Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Evren abi o modelin kalkması için o kadar mesafeye gerek var mı ya :)

"Scale" bir kalkış olsun diye mi boyuna kullanmaya başladın? Enine yetiyordu, hatta artıyordu bile...

Hiç sevmem pistleri enine kullananları :)

Şaka bir yana ilk kalkışta hala yan rüzgar vardı ve tekerlekte sonradan farkettiğim bir yön kaçıklığı nedeniyle pist doğrultusunu da tutturamayınca enlemesine kalktım. Sonradan tekerleği düzeltince sorun kalmadı normal kalkabildim.

Pist eni kalkisa yetse bile hemen kalkis sonrası acil birşey olursa inecek yer olmaz, o yüzden pisti boyuna kullanmak daha akillica bir secenek. Scale bir kalkis kosusu ve tirmanis yapabilmek de iyi oluyor tabiki :)
 
Luc'un uçuşlarından kısa videolar çekmiştim, onları da paylaşalım. Motorun sesi bir harika :heartxf::heartxf::heartxf:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Motor hala rodajda o yüzden rölanti birazcık yüksek. Cumartesi gününe kadar motoru kapatmadan inemiyordu bile, cumartesi en azından motor çalışırken inmeye başlayabildi ve yeni hedef de indikten sonra geri taksi yapabilmek oldu :) ilk inişte indikten az sonra motor stop etti, ikinci inişte (videodaki ilk iniş) model durup döndükten hemen sonra stop etti. 3. inişte Luc rölantiyi bir iki tık arttırdı, bu sefer de model inmek bilmedi, tam pas geçme kararı almıştı ki bu sefer motor stop etti :D Ama model pistte kalabildi yine de. Yani benim hurricane ile pistin dışına çıkma başarımı gösteremedi :D
 
Maşallah harika bir buluşma olmuş. :bravo: :yuppi:

Deniz'i sahada görmek çok güzel, ayrı bir keyif veriyor sahadaki görüntüsü. :D

Kalkıştaki kuyruk hareketinin bir sebebide acaba hatve fazlalığı olabilir mi diye aklımdan geçirdim. :rolleyes: Bence sadece uçuş hızını azaltmak için değil kalkışıda daha yumuşak yapabilmek için çok yerinde olacak açı düşüşü. %p

Ayrıca yerde rölantide duyduğumuz o güzel ses havada pek fazla duyulmuyor sanki. Gaz açıklığına göre oransal artan ses seviyesi belkide yarım gazda uçmak zorunda kaldığın için düşük kalıyordur, tahmin tamamen. Şahsen ben uçarkende o sesi daha iyi duymak isterim. Özetle ya uçak %80 throttle değerlerinde uçsun yada sesi %50 açıklıkta maksimum olacak şekilde ayarla bence. :laugh: Gerçi sen onu throttle'a göre tutarlılığı R= 0.9999999 olan 8. dereceden bir fonksiyon haline getirip atamışsındır muhtemelen ama ben yinede söylemiş olayim. :lollol:

Salim abinin jetide epey bir minnakmış doğrusu. :p Seviyoruz kendisini buluşmaya gittiğin zaman selamımızı söylersin. :RCKolik:

Luc abinin 4 zamanlı motoruda, hayırlı uğurlu olsun sesi %p
 
Ayrıca yerde rölantide duyduğumuz o güzel ses havada pek fazla duyulmuyor sanki. Gaz açıklığına göre oransal artan ses seviyesi belkide yarım gazda uçmak zorunda kaldığın için düşük kalıyordur, tahmin tamamen.

Ses ile gaz birbirine bağlı ama şiddet olarak değil daha çok motor devri olarak. Yani gaz açtıkça sesin devri artıyor :)

Yerde ile havadaki sesin farklı olması kaçınılmaz ama şu aşamada havadaki sesin daha zayıf olmasına neden olan bazı faktörler var, en önemlisi ön hoparlörün tamamen bloke bir durumda olması, motor kaputu ve kanadın önündeki kaporta öndeki hoparlörün önünü tamamen kapatıyorlar ve sesini boğuyorlar. Sadece kanattaki hoparlörün önü tamamen açık durumda ve bu da ciddi bir ses şiddeti kaybına yol açıyor. Yerdeyken model yakın olduğu için ve yerden yasıyan ses dalgalarıyla birlikte gayet güzel bir ses gelirken havada modele olan mesafe artınca bize ulaşan ses de azalıyor. Bir diğer durum da bu uçuşlarda yakın geçişlerin çoğunda modelin üstünü bize doğru çevirmem oldu, bu her iki hoparlörün de bizden uzağa dönmesine ve sesin iyice azalmasına neden oldu. Bundan sonraki uçuşlarda tam önümden geçerken modelin altını gösteririm daha iyi ses duyarız :)

Ön taraftaki tropikal hava filtresinin oturacağı yerin sınırlarını belirleyince kaputu da keseceğim ve ön hoparlörün sesi de tam gücüne ulaşacak.
 
Bugun oldukça keyifli bir uçuş günü geçirdik. Denizle birlikte saat 14:45 te sahaya ulaştık, hava 28 derece idi, bu da mevsim normallerinin epey üzerinde, korkarım bu sezon erken kapanacak :( Saat 6 ya kadar sahada kaldık. Benim tanık olduğum en kalabalık günlerden birisydi. Sahada 9 uçak, 3 helikopter 2 de yarış quadı vardı.

Ben Hurri ile 2 kobra ile 3 sorti uçtum. Hurrinin pervane hatvesini 20" den 17"ye düşürmüştüm, bu haliyle çok daha güzel uçtu, tam gazda iyi bir hız ve tırmanış kombinasyonuna sahip oldu, önceden olduğu gibi tam gazda roket gibi gitmiyor artık, böylece tüm gaz aralığını kullanabilir hale geldim. Rölantide de iyi bir frenleme etkisi yapabiliyor, böylece inişe gelirken de modeli daha iyi yavaşlatma şansım oldu.

Gün boyu fena halde yan rüzgar vardı. Hurricane ile hem kalkışlar hem inişler sıkıntılı oldu. Pist doğrultusunda kalkış yapamadım, ilk inişte de tekerleklerden birisi biraz içe dönmüş, onun frenleme etkisi ile model burun üstü kapaklandı, pervane uçları biraz traşlandı :D ikinci uçuşun inişinde ise modeli pistte tutamadım, yavaş bir hızla pist yanındaki çakıl alana girdi, o sırada kuyruk tekerleği bölmesi kapağı üzerindeki denge ağırlıklarının baskısına dayanamayıp kırıldı (hafif olsun diye sadece yumuşak balsadan yaptığım kapağın üzerine 50 gr denge ağırlığı yapıştırıp bir de off-road yapmaya zorlayınca başka ne beklenirdi ki :lol:) baktım saha tamiratıyla güvenli bir şekilde tamir etmek mümkün değil, hurriyi bugün için uçuştan çektim. Bu kapağı ince kontraplakla yeniden yapmak akıllıca olacak sanırım :)

Kobra 3 sorti sorunsuz uçtu, artık yavaş yavaş kendi limitlerimi zorlamaya başladım, tam kırım zamanları, şu rescue özelliğini tanımlasam iyi olacak galiba yakında ihtiyacım olabilir :)

Luc amca da Toni Clark kitinden yaptığı 1/3 ölçekli Pitts modelinin maiden uçuşunu yaptı bugün. Bu model eşimin yürüyüş sırasında pencereden içerde inşaatını gördüğü, yani sitede başka bir modelci olduğunu farketmemizi sağlayan model. Modelin kendisi zaten güzel ama üzerindeki motor da harika, 85CC çift silindir Valach boxer. Öyle temiz, titreşimsiz çalışıyor ki… Güzel iki sorti ile günü kapattı Luc amca.

Daha önce uçuşta görmediğim Ummanlı bir abi de bir uçak ve iki helikopter ile geldi. Helilerin ikisi de Trex nitro modellerdi, birisi 600 DFC diğeri de 700. 600 uçuşun başında kaza yaptı ama o sırada refleks olarak koruma amaçlı Deniz'in üzerine atladığım için tam olarak ne oldu nasıl oldu göremedim. Tek bildiğim ters vaziyette çakıldığı, epey bir hasar oldu, neyse ki kimseye birşey olmadı. Gün boyunca da başka kırım yaşanmadı. Amcanın 600 kırılınca 700ü hazırlamaya başladığını görünce toparlanıp sahayı terk ettik :)

Şimdilik birkaç foto koyayım. Video .ekimlerinde işe yarar şeyler varsa işleyip paylaşırım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben Hurri ile uçarken fotoğraf makinasını Luc’a vermiştim, o da ilk inişteki burun üstü kapaklanmanın fotoromanını yakalayabilmiş :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol