Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Rüzgar akşama doğru azalınca uçağın sesi daha net duyuldu.Modelde,uçuşlar da birbirinden güzel ellerine sağlık, alçak geçişlerde de Mehmet abi'ye katılıyorum ,izlemesi çok keyifli.:thumbup::halay:
Bu arada 23. Uçuş ,7:07 den itibaren taxi ve park gözümüzden kaçmadı.Yüreğim ağzınma geldi;D.%p:thumbup:
 
Rüzgar akşama doğru azalınca uçağın sesi daha net duyuldu.Modelde,uçuşlar da birbirinden güzel ellerine sağlık, alçak geçişlerde de Mehmet abi'ye katılıyorum ,izlemesi çok keyifli.:thumbup::halay:
Bu arada 23. Uçuş ,7:07 den itibaren taxi ve park gözümüzden kaçmadı.Yüreğim ağzınma geldi;D.%p:thumbup:

Teşekkür ederim abi, beğenmenize de sevindim :)

o son taksi ve park sahneleri hep şovun bir parçası :p:coolxf: kaç gündür rüzgardan taksi bile yapamıyordum, yağmur bulutları sağolsun rüzgarı kesince hem pist doğrultusunda kalkış iniş yapmanın hem de kontrollü taksi yapmanın keyfini çıkardım biraz :thumbup:
 
Keyifli ve kırımsız uçuşlar Evren .Merakla takipteyiz.:saygilar::thumbup::halay:

Teşekkürler Abi.
Uçuşlar güzeldi, helide gövde olması işleri çok değiştiriyor, görsel olarak çok daha iyi ve rahattı ama doğal olarak uçuş süreleri daha kısaldı :)

Genel olarak gövde hoşuma gitti, uydur kaydır da olsa bir boya atacağım buna ve bilgisayarda fırsat buldukça da bu gövdenin modele giydirilmesinde karşılaştığım sorunların giderildiği V2 gövdeyi tasarlayacağım...

Spitfire cephesinde ise en azından bu sezonluk son uçuşunu yaptım diyebilirim. Bir sonrali uçuşta (kısmetse iki hafta sonra) Spitfire’ın yerini Hurricane alacak! :thumbup:
 
4. ve son uçuş videosu


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4 video da yüklenmişken raporu da yazıvereyim. Aslında raporluk çok da birşey yok ya, adettendir diyelim :)

Bugün değişiklik yapıp sabah seansında uçalım dedik, aslında kış aylarında sabah gitmek çok mantıklı değil ama bugün böyle oldu. sahaya vardığımda 19 derecelik sıcaklıkla ciddi buzlanma riski olduğunu farkettim (Ummanda su 20 derecede donuyor da :D ) ama ben hazır olana kadar sıcaklık artar azıcık diyip hazırlandım. Bizim mahalleden Luc da benim hemen ardımdan sahaya geldi ve 70 cc 4 zamanlı benzin motorlu uçağını hazırlamaya başladı. Ben önce kütük kobraya 3000 mAh lik pili takıp gövdenin sağlam monteli olup olmadığını son bir kez kontrol edip maiden uçuşuna çıkardım. ilk uçuşta ne aleti ne kendimi zorlamadan basitçe uçup geri indim ve hızlı birkontrol yaptım, gövdede yırtılan açılan çıkan birşey olmadığını görünce rahatladım :)

Sonrasında Luc'a motorunu çalıştırırken yardım ettim (uçağı tuttum :D ama alet öyle böyle çekmiyor, beni de alp götürecek neredeyse, yani kolay iş değil küçümsemeyin :) ) o bir sorti uçtu, motoru hala rodajda, ama artık her uçuşta daha bir açıldığını farkedebiliyorduk. 4 zamanlı benzinli motorun sesi de bir başka. Sahada iki deli biraraya gelince de 2 zamanlı motor kullananların arkasından atıp tutup rahatladık :D

Luc inince ben de kobrayı ikinci uçuşa çıkardım, bu uçuşun henüz 4. dakikasındayken pilin zayıflamaya başladığını farkettim ve fazla uzatmadan iniş yaptım. Çıplak iskeletteki kadar uzun süreler uçamayacağım aşikardı. İleriki uçuşlar için mental bir not aldım ve Spitfire'a geçtim. Luc o modeli de ilk kez gördüğü için epey bir ilgilendi, uçuşunu da çok beğendi. Spitire ile bir split S yaptığımda dalıştan çıkarken rudder'ın fena halde titrediğini farkettim, flutter oluyor diye düşünüp hızımı kestim, titreme de geçti, ama daha önce böyle bir flutter yaşamadığım için garibime gitti açıkçası, menteşelerden birisi kırılmış olabilir diye düşünüp hemen iniş yaptım ama görünürde hiçbir sorun yoktu, tekrar kalktım ve hızımı fazla arttırmadan, kontrollü tutarak uçtum sonrasında: Yine de defalarca rudderın titrediğini gördüm, ha koptu ha kopacak derken sorunsuz bir şekilde iki uçuş yaptım :D Sonradan, eve geldikten sonra, sorunun nerden kaynaklandığını da buldum. Kuyruk tekerleği ile rudderı bağlayan yaylar vardı, bu meretler sürekli kuyruk tekerleğinin yekelerini kırıyorlardı, bu sabah da uçağı yüklerken bunun kırıldığını farkedince yayları çıkartıp attım, sadece ipler kaldı bağlantı olarak. Ama meğersem o yaylar aslında rudderı da aşağı doğru çekip konik olan menteşe piminin boşluksuz bir şekilde yuvasına oturmasını sağlıyormuş. Bu yaylar sökülünce rudderda hafif bir boşluk oluştu ve bu boşluk da o titremelere neden olmuş :) Neyse zaten daha önce dediğim gibi Spitfire için emeklilik uçuşuydu bugün, undan sonraki uçuşlarda yerini Hurricane alacak

Spitfire sortileri arasında bir sorti Luc uçtu, ben de bir sorti Kobra uçuşu sıkıştırdım. Luc uçuşu sırasında tekerlek paçalıklarından birisini düşürdü havada. Tam olarak nerde düştüğünü ikimiz de görmedik, muhtemelen çok uzak bir yerdeydi. Ama gün sonunda herşeyini toparladıktan sonra "ben arabayla şöyle bir tur atayım, belki denk gelirim paçalığa" diyerek arabasına bindi, ve birhayli uzakta arabasını durdurup, inip, yerden birşey aldığını gördüm :) sonra yanıma geldi ve paçalığı gösterdi bana da, şanslı adammış vesselam :)

Ben de Kobrayla son bir sorti uçup 3. pili de bitirip toparlandım ve eve döndüm. Spitfire için 3 pil götürmüştüm, sadece 2 sorti uçunca 3. pil dolu kaldı, onu da 80 mmlik EDF ye bağlayıp pantherin zımpara sonraki tozlarını ve gövde içindeki dahta parçalarını üfürtmek için kullandım, varmış bir hikmeti :)
 
Maiden uçuşun videosu hazır..
Görsellik süper arttırmış, ben havadaki halini çok beğendim. Geçici de olsa bunu yapmak çok yerinde oldu :thumbup:
Aslında raporluk çok da birşey yok ya, adettendir diyelim :)
Ellerine sağlık Evren hocam. Bu detaylı raporları okumak, en az diğer konuların kadar zevk veriyor insana %p
sahaya vardığımda 19 derecelik sıcaklıkla ciddi buzlanma riski olduğunu farkettim (Ummanda su 20 derecede donuyor da :D )
Bu şaka olsa gerek, öyle değil mi :eek: :rolleyes:
Bizim mahalleden Luc da benim hemen ardımdan sahaya geldi ve 70 cc 4 zamanlı benzin motorlu uçağını hazırlamaya başladı.
Bir daha ki sefere şöyle Luc amca ile bir selfi ve uçuşundan kısada olsa bir kesiti mutlaka bekliyoruz ;)
 
Hurricane i özlemiştik abi özellikle de sesini. En yakın zamanda bekliyoruz:halay:

Aslında geçen haftasonu uçuşa götürecek şekilde her şeyini hazır ettim ama en son iniş takımlarında bir kaçak var mı diye kontrol etmek için giriştiğimde bizim oğlanın pompayı bozduğunu farkettim, haliyle uçaş da başka bahara kaldı :lollol::lollol::lollol: Bir ara tornada kırılan parçanın yerine bir şey yapmaya çalışıcam işe yararsa ne ala, yaramazsa Luc'da benle aynı sistemleri kullanıyormuş (Aklın yolu birdir :) ), onun pompasını ödünç alıp uçuracağım Hurricane'i.

Bu şaka olsa gerek, öyle değil mi :eek::rolleyes:

Adminim, şaka yollu kendimle ve Ummanlılar ile dalga geçiyorum burada :D Ummanlı arkadaşlar yazın klimaları 18 dereceye ayarlıyorlar, donuyoruz, kışın da sıcaklık 20nin altına düşünce "çok soğuk hava donuyoruz" diye dert yanıyorlar, kazaklar bereler montlar falan giyiyorlar :) Ben de burda iklime alıştım, donmuyor olsam da biraz üşüyorum :lollol::lollol::lollol: tabi şort tişört dolaşmanın da etkisi olabilir. 09:30 da toparlanıp eve dönmek için yola çıktığımda sıcaklık 28 derece idi! (Kemiklerim ısındı :evil: )


Bir daha ki sefere şöyle Luc amca ile bir selfi ve uçuşundan kısada olsa bir kesiti mutlaka bekliyoruz ;)

Olur neden olmasın :thumbup: