- Katılım
- 16 Haz 2015
- Mesajlar
- 871
- Tepkime puanı
- 720
- Yaş
- 46
- Konum
- Istanbul
- Web sitesi
- www.mrsutel.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Degerli arkadaslar,
Manulleride baz alarak bir checklist olusturayim dedim, Gittigimiz yer uçuş pisti olmayabilir ve saha kurali diye bir husus olmayabilir.
Aşağıdakiler toplamda 5 ila 10 dakika alacak ama hayati konulardir.
"Yakıt", "Motor", "Egzost" ile ilgili kontroller "Nitro Model" için öngörülmüş kontrollerdir.
Uçuş Öncesi Kontroller ;
- Uçuşa başlamadan önce kumandanızın pilinin dolu olduğundan emin olunuz.
- Uçuşa başlamadan önce eğer kumandanızda birden fazla model tanımlı ise uçuş yapacağınız modelin tanımlı olduğundan emin olunuz.
- Uçuşa başlamadan önce kumanda kontrollerini kontrol ediniz ve doğru komutlar verdiğinden emin olunuz.Servo sistemlerini kontrol ediniz.
- Ucusa baslamadan once FBL Unite kontrollerini yapiniz.(Emre Kaman)
- Ucusa baslamadan once FBL unite uzerinde ekipman unutmayiniz.(Emre Kaman)
- Ucusa baslamadan once Ana Pal uzerinde herhangi bir ekipman unutmadiginizdan emin olunuz.(Emre Kaman)
- Motoru çalıştırmadan önce kumandanızın gaz kolunun aşağıda olduğundan emin olunuz.Dalginlik Motorun çalışması ile birlikte ciddi yaralanmalara sebep olacaktır.
- Uçuş esnasında dikkat dağıtacak ekipmanları kapatmanız (cep tel vb), uçuş boyunca modelden gözünüz ayırmamanız, modeli arkanıza almamanız gerektiğini unutmayınız.
- Uçuşa başlamadan önce Helikopterden güvenli uzaklıkta olduğunuza, izleyicilerin arkanızda olduğuna ve güvenli uzaklıkta olduğuna emin olunuz.
- Etrafınızda siz uçuşa baslamadan once farklı pilotlar ucuş yapıyor ise öncelikle diğer pilotların inişini bekleyiniz.
- Mevcutda uçuş yapan bir pilotun dikkatini dağıtacak bir hareketde bulunmayınız.
- Uçuş yapmayı planladığınız gün kendinizi yorgun, bitkin, halsiz hissediyorsanız uçuş yapmayınız.
- Bilhassa uçucu olmayan izleyicilerin gazina gelmeyiniz.
Evde Yapilabilir Kontroller ;
- Ana Rotor ve Kuyruk Rotoru yüksek RPM dönüş hızına sahiptir.Bu sebeple mutlaka uçuş öncesi kontrollerini yapınız.
- Ana Pal ve Kuyruk Pal bağlantı noktalarını kontrol ediniz.Paller uçuşta yerinden çıkarsa hayati tehlike yaratacak potansiyele sahip olduğunu unutmayınız.
- Uçuşa başlamadan önce tüm Ball Links aksamını kontrol ediniz.
- Uçuşa başlamadan önce mutlaka Egzost bağlantı noktasını kontrol ediniz.Egzost'un cikmasi havada Nitro motorunuzun durmasına ve kirima sebep olacaktır.
- Yakıt hortumlarinin bağlantılarını kontrol ediniz.
Uçuş Sonrasi Kontroller ;
- Uygun bir temizleyici ile motor, egzost ve uygun alanları temizletip modelinizi temiz muhafaz ediniz.Elektronik ve Rulman aksama kimyasal temizleyici bulaştırmayınız.
- Modeli evinizde olası misafir ve bu misafirlere ait meraklı çocuklarin ulasamayacaklari yerde muhafaza ediniz.
- Modeli toplamadan önce eğer yakıt kalmış ise boşaltım yapınız.(Modeli yakıt ile çantaya koymayınız)
- Modeli toplamadan önce Lipo pili model üzerinden söküp güvenli çantasına aliniz.
Evde Yapilabilir Kontroller ;
- Vibrasyon etkisinden dolayı oluşacak gevşemelere karsi tüm vida bağlantılarını kontrol ediniz.
- Rotor ve Pal bağlantı ekipmanlarını kontrol ediniz.
- Motor ve Egzost baglanti ekipmanlarını kontrol ediniz.
- Çıkabilir tüm bağlantı ekipmanlarini kontrol ediniz.(Ball Links vb)
- 15 günden fazla uçmayacak iseniz motorunuza bujiyi çıkartip 1-2 damla "After Run Oil" damlatınız.Bu motorunuzu korozyona karsi koruyacaktir.
Manulleride baz alarak bir checklist olusturayim dedim, Gittigimiz yer uçuş pisti olmayabilir ve saha kurali diye bir husus olmayabilir.
Aşağıdakiler toplamda 5 ila 10 dakika alacak ama hayati konulardir.
"Yakıt", "Motor", "Egzost" ile ilgili kontroller "Nitro Model" için öngörülmüş kontrollerdir.
Uçuş Öncesi Kontroller ;
- Uçuşa başlamadan önce kumandanızın pilinin dolu olduğundan emin olunuz.
- Uçuşa başlamadan önce eğer kumandanızda birden fazla model tanımlı ise uçuş yapacağınız modelin tanımlı olduğundan emin olunuz.
- Uçuşa başlamadan önce kumanda kontrollerini kontrol ediniz ve doğru komutlar verdiğinden emin olunuz.Servo sistemlerini kontrol ediniz.
- Ucusa baslamadan once FBL Unite kontrollerini yapiniz.(Emre Kaman)
- Ucusa baslamadan once FBL unite uzerinde ekipman unutmayiniz.(Emre Kaman)
- Ucusa baslamadan once Ana Pal uzerinde herhangi bir ekipman unutmadiginizdan emin olunuz.(Emre Kaman)
- Motoru çalıştırmadan önce kumandanızın gaz kolunun aşağıda olduğundan emin olunuz.Dalginlik Motorun çalışması ile birlikte ciddi yaralanmalara sebep olacaktır.
- Uçuş esnasında dikkat dağıtacak ekipmanları kapatmanız (cep tel vb), uçuş boyunca modelden gözünüz ayırmamanız, modeli arkanıza almamanız gerektiğini unutmayınız.
- Uçuşa başlamadan önce Helikopterden güvenli uzaklıkta olduğunuza, izleyicilerin arkanızda olduğuna ve güvenli uzaklıkta olduğuna emin olunuz.
- Etrafınızda siz uçuşa baslamadan once farklı pilotlar ucuş yapıyor ise öncelikle diğer pilotların inişini bekleyiniz.
- Mevcutda uçuş yapan bir pilotun dikkatini dağıtacak bir hareketde bulunmayınız.
- Uçuş yapmayı planladığınız gün kendinizi yorgun, bitkin, halsiz hissediyorsanız uçuş yapmayınız.
- Bilhassa uçucu olmayan izleyicilerin gazina gelmeyiniz.
Evde Yapilabilir Kontroller ;
- Ana Rotor ve Kuyruk Rotoru yüksek RPM dönüş hızına sahiptir.Bu sebeple mutlaka uçuş öncesi kontrollerini yapınız.
- Ana Pal ve Kuyruk Pal bağlantı noktalarını kontrol ediniz.Paller uçuşta yerinden çıkarsa hayati tehlike yaratacak potansiyele sahip olduğunu unutmayınız.
- Uçuşa başlamadan önce tüm Ball Links aksamını kontrol ediniz.
- Uçuşa başlamadan önce mutlaka Egzost bağlantı noktasını kontrol ediniz.Egzost'un cikmasi havada Nitro motorunuzun durmasına ve kirima sebep olacaktır.
- Yakıt hortumlarinin bağlantılarını kontrol ediniz.
Uçuş Sonrasi Kontroller ;
- Uygun bir temizleyici ile motor, egzost ve uygun alanları temizletip modelinizi temiz muhafaz ediniz.Elektronik ve Rulman aksama kimyasal temizleyici bulaştırmayınız.
- Modeli evinizde olası misafir ve bu misafirlere ait meraklı çocuklarin ulasamayacaklari yerde muhafaza ediniz.
- Modeli toplamadan önce eğer yakıt kalmış ise boşaltım yapınız.(Modeli yakıt ile çantaya koymayınız)
- Modeli toplamadan önce Lipo pili model üzerinden söküp güvenli çantasına aliniz.
Evde Yapilabilir Kontroller ;
- Vibrasyon etkisinden dolayı oluşacak gevşemelere karsi tüm vida bağlantılarını kontrol ediniz.
- Rotor ve Pal bağlantı ekipmanlarını kontrol ediniz.
- Motor ve Egzost baglanti ekipmanlarını kontrol ediniz.
- Çıkabilir tüm bağlantı ekipmanlarini kontrol ediniz.(Ball Links vb)
- 15 günden fazla uçmayacak iseniz motorunuza bujiyi çıkartip 1-2 damla "After Run Oil" damlatınız.Bu motorunuzu korozyona karsi koruyacaktir.