Spitfire Mk9 - 3 Boyutlu baskı- Maiden
Biraz da fotoğraf ekleyelim.
İlk olarak "Bir kalkışın fotoromanı" isimli çalışmamız:
Bu aslında dünkü son ve en kötü kalkışımdı (hart diye gazı açtım diyebilirim

)
Model pist başında harekete başlıyor (burnun merkez hattına göre hafif sağa dönük olduğuna dikkat):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hızlı bir gaz açma neticesinde model hızlanıyor, kuyruğu yerden kesiliyor ama burnu da fena halde sola kaçıyor (rudder ın atımı da açıkçası yetersiz, fotoğrafta gördüğünüz tam sağ rudder, anca ucu ucuna durdurabiliyor dönmeyi) :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk kalkınca ve sola dönüş kontrol altına alınınca gaz arttırılmaya devam edip model ana tekerlekleri üzerinde hızlandırılıyor, bir yandan da daha ufak rudder girdisi ile model olabildiğince merkez hatta yaklaştırılıyor (bu aşamada aşırı rudder girdisi kontrol edilemeyebilecek bir salınıma neden olabilir. karar mekanizması şu şekilde olmalı: gidilen doğrultu güvenli mi? güvenliylse devam, istenirse ufak girdilerle iyileştirme yapılabilir. Yok gidilen doğrultu güvenli değilse anında kalkış iptal... düzeltme çalışması işleri iyice zora sokabilir bu gibi modellerde)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Buarada fotoğraflarda elevatöre dikkatli bakılırsa her daim bir miktar yukarı çekili olduğu görülebilir, nedeni ise pervanenin pahalı olması

Kalkış koşusu boyunca modelin burun üstü kapaklanmasını önleyecek kadar ama aynı zamanda hücum açısını arttırıp da yerden erken kesilmesine neden olmayacak kadar elevatör komutu verilmeli...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Artık güvenli bir hıza ulaştık, ufak ufak elevatör komutunu arttırıp tekerlekleri yerden kesebiliriz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
"positive rate, gear up" (aaaahhh hobbyking!!!)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol