Tamiya TT-02 Beyaz özel şasi

Eyvallah abisi, ama bir kapı etmez kendisi. :saygilar: ;D

Yıllar önce birgün, İstanbulda Formula pistinin üst otoparkında Orhanlı ekibiyle uçuş yapıyoruz, birden bire, biz ne olduğunu anlayamadan bizim uçuş alanı olarak kullandığımız otoparka "driftçi" arabalar dolmaya başladı, 10-20 araba falan değil, yüzden fazla araba geldi desem yeridir toplamda. Bazıları sorgusuz sualsiz alana dalıp "yanlamaya" başladılar, diğerleri sadece etrafa park ettiler. Arabaların hepsi modifiye, ama içlerinden birisi vardı ki, bence efsane, bir adet Fiat Palio! genç arkadaş park etti, ve arabadan inmak için kapısını açtığında gördük ki o içine lamborghini kaçmış bir palio imiş, kapılar yukarı doğru açılıyor (tam kanat gibi de değil, önden enteresan bir eksende mafsallanmış, önce biraz dışa çıkıyor, sonra kapının arkası yukarı doğru dönel bir hareket yaparak açılıyor. ama palio :) o gün bu gündür bu espri gelir hep aklıma :) O gün modifiye edilmiş panelvanlar bile gördüm ya daha da hiçbirşeye şaşırmıyorum :)

Bu arkadaşlar yaklaşık 5-10 dakika pistimizi işgal edip ortalığı lastik dumanına boğduktan sonra yanlış yerde olduklarını farkettiler, "burası değil yahu hadi gidelim" diyip geldikleri gibi gittiler :D :D :D
 
O uçuk tipler gittikce de çoğalıyorlar. Ederi belli tofaş kuş serisine bile aracın kendısınden daha pahalı havalı (yükseklik ayarlı) amortisörler takan hayli fazla genç var. :laugh:
Bu arada; 4 veya 6 adet 12 cm. civarı çapı olan tekerlek edinmeye çalışıyorum. şase filan kendim tasarlayıp 4x4 yapmaya niyetim var. Uygun olmayan arazide FPV amaçlı bir plan. Galiba forumda araba konusunu canlı tutacağız sayende. :saygilar:;)
 
Bu arada; 4 veya 6 adet 12 cm. civarı çapı olan tekerlek edinmeye çalışıyorum. şase filan kendim tasarlayıp 4x4 yapmaya niyetim var. Uygun olmayan arazide FPV amaçlı bir plan. Galiba forumda araba konusunu canlı tutacağız sayende. :saygilar:;)

Bu çapta jant/lastik var mı piyasada bilmiyorum ama isterseniz şu "yeni nesil" havasız lastik konseptlerine bir göz gezdirin, madem uygun olmayan arazide FPV yapmak niyetindesiniz (hayli ilgimi çekti fikir :) ) bu tür lastikler iyi bir sonuç verebilir, denemeye değer derseniz ve istediğiniz belli özellikleri belirleyebilrseniz sizin için nihai tasarımı yapıp 3D yazıcıyla basıp yazın yanımda getirip size ulaştırabilirim.
 
Bu çapta jant/lastik var mı piyasada bilmiyorum ama isterseniz şu "yeni nesil" havasız lastik konseptlerine bir göz gezdirin, madem uygun olmayan arazide FPV yapmak niyetindesiniz (hayli ilgimi çekti fikir :) ) bu tür lastikler iyi bir sonuç verebilir, denemeye değer derseniz ve istediğiniz belli özellikleri belirleyebilrseniz sizin için nihai tasarımı yapıp 3D yazıcıyla basıp yazın yanımda getirip size ulaştırabilirim.
Özgürcüm umarım yanlış anlatmadım. Kastettiklerim linkteki tarzda.



Sen zahmet etme, Onca uğraşın arasında bir de tekerlek jant eklemeyelim... :p
Aliexpress de hayli bol çeşit var.
Kafamda olan; gimbal ile gopro monte etmek. Elbet FPV sürüşü yapılacak.
İptal ettiğim offshore catamaran tekneden çıkardığım 3674 2250 kv 1800 watt ve 125A esc yi sistemde kullanmayı düşünüyorum.
 
Özgürcüm umarım yanlış anlatmadım. Kastettiklerim linkteki tarzda.

Yok yanlış anlaşılan bir durum yok da ben bu boyutlar için piyasayı pek bilmediğimden eğer temin konusunda sıkıntı varsa bu şekilde yardım edebilirim demek istedim :)

Benim kastetiğim şu tür lastiklerdi:

You must be registered for see images attach


Bu meretlerin tasarımı da esnekliğinin ayarlanması da 3D yazıcıyla basılması da çok basit işler, ve arazi için çok kullanışlı, projeniz için faydalı olabilir diye düşündüm. Teklifimi de açık olarak bırakıyorum burda :)
:saygilar:
 
Yok yanlış anlaşılan bir durum yok da ben bu boyutlar için piyasayı pek bilmediğimden eğer temin konusunda sıkıntı varsa bu şekilde yardım edebilirim demek istedim :)

Benim kastetiğim şu tür lastiklerdi:

You must be registered for see images attach


Bu meretlerin tasarımı da esnekliğinin ayarlanması da 3D yazıcıyla basılması da çok basit işler, ve arazi için çok kullanışlı, projeniz için faydalı olabilir diye düşündüm. Teklifimi de açık olarak bırakıyorum burda :)
:saygilar:

Özgürcüm bu lastik modelleri Ay ve Mars' ta kullanılan roverler için tasarlanmış sanırım. Bunlardan bulabilmeyi düşünmemiştim bile.
6 tekerlek, Her tekerleğe bir motor düşünüyorum. :)
Tasarımı ve esnekliğin ayarlanması basit diyorsun da, yazıcının basma süresi çok uzun diye biliyoruz. O yüzden böyle birşeyi senden istemek insafsızlık olur. :saygilar:
 
Arabayı sadece yarış amaçlı kullanmak yerine biraz daha eğlenceli hale getirmek için ayarlanabilir bir gopro ve “ekran” montaj sistemi tasarladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçaları ABS kullanarak bastım ve şasiye monte ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde yerine gelince gopro şöför mahalinden öne doğru bakan bir pozisyonda oluyor ve arabanın gösterge panelinin olduğu yerde de data loggerın LCD ekranı oluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ekranı da GPS hızı, çekilen akımı, pil gerilimini ve kullanılan miliampsaat değerini göstermesi ićin yeniden ayarladım..

Ev içinde kameranın görüşü fena değil:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama dışarıda, açık havada görüntünün iyi olmayacağına dair şüphelerim var, deneyip göreceğiz. Eğer görüntü kabul edilebilir olursa ileride yüksek hızlı bir FPV araba yarışı dünyasına doğru adımlar atabilirim :) şimdilik amaç eğlenceli videolar çekmek ;)
 
İki gün önce sistemi ilk kez deneme şansım oldu (Daha önceleri fazlasıyla sıcaktı hava).

Benim tahminimden daha iyi oldu sistem ve kameranın arabanın ağırlık merkezini yukarı çekmesi sonucu epey eğlenceli görüntüler ortaya çıktı :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Olurda Ülkeye gelirsen, olurda senin yanında sağ koltuğa oturmam gerekirse. Hayatta binmem kullandığın arabaya.:lol::lol::lol:
Koşa koşa gitmeyi tercih etmek gerekir. Bu ne? Seyrederken miğdem altüst oldu. :lollol::lollol:
Şaka bir yana; Dışardan da biri video kaydetseydi ve ekranı bölerek iki videoyu aynı anda görsek daha güzel olur düşüncesindeyim.
Eline sağlık. ?:saygilar:
 
Olurda Ülkeye gelirsen, olurda senin yanında sağ koltuğa oturmam gerekirse. Hayatta binmem kullandığın arabaya.:lol::lol::lol:
Koşa koşa gitmeyi tercih etmek gerekir. Bu ne? Seyrederken miğdem altüst oldu. :lollol::lollol:
Şaka bir yana; Dışardan da biri video kaydetseydi ve ekranı bölerek iki videoyu aynı anda görsek daha güzel olur düşüncesindeyim.
Eline sağlık. ?:saygilar:

Benim için de işlemek o denli zor oldu bu videoyu :) toplamda 22 dakikadan fazla görüntü vardı :)

Gerçekte kullandığım araba veya uçakta içiniz rahat binebilirsiniz, asla risk almayan, hayli defansif bir sürüş stilim vardır :)

Ama burası bir pist ve bu da bir yarış arabası, içinde ve etrafta zarar görecek kimse yok, o zaman “bas gaza” modu on :)

Videoyu işlerken ben de “keşke ikinci bir kameram olsaydı dışardan eş zamanlı çekimler yapsaydım” diye düşünmedim değil. Gerćekten harika olurdu ama yok ikinci bir kamera :) ilerde FPV düzeneği eklersem arabaya, ki hayli eğlenceli olma potansiyeli var gibi görünüyor (epey de zor olacaktır) o zaman hem iç hem dış görüntüyle videolar yapabilirim :)
 
Panther başlığında paylaştığım fotoda da anlattığım üzere feci bir sıcak hava dalgasının etkisi altındaydık, üzerine bir de iş yoğunluğu vs derken modelcilik açısından bomboş iki hafta geçirdim :) Bu hafta sıcaklıkların biraz daha insancıl noktalara gerilemesi sonucunda perşembe akşamüstü piste gidebildim. Hafta içinde arabayı çok hassas bir şekilde ayarlamıştım ve deneyip sonucunu da görmek için sabırsızlanıyordum. Malum bu ince ayarlama öncesinde bile tur zamanlarımı hedefim olan 20sn mertebesine epey yaklaştırmıştım. BU yeni ayarlarla daha iyi sonuç almayı bekliyordum.

Arabadaki ayarlara ilave olarak kumandada da değişiklikler yapmıştım, kumanda çubukları için yeni sınırlama plakaları tasarlayıp basıp eskilerin yerine bunları taktım. Bu yeni plakalarla çubukların fiziksel hareketlerini epey bir sınırladım, özellikle de fren için çubuğun hareket miktarını iyice azalttım. Tabi radyoda kontrol atımlarını, eğrileri vs de bu yeni fiziksel hareket miktarlarına göre yeniden programladım. Bundaki temel amaç çubuk hareketlerini daha hızlı yapabilmek, böylece tam gazdan frene ve frenden yeniden gaza geçişte çubuğu fiziksel olarak hareket ettirmek için harcadığım süreyi azaltmaktı.

Perşembe günü pistte antremanı biraz daha ciddi şekilde yapmak adına yarışma formatını uyguladım, kumandamda 5 dakikalık sayaç programlayıp bu 5 dakika içinde kesintisiz sürüş yaptım. 2 batarya ile bu şekilde 5'er dakikalık ikişer sürüş yaparak, toplamda da 4 sürüş yapmış oldum.

İlk sürüşte biraz ayarlara ve çubukların yeni fiziksel sınırlarına elimi alıştırmak için nispeten yavaş bir sürüş yaptım. Tur zamanlarım genelde 19.5 ile 20.5 sn arasında oldu, iki turda 19 saniyenin de altına inip 18.93 ve 18.67 yapmayı da başarabildim.

İkinci sürüşte ilk sürüşten gelen cesaretle ve elimin de kumandaya alışmış olmasının avantajıyla daha hızlı sürüşler yaptım. 6. turda bir kaza yapıp arabayı tepetaklak bırakınca o tur toplamda 40 sn aldı, ama onun dışında toplam 14 turda sadece tek bir tur 20 sn üzerindeydi, diğer tüm turlar kararlı bir şekilde 18.8 ile 19.60 sn arasındaydı, en hızlı tur olarak da 18.56 sn yapmayı başarabildim. (açıkçası en hızlı turdan çok kararlı bir şekilde 19sn bandında turlar atabilmek daha önemli bir başarı)

Üçüncü sürüşe yeni taze bataryayla çıktım, haliyle araba da daha hızlı gidebilir haldeydi ve yine kararlı bir şekilde 18.5-19.5 sn bandında turlar atabildim ve en hızlı turumu da 18.32 sn ye kadar indirebildim. AMa bu sürüşün sonlarına doğru araba biraz garip davranmaya başladı. Sürüş sonunda da arka tekerleğimden koca bir parçanın kopup gittiğini farkettim :)

Son sürüş için mecburen tekerlek değiştirmek zorunda kaldım, yanımda aynı marka tekerlek yoktu, denemek istediğim başka bir markaya ait bir set tekerlek getirmiştim, bu tekerleklerin dış çapının da mevcutlardan farklı olduğunu takınca farkettim, mecburen hem ön hem arka tekerlekleri değiştirmem gerekti (araç 4 çeker olunca önde ayrı arkada ayrı çaplı tekerlek kullanamıyoruz :) ) Eski tekerleklerde önde 37shore sertliğinde, arkada 32 shore sertliğinde tekerlekler kullanmıştım ve arabayı bu tekerleklere göre ayarlamıştım. Yeni tekerlekler ise önde yine 37 ama arkada 42 shore sertliğindeydi. (temelde, lastik ne kadar yumuşaksa tutuş da o kadar iyi oluyor genellikle). Bu değişiklikle birlikte arabanın arkasındaki tutuş biraz azaldı ve şuspansiyon ayarları da bir önceki lastiklere göre olduğu için haliyle gayet beklenen bir şekilde araba "over-steer" özelliğinde oldu, sürmek daha zorlaştı ve pek çok dönüşte kolaylıkla spin atar hale geldi. Bu karakter değişikliği tur zamanlarına da yansıdı, yapabildiğim en iyi tur zamanı 18.62 saniye oldu, en iyi zamanda çok fark olmasa da toplamda turların sadece yarısı 20sn altında olabildi, diğerleri de fazlasıyla dağınık bir şekilde 20 sn ile 22 sn arasındaydı (bolca spin :) ) Sadece bir lastik değişikliğinin sonuca ne kadar etkisi olduğunun güzel bir örneği. Bir diğer çarpıcı sonuç da şu, eski arabanın sürüş yüksekliğini eski lastiklere göre ayarlamıştım, bu yeni lastiklerin çapı yaklaşık 2mm daha fazlaydı, ayni araba 1 mm yerden yükselmiş oldu. eski lastiklerle araba virajlarda hiç takla atmazken yeni lastiklerle 3 kere "traction roll" yaşayıp virajda takla attı. Sadece 1 mm lik değişikliğin etkisi...

Eve dönünce arabanın suspansiyon ayarlarını ve yüksekliğini bu yeni tekerleklere göre yeniden ayarladım, ilk fırsatta bu haliyle de deneyeceğim.
 
Bunlar kumanda için tasarladığım ve bastığım çubuk hareket sınırlayıcı plakalar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar da arabanın sıradan bir sürüş sonunda geldiği durum ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu bir de asfalt pist değil mi? :D Tozda çamurda oynadığımız slash'ler geldi aklıma, hortumla yıkıyordum arabayı :D

Arada bir yakıtlı bir offroad niyetim gelip gidiyor, yağ da işin içine girince nasıl bir pislikle karşılaşacağımı düşünüp vazgeçiyorum :D :D