Su-37 // Foamboard

Duyulan sese göre epey bir rüzgar varmış :) Ama model gayet güzel uçmuş ? Sticklerine sağlık @Kadir Kurt kardeşim :bravo::thumbup:
Aynen abi, yaklaşık 20km/h hızında bir rüzgar vardı o gün. Rüzgarda diğer modeller çok keyifli olmayabiliyor ama bu model hızlı geçişler yapınca insanın hoşuna gidiyor :D
 
Kadir abi "neler yeni" kısmında hep konuyu görüyordum bugün ilk kez inceledim. Su-37 gerçekten hem görünüm hem uçuş olarak şahane. Eline emeğine sağlık. Konu için de ayrıca teşekkürler güzel öncü oldu :thumbup:. Foruma ilk girdiğimde de demiştim, benim bu işe asıl giriş sebebim jetler. Bu Su-37 dahil olmak üzere pervaneliler çok güzel, EDF'liler çok daha güzel, türbin motorlular çok çok daha güzel. O sebepten Evren abinin T-2 ve Me-262 projelerini de ilgiyle takip ediyorum :). Tabii ki maddi durum ve alanda deneyimsizliğim yüzünden türbinler uzun bir süre benim için hayal olarak kalacak. Ancak epeydir EDF motorlar ve hazır konfigürasyonlar üzerine araştırma yapıyorum. İşin garibi, bu forumda daha önce kimse EDF'li bir proje yapmamış veya ben bulamadım. Böyle olunca da çok mu yanlış bir yoldan gidiyorum dedim. Ne dersiniz? EDF'li bir jet yapmak ne kadar mantıklıdır, değer mi sizce? EDF'lerle çalışan olduysa tavsiyeleri var mıdır ben gibilere?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
5dk'dan daha uzun süre uçan EDF itkili uçak görmedim. Türbini olan ucaklar da hem aşırı pahalı hem de o kadar yakıta rağmen onlar da havada çok kısa süre kalabiliyorlar. EDF ve türbini sevemedim bir türlü...
Pervane itişli köpük jetler bana göre en keyifliisi.
Hele de scale ise tadından yinmez!
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Uçuş süresi konusunda haklısın Deniz abi, o konuda pervaneliler çok daha avantajlı. Pervanelilerin imalatı da nispeten daha kolay diye biliyorum, sadece fırlatması EDF'lere göre 'birazcık' daha tehlikeli. EDF'lerde hava alığı, thrust tube (Türkçesini bilmiyorum), FSA ile de uğraşmak gerekiyor. Ancak pervanelilerde uçak scale de olsa pervane o görünümü bozuyor gibi hissediyorum. EDF de jet motoru sayılmaz ama görünüm olarak gerçeğe en yakını EDF ile mümkün. O yüzden birden fazla pil gerekse ve daha masraflı olsa bile sanırım EDF'yi tercih ederim. Hele o 90mm'lik F-16'lar, 120mm'lik T-38'ler... Hep USAF dekali ile görüyoruz, küçültülmüş (40mm çift EDF veya 64mm gibi) TuAF dekallisini yapıp uçursam fena mı olur? :hoppa:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Kadir abi "neler yeni" kısmında hep konuyu görüyordum bugün ilk kez inceledim. Su-37 gerçekten hem görünüm hem uçuş olarak şahane. Eline emeğine sağlık. Konu için de ayrıca teşekkürler güzel öncü oldu :thumbup:. Foruma ilk girdiğimde de demiştim, benim bu işe asıl giriş sebebim jetler. Bu Su-37 dahil olmak üzere pervaneliler çok güzel, EDF'liler çok daha güzel, türbin motorlular çok çok daha güzel. O sebepten Evren abinin T-2 ve Me-262 projelerini de ilgiyle takip ediyorum :). Tabii ki maddi durum ve alanda deneyimsizliğim yüzünden türbinler uzun bir süre benim için hayal olarak kalacak. Ancak epeydir EDF motorlar ve hazır konfigürasyonlar üzerine araştırma yapıyorum. İşin garibi, bu forumda daha önce kimse EDF'li bir proje yapmamış veya ben bulamadım. Böyle olunca da çok mu yanlış bir yoldan gidiyorum dedim. Ne dersiniz? EDF'li bir jet yapmak ne kadar mantıklıdır, değer mi sizce? EDF'lerle çalışan olduysa tavsiyeleri var mıdır ben gibilere?
Teşekkür ederim Ahmet Onur :) Türbin modeller konusunda şu anlık Evren abiyi izlemekle yetiniyorum. İleride bir gün neden olmasın diyelim.... :D Edf modellerin maliyeti bu pervaneli modellere göre çok daha fazla oluyor ve Deniz abinin dediği gibi uçuş süreleri çok uzun sayılmaz. Bu modelde 2200kv motor, 30a esc ve 3s pil yeterli gelirken edf li modellerde 6s pil, 100A esc ler söz konusu oluyor.
sadece fırlatması EDF'lere göre 'birazcık' daha tehlikeli.
Benim bu modelde tehlike neredeyse yok diyebiliriz. Atarken kokpit kısmından tutuyorum ve pervane ucu da çok fazla gövde üstüne çıkmadığı için hiç güvenlik kaygısı yaşamadım.
uçak scale de olsa pervane o görünümü bozuyor gibi hissediyorum.
Konuda bir çok fotoğraf var. Havada pervane çokta belli olmuyor :D Ayrıca bu modelde servoları da gövde altına monte ettiğim için görünüm olarak da baya hoşuma gidiyor. Sesi de edf ye benzese tam olacaktı ;D

Düzgün bir uçuş alanı ve imkan varsa şöyle bir viper la uçmak keyifli olur.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benim bu modelde tehlike neredeyse yok diyebiliriz. Atarken kokpit kısmından tutuyorum ve pervane ucu da çok fazla gövde üstüne çıkmadığı için hiç güvenlik kaygısı yaşamadım.
Konuda bir çok fotoğraf var. Havada pervane çokta belli olmuyor :D Ayrıca bu modelde servoları da gövde altına monte ettiğim için görünüm olarak da baya hoşuma gidiyor. Sesi de edf ye benzese tam olacaktı ;D
Fırlatma olayı çok hoşuma gitti. Su-37 epey hoşuma gitti, yapmayı düşüneceğim. Hem EDF'den önce jet trainer'ı olur bana. Scale olarak da uçuşunu yorumlayacak kadar gerçek Su-37 izlemedim ama görünüş olarak gayet güzel olduğu aşikar.
Edf modellerin maliyeti bu pervaneli modellere göre çok daha fazla oluyor ve Deniz abinin dediği gibi uçuş süreleri çok uzun sayılmaz. Bu modelde 2200kv motor, 30a esc ve 3s pil yeterli gelirken edf li modellerde 6s pil, 100A esc ler söz konusu oluyor.
EDF'lerde çapı 70mm ve üstüne çıkarınca akım değerleri müthiş yükseliyor. O yüzden EDF bir model yapsam bile (ki yapmaya uğraşıyorum :D) tek motorda 64mm (mümkünse 12 bıçak, 4S olur ama sesi için değer) çift motorda ~40mm civarını geçmek istemem. Yoksa hem hücre sayısı hem kapasite müthiş artmalı, bu da ağırlık ve maliyeti çok yükseltiyor.
Düzgün bir uçuş alanı ve imkan varsa şöyle bir viper la uçmak keyifli olur.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Viper denince aklıma her zamaki gibi F-16 geldi ama bu Viper da çok güzel. Kim uçurmak istemez ki... İnşallah bir gün. :thumbup:

Scale derken böyle bir şey kastettim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gerçekten çok başarılı. EDF/türbin harici en gerçekçi modellerden biri bana kalırsa. İtki yönlendirmesi ise ayrı güzel. Merak ettiğim bir şey var, Kobra Manevrası'nı (veya Pugachev'in Kobrası'nı) model uçaklarla yapabilir miyiz? Büyük ölçekli (1/4, 1/5 vs) ve türbinli birkaç modelde yarım yamalak da olsa gördüm ama küçük modellerde hiç örneği yok. İtki yönlendirme gibi sistemlerle bu boyutlarda bir uçağa Kobra Manevrası yaptırabilir miyiz sizce?
 
...
Gerçekten çok başarılı. EDF/türbin harici en gerçekçi modellerden biri bana kalırsa. İtki yönlendirmesi ise ayrı güzel. Merak ettiğim bir şey var, Kobra Manevrası'nı (veya Pugachev'in Kobrası'nı) model uçaklarla yapabilir miyiz? Büyük ölçekli (1/4, 1/5 vs) ve türbinli birkaç modelde yarım yamalak da olsa gördüm ama küçük modellerde hiç örneği yok. İtki yönlendirme gibi sistemlerle bu boyutlarda bir uçağa Kobra Manevrası yaptırabilir miyiz sizce?
Videoda yapıyor o manevrayı zannedersem.
 
Fırlatma olayı çok hoşuma gitti. Su-37 epey hoşuma gitti, yapmayı düşüneceğim. Hem EDF'den önce jet trainer'ı olur bana. Scale olarak da uçuşunu yorumlayacak kadar gerçek Su-37 izlemedim ama görünüş olarak gayet güzel olduğu aşikar.

EDF'lerde çapı 70mm ve üstüne çıkarınca akım değerleri müthiş yükseliyor. O yüzden EDF bir model yapsam bile (ki yapmaya uğraşıyorum :D) tek motorda 64mm (mümkünse 12 bıçak, 4S olur ama sesi için değer) çift motorda ~40mm civarını geçmek istemem. Yoksa hem hücre sayısı hem kapasite müthiş artmalı, bu da ağırlık ve maliyeti çok yükseltiyor.

Viper denince aklıma her zamaki gibi F-16 geldi ama bu Viper da çok güzel. Kim uçurmak istemez ki... İnşallah bir gün. :thumbup:


Gerçekten çok başarılı. EDF/türbin harici en gerçekçi modellerden biri bana kalırsa. İtki yönlendirmesi ise ayrı güzel. Merak ettiğim bir şey var, Kobra Manevrası'nı (veya Pugachev'in Kobrası'nı) model uçaklarla yapabilir miyiz? Büyük ölçekli (1/4, 1/5 vs) ve türbinli birkaç modelde yarım yamalak da olsa gördüm ama küçük modellerde hiç örneği yok. İtki yönlendirme gibi sistemlerle bu boyutlarda bir uçağa Kobra Manevrası yaptırabilir miyiz sizce?
Kobra manevrası için uçağın biraz ağır da olması lazım ki ileri yöndeki kinetik enerjisi(1/2×m.v*2) burnu kaldırınca sürtünme tarafından hemen bitmesin yoksa uçak direk yükselmeye başlar uçak . Küçük uçaklarda da olur ama o kadar çok belirgin olmaz. En azından benim fikrimdi fizik bilgimle bu kadar yorumlaya bildim belki pratikte böyle olmaz.
 
Videoda Kobra'ya benzer birkaç hareket yapıyor ama tam olara Kobra göremedim. Dikey olarak neredeyse 0 yarıçapta attığı loop'lar ayrı garip zaten onlar Kobra'dan sayılabilir sanırım.
Kobra manevrası için uçağın biraz ağır da olması lazım ki ileri yöndeki kinetik enerjisi(1/2×m.v*2) burnu kaldırınca sürtünme tarafından hemen bitmesin yoksa uçak direk yükselmeye başlar uçak . Küçük uçaklarda da olur ama o kadar çok belirgin olmaz. En azından benim fikrimdi fizik bilgimle bu kadar yorumlaya bildim belki pratikte böyle olmaz.
Sanırım haklısınız, Kobra sanırım 3D akrobasideki "Wall" manevrasına da benziyor. Rıfat abi kendi konusunda göstermişti onu da. Kobra Wall'un biraz daha burnu geri gelecek kadar çekilmesiyle yapıyor sanırım. Dolayısıyla ya hızı çok çok iyi ayarlamamız lazım ya da uçak ağır olmalı. Ancak hızı iyi ayarlasak bile küçük uçak en fazla 100 kmh görebileceği için hızdaki değişim aşırı belirgin olmaz, manevra da. Gerçekte Su-27/35'ler bu manevrada hızını 700'lerden 100'lere düşürüyor sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Benim Su 37 ye rakip geldi. 😄 Arkadaşımın ısrarı üzerine 2 günde modeli toparladık. Bakalım uçuşu nasıl olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol