir benzeri de Z ekseni arabasının içerisine yerleştiriliyor ve vidalı milin dönmesiyle birlikte bu somun ve buna bağlı olarak araba (freze kafası) aşağı veya yukarı hareket ediyor. Bu eksendeki kızaklar ve boşluk ayarlama sistemi de diğer eksenlerle aynı şekilde.
 
Yine süper bir çalışma.
Evren abi, vidalı millerde boşluk(blacklash) problemi yaşadın mı?

Teşekkürler Cengizhan,

Proxxonun orjinal vidalı mil sistemi çok başarılı, bir önceki mesajımda sistemi detaylı anlattım, göbekteki delrin zımbırtı sayesinde vidalı millerin kendisindeki boşluk sıfır, ve rahat hareket ediyor. Uzun vadede aşınıp boşluk yapar mı pek emin değilim ama yapsa bile küçücük bir parça, ucuza değiştirilip kolaylıkla makina yeniden boşluklsuz hale getirilebilir. Bu boşluğu etkileyecek esas nokta miller ile sehpanın bağlantısı, en uçtaki fiberli somunun sıkılığı ile boşluk/hareket kolaylığı arasında tercih edilen bir ayar yapılabiliyor. Nedense proxxon buralarda sadece metal plakalarla yataklama yapmayı tercih etmiş, yani hiçbir bilyalı sistem yoktu, ben dönüşüm sırasında bu plakaların tasarımlarını bilyalı baskı rulmanları (thrust bearing) kullanabilecek şekilde yaptım ve milin her iki ucuna (bazı eksenlerde sadece bir ucuna) bu rulmanlardan koyarak sürtünmeyi açırı arttırmadan oldukça sıkı bir eksen hareketi elde etmeyi başardım. Bunun detaylarını da ilerleyen mesajlarda vereceğim.

Bunu yapmasan iyiydi... :)

Hayırdır abi niye ki :D

(acaba ilk deneme olarak PCB kartını işlemiş olmamla vermek istediğim mesaj yerine ulaştı mı diye düşünmeye başladım :evil: :evil: )
 
CNC dönüşümü:

Aslında CNC dönüşümü dediğimiz şeyi çok da büyütmemek lazım,elle çevirdiğimiz kolları step motorlarına çevirtmekten başka birşey değil :D

Mesele step motorları ile vidalı millerin ne şekilde birbirine bağlanacağı...

Piyasada bu freze için pek çok CNC dönüşüm kiti var, ayrıca pek çok da DIY tipi dönüşüm dökümante edilmiş durumda. Bu kitler genelde aluminyum parçalar kullanarak step motorlarını sehpadaki millere bağlamayı sağlıyorlar. Son 6-7 yıllık dönemde 3D yazıcıların yaygınlaşması ve ev/atolyelere girmesiyle birlikte 3D yazıcıyla basılabilecek parçaların kullanıldığı dönüşüm kitleri de erişilebilir hale geldi. Bu dönüşümlerin bir kısmı makinanın orjinalliğini hiç bozmadan, normalde el ile çevrilen krankların üzerine geçen kaplinleri step motorlarına bağlayarak çalışırken, çoğunluğu bu krankları söküp step motoru aksı ile vidalı milin doğrudan birbirine bağlanması ile çalışıyordu. Bu ikinci yol bana daha sağlıklı, boşluksuz ve güvenilir görünüyordu.

Ben de 3D yazıcımla birlikte dikkatimi 3D baskı parçalara çevirmiştim, açıkçası aluminyumdan yapılma bir dönüşümü tercih ederim ve "hele bir makina çalışsın, aluminyumdan kendi parçalarını işleyerek plastik parçaları aluminyum olanlarla değiştiririm zamanla" gibisinden bir düşünce ile bu tasarımlara bakar oldum. Gel gör ki, bir türlü tam anlamıyla içime sinen bir tasarım göremedim. İçlerinde en beğendiğim tasarım, hem sağlam hem de görsel olarak iyi olan seçenek, "bublegum CNC" adıyla paylaşılmış aşağıdaki bağlantıdaki dönüşüm setiydi:



Bu setle ilgili video serisi de aşağıdaki bağlantıda:



Bu set hoşuma gittiği için parçaların bir kısmını basmıştım ve aklıma yattığı için de ilk mesajda bahsettiğim gibi step motorları, kontrol kartı vs gibi elemanların da siparişini vermiştim. Herşey elime ulaşıp step motorlarını da bilgisayarımdan kontrol edebildiğimi görünce büyük bir hevesle dönüşüme girişmiştim. Ancak X ekseninin sökülmesi sırasında biraz beceriksizlik biraz da acelecilikle vidalı milin uç kısmına (Allahtan vidasız kısmına) hasar vermiştim, daha doğru bir ifade ile koparmıştım :laugh: taş gibi çelik mili koparmayı nasıl becerdin ......... herif diyenler için açıklayayım :) (bunu diyecek en azından bir kişiyi biliyorum :D ) Her şey yukarıdaki şekilde 32 numara ile gösterilen pimler yüzünden! Bu pimler 2mm çaplı, ama içleri boş, krank kolu ile pimin birbirine bağlanması için kullanılıyor. Ekseni tamamen sökebilmek ve step motoru ile vidalı mili birbirine bağlamak için bu pimin sökülüp krank sisteminin vidalı milden ayrılması şart. Amma velakin, bir türlü o mili yuvasından sökmeyi başaramadım!önce ince çubuklarla ittirerek çıkartmaya çalıştım ama nafile, sonra matkapla delip yokedeyim dedim matkap kırıldı, daha sağlam bir pim bıraktım içerde :D en sonunda sinir seviyem sabır eşiğimin üzerine çıkınca da başlarım bu işe, nasılsa bu krank bana lazım değil, lazım olursa da tornada yenisini yaparım diyip mili ve krangı bir arada tornaya bağlayıp tam pimin hizasından krangın şaftını yemeye başladım. "rank aluminyum içerdeki vidalı mil paslanmaz çelik, "nasılsa aluminyum bitip çeliğe ulaşınca farkederim, kaldı ki krank da boşa çıkacağı için farketmeme yardımcı olur" diyerekten aceleyle giriştim, aralarda durup kontrol ederek, krangı elle zorlayıp çekiştirerek yavaş yavaş, dikkatlice! çevirdim tornada. Ve en nihayetinde krank koptu gerçekten de, ama beraberinde içerdeki vidalı mille birlikte!!! Oysa ki acele etmeden, ölçüp biçerek gitmiş olsam içerdeki mile ulaştığım anı milimetrik olarak belirleme şansım olurdu ve krangı mile zarar vermeden çıkartabilirdim, epey sağlam bir ders oldu.

Yaptığım bu "sünnet" operasyonu sonucunda Gavur Alaman freze halis mulis Türk olmuştu, amma velakin, bu yeni boydaki mil işlev göremeyecek kadar kısa kalmıştı... Neyse memlekette vidalı mil mi yok diyerekten nalburlardan m6 vidalı mil bulup onla projeye devam etmeye çalıştım ama 2 metrelik mil alıp eve geldiğimde Alman teknolojisine bir kez daha şapka çıkardım. Yeni aldığım galvanizli dandik milin dişleri proxxonun orjinal milinin diplerine nazaran epey bir ince idi ve bu da hatırı sayılır bir boşluk yaratıyordu. Velhasıl, tüm bunların üst üste gelmesiyle birlikte epey sağlam bir gaz kaçağı oluştu ve proje rafa kalktı, taa ki bu pazar sabahına kadar...
 
Aslında makina rafa kalmıştı ama proje beynimden hiç silinmedi, sürekli olarak kafamda fikirler birbirini kovalayıp duruyordu. Ama bir türlü bu fikirleri bir arada işleyecek ve hayata geçirecek zaman dilimini yaratamamıştım (daha öncelikli projeler vardı demek lazım :D ) Son zamanlarda ABS kullanarak oldukça başarılı baskılar yapabilmek de bu dönüşümün 3D yazıcıdan çıkma parçalarla başarılı bir şekilde yapılabileceğime olan inancımı arttırmıştı.

Bu hafta gereken vakti ayırabileceğimi bildiğim için öncesinde "zihinsel" mesaiyi bu konu üzerine yoğunlaştırıp yapmak istediğim şeyleri ana hatlarıyla listelemiştim.
Herşeyden önce X ekseni üzerinde orjinal proxxon milini kullanmanın bir yolunu bulmam gerektiğine karar verdim ve tornada aluminyumdan bir ek parça yapıp orjinal milin ucuna bağlamaya karar verdim.

Dönüşüm parçaları için de elelamin tasarımları yerine tamaman kendi tasarımımı yapmayı tercih edip "ciklet CNC" ile olan tüm bağlantılarımı çöpe attım :D

Bu kararı vermemdeki en önemli etken de eksenlerde, miller ile sehpa arasında baskı rulmanları (thrust bearing) kullanmayı istemem oldu. Neden bilmiyorum, böyle bir rulmanla desteklenmiş hiçbir dönüşüme denk gelmedim internet ortamında. Bana göre bu rulmanlar bu iş için ideal elemanlar ama millet nedense normal rulman ile mili radyal doğrultuda yataklamayı tercih ediyor, oysa gerçek anlamda sisteme gelen yükler eksenel, ve normal rulmanlar o yükleri taşımak konusunda pek de başarılı değiller (derin yataklı rulmanları hariç tutmak gerek).

Velhasıl, bu prensipler doğrultusunda Fusion 360 ile parçaları tasarlamaya başladım, ilk iş olarak X ekseniyle başladım ve tabla ile uyumlu olacak, içine elimdeki baskı rulmanlarını yerleştirebileceğim bir yuvası olan, ve de step motoru bağlayabilmek için gerekli bağlantı elemanları için vida delikleri bırakılmış bir parça tasarladım ve ABS ile baskıya verdim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Step motorunu bağlamak için de bir parça tasarladım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Her iki parçada da en dışta görünen delikler iki parçayı birbirine bağlamak için planladığım delikler. Ama motorla sehpa arasındaki mesafeyi henüz bilmediğim için bu bağlantı parçasının tasarım ve baskısını sonraya bırakıp, ilk iki parça basılırken torna başına geçtim ve vidalı mili geri kazanmak için çalışmaya başladım :)
 
Bu parça için herhangi bir tasarım çizim vs yapmadan doğrudan kafadan doğaçlama çalıştım. Sonuçta ihtiyacım olan şey mevcut vidalı milin 4.5 mm çaplı ucuna geçirebileceğim, radyal ve dişli bir delik ile m2 vida geçirebileceğim, diğer ucunun da bir kaplinle step motora bağlanabileceği bir şeydi. Eksenel ve radyal deliklerin çapı haricindeki ölçülerin hassas olması da gerekli değildi. Sadece radyal delik ile parçanın sehpa tarafındaki ucunun arasındaki mesafe önemliydi, zira bu mesafe milin diğer ucundaki sıkıştırma somununu ve o somunun gevşememesi için kullanacağım kontra somunu takmam için yeterli miktarda diş kalması gerekliydi (fiberli somunu kaybetmiş olmanın dayanılmaz hafifliği :D )

İlk iş elimdeki aluminyum kütüklerden uygun çap ve boyda bir tanesini seçip radyal deliğin yerini belirleyip işaretledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra tornaya 4 çeneli aynayı takıp bu kütüğü merkezleyip deliği deldim (sütunlu matkap lazım galiba atolyeye :p )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak da m2 klavuz ile diş açtım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında bu işi en son yapmak daha mantıklı ama genellikle diş açma sırasında çuvallıyorum, o yüzden ilk bunu aradan çıkartayım ki sonradan çuvallarsam tüm işler boşa gitmesin dedim :D
 
Delik ve diş açma başarıyla sonuçlanınca da parçanın şekillendirmesine giriştim, yeniden 3 çeneli ayna takıldı, parça tutturuldu ve bir ucunun dışı 6mm ye kadar indirildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eksenel olarak 4.5 mm lik delik açıldı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


vidalı mil ile uyumu kontrol edildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


diğer taraf da 6 mmye indirildi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boyu vs ayarlandıktan sonra da m2 civata ile mil ve adaptör birbirine sabitlendi baskı rulmanı parçaları da geçirilip sehpaya geçirildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eveeet , Evren usta , bana bunlarla geeel , eline sağlık , harika gidiyor , yanlız , arayüzde mach3 tercih etsen iyi olmaz mı , diğer programları ilk defa duydum da :evil:

Teşekkürler abi,

Mach3 iyi güzel de paralel port istiyor illa. O mereti en son 10 sene önce gördüm :) sırf bu iş için bir tane masaüstü bilgisayar mı alalım yani... Hala USB kullanmıyor olmaları akla mantığa sığmıyor :) bir dünya da para istiyorlar üstelik...

ESTLCAM bizim seviyemiz için fazlasıyla yeterli ve 50 avro lisans ücreti. (Ücreti ödemeden de programı tüm özellikleriyle kullanabiliyorsunuz ayrıca). Dahası çeşitli Arduino modelleri ve farklı step motoru sürücüleriyle de çalışabiliyor. Bir dxf ya da stl dosyasından yolları kendinoz oluşturabiliyorsunuz veya dışarda üretilmiş bir .nc kodunu da alıp çalıştırabiliyor. Kısacası benim seviyemde (ve çok daha ileride :) ) gerekli olacak her şeyi yapabiliyor :)

Vay arkadaş, bir bu eksikte, bu da oldu güzel oldu :hoppa:

Teşekkürler adminim :)
 
X ekseninin ucundaki 3D yazıcıdan çıkma parçalar ve vidalı mil yerlerine yerleştirilip milin açık ucu da iki tane m6 normal somun ile sıkıştırıldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu montajla birlikte motorla sehpa arasındaki mesafe de netleştiği için bu mesafeye uygun olacak şekilde bir bağlantı parçası tasarladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parça da ABS ile basılıp yerine monte edildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorla vidalı mil arasında önce tornada işlediğim rijit bir kaplin yaptım, ama halen nedenini çözemediğim bir şekilde bu iki milin eksenleri çakışık olmadı, o yüzden de esnek bir bağlantı sağlamam gerekli oldu. ELimde hazır piyasada bulunan esnek kaplinler olmadığı için, ve sipariş verip onun gelmesini bekleyerek hızımı kesmek istemediğim için kendim bir kaplin tasarlayıp yine ABS ile bastım ve taktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol