Tekerlek ve iniş takımları seçimleri neye göre yapılıyor?

Benimde yardım ettiğim bir lise takımı vardı geçen sene bu senede katıldılar ama elemeyi geçip geçmedikleri bilmiyorum yani atılacak yükü nasıl birşey yapılması gerektiğini biliyorum ve söylediğiniz bahaneler hala o uçağın 2.5 3kg olmasına yetecek bahaneler değil hesaplamalarında göre kanat yükü çok çılgın değerler çıkıyor . Bence dönün bir uçağınıza bakın aşağıya bir site bıraktım ordaki sihirbaz amcaya sizin uçağın uçacağına inanmadı aynen şöyle bir cümle yazdı.
""

""
sitenin linkini aşağıya koydum sende istersen gir bi bak
peki nasıl değişiklikler yapmam lazım?
 
açaıkçası 330gr bir yükü yere yumuşak inişle drop olarak atmamız gerekiyor onun için hem gövde büyüyor hem gücün artması gerekiyor hem yükü atmak için içinde düzenek olması gerekiyor ve hızlı olması gerekiyor yoksa bende internette dolaşan kartondan uçaklar gibi hafif yapabilirim. Demek istediğim uğraşmam gereken çok fazla parametre var ve benim daha ilk seferim ve tecrübem yok. o yüzden yardım ederseniz sevinirim.
Peki olmayan tecrübenle sana beş beden büyük gelecek bir işe girişmek yerine, iki sene sonrasını hedefleyip tecrübe kazanmaya çalışmayı düşünmez misin???
 
Benimde yardım ettiğim bir lise takımı vardı geçen sene bu senede katıldılar ama elemeyi geçip geçmedikleri bilmiyorum yani atılacak yükü nasıl birşey yapılması gerektiğini biliyorum ve söylediğiniz bahaneler hala o uçağın 2.5 3kg olmasına yetecek bahaneler değil hesaplamalarında göre kanat yükü çok çılgın değerler çıkıyor . Bence dönün bir uçağınıza bakın aşağıya bir site bıraktım ordaki sihirbaz amcaya sizin uçağın uçacağına inanmadı aynen şöyle bir cümle yazdı.
""

""
sitenin linkini aşağıya koydum sende istersen gir bi bak
Böyle durumlarda bir de kübik kanat yükünü hesaplamak lazım... Ama bu boyutta bir uçakta 130 küsur gram kanat yükü... :lol::lol::lol:
 
Öncelikle uçağın nasıl birşey olduğunu anlatırsan mümkünse fotoğraflı. Ve hangi malzemeyi kullanacaksın balsamı depron mu karbon mu onuda söylersen yardımcı olmaya çalışırız.
Açıkçası kaba taslak böyle bir şey ama bu görüntüler ölçekli veya ölçülü değil ilk rapor için önceden çizmiştim. Kullanacağm malzeme epp köpük ama içini oyup 5 cm kalınlığı olucak. Kanatların içine karbonplaka yerleştireceğim ki o yüke dayanabilsin. Uçağa boydan boya bir karbon boru yerleştireceğim. 2 tane motor kullanacağım ikisi tam güçte toplam 5800 gram thrust üretiyor. uçağımın ağırlığı 2500-3000 gr olacak. ortadan kanat olacak. tahmini hesaplamalarıma göre 70 km/h ile uçacak. kanat açıklığım 1 metre ama uyarılarınız doğrultusunda 1,2 - 1,3 metreye uzatacağım ortalama veter uzunluğum 25 cm pervanelerim 12x6 inç 2 pal böyle bir şey tekrar söyliyeyim görsel ölçülü bir tasarım değil!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Açıkçası kaba taslak böyle bir şey ama bu görüntüler ölçekli veya ölçülü değil ilk rapor için önceden çizmiştim. Kullanacağm malzeme epp köpük ama içini oyup 5 cm kalınlığı olucak. Kanatların içine karbonplaka yerleştireceğim ki o yüke dayanabilsin. Uçağa boydan boya bir karbon boru yerleştireceğim. 2 tane motor kullanacağım ikisi tam güçte toplam 5800 gram thrust üretiyor. uçağımın ağırlığı 2500-3000 gr olacak. ortadan kanat olacak. tahmini hesaplamalarıma göre 70 km/h ile uçacak. kanat açıklığım 1 metre ama uyarılarınız doğrultusunda 1,2 - 1,3 metreye uzatacağım ortalama veter uzunluğum 25 cm pervanelerim 12x6 inç 2 pal böyle bir şey tekrar söyliyeyim görsel ölçülü bir tasarım değil!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanatların içine kontraplak yerine balsa kullanılabilir hatta hiç tahta kullanmadan sadece karbon boru kullanabilirisiniz.
Bence hesaplamada bir yanlışlık var bu uçağın boş ağırlığı 500-600gr arası birşey olacaktır. Üstüne 2 motor ki bence gereksiz 1 motor gayet yeterli 5800gr itme gücüne ihtiyacınız yok zaten uçuş alanı dar emin olun gaz kolunu %50 yukarıya çıkarmaya fırsat olumucaktır ki bence eğer çok iyi bir mühendislikle yapılmış bir gövdeniz yoksa gazı ful yaptığınızda uçak havada parçalayacaktır. hızdan çok manevra kabiliyeti de önemli tek motor bu konuda daha fazla avantaj sağlar. Onun dışında kullandığınız pil çok büyük max 2500mah bir pil size yeter yarışmada uçuşlar 1dk bile sürmüyor amaç hafiflik olduğu için o kadar büyük bir pile ihtiyaç yok. Yük bırakma mekanizmasının öyle abartılacak bir yanı yok geçen sene yardım ettiğim takımda basit 3d yazıcıdan çıkma bir servo ile kontrol edilen bir hazne yapmışlardı servo ile haznenin alt kapağını açıp kapatıyorlardı. Bu sene sanırım şu şişesi atmanız lazım yine internetten bulabileceğiniz kıskaç şeklinde basit mekanik bir kol kullanarak yapabilirisiniz ve bunu illa gövdenin içine koymak zorunda değilsiniz.
ayrıca tasarım konusuna çok hakim değilim ama yatay ve dikey stabilizer lar çok küçük duruyor
 
Kanatların içine kontraplak yerine balsa kullanılabilir hatta hiç tahta kullanmadan sadece karbon boru kullanabilirisiniz.
Bence hesaplamada bir yanlışlık var bu uçağın boş ağırlığı 500-600gr arası birşey olacaktır. Üstüne 2 motor ki bence gereksiz 1 motor gayet yeterli 5800gr itme gücüne ihtiyacınız yok zaten uçuş alanı dar emin olun gaz kolunu %50 yukarıya çıkarmaya fırsat olumucaktır ki bence eğer çok iyi bir mühendislikle yapılmış bir gövdeniz yoksa gazı ful yaptığınızda uçak havada parçalayacaktır. hızdan çok manevra kabiliyeti de önemli tek motor bu konuda daha fazla avantaj sağlar. Onun dışında kullandığınız pil çok büyük max 2500mah bir pil size yeter yarışmada uçuşlar 1dk bile sürmüyor amaç hafiflik olduğu için o kadar büyük bir pile ihtiyaç yok. Yük bırakma mekanizmasının öyle abartılacak bir yanı yok geçen sene yardım ettiğim takımda basit 3d yazıcıdan çıkma bir servo ile kontrol edilen bir hazne yapmışlardı servo ile haznenin alt kapağını açıp kapatıyorlardı. Bu sene sanırım şu şişesi atmanız lazım yine internetten bulabileceğiniz kıskaç şeklinde basit mekanik bir kol kullanarak yapabilirisiniz ve bunu illa gövdenin içine koymak zorunda değilsiniz.
ayrıca tasarım konusuna çok hakim değilim ama yatay ve dikey stabilizer lar çok küçük duruyor
kanatların içinde karbonfiber plaka kullanıcam çünkü motorları üzerine vidalamalıyım o yüzden karbon boru kullanamıyorum ağırlık konusunda açıkçası epp köpük ne kadar bir ağırığa sahip bilmiyorum o yüzden epp köpüğün ağırlığını 1000 gr verip hesaplamalarımı yaptım ama 500 gr filan çok az çünkü benim sadece 2 motor ağırlığı 280 gr geliyor ama kanat alanım önceden yazdığım gibi 18- 19 dm2 ydi sizin tavsiyeleriniz ışığında 25 dm2 ye çıkarttım inşallah şimdi olmuştur. Ama pervanelerim yine de büyük onun için pal sayısını arttırarak pervane uzunluğunu düşürmek gibi bir şey ve ya formül varsa paylaşabilir misiniz? Pervaneler ile beraber 17 N X 2 34 N thrust üretiyor yani üreticinin dediğinin aksine 3,5 kg thrust üretiyormuş. Formul varsa paylaşabilir misiniz? Ayrıca uçak için önerebileceğiniz güçlü antenler var mı ve rf anten gps için kullanılabilir mi?
Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
kanatların içinde karbonfiber plaka kullanıcam çünkü motorları üzerine vidalamalıyım o yüzden karbon boru kullanamıyorum ağırlık konusunda açıkçası epp köpük ne kadar bir ağırığa sahip bilmiyorum o yüzden epp köpüğün ağırlığını 1000 gr verip hesaplamalarımı yaptım ama 500 gr filan çok az çünkü benim sadece 2 motor ağırlığı 280 gr geliyor ama kanat alanım önceden yazdığım gibi 18- 19 dm2 ydi sizin tavsiyeleriniz ışığında 25 dm2 ye çıkarttım inşallah şimdi olmuştur. Ama pervanelerim yine de büyük onun için pal sayısını arttırarak pervane uzunluğunu düşürmek gibi bir şey ve ya formül varsa paylaşabilir misiniz? Pervaneler ile beraber 17 N X 2 34 N thrust üretiyor yani üreticinin dediğinin aksine 3,5 kg thrust üretiyormuş. Formul varsa paylaşabilir misiniz? Ayrıca uçak için önerebileceğiniz güçlü antenler var mı ve rf anten gps için kullanılabilir mi?
Teşekkürler.
Gövdenin boş ağırlığı için 500gr demiştim.
Motorlardaki pervane boyutunu neden düşürmek istiyorsun onu anlamadım sana nerdeyse hiçbir avantaj sağlamaz forumda ararsan onunla ilgili bir formül vardı.
Güçlü anten derken neden güçlü anten takıcaksın onu anlamadım normal alıcılar açık alanda en az 1.5km gider ki yarışmada sizden max 100m uzaklaşacaktır uçak.
Gps olarak ne takarsanız takın rtk vb sistem kullanmadan çok hasas olmucaktır. Ki gerekte yok geçen seneki yarışma görüntülerini incelerseniz alan çok küçük uçaklar dönüşten çıktıktan daha kendini düzeltme fırsatı bulamadan yük atma alanına geliyor. Burada yükü doğru atmak içinde uçağı olabildiğince yavaşlatmak lazım ki hizalama fırsatı bulabilsin ama sizin uçak yavaşlamaz çünkü çok ağır kanat ağırlık oranı bildiğim kadarıyla 20- 30 arası çıkması lazım ki yavaş ve kolatyuçabilsin ama sizin uçak 130 çıkıyor.
Genelde hazir planları kullanıp uçak yaptığım için benimde teknik bilgim çok iyi değil o sebeple tasarım ve matematiksel hesaplamalar konusunda bildiğim kadarıyla yardım etmeye çalışıyorum.
Gps olarak normal m8n bir gps işinize görecektir ama illaki en iyisi olsun derseniz paraya kıyıp bir rtk sistemi veya matek markasının çıkardığı yeni m9n gpsler var
 
Bu konu da burada kalmış. Merak ettim şimdi. :) Keşke soran arkadaşlar aynı hevesle ve bir kaç resimle ne yaptıklarını, yarışma sonuçlarını vs de paylaşsa.
Soruyu soran projeyi yarım bırakmış gibi kayboluyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
@Mehmet Kucuksari adminimiz uygun görürse yarışma konularına bölüm açalım. Yarışma konularını oraya taşıyalım. Hem forumda gereksiz konular belirli yere toplanmış olur hemde yarışmacılar birbirlerinin yaptıkları yanlışları BELKİ görebilirler.
 
@Mehmet Kucuksari adminimiz uygun görürse yarışma konularına bölüm açalım
Daha mı iyi olur yoksa daha mı kötü emin olamadım ? :rolleyes: Ama düşünüp bir değerlendirelim ;)
hemde yarışmacılar birbirlerinin yaptıkları yanlışları BELKİ görebilirler.
Sizin de düşündüğünüz üzere bu kısımda ne yazık ki herhangi bir iyileşme olmaz. Çünkü yarışmaya ve sorunlarına o kadar yoğunlaşmış durumdalar ki, kimse daha önceki konulara bakmayı düşünmüyor :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Büyükok