Solidworks Sanal Uçak İnşaatı

Hocam bu tübitak yarışma takımlarından uçağı pardon iha yı soldiworks üzeriden yapıp ordan simülasyon yapıyoruz ona göre geliştirme yapıyoruz diye birşey duymuştum siz öyle birşey düşünüyormusunuz baya ilginç olur
Tübitak yarışmalarından hiç haberim yok. Ama bu uçakda da hafif geliştirmeler yapılır tabi. Mesela aileronları tek servo ile kontrol etmek yerine 2 servo ile kontrol edecek şekilde modifiye etmiş olacağım. Aynı zamanda ölçüler hep inç üzerineyken ben metriğe çevirmiş olacağım. Düzgün olan yerleri bozacağım :lol::lol: Sonuçta modifiye olmuş olacak.

Birde burada çizim yaparken ve montajlarken ne olduğunu hiç bilmediği parçaları tanıyor insan. Mantığını anlamış oluyor. Kanadı bugün bitirmek istedim. Fakat montaj yapmaya çalıştıkça yeni detaylar çıkıyor. Mesela bir tane ortasında yol şeklinde oyuk olan bir parça vardı. Ben bu parçanın görevini kafamda kanadı bütün olarak sağlam tutan, parçaların sağa sola esnememesini sağlayan parça olarak düşünmüştüm. E o zaman bu yol şeklinde oyuk niye var diye sordum kendime. Sonra 'boşver nasıl olsa kokusu çıkar' deyip oyuksuz bir şekilde parçayı çizdim. Sonra montaj yaparken ve planı inceleyince o parçanın arka tekerin bağlı olduğu tel çubuğu tutacak yol olduğunu anladım. Benim gibi hiç balsa uçak yapmamış arkadaşlar için tecrübe olması açısından tavsiye ederim.

Sana bir kolaylık daha, tabii solid versiyonunu bilmiyorum 2014 ten sonra ise resim olarak alıp üzerinden gidilebilir, bir diğer yol ise coreldraw da açıp orijinal ölçüye büyütüp dxf olarak solidde açıp çizimleri ayrı partlarda farklı kaydetmek
Çizim üzerinden gitmemi gerektirecek tek parça airofil diye düşünüyorum. Onu da benzer şekilde yaptım. Versiyon 2014.
 
Son düzenleme:
Üstadlar benim birkaç sorum var. Cevaplarınız sevinirim :)

İlk sorum şu:
Bu adam burun kısmına 440g ağırlık koyuyor uçağın. Acaba 44g olabilir mi bu kadar parça? Yoksa hakikaten yarım kilo ağırlık mı koyuyor? 4,4ons olabilir mi?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videodan bakmak isteyenler için 4,30 sonrası
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eğer yarım kilo ağırlık koyuyorsa bu adam, ben şimdiden buna bir önlem alabilir miyim?

İkinci sorum ise iniş takımı ile alakalı. Bu uçakta 5mm veya daha kalın yaylık çelik tel mi kullanayım, yoksa alaşımlı alüminyuma şekil vererek bir iniş takımı mı yapayım? Daha önce hiç denemedim. Pimapencilerde kullanılan pervazlar veya cam çerçeveleri bu iş için uygun olabilir diye düşündüm.

Alüminyum alaşım iniş takımı hem estetik olarak güzel durur hemde yerde beni rahatlatır diye düşündüm. Fakat sert inişlerde uçak için risk oluşturabilir diye düşündüm. Acemi olduğumuda göz önüne alınca tel iniş takımı daha mantıklı olur diye düşündüm. Sizlerin fikrinide almak istedim.
 
Üstadlar benim birkaç sorum var. Cevaplarınız sevinirim :)

İlk sorum şu:
Bu adam burun kısmına 440g ağırlık koyuyor uçağın. Acaba 44g olabilir mi bu kadar parça? Yoksa hakikaten yarım kilo ağırlık mı koyuyor?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videodan bakmak isteyenler için 4,30 sonrası
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eğer yarım kilo ağırlık koyuyorsa bu adam, ben şimdiden buna bir önlem alabilir miyim?

İkinci sorum ise iniş takımı ile alakalı. Bu uçakta 5mm veya daha kalın yaylık çelik tel mi kullanayım, yoksa alaşımlı alüminyuma şekil vererek bir iniş takımı mı yapayım? Daha önce hiç denemedim. Pimapencilerde kullanılan pervazlar veya cam çerçeveleri bu iş için uygun olabilir diye düşündüm.

Alüminyum alaşım iniş takımı hem estetik olarak güzel durur hemde yerde beni rahatlatır diye düşündüm. Fakat sert inişlerde uçak için risk oluşturabilir diye düşündüm. Acemi olduğumuda göz önüne alınca tel iniş takımı daha mantıklı olur diye düşündüm. Sizlerin fikrinide almak istedim.
Bu uçağın 2500 - 3000 gram arası bir uçak olacağını tahmin ediyorum. Öyle bir uçakta burun 440 g ağırlık istiyorsa bir sorun var demektir. Buna baştan bir önlem alınmak istenirse ideali burun kısmının 2 - 3 cm daha uzun yapılması ve motorun olabildiğince ileri konumda monte edilmesi düşünülebilir. Kuyrukta da inşaat sırasında gereksiz ağırlıklardan kaçınmak gerekir. Örneğin stabların balsa kaplanmaması ya da çok gerekirse yatay stabın tek yüzünün kaplanması gibi.
 
Bu uçağın 2500 - 3000 gram arası bir uçak olacağını tahmin ediyorum. Öyle bir uçakta burun 440 g ağırlık istiyorsa bir sorun var demektir. Buna baştan bir önlem alınmak istenirse ideali burun kısmının 2 - 3 cm daha uzun yapılması ve motorun olabildiğince ileri konumda monte edilmesi düşünülebilir. Kuyrukta da inşaat sırasında gereksiz ağırlıklardan kaçınmak gerekir. Örneğin stabların balsa kaplanmaması ya da çok gerekirse yatay stabın tek yüzünün kaplanması gibi.
Tam olarak o ağırlıkta bir uçak olmalı abi. Ama 440g ağırlık koyacağına pek inanamadım bende. Bu yüzden acaba farklı bir ağırlık birimi kullanıyor olabilir mi? Yani elindeki malzeme kurşun gibi. O kadar kurşun yarım kilo eder diye de düşünüyorum.
İniş takımına gelince, genelde teller fazlaca titreşim yapıyor yerde ve pek sevmiyorum ama bu uçakta dikmeler kısa olduğu için pekala tel kullanılabilir.
Tel kalınlığı ne olabilir abi? Birde alüminyum alaşım kullanmak acemi bir kişi için sorun çıkarır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Tam olarak o ağırlıkta bir uçak olmalı abi. Ama 440g ağırlık koyacağına pek inanamadım bende. Bu yüzden acaba farklı bir ağırlık birimi kullanıyor olabilir mi? Yani elindeki malzeme kurşun gibi. O kadar kurşun yarım kilo eder diye de düşünüyorum.

Tel kalınlığı ne olabilir abi? Birde alüminyum alaşım kullanmak acemi bir kişi için sorun çıkarır mı?
Sanırım 5 mm tel fazlasıyla yeterli gelecektir. Uygun aluminyum bulmak zor olabilir. Hem işlenecek kadar yumuşak hem de ilk inişte yayılmayacak kadar sert. Tabii aluminyum yapıp iki teker arasına bir tel de takabilirsin açılmasın diye. Aluminyum yaparsan gövdeye monte edeceksin. O zaman ona göre sağlam bir taban oluşturman gerekecek. Bir de sert bir inişte aluminyum iniş takımı daha fazla hasara yol açabilir.
 
Üstadlar benim birkaç sorum var. Cevaplarınız sevinirim :)

İlk sorum şu:
Bu adam burun kısmına 440g ağırlık koyuyor uçağın. Acaba 44g olabilir mi bu kadar parça? Yoksa hakikaten yarım kilo ağırlık mı koyuyor? 4,4ons olabilir mi?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videodan bakmak isteyenler için 4,30 sonrası
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eğer yarım kilo ağırlık koyuyorsa bu adam, ben şimdiden buna bir önlem alabilir miyim?

İkinci sorum ise iniş takımı ile alakalı. Bu uçakta 5mm veya daha kalın yaylık çelik tel mi kullanayım, yoksa alaşımlı alüminyuma şekil vererek bir iniş takımı mı yapayım? Daha önce hiç denemedim. Pimapencilerde kullanılan pervazlar veya cam çerçeveleri bu iş için uygun olabilir diye düşündüm.

Alüminyum alaşım iniş takımı hem estetik olarak güzel durur hemde yerde beni rahatlatır diye düşündüm. Fakat sert inişlerde uçak için risk oluşturabilir diye düşündüm. Acemi olduğumuda göz önüne alınca tel iniş takımı daha mantıklı olur diye düşündüm. Sizlerin fikrinide almak istedim.
Dün akşam bu videoyu izleyince ben de çok şaşırdım özellikle dikkat ettim terazide açık açık "g" yazıyor ve her ne kadar izlandaca sayıları bilmesem de adamın "gram" sözcüğünü telaffuz ettiğini net bir şekilde duydum:(. Korkarım ki cidden 440 gram ağırlık ilave etmiş burna. Sonradan inşaat videolarına da göz gezdirdim, gördüğüm kadarıyla kuyruk çok kalın balsa levhalarla yapılıyor. Biz kadette 3mm levha kullandık gövde yanları için plan da 3/32 inç diyordu. Ama videoda yanlış gormediysem en az 6 yada 8 mm balsa levha kullandı adam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Dün akşam bu videoyu izleyince ben de çok şaşırdım özellikle dikkat ettim terazide açık açık "g" yazıyor ve her ne kadar izlandaca sayıları bilmesem de adamın "gram" sözcüğünü telaffuz ettiğini net bir şekilde duydum:(. Korkarım ki cidden 440 gram ağırlık ilave etmiş burna. Sonradan inşaat videolarına da göz gezdirdim, gördüğüm kadarıyla kuyruk çok kalın balsa levhalarla yapılıyor. Biz kadette 3mm levha kullandık gövde yanları için plan da 3/32 inç diyordu. Ama videoda yanlış gormediysem en az 6 yada 8 mm balsa levha kullandı adam.
Ben 360pde telefonda izleyince o 'g' harfini nokta olarak gördüm :lol::lol: Adamın gram dediğini bende duydum. Fakat ölçümlerde hem inç olarak söylüyordu hem cm olarak bakıyordu. Gramdan öncede bir sürü şeyler söyledi. Acaba iki farklı şekilde bir ağırlık mı belirtti diye şüpheye düştüm :) Ayrıca bütün videoları izlememe rağmen kuyrukta kaç mm balsa levha kullandığına dikkat etmedim :D Sen baya dikkatli izlemişsin :saygilar:

Burun kısmına birkaç cm daha eklemem gerekecek o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Ben 360pde telefonda izleyince o 'g' harfini nokta olarak gördüm :lol::lol: Adamın gram dediğini bende duydum. Fakat ölçümlerde hem inç olarak söylüyordu hem cm olarak bakıyordu. Gramdan öncede bir sürü şeyler söyledi. Acaba iki farklı şekilde bir ağırlık mı belirtti diye şüpheye düştüm :) Ayrıca bütün videoları izlememe rağmen kuyrukta kaç mm balsa levha kullandığına dikkat etmedim :D Sen baya dikkatli izlemişsin :saygilar:

Burun kısmına birkaç cm daha eklemem gerekecek o zaman.
Ya da kuyruğu kısaltabilirsin...
Ben en son yaptığım trainerde bunu yapmıştım. Elektrikli yapmıştım. Buruna koca pili koymama rağmen fazlaca ağırlık istemişti. Kalkış ağırlığı 3 kilonun üstündeydi. İlk birkaç uçuş pilin fazla dayanmadığını gördüm. Hatta piil bitince acil iniş yaparken kuyruğu kopardım. Sonra onarırken kuyruğu sanırım 8-10 cm kadar kısalttım. Hezarfen'de benim uçak "Kısakuyruk" diye bilinir o günden beri. Ayrıca gereksiz büyük olan yatay stabı da küçülttüm. Elevatörün kordunu biraz uzattım. Patlar motor taktım. Uçak çok hafifledi. Burundaki tüm ağırlığı söktüm. Üç kilonun altına indi. Canavar gibi oldu.
 
Ölçü anlamında eksik yapmış mı gövdeyi diye kontrol ettim videoları. Fakat öyle bir durum yok anladığım kadarıyla. Zaten neden öyle birşey yapsın ki! Motorda ufak değil. 50 veya 50 küsürlü birşey dedi.
Şimdi en mantıklısı hangisi olur? 2cm burun uzun, 1cmde kanat geride şeklinde düşündüm. Sonuçta çizerken istediğim şekilde uzun kısa çizebilirim. Yaparkende çizdiğim şablonu kullanacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Ölçü anlamında eksik yapmış mı gövdeyi diye kontrol ettim videoları. Fakat öyle bir durum yok anladığım kadarıyla. Zaten neden öyle birşey yapsın ki! Motorda ufak değil. 50 veya 50 küsürlü birşey dedi.
Şimdi en mantıklısı hangisi olur? 2cm burun uzun, 1cmde kanat geride şeklinde düşündüm. Sonuçta çizerken istediğim şekilde uzun kısa çizebilirim. Yaparkende çizdiğim şablonu kullanacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kullandığı motor OS 55 ax.
 
5mm veya daha kalın yaylık çelik tel mi kullanayım
5 mm. tercih edersen (ki bence 4 mm. de bu boyutta kullanılabilir), kullanacağın tekerleklerin göbek çaplarını da ona göre düşünmen gerekecek. Ya da elindeki uygun tekerleklerin göbeklerinin genişletilmeye müsait olması... (bazılarının içinde metal yatak oluyor ya) Ayrıca stoperleri de ona göre temin etmelisin. Piyasada çok az yerde var, hatta 5 mm. stoper sadece bir yerde bulabilmiştim geçenlerde. İleride canını sıkmasın diye şimdiden hesaplaman için hatırlatayım dedim.
50 veya 50 küsürlü birşey dedi.
@Mustafa Koç kardeşim kaçırmamış. Gramı da hemen görmüştü maşallah gözler atmaca:D Dediği gibi 55 AX. Ağırlığı da 510 g. civarı. Videodaki abinin neredeyse motor kadar ağırlığı eklemesi hiç de makul değil. İnşaatta bir sorun var. Çözüm için verilen öneriler seni kurtaracaktır sanıyorum:saygilar:
 
5 mm. tercih edersen (ki bence 4 mm. de bu boyutta kullanılabilir), kullanacağın tekerleklerin göbek çaplarını da ona göre düşünmen gerekecek. Ya da elindeki uygun tekerleklerin göbeklerinin genişletilmeye müsait olması... (bazılarının içinde metal yatak oluyor ya) Ayrıca stoperleri de ona göre temin etmelisin. Piyasada çok az yerde var, hatta 5 mm. stoper sadece bir yerde bulabilmiştim geçenlerde. İleride canını sıkmasın diye şimdiden hesaplaman için hatırlatayım dedim.

@Mustafa Koç kardeşim kaçırmamış. Gramı da hemen görmüştü maşallah gözler atmaca:D Dediği gibi 55 AX. Ağırlığı da 510 g. civarı. Videodaki abinin neredeyse motor kadar ağırlığı eklemesi hiç de makul değil. İnşaatta bir sorun var. Çözüm için verilen öneriler seni kurtaracaktır sanıyorum:saygilar:
Teşekkür ediyorum. Elimde 4mm şaft çapına sahip 70-75mmlik çapa sahip köpük tekerler var. Pek kaliteli değiller ama iş yaparlar heralde. Teli 5mm yapıp deliği 5 mm yapmayı tercih edebilirim. Tel iniş takımlarını hiç sevmiyorum çünkü :D İnşaatta ağırlık eklememek adına 3cmlik bir oynama olacak sanırım.

Yatmadan kanadın bir tanesini bitirmek istedim :D Her montaja girdiğimde şurayı da düzelteyim burayı da düzelteyim diyorum. Hala düzeltilecek yerler var.

Kanadın alt tarafı. Aileron yeri ve servo yeri belli edilmemiş sadece.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yine alt taraf. Biraz daha yakın çekim. Teker sağ taraftaki kare delikten kıvrılıp yukarı doğru çıkacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanadın üst tarafı. Buradaki kare yuvaya yine tel girecek. Uçak yere teker koyduğunda tekerin ileri veya geri esnemesine engel olacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İçerisinde kare delik olan uzun parça, teker telinin kılavuzu denilebilir sanırım. Parça orada kesilmemiş gözüksede aslında kesilmiş olarak düşündüm. Yani şu şekilde.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teker sağ taraftan aşağı doğru çıkacak. Yani kanat ortasından. Planda yuvayı kapatmıyor. Sadece aşağıdan destekliyor. Yani yukarıdaki resimdeki alt tarafta bulunan kesilmiş parçayı yuvayı kapatması için ekledim. Tellerin daha sağlam kalması için. Ne kadar doğru bir karar bilmiyorum.