Titreme Problemi

Katılım
9 Mar 2021
Mesajlar
49
Tepkime puanı
22
Yaş
22
Konum
Düzce
İlgi Alanı
Multikopter
Geçtiğimiz zamanlarda bir hexacopter yapıştım ve PID den kaynaklı düşmeler yaşamıştım. Üniversite sınavı ve tercih dönemi yüzünden bir yerden sonra pek ilgilenemesemde geçtiğimiz hafta hexa ile uğraşmaya yeniden başladım. Kameranın veya hexanın çok titremesi gibi bir sorunum var ve 3d baskı makinesinden çıkarttığım bazı parçalar ile hexayı derlemeyi düşünüyorum. Titreşim sorununu en aza indirmek için gimbal, kamera ve hexa üzerinde nelere dikkat etmem gerektiğini öğrenmek istiyorum. Bir süre uğraştım ancak çok güvenli olmayan geçici bir çözüm buldum. Bulduğum çözümde her zaman işe yaramıyor. Örnek olarak video linklerini bırakıyorum.

Bulduğum çözüm :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
a) En son çektiğim titreme yapan video :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
b) 9 Eylül kısmen daha az titreyen bir video:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
c) 1 Ay önce herhangi bir sünger olmadan yaptığım rastgele bir çekim :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


PID ayarları kötü bir durumda şikayet gelmesi üzerine uçuş yapmak için şehirden biraz uzaklaşmam gerekiyor o yüzden nadiren uçuş yapabildiğimden yapmadım.
Pervane olarakta 1045 plastik pervaneler kullanıyorum karbon pervane vs. nin etkisi olup olmayacağını bilmediğimden almadım.
Kamera olarak sj4000 aldım düzgün bir çekim yapabildiğim zaman güzel kamera alırım diye acaba gyro su olan daha iyi bir kamera sorunumu çözmede yardımcı olur mu.
 
Kontrol Kartınız
Pixhawk 2.4.8
Model Sınıfı
Hexacopter S550 Plastik
Motor, Pervane ve ESC
Dji 2212 920kv, 1045 plastik , Emax BLheli 30A
Kumanda Alıcı ve Verici
Fsi6x ve x6b
Extra Ekipman
Ublox 8m gps
Merhaba,

Ben de geçmiş zamanlarda aynı dertten muzdariptim. (Pixhawk Quadcopter ve tricopter kullanıcısıyım)

- PID ayarlarında cihazın sertlik durumunu kontrol edebileceğiniz AUTOTUNE_AGGRESIVVE parametresini 1,0 0,75 0,50 olarak deneyin ve her şartta Autotune yapıp hem cihazı hem de görüntüyü değerlendirin.
- Pervanelerin kalitesi ve balansı (Ben balanslı karbon pervaneler ile daha daha iyi sonuçlar aldım)
- Motorların kalitesi ve balanslı olması.
- Cihazınızın frame de kırık dökük olmaması ve bağlantı yerlerinin iyi birleştirilmesi. (kısaca kaliteli ve iyi toplanmış bir frame sahibi olmak)
- Ne kadar sağlam ve nispeten düzgün bir cihaz toplamaya çalışmış olsam da 2 axis ve 3 axis basit gimbal denemelerim yine de ufak titreşimlere sebep oldu. HAKRC marka storm32 kartlı ve benzeri gimballerden bahsediyorum. Sonrasında Tarot 3D gimbal satın aldım ve gimbal kalitesinin de bu işe çok etki ettiğini anladım.
- Hexacopteriniz de foto da gözüken 2 axis gimbal yerine tarot 3D veya muadili biraz daha kaliteli bir gimbal olsa şu etkileri minumuma indirmiş olurdu. Kısacası bu gimballer ile iyi sonuç alabilmek zor diye düşünüyorum.

Benim naçizane tecrübelerim bu şekildedir. Hayır çok iyi cihaz toplanıp bu tip gimbal ile de çok net, çok güzel görüntü aldım veya alınabilir diyen bir arkadaşımız da çıkabilir. Tabii ki çok net, çok güzel olayı da en azından bir yere kadar görecelidir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Merhaba,

Ben de geçmiş zamanlarda aynen dertten muzdariptim. (Pixhawk Quadcopter ve tricopter kullanıcısıyım)

- PID ayarlarında cihazın sertlik durumunu kontrol edebileceğiniz AUTOTUNE_AGGRESIVVE parametresini 1,0 0,75 0,50 olarak deneyin ve her şartta Autotune yapıp hem cihazı hem de görüntüyü değerlendirin.
- Pervanelerin kalitesi ve balansı (Ben balanslı karbon pervaneler ile daha daha iyi sonuçlar aldım)
- Motorların kalitesi balanslı olması.
- Cihazınızın frame inde kırık dökük olmaması ve bağlantı yerlerinin iyi birleştirilmesi. (kısaca kaliteli ve iyi toplanmış bir frame sahip olmak)
- Ne kadar sağlam ve nispeten düzgün bir cihaz toplamaya çalışmış olsam da 2 axis ve 3 axis basit gimbal denemelerim yine de ufak titreşimlere sebep oldu. HAKRC marka storm32 kartlı ve benzeri gimballerden bahsediyorum. Sonrasında Tarot 3D gimbal satın aldım ve gimbal kalitesinin de bu işe çok etki ettiğini anladım.
- Hexacopteriniz de foto da gözüken 2 axis gimbal yerine tarot 3D veya muadili biraz daha kaliteli bir gimbal olsa şu etkileri minumuma indirmiş olurdu. Kısacası bu gimballer ile iyi sonuç alabilmek zor diye düşünüyorum.

Benim naçizane tecrübelerim bu şekildedir. Hayır çok iyi cihaz toplanıp bu tip gimbal ile de çok net, çok güzel görüntü aldım veya alınabilir diyen bir arkadaşımız da çıkabilir. Tabii ki çok net, çok güzel olayı da en azından bir yere kadar görecelidir.
Öncelikle teşekkür ederim
PID ayarlarını en uygun zamanda en baştan yapacağım.

Pervaneler plastik ancak balans aleti ile yapabildiğim kadar balansını yapmıştım yinede karbon pervane almayı düşünüyordum ancak stoklarda pek kalmamış eğer yakın zamanda gelmezse aliexpress ten vs. alıcam.

Motorların balansı nasıl oluyor bir fikrim yok.

Gimbal konusunda daha iyi bir gimbal almanın fark yaratıp yaratmayacağından emin değilim. Diğer sorunları çözüp hala titreşim alırsam yeni bir gimbal alıcam.

Ayrıca autotune yaparken gimbal hexanın üstünde mi olmalı ?
 
Acaba 1045 yerine 1038 pervane kullanmam ne kadar mantıklı olur.
2 pilli kalkış ağırlığı en fazla 1.9 kg etmekte tek pille ise 1.6 civarında.(Pillerin bir tanesi 4200mah)
Tek pil ile 1038 pervane kullanmak mantıklı mı yani ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Öncelikle teşekkür ederim
PID ayarlarını en uygun zamanda en baştan yapacağım.

Pervaneler plastik ancak balans aleti ile yapabildiğim kadar balansını yapmıştım yinede karbon pervane almayı düşünüyordum ancak stoklarda pek kalmamış eğer yakın zamanda gelmezse aliexpress ten vs. alıcam.

Motorların balansı nasıl oluyor bir fikrim yok.

Gimbal konusunda daha iyi bir gimbal almanın fark yaratıp yaratmayacağından emin değilim. Diğer sorunları çözüp hala titreşim alırsam yeni bir gimbal alıcam.

Ayrıca autotune yaparken gimbal hexanın üstünde mi olmalı ?


- Ben de pervanelerimi vergilendirme öncesi ali expressten satın almıştım.

-Motor balansı için şu şekilde videolar izlemiştim zamanında denedim benim motorlarımda çok sıkıntı yoktu. GARTT ML 3508 370KV kullanıyorum. Bir yerde kaliteli marka motorların Fab. balanslı olduğunu okumuştum tam emin değilim.

-Bence de ilk önce diğer sorunları çözün tabii ki. Yapacak bir şey kalmadı dediğinizde gimbal değişimi denenebilir.

-Autotune yaparken üzerinde salınıma neden olacak parçalar olmamalı diye okumuştum. Ben hem gimbal üzerinde takılı, hem de gimbal takılı olmadan yaptım. Açıkçası fark edilebilir bir fark göremedim. Her şey merkezlenir cihazı ön arka ve sağ sol dan tuttuğunuz zaman sağa sola öne arkaya yatma yoksa, atıyorum gimbal 250 gr ise ve gimbalsiz autotune yapıldıysa, sonrasında gimbal takıldığında PID ler 250gr - eksiye göre ayarlanmış olur. Bence tek fark bu olur. Bu fark bir sorun yaratır mı ve anlaşılabilir bir etki olur mu o konuda bir yorum yapamıyorum. Ama ben pek bir fark hissedemedim.



 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Acaba 1045 yerine 1038 pervane kullanmam ne kadar mantıklı olur.
2 pilli kalkış ağırlığı en fazla 1.9 kg etmekte tek pille ise 1.6 civarında.(Pillerin bir tanesi 4200mah)
Tek pil ile 1038 pervane kullanmak mantıklı mı yani ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonuçta ikisi de 10 inç olacak sadece 45'ten 38'e hatvesi değişecek bu da kanaatimce size daha slow bir uçuş, ivmelenme isteklerinize daha yavaş tepkiler olarak geri dönecektir. Tek pil ile 1038 kullanmak istemeniz hususunda 1038 ile 1045 e göre daha agresif hareket edemeyeceğiniz için min. da olsa belki pil biraz daha fazla gidebilir. Ama sonuçta aynı kg da bir cihaz havada duracak, sadece hatve değişimi pil yüzdesine çok, çok aşırı bir fayda sağlar mı onu bilemiyorum. Pervaneler konusunda uzman olan arkadaşlar bu konuyu daha iyi yorumlayacaktır. 2 pil 1 pil denemesini yaptım pilden çekilen Amper ağırlık ile doğru orantılı olarak arttığı için ve cihaz performansı ağırlığa bağlı düştüğü için benim Quadcopter de iyi olmamıştı.
Tek pil ağırlığı ile optimum uçuş süresini yakalıyordum.
 
Son düzenleme:
Sonuçta ikisi de 10 inç olacak sadece 45'ten 38'e hatvesi değişecek bu da kanaatimce size daha slow bir uçuş, ivmelenme isteklerinize daha yavaş tepkiler olarak geri dönecektir. Tek pil ile 1038 kullanmak istemeniz hususunda 1038 ile 1045 e göre daha agresif hareket edemeyeceğiniz için min. da olsa belki pil biraz daha fazla gidebilir. Ama sonuçta aynı kg da bir cihaz havada duracak, sadece hatve değişimi pil yüzdesine çok, çok aşırı bir fayda sağlar mı onu bilemiyorum. Pervaneler konusunda uzman olan arkadaşlar bu konuyu daha iyi yorumlayacaktır. 2 pil 1 pil denemesini yaptım pilden çekilen Amper ağırlık ile doğru orantılı olarak arttığı için ve cihaz performansı ağırlığa bağlı düştüğü için benim Quadcopter de iyi olmamıştı.
Tek pil ağırlığı ile optimum uçuş süresini yakalıyordum.
Agresif haraket etmesindense 1038 pervane ile daha az titreşim almak daha mantıklı geldi bana.
 
Agresif haraket etmesindense 1038 pervane ile daha az titreşim almak daha mantıklı geldi bana.
Aynı kalite de pervane kullanıldığı sürece sadece hatve açısının değişmesi (45 ten 38) olması daha az titreşime sebep olur düşüncesi çok mantıklı olmayabilir.
 
Kameradaki "Jello" efektini PID ayarıyla çözemezsin. Tek çare motor ve pervanelerin balansı! Pervane ve motor balansı yapılmamış bir cihazda ne PID ayarıyla , ne de gimballe çözüme ulaşabilirsin.
Elimdeki plastik pervaneleri yapabildigim kadar balanslamistim. Motorlar hakkinda mudahale edebilcegim bir sey varmi onu bilmiyorum. Karbon pervane siparis ettim onlarin gelmesini bekliyorum.
Aynı kalite de pervane kullanıldığı sürece sadece hatve açısının değişmesi (45 ten 38) olması daha az titreşime sebep olur düşüncesi çok mantıklı olmayabilir.
Benimde pek fikrim yok sadece videodan gordugum kadariyla.
 
Elimdeki plastik pervaneleri yapabildigim kadar balanslamistim. Motorlar hakkinda mudahale edebilcegim bir sey varmi onu bilmiyorum. Karbon pervane siparis ettim onlarin gelmesini bekliyorum.

Benimde pek fikrim yok sadece videodan gordugum kadariyla.

Fırçasız motor balans link,

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yukarıdaki postlarda motor ve pervane balansından bahsettiğimiz zaman şu videoyu sizinle paylaşacaktım fakat eklemeyi unutmuşum. Bu şekilde quadcopter koluna koyulan telefonun titreşim derecesi ile yapılacak olan balans işleminin ne kadar sağlıklı olacağını bilemiyorum, ama eğer sorun var ise motorları video da görülen şekilde küçük bantlar kullanıp dengelemeye çalışın bence denemeye değer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Herkese merhabalar
Titreşim sorununun en azından kamera üzerindeki etkisini çözdüğümü düşünüyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Belirttiğiniz gibi motor balansını yapmaya çalıştım ama bir türlü tam olarak beceremedim bende motor balansı olmadan bir deneme yaptım.
Pervaneler plastik ama elimden geldiği kadar balanslamıştım.
Gördüğüm bir videoya göre bir titreşim önleyici yaptım resmini ve dediğim videoyu paylaşıyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonuç olarak bunun işimi gördüğümü düşünüyorum ancak hexa yinede çok titriyor eğer motor balansını yapmayıp olduğu gibi bırakırsam ilerleyen zamanlarda sorun yaşar mıyım ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Herkese merhabalar
Titreşim sorununun en azından kamera üzerindeki etkisini çözdüğümü düşünüyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Belirttiğiniz gibi motor balansını yapmaya çalıştım ama bir türlü tam olarak beceremedim bende motor balansı olmadan bir deneme yaptım.
Pervaneler plastik ama elimden geldiği kadar balanslamıştım.
Gördüğüm bir videoya göre bir titreşim önleyici yaptım resmini ve dediğim videoyu paylaşıyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonuç olarak bunun işimi gördüğümü düşünüyorum ancak hexa yinede çok titriyor eğer motor balansını yapmayıp olduğu gibi bırakırsam ilerleyen zamanlarda sorun yaşar mıyım ?
Yaşamazsın. Titreşimi yok etme konusunda mükemmeli bulmak nerede imkânsız. Mükemmele en yakını yeterli.