Rc Katamaran Yapımı Denemesi elektrikli (100cm)

Uzun zaman önce açmışım konuyu hep ihmal ettim teknenin durumunu sizlerle paylaşmayı. Alttaki fotoğraf son hali :) Tabi ki ikinci el bir kabuk alıp elektroniği içine yerleştirdim.
Bir an tekneyi kendin yaptın ve boyadım zannettim :eek: Vay be ne işçilik çıkarmışsın diye düşündüm :D
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Anılcım, tekne çok güzelmiş valla güle güle kullan.:heartxf:
Yanlız motorla şaftı bağlayan kaplin ilk kırılacak parça zira o işe uygun değil, ki muhtemelen sende biliyorsundur.
şaft flex olduğu için şöyle bir kaplin kullanmak lazım.:D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir an tekneyi kendin yaptın ve boyadım zannettim :eek: Vay be ne işçilik çıkarmışsın diye düşündüm :D

Abicim gençlere imkan tanınsa neler neler olur. Şaka bir yana, bir gün istediğim atölyeye ulaşabilirsem inşallah daha iyi modeller yapma arzusundayım.
 
Anılcım, tekne çok güzelmiş valla güle güle kullan.:heartxf:
Yanlız motorla şaftı bağlayan kaplin ilk kırılacak parça zira o işe uygun değil, ki muhtemelen sende biliyorsundur.
şaft flex olduğu için şöyle bir kaplin kullanmak lazım.:D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

aynen abi bundan ve flexible shaft edinicem fakat şöyle bir sorun var bendeki motor biraz kuvvetli ve shaft ı bir kalınıyla değiştirmeyi düşünüyorum aksi halde parçalanıyor. Shaft değişince dümen filan hepsi değişmek durumunda. Bir ara konsantre olup yenilerini sipariş edicem yoksa karışıklık yapmaktan korkuyorum. Birde pahalı meretler sonra yanlış gelirse bir daha alamam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
aynen abi bundan ve flexible shaft edinicem fakat şöyle bir sorun var bendeki motor biraz kuvvetli ve shaft ı bir kalınıyla değiştirmeyi düşünüyorum aksi halde parçalanıyor. Shaft değişince dümen filan hepsi değişmek durumunda. Bir ara konsantre olup yenilerini sipariş edicem yoksa karışıklık yapmaktan korkuyorum. Birde pahalı meretler sonra yanlış gelirse bir daha alamam :)
Pervanenin önerilen devir sayısını geçmemek gerekmekte, bilginiz olsun.

Pervanenin pallerinin; uç kısımlarının çevresel hızları aşırı yüksek, merkeze yakın bölgelere göre. Siz önerilen deviri geçmeye ya da pervane çapını arttırmaya kalkarsanız, uç bölgedeki çevresel hızlar doğal olarak daha da artıyor. Sonucunda o bölgede basınç düşüyor [Bernoulli prensibi (Toplam Basınç = Statik Basınç + Dinamik Basınç)] . Basınç düştü mü de su, buharlaşıyor. Gaz haline geçince de hacim artıyor sonra diğer su halindeki moleküller o hacme tabiri caizse hücum ediyor. Ve pervaneye hasar veriyor. Bu olaya ''kavitasyon-kavitasyon etkisi'' deniyor. İnternetten ''Cavitation Effect on Propeller'' diye aratırsanız, haşat olmuş pervaneleri görebilirsiniz. Dikkat etmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Pervanenin önerilen devir sayısını geçmemek gerekmekte, bilginiz olsun.

Pervanenin pallerinin; uç kısımlarının çevresel hızları aşırı yüksek, merkeze yakın bölgelere göre. Siz önerilen deviri geçmeye ya da pervane çapını arttırmaya kalkarsanız, uç bölgedeki çevresel hızlar doğal olarak daha da artıyor. Sonucunda o bölgede basınç düşüyor [Bernoulli prensibi (Toplam Basınç = Statik Basınç + Dinamik Basınç)] . Basınç düştü mü de su, buharlaşıyor. Gaz haline geçince de hacim artıyor sonra diğer su halindeki moleküller o hacme tabiri caizse hücum ediyor. Ve pervaneye hasar veriyor. Bu olaya ''kavitasyon-kavitasyon etkisi'' deniyor. İnternetten ''Cavitation Effect on Propeller'' diye aratırsanız, haşat olmuş pervaneleri görebilirsiniz. Dikkat etmek gerek.

Kavitasyon hakkında bilgim vardı teşekkür ederim , benim derdim shaftın 2.el olduğundan dolayı bana geldiğinde hasarlı olması. Youtube da çok daha kuvvetli kombinasyonları mevcut zaten.
 
Pervanenin önerilen devir sayısını geçmemek gerekmekte, bilginiz olsun.

Pervanenin pallerinin; uç kısımlarının çevresel hızları aşırı yüksek, merkeze yakın bölgelere göre. Siz önerilen deviri geçmeye ya da pervane çapını arttırmaya kalkarsanız, uç bölgedeki çevresel hızlar doğal olarak daha da artıyor. Sonucunda o bölgede basınç düşüyor [Bernoulli prensibi (Toplam Basınç = Statik Basınç + Dinamik Basınç)] . Basınç düştü mü de su, buharlaşıyor. Gaz haline geçince de hacim artıyor sonra diğer su halindeki moleküller o hacme tabiri caizse hücum ediyor. Ve pervaneye hasar veriyor. Bu olaya ''kavitasyon-kavitasyon etkisi'' deniyor. İnternetten ''Cavitation Effect on Propeller'' diye aratırsanız, haşat olmuş pervaneleri görebilirsiniz. Dikkat etmek gerek.

Kavitasyon yada pervane çürümesi 10-15 dk yüzdürdüğümüz teknelerde hesabını yapmaya uğraşacak kadar abartılacak sorunlar değiller.
 
  • Sevdim
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Flexible shaft (esnek şaft) durduk yerde parçalanmaz.
Şaft çapını yazmamışsın, ama 4 mm. olduğunu sanıyorum. Bu boyut tekne ve o motor için normaldir. "Motor kuvvetli geldi de parçalandı" mantığı doğru değil.
1. Esnek şaflar saat yönünde ve tersi iki türdür. PERVANENİN DÖNÜŞ YÖNÜ ŞAFTA UYGUN OLMALIDIR. Aksi taktirde şaft çok kısa sürede paralanır.
2. Motordan pervaneye kadar tüm düzenek hassas ayarında olmalıdır, kesinlikle kasıntı benzeri zorlayıcı faktörler olmamalıdır.
3. Şaft kovanı içinde metalin metale sürtmesini engelleyen kovan içi teflon tüp bulunmalıdır.
Kolay gelsin.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Flexible shaft (esnek şaft) durduk yerde parçalanmaz.
Şaft çapını yazmamışsın, ama 4 mm. olduğunu sanıyorum. Bu boyut tekne ve o motor için normaldir. "Motor kuvvetli geldi de parçalandı" mantığı doğru değil.
1. Esnek şaflar saat yönünde ve tersi iki türdür. PERVANENİN DÖNÜŞ YÖNÜ ŞAFTA UYGUN OLMALIDIR. Aksi taktirde şaft çok kısa sürede paralanır.
2. Motordan pervaneye kadar tüm düzenek hassas ayarında olmalıdır, kesinlikle kasıntı benzeri zorlayıcı faktörler olmamalıdır.
3. Şaft kovanı içinde metalin metale sürtmesini engelleyen kovan içi teflon tüp bulunmalıdır.
Kolay gelsin.

Tavsiyeler icin tesekkur ederim. Bahsettiğim tekneyi ikinci el aldiğimda startin zaten parçalanmış olduğu ve benim geçici tutturduğumdu, şaft ondan daha da parçalandı.

Teknenin orijinalindeki motorun bir tik üstü birsey vardi elimde onu taktım, youtube da shaftin kalınlığını arttıran birini izledim mantıklı bir sebebi vardır diye düşündüm.
 
Uzun bir aranın ardından tekrar merhaba. Evet yaklaşık 1 senenin ardından tekneyi tekrar hayata döndürmeye karar verdim. Tekneyi Tekirdağ'a götürüp Furkan Turanlı'ya teslim ettim. Şaftın yenisi ile değiştirilmesi ve diğer gerekli bakımlar yapılmak üzere şuan kendisinde tamirde. Bakıma bıraktığımdaki son hali ve bakımdaki çeşitli hallerini aşağıya ekliyorum. Fotoğraflar geldikçe konuya eklerim. Tekneyi yeniden suda görmek için sabırsızlanıyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Teknenin bakımı tamamlandı. Test sürüşü aşamasında shaft ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Sızdırmazlığı da gayet iyi durumda lakin kumanda veya alıcı kaynaklı bir sinyal sorunu sonrası gaz takılı kaldı ve ufak bir aksiyon yaşadım. Eski alıcıyı daha önceden elimde mevcut olan bir alıcıyla değiştirdim. Kara testlerimde 1 kere daha aynı sorunu yaşadım ve güvenim kırıldı o yüzden su testlerini şimdilik askıya aldım. Son fotoları aşağıda paylaşıyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol