[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Onelge86

Uye
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
173
Tepkime puanı
190
Yaş
37
Konum
Gaziantep
Hafta içi Gaziantep Üniversitesi Bahar Şenliklerinde Align 91H motorum ayar tutmaması (iğne) beni deli etti , Bende arkadaşın biri 2 ay önce O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE almıştı rodajını beraber yaptık ve arkadaşın iş yoğunluğundan dolayı Elektrikli modele geçmesinden dolayı 2 galon uçmuş motoru aldım :) Motor Türker abinin motorunun aynısı fakat arasındaki farkı bulamadım bu motor 3C Türker abinin motoru 3D Bilen biri varsa insanlık namına yazsın :) Forum sitelerini okudum fakat anlayamadım :embarras: :embarras:
Modele bugün monte ettim bugün fırsat bulursam deneyip sonuçlarını bildireceğim..


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Hafta içi Gaziantep Üniversitesi Bahar Şenliklerinde Align 91H motorum ayar tutmaması (iğne) beni deli etti , Bende arkadaşın biri 2 ay önce O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE almıştı rodajını beraber yaptık ve arkadaşın iş yoğunluğundan dolayı Elektrikli modele geçmesinden dolayı 2 galon uçmuş motoru aldım :) Motor Türker abinin motorunun aynısı fakat arasındaki farkı bulamadım bu motor 3C Türker abinin motoru 3D Bilen biri varsa insanlık namına yazsın :) Forum sitelerini okudum fakat anlayamadım :embarras: :embarras:
Modele bugün monte ettim bugün fırsat bulursam deneyip sonuçlarını
Hayırlı uğurlu olsun Muharrem'cim. Motor gerçekten çok iyi görünüyor. ;D
Sende benim gibi bu seriye bulaşmış oldun, bakalım sonumuz nasıl olacak. :lollol:

Dediğin gibi bu iki motor aynı, tek fark karburatörlerindeki küçük bir ayar farklılığı. Bu fark motorlardan elde ettiğin maksimum torkun gaz eğrisindeki dilimini değiştiriyor. 3C serisi daha düşük devirde maksimum torkuna ulaşıyor, 3D serisi ise daha yüksek devirde. Uçuş karakteriyle alakalı iki seçenek sunmuş oluyor böylece O.S.

Sonuçta eğer iyi ayarlanabilirlerse bu motorların ürettikleri tork ve güç eminim bizi fazlasıyla tatmin edecektir. :thumbup:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Türker Akgün' Alıntı:
Hayırlı uğurlu olsun Muharrem'cim. Motor gerçekten çok iyi görünüyor. ;D
Sende benim gibi bu seriye bulaşmış oldun, bakalım sonumuz nasıl olacak. :lollol:

Dediğin gibi bu iki motor aynı, tek fark karburatörlerindeki küçük bir ayar farklılığı. Bu fark motorlardan elde ettiğin maksimum torkun gaz eğrisindeki dilimini değiştiriyor. 3C serisi daha düşük devirde maksimum torkuna ulaşıyor, 3D serisi ise daha yüksek devirde. Uçuş karakteriyle alakalı iki seçenek sunmuş oluyor böylece O.S.

Sonuçta eğer iyi ayarlanabilirlerse bu motorların ürettikleri tork ve güç eminim bizi fazlasıyla tatmin edecektir. :thumbup:

Motor çok kalite görünüyor bi ata sözü var yemeğin soslusu motorun os lusu:) benim bildigim kadari ile 3d olan model ortalama 80-90 derecede tam performans veriyormus 3c 50-60 derecede ayni performansi veriyormus buda 3c 1 depo ile 10 dk ucus ile rivayet edilmekte:)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Motor çok kalite görünüyor bi ata sözü var yemeğin soslusu motorun os lusu:) benim bildigim kadari ile 3d olan model ortalama 80-90 derecede tam performans veriyormus 3c 50-60 derecede ayni performansi veriyormus buda 3c 1 depo ile 10 dk ucus ile rivayet edilmekte:)
Öncelikle hayırlı olsun Muharrem :thumbup:

Rivayet kısmı ne kadar doğru bilemem ama şunu biliyorum BLACK serisi OS'nun garanti vermediği tek seri.

Aman sıcaklık ve ayar kısımlarına özellikle başlarda çok dikkat et ;) Bu arada gerçek uçuşunu da en kısa süre içerisinde görürüz inşallah :D
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle hayırlı olsun Muharrem :thumbup:

Rivayet kısmı ne kadar doğru bilemem ama şunu biliyorum BLACK serisi OS'nun garanti vermediği tek seri.

Aman sıcaklık ve ayar kısımlarına özellikle başlarda çok dikkat et ;) Bu arada gerçek uçuşunu da en kısa süre içerisinde görürüz inşallah :D
En kisa zaman da izleyeceksiniz abi:) bide black serisi garanti vermedigi derken ne oluyor biraz açarmisin abi?
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
En kisa zaman da izleyeceksiniz abi:) bide black serisi garanti vermedigi derken ne oluyor biraz açarmisin abi?
Muharrem O.S. bu serisine 2 yıl garanti vermiyor ve bildiğim kadarıyla garanti vermediği tek seri bu.
Ben bundan şunu anlıyorum, özellikle sıcaklık konusunda titiz olmak lazım.

Zaten öyle yapacaksındır ama zenginden fakire doğru giderken küçük adımlarla ilerlemeye özen göstermek lazım. Sıcaklık değişimlerini de olabildiğince iyi takip et. ;)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
En kisa zaman da izleyeceksiniz abi:) bide black serisi garanti vermedigi derken ne oluyor biraz açarmisin abi?
Ben de Türker'den öğrendim zaten ki o da cevap vermiş sağolsun :D
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Türker Akgün' Alıntı:
Muharrem O.S. bu serisine 2 yıl garanti vermiyor ve bildiğim kadarıyla garanti vermediği tek seri bu.
Ben bundan şunu anlıyorum, özellikle sıcaklık konusunda titiz olmak lazım.

Zaten öyle yapacaksındır ama zenginden fakire doğru giderken küçük adımlarla ilerlemeye özen göstermek lazım. Sıcaklık değişimlerini de olabildiğince iyi takip et. ;)
Abi iyi hoş güzelde anlamıyorum neden garanti vermediğini :) mesela araba aldığın zaman fazla hızlı gidip motoru zorlarsan garanti kapsamında değil gibi geliyor bana :) os yapmışsa ürünü garanti vermek zorunda bence . Motor sıcaklık işleri farklı konular ama bence os yetkililerine sormak gerek :)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Abi iyi hoş güzelde anlamıyorum neden garanti vermediğini :) mesela araba aldığın zaman fazla hızlı gidip motoru zorlarsan garanti kapsamında değil gibi geliyor bana :) os yapmışsa ürünü garanti vermek zorunda bence . Motor sıcaklık işleri farklı konular ama bence os yetkililerine sormak gerek :)
Bence bir tecrübeye dayanıyor olsa gerek. Çok fazla kullanıcı hatası olduğunu düşündükleri garanti vakası yaşadılar muhtemelen. :laugh:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem merhaba bildiğim kadarı ile yanıtlayayım. Aynı motoru ilk çıktığı zaman tavsiye ettikleri OS powerboost egzost ile beraber bende aldım hatta yeni çıkmıştı ve daha stoklara girmemişti bayağıda uzun bir zaman bu motorun stoklara girmesini ve backorder'dan çıkıp bana göndermelerini bekledim. Gelelim motor hakkındaki benim düşüncelerime benimde kullandığım model Türker'inki ile aynı olan 3D modeli idi ancak F3C modeli ile sadece aralarında biraz güç farkı var ki onu sen, ben, Türker yada bilimum etrafımızda ne kadar bizden daha iyi uçan modelci arkadaşlarımızda anlayabilecek kadar daha çok ilerlemediler. Sen motorun iğne ayarlarını iyi yapma sonra de ki Türker'in 3D motoru daha iyi performans veriyor, işte bu yanılgıya düşmemek için iğne ayarlarını çok yavaş ve ince ince yapmalısın ki bu motor özellikle senden bunu bekliyor. ikişer üçer çevrilen iğneler bu motora göre değil
İlk etapta alt ve üst iğneleri 2 tur aç ve ondan sonra yavaş yavaş kısmaya başla, baktınki artık sıcaklık artmaya başladı bu sefer üst iğneyi iki tık aç normal ısıyı bulduktan sonra performansa göre ve motorun boşa düşmesinde çok cırlamamasına göre yap. Tekrar hatırlatıyorum iğneleri 1 galon harcamak pahasınada olsa teker teker kıs. Kaldır bak pitch pump yap motor bayılıyormu az kıs çok mu zırıldıyor bu sefer üst iğneden ayara devam et. Şimdiden başarılar ;)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Muharrem merhaba bildiğim kadarı ile yanıtlayayım. Aynı motoru ilk çıktığı zaman tavsiye ettikleri OS powerboost egzost ile beraber bende aldım hatta yeni çıkmıştı ve daha stoklara girmemişti bayağıda uzun bir zaman bu motorun stoklara girmesini ve backorder'dan çıkıp bana göndermelerini bekledim. Gelelim motor hakkındaki benim düşüncelerime benimde kullandığım model Türker'inki ile aynı olan 3D modeli idi ancak F3C modeli ile sadece aralarında biraz güç farkı var ki onu sen, ben, Türker yada bilimum etrafımızda ne kadar bizden daha iyi uçan modelci arkadaşlarımızda anlayabilecek kadar daha çok ilerlemediler. Sen motorun iğne ayarlarını iyi yapma sonra de ki Türker'in 3D motoru daha iyi performans veriyor, işte bu yanılgıya düşmemek için iğne ayarlarını çok yavaş ve ince ince yapmalısın ki bu motor özellikle senden bunu bekliyor. ikişer üçer çevrilen iğneler bu motora göre değil
İlk etapta alt ve üst iğneleri 2 tur aç ve ondan sonra yavaş yavaş kısmaya başla, baktınki artık sıcaklık artmaya başladı bu sefer üst iğneyi iki tık aç normal ısıyı bulduktan sonra performansa göre ve motorun boşa düşmesinde çok cırlamamasına göre yap. Tekrar hatırlatıyorum iğneleri 1 galon harcamak pahasınada olsa teker teker kıs. Kaldır bak pitch pump yap motor bayılıyormu az kıs çok mu zırıldıyor bu sefer üst iğneden ayara devam et. Şimdiden başarılar ;)

Çok teşekekkürler abi dediğin gibi biz o farkı anlayacak kıvama gelince bu motor arasındaki farkı ele alıp tartışırız :) ben cezbeden çok düşük motor ısısı ile çalışması oldu :saygilar: Hafta içi motorun sesini duyayim diye çalıştırmaya çalıştım ama start veremedim . nedeni ise motorda yanlış hatırlamıyorsam regülatör denilen parça yakıtın akışını kesmişti depo belli basıncı bulmadığı için . Bende mecburen karbiratöre bi kaç damla yakıt damlattım ve çalıştırdım. Motorun kompresörü hava basınca regülatör yakıt akışını açtı. Sonra motoru stop ettirdim bidaha denemek amacı ile yine start almadı bende fazla zorlamayim dedim modeli topladım . Sizce normal durummu bu karşılaştıkkarım?
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Çok teşekekkürler abi dediğin gibi biz o farkı anlayacak kıvama gelince bu motor arasındaki farkı ele alıp tartışırız :) ben cezbeden çok düşük motor ısısı ile çalışması oldu :saygilar: Hafta içi motorun sesini duyayim diye çalıştırmaya çalıştım ama start veremedim . nedeni ise motorda yanlış hatırlamıyorsam regülatör denilen parça yakıtın akışını kesmişti depo belli basıncı bulmadığı için . Bende mecburen karbiratöre bi kaç damla yakıt damlattım ve çalıştırdım. Motorun kompresörü hava basınca regülatör yakıt akışını açtı. Sonra motoru stop ettirdim bidaha denemek amacı ile yine start almadı bende fazla zorlamayim dedim modeli topladım . Sizce normal durummu bu karşılaştıkkarım?
Muharrem depo ile araya check valve'i takmadım demeyeceksin umarım. ???

[attachimg=1]
 

Ekli dosyalar

  • OS.JPG
    OS.JPG
    53.2 KB · Görülme: 82
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Çok teşekekkürler abi dediğin gibi biz o farkı anlayacak kıvama gelince bu motor arasındaki farkı ele alıp tartışırız :) ben cezbeden çok düşük motor ısısı ile çalışması oldu :saygilar: Hafta içi motorun sesini duyayim diye çalıştırmaya çalıştım ama start veremedim . nedeni ise motorda yanlış hatırlamıyorsam regülatör denilen parça yakıtın akışını kesmişti depo belli basıncı bulmadığı için . Bende mecburen karbiratöre bi kaç damla yakıt damlattım ve çalıştırdım. Motorun kompresörü hava basınca regülatör yakıt akışını açtı. Sonra motoru stop ettirdim bidaha denemek amacı ile yine start almadı bende fazla zorlamayim dedim modeli topladım . Sizce normal durummu bu karşılaştıkkarım?
Muharrem yukarıdaki mesajda Türker'in belirttiği gibi check valve'yi mutlaka kullanman lazım. Depoya yakıt basarken eğer bunu kullanmaz isen motorun içine tamamen yakıt dolar ve port sonuna kadar yakıtla dolduğu için helikopterin çalışması mümkün olmaz. Öyle yaptığını varsayarak check valve'yi taktıktan sonra takarken ağzınla hava üfle hava çıkan taraf depoya giden hava kısmı olacak ona göre tak, bu parçanın kullanılmasının tek sebebi yakıt basarken yakıtın daha öncede söylemiş olduğum gibi depoya yakıt akmaması. Eğer motorun içine yakıt ile doldurdu ise bujiyi sök ve starter ile motoru birkaç tur döndür ki içindeki gereksiz yakıtı boşaltsın. Karbüratöre yakıt bastığın zaman çalışıyor ise demekki normal şartlardada motor start alacak demektir o yüzden iğneler ile ilk başta oynaman gerekmiyor bu iyi haber. İlk başta motorun düzenli olarak çalışmaması gayet normal çünkü tam olarak nerede çalışacağını ve hangi iğne ayarında bize yardım edeceğini bilmiyoruz bunu deneyerek ve yanılarak öğreneceğiz ama benim fikrime göre iğnelerin 2 şer tur olarak ayarlanması ilk start için normal ki bende ki motorda iğnelerin son durum üst iğne 1 tur alt iğne 0.75 de ancak bu seninkisindede böyle olacak diye bir kaide yok her motorun iğne ayarı kendine münhasırdır kesinlikle karşılaştırmak en büyük hatalardan bir tanesidir. Ben Antalya'da üst iğne 1 tur uçarım sen başka bir şehirde 1.20 de aynı mutluluğu yakalarsın bu mekan, ve motorunda kendi doğası ile alakalı bir şey. Bir ailede bile biliyorsun hiç bir kardeş sonuna kadar birbirine benzemiyor hatta ikizlerde bile birisi iyi diğeri orta halli birisi kötü diğeri dünyalar iyisi o yüzden senin motorun karakterini ve çalışma aralığını hep beraber deneyerek göreceğiz. ;)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem sen karbüratöre yakıt takviyesi yaptığın zaman karbüratöre giden yakıt vanasını açmayı unuttuysan motor karbüratörün içindeki yakıtı sonuna kadar harcayacak ve en son fakir bir şekilde çalışarak motoru stop ettirecek ve bir dahaki startta biraz daha zorlayacaktır seni, bunuda dikkate almanı ve kontrolünü buna göre yapmanı öneriyorum. Eğerki sen yakıt vanasınıda açık pozisyonda start yaptıktan sonra heli kendi kendine stop ettiyse bu biraz sıkıntılı bir durum mutlaka kontrol edilmesi gereken birşeyler var demektir.
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Türker Akgün' Alıntı:
Muharrem depo ile araya check valve'i takmadım demeyeceksin umarım. ???

[attachimg=1]

Kesinlikle hata yok abi :) biliyorsun mesleğimiz pompacılık :) Harfiyen uyguladım bu şekilde :thumbup: :thumbup: :thumbup: