trex-450 pal hakkında

Kerem ÖZGER

Yeni Uye
Katılım
28 Haz 2017
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Yaş
27
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar, herkese iyi bayramlar
450 sınıf helilerde 325mm pal tavsiye edildiğini okudum ancak, ilk helim ile üçüncü uçuşumu yaparken yamuk zemine inmem nedeniyle tahta palimi kırdım, elimde bir set karbon pal var ancak sanırım 296 mm ebadında, sorum şu şekilde, acemi bir pilot olarak bu karbon paller ile uçuşun artıları ve eksileri ne olur, ve yedek palleri hangi ebatta ve malzemede almalıyım, tavsiye ettiğiniz bir yer var mı?
 
trex-450 pal hakkında

Aslında hazır konu açılmışken benim 450l dominatörde 360mm pal var orjinalinde. 325mm pal kullanmam bir sorun teşkil eder mi?
 
trex-450 pal hakkında

Öncelikle pallerin üretildiği malzemeye göre farklarını daha iyi anlamak için şu konuya bakmanızı öneririm ;)



PAL ölçüsünü düşürmek kısmana gelirsek. Teknik olarak herhangi bir sakıncası yok. Orjinalinde 360mm çevirebilen bir model herhangi bir zorlama olmadan rahatlıkla 325mm pal çevirebilir.

Fakat burada önemli bir husus var. O da pal boyu küçüldükçe modelin havada tutunması azalır ve model daha atik olur. Bu nedenle özellikle Yen'i başlayan arkadaşlara daha kolay öğrenebilmelidir için mümkün olduğunca büyük model tavsiye ederiz. Siz modelin palini küçükülterek bir nevi modeli de küçültmüş oluyorsunuz.



Şahsen tavsiye etmem ama biz aradaki farkı hisseder miyiz derseniz, deneme yapıp kendiniz karar verebilirsiniz ;)
 
trex-450 pal hakkında

Kerem Ozger' Alıntı:
Merhabalar, herkese iyi bayramlar
450 sınıf helilerde 325mm pal tavsiye edildiğini okudum ancak, ilk helim ile üçüncü uçuşumu yaparken yamuk zemine inmem nedeniyle tahta palimi kırdım, elimde bir set karbon pal var ancak sanırım 296 mm ebadında, sorum şu şekilde, acemi bir pilot olarak bu karbon paller ile uçuşun artıları ve eksileri ne olur, ve yedek palleri hangi ebatta ve malzemede almalıyım, tavsiye ettiğiniz bir yer var mı?

Mehmet bey çok güzel açıklamış durumu. %p
Yedek pal olarak da, THK da KDS nin 325 mm. palleri var gayet güzel.

Link:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yada:
Link:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Unutmadan, palleriniz sıfır dahi olsa mutlaka balanslarını kontrol ediniz.
:saygilar:
 
trex-450 pal hakkında

merhaba ben 450 de kds 325 mm thk dan aldığım palleri uzun süre kullandım. fiyatına göre performanslı paller 3d de güzel şeyler ortaya çıkmasını sağlıyolar. fiyatıda uygun ve temin etmesi çok kolay. :thumbup:
 
Böyle bir konu da varmış :D google da arayınca bizim forumu vermesi hoşuma gitti yok yok maşallah :thumbup:

Gelelim konuya bugün fırsat bulup 450 yi kırımdan sonra denemeye çıktım, ayarlarında hiç değişiklik yapmadım sadece yeni parçaların montajını yaptım ( ana rotoru, kuyruk rotorunu tork tüpü, dişli setlerini yenileriyle değiştirmiştim) uçuşa geçtiğim zamansa, kuyruğun titrediğini gördüm. Bayağı bayağı sanki gain çok fazlaymış gibi titreme oldu. Nedir ne değildir diye bakarken farketmem biraz geç olsa da pallerin 360 mm olduğunu gördüm. 325 mm ile uçuyordum 360 lik paller buna sebebiyet verir mi acaba? Aklıma ilk gelen o oldu.
 
Paller uzadıkça heli uzerindeki tepki torku da artacaktır. Heli kuyruğu sabit tutmak için daha çok efor sarfedecektir. Eğer mekanik ve elektronik olarak bunu basaramazsa kuyruk kontrol bozuklukları olabilir. Özellikle fazla pitch verildiginde kuyruk dümen mekanizmasinin sınırları yeterli gelmez ve kaçırma yaparbilir. Bu sorunu çözmek icin ana palle orantılı olarak kuyruk pal genişliği de artırılabilir diye düşünüyorum. Ana rotor ve kuyruk rotoru üzerindeki devir ve ağırlık gibi ataleti değiştirecek durumlarda kuyruğun kazanç değerinin de güncellemesi gerektiğini düşünüyorum.
 
İşin farklı bir boyutu daha çıktı aslında, alandayken tarot pal üzerinde 360 yazısını gördüğümde palin uzunluğundan dolayı olduğunu düşündüm bende durumun eve gelince bir farkı göreyim diye karşılaştırma yapmak istedim bir de ne olsun 360 üzerinde 360 yazan pal 325 likle aynı boyutta ? ne diyim bilemedim. 325 diye al üzerinde 360 yazsın kendisi 325 çıksın :D. Anlaşılan işi baştan tekrar ayarlamayla çözmek gerekecek. Karışıklık içinse kusura bakmayın, bu aralar zaman ayırmak kolay olmuyor hobiye, iki arada bir derede birşeyler yapmaya uğraşıyoruz.:saygilar:
 
bir de ne olsun 360 üzerinde 360 yazan pal 325 likle aynı boyutta ? ne diyim bilemedim. 325 diye al üzerinde 360 yazsın kendisi 325 çıksın :D.
Yok artık daha neler :eek::eek::laugh::laugh: Aynen en güzeli sen ayarları ve modeli güzelce bir gözden geçir kardeşim ;)
 
İşin farklı bir boyutu daha çıktı aslında, alandayken tarot pal üzerinde 360 yazısını gördüğümde palin uzunluğundan dolayı olduğunu düşündüm bende durumun eve gelince bir farkı göreyim diye karşılaştırma yapmak istedim bir de ne olsun 360 üzerinde 360 yazan pal 325 likle aynı boyutta ? ne diyim bilemedim. 325 diye al üzerinde 360 yazsın kendisi 325 çıksın :D. Anlaşılan işi baştan tekrar ayarlamayla çözmek gerekecek. Karışıklık içinse kusura bakmayın, bu aralar zaman ayırmak kolay olmuyor hobiye, iki arada bir derede birşeyler yapmaya uğraşıyoruz.:saygilar:

Mustafa selamlar,
zaten 360 lık pal ile 450 nin kendi kuyruk borusunu uzatmadan uçamazdın zira paller kuyruk palleri ile öpüşürdü.:D

standard boom : 347 mm.
Long boom : 384mm.
 
Son düzenleme:
Mustafa abi kuyruk dümenin yağ gibi çalıştığına emin ol, kuyruk pallerin plastik ise, karbon olanlar ile değiştir ve balansının çok iyi olması lazım, daha sonra, başka bir servo ile dene, olmadı üniteye odaklanırsın.
 
Mustafa abi kuyruk dümenin yağ gibi çalıştığına emin ol, kuyruk pallerin plastik ise, karbon olanlar ile değiştir ve balansının çok iyi olması lazım, daha sonra, başka bir servo ile dene, olmadı üniteye odaklanırsın.
Eyvallah Ali tekrar bakacağım söylediklerine.

Sen heliyi bi guzel kir, sonra bi suru sey degistir, sonra eski ayarlarla ucsun! Yok ya? ?

Ucak mi zannettin bunu? ?
Uçardı uçardı da bu sefer olmadı işte:evil: linkler vs. Kontrol etmiştim abi açılar desen problem yoktu. Tabi ki en sağlamı baştan ayarları yapmak