- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,685
- Tepkime puanı
- 20,211
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Cuma günü sahada benle birlikte Salim de vardı ve beraberinde kırmızı revenge jetini getirmişti. Hava epey rüzgarlı (ve tabi ki tam bir yan rüzgar) olduğu için uçuşa çıkmakta tereddüt etti öncelikle, ama benim pantherle ilk uçuşumu görünce o da uçmaya karar verdi. Ben inip taksiye başladığımda onun da motorunu çalıştırdığını duyduğumu hatırlıyorum.. Ben panteri park edip uçuş kayıt defterini doldurup herşeyi kapttığımda göz ucuyla Salimin uçağının arkasından bir alev uzadığını gördüm. Onun motoru daha önce de bunun gibi alevli bir şekilde çalıştığına şahit olmuştum daha önce, zaten alev de çok geçmeden kayboldu ama az sonra uçaktan alevler çıkmaya başladı, ben hemen benim yangın söndürücümü kapıp koştum, sahada bir tane daha jetçi arkadaş vardı, o da kendi yangın söndürücüsüyle koştu, ilk müdaheleyi ben yaptım ve bir iki saniyelik kısa bir karbondioksit püskürtmesiyle alevler kayboldu, ancak hemen ardından bu sefer gövdenin arka kısmından yeniden alevler çıkmaya başladı, bu sefer iki söndürücüyle birden ve daha uzun süreli bir müdahelede bulunup söndürdük yangını, sonrasında da kısa aralıklarla yanan bölgelere sıkmaya devam edip soğuyana kadar tekrar alev almamasını sağladık uçağın.
Herşey çok hızlı ve kısa sürede oldu, ama ona rağmen uçağın yangından etkilenen kısımlarında ciddi hasar oluştu. Uçak kompozit olduğu için bu kısımlardaki epoksi maruz kaldığı yüksek sıcaklık nedeniyle fiziksel ve mekanik özellikleri yitirdi. Dahası kuyruğa giden servoların kabloları da eridiği için 3 tane servo kısa devre yapıp alıcıyı besleyen regülatörün hayli ısınmasına neden oldu. Salime regülatörü de alıcıyı da adam gibi test etmeden tekrar kullanmamasını öğütledim, sonradan anlattığına göre her ikisi de çalışır durumdaymış ama yine de regülatörü değiştireceğini söyledi. Sahadaki konuşmamızda isterse eve gidince gövdenin içindeki herşeyi sökmesini ve bana haber vermesini istedim, niyetim gidip bir inceleme yapıp en azından tamir edilebilir durumda olup olmadığını görmek ve tamir edilebilecekse de tamir etmekti. Salim yazık o kadar üzülmüştü ki bu teklifim onu çok mutlu etti ve o gece uyumayıp herşeyi söküp temizlemiş, ertesi gün beni arayıp "Evren uçak hazır ne zaman gelebilirsin" dedi
Ama benim program yoğun olunca ancak dün akşam saatlerinde gitme fırsatı bulabildim. Önce orada uçağı inceledim, tamir edilebilir, en azından denemeye değer durumda olduğuna karar verip arabaya koydum eve getirdim. (Hanım bundan hiç memnun olmadı zira dünden beri evin içi bildiğiniz yanık kokuyor) 


Uçağın durumu:
Bu da an itibariyle atolyenin durumu
Salimle konuşacağım, eğer itirazı olmaz ise modelinin tamiratını video çekerek ve anlatıml dökümante edip şu bir türlü başlayamayan kompozit serimizin beklenmeyen bir bölümü olarak yayınlayabilirim.
Herşey çok hızlı ve kısa sürede oldu, ama ona rağmen uçağın yangından etkilenen kısımlarında ciddi hasar oluştu. Uçak kompozit olduğu için bu kısımlardaki epoksi maruz kaldığı yüksek sıcaklık nedeniyle fiziksel ve mekanik özellikleri yitirdi. Dahası kuyruğa giden servoların kabloları da eridiği için 3 tane servo kısa devre yapıp alıcıyı besleyen regülatörün hayli ısınmasına neden oldu. Salime regülatörü de alıcıyı da adam gibi test etmeden tekrar kullanmamasını öğütledim, sonradan anlattığına göre her ikisi de çalışır durumdaymış ama yine de regülatörü değiştireceğini söyledi. Sahadaki konuşmamızda isterse eve gidince gövdenin içindeki herşeyi sökmesini ve bana haber vermesini istedim, niyetim gidip bir inceleme yapıp en azından tamir edilebilir durumda olup olmadığını görmek ve tamir edilebilecekse de tamir etmekti. Salim yazık o kadar üzülmüştü ki bu teklifim onu çok mutlu etti ve o gece uyumayıp herşeyi söküp temizlemiş, ertesi gün beni arayıp "Evren uçak hazır ne zaman gelebilirsin" dedi
Uçağın durumu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da an itibariyle atolyenin durumu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Salimle konuşacağım, eğer itirazı olmaz ise modelinin tamiratını video çekerek ve anlatıml dökümante edip şu bir türlü başlayamayan kompozit serimizin beklenmeyen bir bölümü olarak yayınlayabilirim.
Bu konu aşağıdaki mesajlar taşınarak YÖNETİM tarafından açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol