Arkadaşlar Selam, 600E Prodaki one way rulmanın kaçırmasıyla TR de rulman arayışına girdim ama mağlesef güzel memleketimde hiçbirşey yok sadece para kazandıracak ana malzemeler mevcut bende Trex600 NSP nin yani nitronun one way rulmanını aldım ve onunla sorunumu hallettim , sorunun çözümünü aşşağıda paylaşıyorum
one way kaçırınca havadaki yaşadığım sıkıntı ve kırım vidyosu:
şimdi gelelim iki rulman arasındaki farka
gerekli olan rulman kodu H60021(orjinal rulman kodu HF1216 G)
benim aldığım yani nitronun one way rulman kodu : H60021T (orjinal rulman kodu HF1216 F)
şimdi iki rulman arasındaki farka bakalım
birinin kodu G ile birinin kodu F ile bitiyor ve dış ölçüleri farklı
Orjinalinin dış çapı : 17mm
Nitronun dış çapı : 16.9mm
aldığımız rulman
şimdi bu anlatacağım yöntemi yıllar önce üniversiteye hazırlanırken çalıştığım bobinajcıda elektrik motorlarının rulman yataklarına uygulardır, rulman yatağı boşluk yapınca rılman komple döner ve yatağı iyice aşındırırdı , bunu önlemek için rulman yatağını çelik çivi ile aşşağıda fotoğrafta gördüğünüz gibi çiviyle çentikler atıp rulmanın oturacağı yatağı şişirir ve sıkı geçmesini sağlardık, ardından en güçlü kırmızı TL222 Locktite ile yerine sabitlerdik
gerekli olan çelik çivi
Burdada çiviyle yapılan işlemi görebilirsiniz
daha snora hem iç tarafa hemde rulmanın üzerine TL22 Kırmızı Locktite sürerek Rulmanı yerine oturtuyoruz yada çakıyoruz demek daha doğru olur
Keyifli kırımsız uçular arkadaşlar
Buda bu işlemi yaptıktan sonraki test uçuşum : herşey sorunsuz
one way kaçırınca havadaki yaşadığım sıkıntı ve kırım vidyosu:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
şimdi gelelim iki rulman arasındaki farka
gerekli olan rulman kodu H60021(orjinal rulman kodu HF1216 G)
benim aldığım yani nitronun one way rulman kodu : H60021T (orjinal rulman kodu HF1216 F)
şimdi iki rulman arasındaki farka bakalım
birinin kodu G ile birinin kodu F ile bitiyor ve dış ölçüleri farklı
Orjinalinin dış çapı : 17mm
Nitronun dış çapı : 16.9mm
aldığımız rulman
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
şimdi bu anlatacağım yöntemi yıllar önce üniversiteye hazırlanırken çalıştığım bobinajcıda elektrik motorlarının rulman yataklarına uygulardır, rulman yatağı boşluk yapınca rılman komple döner ve yatağı iyice aşındırırdı , bunu önlemek için rulman yatağını çelik çivi ile aşşağıda fotoğrafta gördüğünüz gibi çiviyle çentikler atıp rulmanın oturacağı yatağı şişirir ve sıkı geçmesini sağlardık, ardından en güçlü kırmızı TL222 Locktite ile yerine sabitlerdik
gerekli olan çelik çivi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burdada çiviyle yapılan işlemi görebilirsiniz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
daha snora hem iç tarafa hemde rulmanın üzerine TL22 Kırmızı Locktite sürerek Rulmanı yerine oturtuyoruz yada çakıyoruz demek daha doğru olur
Keyifli kırımsız uçular arkadaşlar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Buda bu işlemi yaptıktan sonraki test uçuşum : herşey sorunsuz
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol