Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Daha önce ödül kazanan katılabiliyor mu peki ? :laugh: ;D

Bir de bunu ben birazdan dayamam ve ayrı konu olarak taşırım Evren hocam, baştan söyleyeyim :eek:f:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evet, yarışmanın konusu olan obje budur:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve yarışma resmi olarak başlamıştır :)

Unutmayın, sadece tek bir tahmin hakkınız var ona göre kullanın :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben de katılabilir miyim? :p


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Daha önce ödül kazanan katılabiliyor mu peki ? :laugh: ;D

Bir de bunu ben birazdan dayamam ve ayrı konu olarak taşırım Evren hocam, baştan söyleyeyim :eek:f:


Tabiki herkese açık yarışma :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yarışmaya daha çok katılım olsun diye ayrı bir konu olarak paylaştım :laugh: ;D

 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yarışmaya daha çok katılım olsun diye ayrı bir konu olarak paylaştım :laugh: ;D


Teşekkürler, ama ana mesajda ufak bir düzenleme yapmıştım tam siz taşıdıktan sonra yapmışım geride kalmış :embarras:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Teşekkürler, ama ana mesajda ufak bir düzenleme yapmıştım tam siz taşıdıktan sonra yapmışım geride kalmış :embarras:
Son halini kopyaladım Evren Hocam ;)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yarışma öte yanda ilerleye dursun, biz burada modele geri dönelim...

Gerçek uçakta, iniş takımı yuvasının ön tarafında, ana seren yapısının üzeri ve civvarı oldukça kalabalık, bütün uçaktaki en sağlam iki bölgeden birisi burası olduğu için, iniş takımlarının açılıp kapanması ve daha önemlisi açık konumda kilitlenebilmesi için gerekli olan tüm mekanizmalar ana serene tutturulmuş. Ben tasarlasam ben de buraya tuttururdum diye söylemeliyim sanırım :D Haliyle bu bölge birhayli kalabalık... Birkaç fotoğrafla görelim dersek:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kalabalığı bu ölçekte bir modelde tam olarak benzeştirmek imkansız olmasa bile mantıksız, ama aynı zamanda bu kadar kalabalık bir alanı boş bırakıp geçmek de aynı şekilde mantıksız. kısacası ortadaki dengeyi bulmak lazım. Mantıklı olan denge, detayda abartıya kaçmadan, "scale mesafe" kavramını akılda tutarak, hacim kaplayan ve ilk bakışta çok belirgin olan ana elemanları modelde benzeştirmek... Bunları listelersek, olmazsa olmazlar: tam ortadaki basınçlı hava tankı (gerçek uçakta basınçlı hava silahlar ve frenler için kullanılıyordu), yine ortadan geçen ve radyatör ile motor arasındaki soğutma sıvısını (ve ileri modellerde yağı) taşıyan kocaman boru ve üzerindeki kaporta, uçağın iskeletinin uzantısı olan ve öndeki ana spara bağlanan borulardan oluşan yapı, iniş takımlarını açıp kapatan hidrolik pistonlar... Bunlar modele eklemeyi planladığım ana elemanlar. Tabi sanırım söylemeye gerek yok, bu meret uçmak için yapılıyor, haliyle herşeyin olabilecek en hafif şekilde yapılması lazım :) Bütün bu alanı bilgisayarda 3D olarak modelleyip, printerdan çıktı alıp cuk diye yuvaya oturtmak olası, ama sanki fazlasıyla ağır olur :) zaten model olması gereken ağırlık sınırlarının üst tarafına yakın çıkacak, şansımızı zorlamanın anlamı yok...

Gerçek uçağın kanadının ana sereni ile modelin kanadının ana sereninin konumu çakışık değil. (Eğer tasarımcı serenin yerini birebir kopyalasaydı modelde retractları monte etmek gereksiz bir şekilde karmaşık bir hal alırdı). O yüzden ilk olarak yapmam gereken şey modelde gerçek uçağın sereninin yerini belirlemek ve buraya "göstermelik" (dummy der ya hani gavurlar) bir seren yapısı oturtmaktı. Geri kalan detaylar zaten bunun üzerinde ve etrafında şekillenecektir. ufak bir bilgi daha, gerçek uçağın serenleri, 12 köşeli bir çokgen kesite sahip! neyse ki bu kısımda görünen kısımın üzerinde inceden bir kaporta var ki biz tam olarak 12 köşeli olduğunu göremiyoruz :D . Herneyse, 1.6 mm lik bir balsa levhanın ucuna uygun boyutta bir balsa çıta kesip yapıştırdım ve köşelerini de 6gen oalcak şekilde rendeleyip zımparaladım. Bu üst seren ve iki seren arasındaki levhayı temsil ediyor. Alt seren görünmediği için pas geçtim... Sonra 4.8 mm (dikkat edin lütfen, 4.9 yada 4.7 değil, 4.8 mm :D ) balsa çıtalar ile kanattaki borulu yapıyı kabaca şekillendirip, iniş takımı açma kapama mekanizmasının bağlandığı seren düzlemine dik olan levhaları da 3D yazıcıda basarak bu balsa çıtalara yapıştırdım. çıtaları yerlerine alıştırmak için arka taraflarını şekillendirdikten sonra hepsini de seren sistemine yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tam ortada duran hava tankını da elimdeki 1/24 ölçekli plastik modelde verilen hava tankını referans alarak ölçeklendirdim, bilgisayarda bir tasarım yapıp denemek için bastım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yerine koyduğumda gördüm ki olması gerekenden daha büyük:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca sonradan farkettim ki Trumpeter amca mk2C maketinin içerisinde aslında daha çok mk1 lerde kullanılan tipteki bir hava tankını koymuş... Mk2 lerde kullanılan tank fotoğraflarına bakınarak tasarımı biraz daha iyileştirip, %82 boyutuna küçültünce, ve ufaktan bir "ilüzyon" (düpedüz hile) yapınca daha iyi oturdu (fotoğrafı sonra gelecek)...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

İniş takımı yuvasındaki diğer detaylara devam edebilmek için iniş takımı mekanizmasını da tamamlamam gerekliydi. Retract çerçevesinde kesiLmesi gereken kısmı dremel ile uçurdum (arkaya doğru giden kolun kapalı konumda oturacağı bölge) ayrıca daha önceki denemelerden elde edilen tecrübelerle birkaç parçanın tasarımını iyileştirip sistemi yeniden monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve ilk kez kendi hava basıncıyla sistemin çalışmasını test ettim. Çıkan bir iki ufak sorunu giderince görsel olarak tam tatmin olmadığım ama en azından iniş takımlarının sağlıklı bir şekilde çalışmasına engel olmayan bir sistem eldebildim.

Sistemin çalışmasına ait iki videoyu da Instagramda paylaştım:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sistemin görsel olarak daha iyileştirme çalışmaları da devam ediyor...

Şu mafsal sistemindeki tüm parçaların açılmış hallerini gösteren bir “exploded view” yapsam güzel olacak sanırım :) akşama ödevim bu olsun :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Kollar ve mafsallardaki plastik parçalar Harika bir detay vermiş durumda :thumbup: :bravo:

Emin değilim ama gerçek uçaklarda da bu kadar hızlı mı hareket ediyor bu iniş takımları ? Yoksa henüz hız ayarına el atmadın mı Evren Hocam ?
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kollar ve mafsallardaki plastik parçalar Harika bir detay vermiş durumda :thumbup: :bravo:

Emin değilim ama gerçek uçaklarda da bu kadar hızlı mı hareket ediyor bu iniş takımları ? Yoksa henüz hız ayarına el atmadın mı Evren Hocam ?

Aha şimdi Sümer abi damlar :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Aha şimdi Sümer abi damlar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yatıp kalkıp benimle uğraşmasan işin rast gitmez. Şırraaakkkk diye kapanan iniş takımına mı damlayacağım. Yok yaa! :p :D :p
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kollar ve mafsallardaki plastik parçalar Harika bir detay vermiş durumda :thumbup: :bravo:

Emin değilim ama gerçek uçaklarda da bu kadar hızlı mı hareket ediyor bu iniş takımları ? Yoksa henüz hız ayarına el atmadın mı Evren Hocam ?

Şimdi anca uzun uzun yazacak fırsat oldu :)

Gerçek uçakta tabiki bu kadar hızlı hareket etmiyor iniş takımları. Hatta Hurricane’in iniş takımını açıp kapatan hidrolik sistemi o kadar zayıf ki, eğer uçak 120knot hızı geçerse pistonların gücü takımları toplamaya yetmiyormuş. O yüzden uçak kalkar kalkmaz pilotun hemen iniş takımlarını toplamaya başlaması ve toplanana kadar da hızı 120kt altında tutacak şekilde tırmanışını sürdürmesi gerekiyormuş... toplanma süresi ise yaklaşık 9-10 sn gibi okuduğumu hatırlıyorum yanlış değilse...

Benim retractlara gelecek olursak, aslında hız ayarları yapıldı çoktan. Ama şöyle bir durum var, hız ayarlarını kanat düzken yavaş bir şekilde iniş takımlarını toplayacak ama açılması daha hızlı (acil durumlar için) olacak şekilde yaptım. Bu videoda kanat ters duruyor, haliyle tekerleğin de ağırlığıyla Sümer abinin dediği gibi şrakkk diye kapanıyor retract :) normal kullanımda kapanma yavaş açılma şrakımsı olacak :) en azından bugüne kadar açılmamazlık etmedi hiç, ismi lazım olmayan modelin elektrikli retractları gibi üzmediler beni :)


Sent from my iPhone using Tapatalk