Tarımsal Amaçlı Multicopter Tasarım Araştırma Geliştirme Üretim Grubu Oluşturma

İşte olmuyor malesef.
Aslına bakarsanız Amerikayı yeniden keşfedecek bir durum yok ortada bence.
Dünyada ki örneklerden hareket ile ihtiyaçları karşılayacak bir tasarım ve imalat hepsi bu.
Kimsenin hevesine kirmamak, dışardan bakıldığında “Bunlar da hep olumsuz düşünüyor, kim bir şey yapmak isterse hemen olmaz deyip kestirip atıyorlar” demesinler diye şimdiye kadar özellikle bir şey yazmadım.

@LEVENT UYGUN abi durumu çok güzel özetlemişsin, klavyene sağlık. İs hobiden çıkıp ticari boyuta gelince finansal destek şart.

Bu desteği veren kişi de basarisizlik halinde paranın gitmesine razı olacak birisi olmalı. Onun harici bu tur girişimler, şimdiye kadar defalarca forumda da gördüğümüz üzere ne yazik ki kağıt üzerinde birer hayal olmaktan öteye gidemeyecek.

İnsallah bir günde hayalleri olan değil de parası olan ve yatırımcı-girişimci birisi böyle bir konu acar. Bu ise örneğin 200.000 TL bütçe ayırdım. Ortaklık şartlarımız şunlar... bu konuda aktif rol almak isteyen teknik tecrübeli arkadaşları aramıza bekliyoruz gibi...
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İşte istediğiniz cihaz bu . Yamaha Fazer isimli olanıda var . Üretici firmalarla temasa geçin detaylı bilgi isteyin alıcı gibi . Üretmek mi ? O da kolay . Mehmet beyin ve Levent beyin sözlediklerini ciddiye alın gelin bu işe para yatırın ve deneyin . En kötü ne olur ? Ürettiğinizi hobi amaçlı kullanır sayfada paylaşırsınız.
Selçuk Bayraktar'ın 2009 yılında yaşadıklarını twitterdan okursanız üretim ile ilgili temel sorunların ne olduğunu net bir şekilde görme şansınız olur.
 
mehmet abi cook mutavazi davranip 200.000 tl demis
Adi gecen sahsin arkasinda ise 200.000.000 $ ile baslamistir buyuk ihtimalle
Projeye baslamadan ilgili firmanin en yakin bayii ile gorusun
Sansiniza turkiye de bayisi var ise fazla para harcamadan teknik ve gorsel verilerinizi
Depolayin
Gerisi zaten canlanacaktir
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM
Merhaba Alp Bey;

Dünya da bu işler için kullanılan oldukça fazla çözüm mevcut. Bu çözümleri yurtiçinde üretmek ve yapmak elbette mümkün. Her şeyde olduğu gibi bütçe en önemli unsur. Bu tür bir çözüm için yurtiçinde en fazla gövde imalatı yapılabilir. (Yurtdışında satılan gövdeler 4-5 bin TL aralığında) Onun dışında kalan tüm elektronikler yurtdışından alınmak zorunda ve tarım işleri için üretilmiş olan bileşenleri kullanmak gerek. Örneğin uçuş kontrolcüsünü gps destekli herhangi bir kontrolcü de kullanabilirsiniz, kullanacağınız kontrolcüye göre size uçuş yeteneği, çift gps kullanımı, rtk kullanımı kazandırır, tarım için özel üretilmiş uçuş kontrolcüsü kullanırsanız bunların yanında pompa sistemi kontrolü, ilaç seviye kontrolü, ilaç bitiminde uyarı, gibi yeteneklerde kazanırsınız.
Kullanılacak motorlar, esc'ler kapalı devre ve su geçirmez olmalıdır. Gövde rahat taşınabilmesi için katlanabilir yapılmalıdır gibi detaylar mevcut.

Havada kalma süresine gelince, kullanacağınız motor sayısı, taşıyacağı yük, diğer bileşenlerin ağırlığı nihayetinde toplam uçuş ağırlığı bunu belirleyecek olan parametrelerdir. Kullanılacak olan pilleri paralelleyerek uçuş süresi bir nebze uzatılabilir. Yada Lipo yerine Li-on pil paketi yapılabilir. Ancak drone ile saatlerce havada kalmak çok mümkün değil. Uçak ile saatler mertebesinde uçuş mümkün olabilir. O da drone kadar esnek olmaz. Drone ile maks. 20dk. gibi bir rakam olur. Yedek pil setleri oluşturulup süre o şekilde uzatılabilir. Çözüm bir şekilde bulunur. Nihai nokta da her şeyin ucu dönüp dolaşıp bütçeye geliyor. Benim kabaca hesaplamalarıma göre 40 bin TL civarı bir rakama çıkıyor.
bizde nitro motorlu drone yapsak belkide nitro yakıt ile uzun süre havada kalabilir böyle birşey daha önce hiç yapılmamış:laugh:gerçekten olurmu olamazmı bilmiyorum ben size fikir olsun diye ortaya attım sadece pil üzerinden gitmek yerine böyle fırsatlarıda denemek olur belkide, bu arada lion piller dronlara yeterli akım saglamayabilir ben birçokpille deneme yaptım zmr250 550 gram drona 3s 1p bağlayarak samsung,sony vb.aklınıza gelebilecek başka pillerle de uçmayı denedım piller aşırı derece ısınmaya başladı. :saygilar::RCKolik:
 
bizde nitro motorlu drone yapsak belkide nitro yakıt ile uzun süre havada kalabilir böyle birşey daha önce hiç yapılmamış:laugh:gerçekten olurmu olamazmı bilmiyorum ben size fikir olsun diye ortaya attım sadece pil üzerinden gitmek yerine böyle fırsatlarıda denemek olur belkide, bu arada lion piller dronlara yeterli akım saglamayabilir ben birçokpille deneme yaptım zmr250 550 gram drona 3s 1p bağlayarak samsung,sony vb.aklınıza gelebilecek başka pillerle de uçmayı denedım piller aşırı derece ısınmaya başladı. :saygilar::RCKolik:
nitro motorlar ile quadcopter yapmak cok zor , 4 adet nitro motoru ayni devirlerde cevirmek gerektiginde pitch yaw roll hareketleri icin devirlerini degistirmek imkansiz gibi birsey , cok hassas benzin motorlariyla bile imkansiz gibi birsey .
 
bizde nitro motorlu drone yapsak belkide nitro yakıt ile uzun süre havada kalabilir böyle birşey daha önce hiç yapılmamış:laugh:gerçekten olurmu olamazmı bilmiyorum ben size fikir olsun diye ortaya attım sadece pil üzerinden gitmek yerine böyle fırsatlarıda denemek olur belkide, bu arada lion piller dronlara yeterli akım saglamayabilir ben birçokpille deneme yaptım zmr250 550 gram drona 3s 1p bağlayarak samsung,sony vb.aklınıza gelebilecek başka pillerle de uçmayı denedım piller aşırı derece ısınmaya başladı. :saygilar::RCKolik:
nitro motorlar ile quadcopter yapmak cok zor , 4 adet nitro motoru ayni devirlerde cevirmek gerektiginde pitch yaw roll hareketleri icin devirlerini degistirmek imkansiz gibi birsey , cok hassas benzin motorlariyla bile imkansiz gibi birsey .

Yıl 2014 ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

 
Son düzenleme:
Alp Arslan bey öncelikle hoş geldiniz. İyi dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederiz.

Tarım teknolojileri konusunda faliyet gösterdiğinizi söylemişsiniz ve malesef bu teknolojinin menşei de hepimizce malum yurt dışı.
Şimdi bu noktada tahminimce sizinde bildiğiniz üzere paranın aslında uçan makinanın mekanik aksamına değilde, üzerlerindeki yazılım ve bu yazılımların yönettiği elektroniğe verildiğidir ve en önemlisi de bu yazılımların modelcilikte kullanılan bazıları gibi open source yani açık kaynaklı olmayışıdır çünkü "TİCARİ" dir.
Yine bu noktadan hareketle, ihtiyaç belirlemek kısmı zaten yazılımsal olarak halledilmiş, ki bu ihtiyaç meselesi sadece bize özgü bir durum da değil, dünyanın tarım yapılan her yerinde küçük farklılıklar ile aynı.
Peki biz ne yapalım ?
Öncelikle bu yazılım meselesini halledelim, bu iş iyi bir yazılımcı grubu + zaman + para demektir ve ucuz olmayacaktır, iyi bir bütçe gerektirir.
Ardından uçan makinanın şekline tipine ve en önemlisi yapacağı işe göre tasarım gerekecek bu da, zaman + para demektir.
Ar-Ge süreci sonunda harcanmış olan bütçe, imalat aşamasına geçip nihai ürün oluşturma sırasında, planlanan üretim adedi üzerine eklenip bir de bu işten kar elde edileceğine göre, kar da eklenince bir de bakıyorsunuz ki, dışarıda 10-15 bin US$ fiyatlarında olan ürünlere yakın bir fiyat çıkıyor ortaya.
Hobi olarak alınan ve kullanılan ürünlerin en iyisi bile bu bahsettiğimiz cihazların işlevsellik olarak yanından bile geçemeyeceği malum. Unutmadan elektronik bileşenlerden hemen hiç birisini Türkiye de malesef üretmiyoruz.
Üretilenlerde ise Örneğin 80 - 100 kg.lık bir endüstriyel servo ihtiyacınız var diyelim, bunu yurt dışından ve de iyi bir markadan alırsanız en iyi şartlarda fiyat 350 - 400 US$ seviyesinde iken, yerli imalat olanını almak isterseniz o da yaklaşık aynı para, hatta daha pahalı. Kullanılacak takip sensörlerinin ise ki bunlar çok çeşitli, ayrıca termal yada yüksek çözünürlükte kamera gibi hem yükseklik algılama hemde rota takibi ve de yapay zeka ile otonom uçuş için kritik olan ekipmanların üretimi de olmadığı gibi bazı kurumlarca Türk Malı diye satılanlar da aslında Türkiye de Montaj edilmiş ürünler ve fiyatları da ilginçtir ki yurt dışından pahalı..
Sadece fikirlerimizi birleştirelim de bir şeyler yapalım durumu var ise;
yanlış anlaşılmasın aklıma gelen bazı soruları dile getirmek isterim.
Bu yapılacak bir şeyleri kim yapacak, siz mi yapacaksınız?
Sonuçta ticari bir girişim olacağına göre fikir sahipleri arkadaşlar nasıl nemalanacak?
Uygun Üretim Tesisiniz var mı?
(Türkiye de İHA imalatı yapabilmek için Tesis Güvenlik belgeniz olmalı ve uygun tesisiniz olmalı)
İHA imalatı yapabilmek için gerekli yeterlilik belgelerini alabilcek ve yeterli sayıda mühendis grubu bünyenizde mi?
(Bu mühendisler Yeni mezun olmayak ve en az 1 adet uçak mühendisi dahil olacak)
ülkemizde insansız olarak uçan her nevi makina İHA sınıfına girmekte ve üretimi bu kıstaslar ile yapılmakta malum.
Yani bu sizin düşündüğünüz iş Hobi maksatlı kullanım için imal edilmiş makinalar ile olamayacağına göre;
örneğin GOBLİN 700 ün (ki kendisi oldukça iyi bir helikopter modelidir) altına 2 tane depo takalım bir tane de pulvarizatör iniş takımlarını da yükselttik mi, oldu size ilaçlama helikopteri. İşte olmuyor malesef.
Aslına bakarsanız Amerikayı yeniden keşfedecek bir durum yok ortada bence.
Dünyada ki örneklerden hareket ile ihtiyaçları karşılayacak bir tasarım ve imalat hepsi bu.


Saygılar, Sevgiler.
Lebent Bey Merhaba,
Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Konuyu gayet iyi anladığınızı ve konuya hakim olduğunuzu görmek oldukça memnuniyet verici. Yazdıklarınızın tümüne katılıyorum. Burada konuyu açmamın en önemli nedeni yıllardır amatörce yada hobi amaçlı olsada gerek uçak, gerek helikopter, gerekse multikopter araçlarla ciddi uçuş deneyimleri yaşayan ve bahsettiğiniz bir çok programı kullananan bir grubun var olmasıydı. Bizim zaten başlamış ve uygulamaya geçmiş bir işimiz var. Bir şekilde işimize yarayan uçak, vtol yada multikopterleri yurtdışından fiyatları yüksek olsada mecburen satın alıp kullanıyoruz.
Benim düşüncem bu İHA'ları bir şekilde Türkiye'de üretebilir miyiz yada bir çok parçasını yurtdışından da getirtsek montajı ve yazılım geliştirmeyi ülkemizde yapabilir miyiz di. Tabiki ilerleyen aşamalarda bu ticari bir noktaya taşınacak ve bu projede yer alan herkes bir şekilde kazanç sağlayacaktır.
Yakın bir zamanda bir KOSGEB projesi yapmak istiyorum. Bunun da yaklaşık değeri 300.000.- TL civarında. Bu bütçeyi bu proje için kullanabiliriz. Ayrıca ortaya ciddi bir proje çıkartılabilirse "Melek Yatırımcı"lardan da destek alınabilir.
Açıkçası benim İHA'ların mekanik parçaları, teknik parçaları ve uçuş yazılımları ile ilgili çok bilgim ve deneyimim yok. Şayet daha önceleri yada bu konuyu açtıktan sonra bu konuda bilgisi olan, projesi olan arkadaşlarımızın fikirlerini harmanlayıp bir projede karar kılınırsa bence bunu ticari bir ortaklığa yada kazanca dönüştürebiliriz diye düşünüyorum.
Sizin bu konudaki profesyonel bakış açınızdan yararlanmak isteriz. Yada konuyu daha profesyonel bir oluşuma taşıma konusunda fikirlerinizi öğrenmek isterim.
Saygılarımla..
 
Bu iş için en ideal alet benzinli helikopterdir. Hem ilaçlama yaparken pervanenin hava akımını kullanıyorsun. Hemde kaldırmak istediğin yükü kolaylıkla kaldırıp işlemini bitiriyorsun. Tabi bunun yanında havada kalma süresi önemli bu konuda benzinli olması tercihim. Benim düşüncem bu yöndedir. Kendi helikopterimi bulunduğum yer itibari ile hobi olarak bu iş için hazırlamayı düşünüyorum ama hobi olarak. İşi ticariye dökmek istediğimizde iş tamamen farklılaşıyor.
Caner Bey Merhaba,
Herşeyden önemlisi sizin gibi farklı düşünce ve fikirleri olan arkadaşların bu konuya ilgi göstermesi çok güzel. İlginize gerçekten teşekkür ederim. Olaya farklı bir noktadan yaklaşmanız da güzel. Yapacağınız deneyimleri paylaşırsanız sevinirim. Ayrıca bu çalışmada bizim de katkımız olabilirse seve seve yardımcı olmak isterim.
Saygılarımla..
 
  • Beğen
Tepkiler: caneraydeniz
Kimsenin hevesine kirmamak, dışardan bakıldığında “Bunlar da hep olumsuz düşünüyor, kim bir şey yapmak isterse hemen olmaz deyip kestirip atıyorlar” demesinler diye şimdiye kadar özellikle bir şey yazmadım.

@LEVENT UYGUN abi durumu çok güzel özetlemişsin, klavyene sağlık. İs hobiden çıkıp ticari boyuta gelince finansal destek şart.

Bu desteği veren kişi de basarisizlik halinde paranın gitmesine razı olacak birisi olmalı. Onun harici bu tur girişimler, şimdiye kadar defalarca forumda da gördüğümüz üzere ne yazik ki kağıt üzerinde birer hayal olmaktan öteye gidemeyecek.

İnsallah bir günde hayalleri olan değil de parası olan ve yatırımcı-girişimci birisi böyle bir konu acar. Bu ise örneğin 200.000 TL bütçe ayırdım. Ortaklık şartlarımız şunlar... bu konuda aktif rol almak isteyen teknik tecrübeli arkadaşları aramıza bekliyoruz gibi...
Mehmet Bey Merhaba,
Nihayet sizide konuya çekebildiğim için çok mutluyum. Gerek Levent Beyin düşünceleri, gerekse sizin düşüncelerinize katılmamak elde değil. Yerden göğe kadar haklısınız. Ancak bir yerden de başlamak gerek diye düşünüyorum. Çok da karamsar olmak istemiyorum. Özellikle genç jenerasyonda yazılım ve teknoloji konusunda çok güzel fikir ve düşüncelerin var olduğunu görüyorum. Sizin gibi benim gibi yılların deneyimlerini özümsemiş kişilerin nezaretinde, önderliğinde yada rehberliğinde bir şeyleri deneyebiliriz belkide. Evet işin finansman konusu önemli. Ancak ciddi fikirler yada projeler gündeme gelebilirse bence bu finans probleminide aşarız diye düşünüyorum. Açıkçası Levent Beyede bahsettim yeni bir KOSGEB projesi hazırlıyoruz. Yaklaşık 300.000.-TL bütçeli. Bu iş için bu projeyi kullanabiliriz. Katılımcı yada ortak sayısında sıkıntı yok. Her tür fikre ve işbirliğine ben şahsen varım..
 
Levent Bey Merhaba,
Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Konuyu gayet iyi anladığınızı ve konuya hakim olduğunuzu görmek oldukça memnuniyet verici. Yazdıklarınızın tümüne katılıyorum. Burada konuyu açmamın en önemli nedeni yıllardır amatörce yada hobi amaçlı olsada gerek uçak, gerek helikopter, gerekse multikopter araçlarla ciddi uçuş deneyimleri yaşayan ve bahsettiğiniz bir çok programı kullananan bir grubun var olmasıydı. Bizim zaten başlamış ve uygulamaya geçmiş bir işimiz var. Bir şekilde işimize yarayan uçak, vtol yada multikopterleri yurtdışından fiyatları yüksek olsada mecburen satın alıp kullanıyoruz.
Benim düşüncem bu İHA'ları bir şekilde Türkiye'de üretebilir miyiz yada bir çok parçasını yurtdışından da getirtsek montajı ve yazılım geliştirmeyi ülkemizde yapabilir miyiz di. Tabiki ilerleyen aşamalarda bu ticari bir noktaya taşınacak ve bu projede yer alan herkes bir şekilde kazanç sağlayacaktır.
Yakın bir zamanda bir KOSGEB projesi yapmak istiyorum. Bunun da yaklaşık değeri 300.000.- TL civarında. Bu bütçeyi bu proje için kullanabiliriz. Ayrıca ortaya ciddi bir proje çıkartılabilirse "Melek Yatırımcı"lardan da destek alınabilir.
Açıkçası benim İHA'ların mekanik parçaları, teknik parçaları ve uçuş yazılımları ile ilgili çok bilgim ve deneyimim yok. Şayet daha önceleri yada bu konuyu açtıktan sonra bu konuda bilgisi olan, projesi olan arkadaşlarımızın fikirlerini harmanlayıp bir projede karar kılınırsa bence bunu ticari bir ortaklığa yada kazanca dönüştürebiliriz diye düşünüyorum.
Sizin bu konudaki profesyonel bakış açınızdan yararlanmak isteriz. Yada konuyu daha profesyonel bir oluşuma taşıma konusunda fikirlerinizi öğrenmek isterim.
Saygılarımla..

Alp Arslan Bey selamlar,
düşünceleriniz gayet güzel, projelendirip KOSGEB e başvurmak tabi ki güzel olacaktır. Melek yatırımcı kısmı da neden olmasın tabi.
Fakat benim açımdan böyle bir proje içinde yer almak zaman ve mesai açısından malesef mümkün değil.
Zaman ayırabildiğim ölçüde forum çerçevesinde :RCKolik:çıkan fikirler doğrultusunda tartışırız tabi ki.
Bu arada bildiğim kadarı ile bu işin mühendisliği ve yazılımsal kısımları ile ilgili gerek KOSGEB ve gerek de TÜBİTAK ' a yapılmış çok sayıda
proje başvurusu var, tabi hepsi kabul olur mu, kabul olanlar ise başarılı olacak mı, yada olur mu ? soru işareti. Zaman gösterecek.
Bir de ayrıca kulvar meselesi, bizim havacılıkdaki kulvarımız oldukça farklı bir yönde yine de şahsıma etmiş olduğunuz itibar için teşekkür eder,
başarılar dilerim.

Örnek olması açısından imal ettiğimiz makinalardan bir tanesi; :saygilar:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Lebent Bey Merhaba,
Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Konuyu gayet iyi anladığınızı ve konuya hakim olduğunuzu görmek oldukça memnuniyet verici. Yazdıklarınızın tümüne katılıyorum. Burada konuyu açmamın en önemli nedeni yıllardır amatörce yada hobi amaçlı olsada gerek uçak, gerek helikopter, gerekse multikopter araçlarla ciddi uçuş deneyimleri yaşayan ve bahsettiğiniz bir çok programı kullananan bir grubun var olmasıydı. Bizim zaten başlamış ve uygulamaya geçmiş bir işimiz var. Bir şekilde işimize yarayan uçak, vtol yada multikopterleri yurtdışından fiyatları yüksek olsada mecburen satın alıp kullanıyoruz.
Benim düşüncem bu İHA'ları bir şekilde Türkiye'de üretebilir miyiz yada bir çok parçasını yurtdışından da getirtsek montajı ve yazılım geliştirmeyi ülkemizde yapabilir miyiz di. Tabiki ilerleyen aşamalarda bu ticari bir noktaya taşınacak ve bu projede yer alan herkes bir şekilde kazanç sağlayacaktır.
Yakın bir zamanda bir KOSGEB projesi yapmak istiyorum. Bunun da yaklaşık değeri 300.000.- TL civarında. Bu bütçeyi bu proje için kullanabiliriz. Ayrıca ortaya ciddi bir proje çıkartılabilirse "Melek Yatırımcı"lardan da destek alınabilir.
Açıkçası benim İHA'ların mekanik parçaları, teknik parçaları ve uçuş yazılımları ile ilgili çok bilgim ve deneyimim yok. Şayet daha önceleri yada bu konuyu açtıktan sonra bu konuda bilgisi olan, projesi olan arkadaşlarımızın fikirlerini harmanlayıp bir projede karar kılınırsa bence bunu ticari bir ortaklığa yada kazanca dönüştürebiliriz diye düşünüyorum.
Sizin bu konudaki profesyonel bakış açınızdan yararlanmak isteriz. Yada konuyu daha profesyonel bir oluşuma taşıma konusunda fikirlerinizi öğrenmek isterim.
Saygılarımla..


300 bin tl göze büyük miktar gibi gözüküyor fakat kart ve yazılım işiyle uğraşan mühendis bir arkadaşım var. Bir kart işi almışlar 70 bin € ücret talep etmişler sadece tasarım için. Küçük bir karta bile bu ücretler harcanıyor.
 
Alp Arslan Bey selamlar,
düşünceleriniz gayet güzel, projelendirip KOSGEB e başvurmak tabi ki güzel olacaktır. Melek yatırımcı kısmı da neden olmasın tabi.
Fakat benim açımdan böyle bir proje içinde yer almak zaman ve mesai açısından malesef mümkün değil.
Zaman ayırabildiğim ölçüde forum çerçevesinde :RCKolik:çıkan fikirler doğrultusunda tartışırız tabi ki.
Bu arada bildiğim kadarı ile bu işin mühendisliği ve yazılımsal kısımları ile ilgili gerek KOSGEB ve gerek de TÜBİTAK ' a yapılmış çok sayıda
proje başvurusu var, tabi hepsi kabul olur mu, kabul olanlar ise başarılı olacak mı, yada olur mu ? soru işareti. Zaman gösterecek.
Bir de ayrıca kulvar meselesi, bizim havacılıkdaki kulvarımız oldukça farklı bir yönde yine de şahsıma etmiş olduğunuz itibar için teşekkür eder,
başarılar dilerim.

Örnek olması açısından imal ettiğimiz makinalardan bir tanesi; :saygilar:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Levent Bey merhabalar.Melek yatırımcılar isimlerinden yanıltmasın. %99 u ülkemizde ki faiz oranından fazla pay istiyor. Yani %25 faiz oranı var paramı yatırsam zaten %25 alıyorum bu yüzden üstünde bir pay istiyor. KOSGEB ise yalnızca harcanan para üstünde ödeme de bulunuyor. Ayrıca bu işlerde iş planı, heyet , proforma faturalar, en ince kablo detayına kadar bilgiler, araştırmalar ve analizler isteniyor çok ama çok zahmetli şeyler.
 
Levent Bey merhabalar.Melek yatırımcılar isimlerinden yanıltmasın. %99 u ülkemizde ki faiz oranından fazla pay istiyor. Yani %25 faiz oranı var paramı yatırsam zaten %25 alıyorum bu yüzden üstünde bir pay istiyor. KOSGEB ise yalnızca harcanan para üstünde ödeme de bulunuyor. Ayrıca bu işlerde iş planı, heyet , proforma faturalar, en ince kablo detayına kadar bilgiler, araştırmalar ve analizler isteniyor çok ama çok zahmetli şeyler.
Yağız bey selamlar,
Bu mesajı bana değil Alp bey'e yazdınız her halde. ;) :saygilar: