Selam arkadaşlar. Uzun zamandır yeni bir model alıpta şöyle güzelce toplamadıydık
Deniz kardeşim ile promodele girince zaten kendimizi tutamıyoruz. Promodelin sahibi ve Haluk unda gazına gelerek birde güzel fiyat verince dayanamadık aldık geldik 
Deniz modeli çok özenli bir şekilde, 8 saatte elektronik hariç topladı. maalesef ben yanında olamadım. Denize burdan teşekkürler.
Model elektroniksiz halde çok hafif geldi, sanki 700E den hafifti, elektroniği takınca belli olur dedik. Şu an elektronik takılı ve cidden hafif.
Elektroniği yerleştirme görevi bana düştü. Fakat ilk defa bir modelde hiç sıkılmadan elektronik yerleşimi yaptım. Aslında elektroniği takmak zevklidir fakat alan dar olursa tam bi işkence olur. Fakat G4 te alan sıkıntısı diye birşey yok. En kiçik deliğe kol girer (buda abartı oldu pardon
) Ön taraftaki klasik burun kısmı elektronik yerleşiminde çok kolaylık sağlıyor.
G4 te en çarpıcı özellik, nitro ile ep modellerinin birerbir aynı gövdeyi kullanıyor olması. Nitrodan ep ye çevirirken bir motor mount, 2 adette yan yanak alıp işi bitiriyorsunuz. Nitroya geçerkende aynı şey geçerli.
G4 te TT firması, subtrimi tarihe gömmüş, link uçlarını sıkmayı-açmayı tarihe gömmüş, swash levelerı tarihe gömmüş.
Raptor G4 E720
2mm karbon fiber gövdeye sahip,
kuyruk borusu 25mm,
main shaft 15mm,
boyu 1400mm,
kullandığı pal 710mm,
kuyruk pali 105mm,
main gear 17mm helical,
main gear/pinion: 111/11T standart,
gear ratio 1:10.09:4.67 standart
Ağırlık (Full ekipman): 3750g
Kutu içeriği :
Kit, CF kuyruk pali, kitapçık, 2 adet locktite, 1 adet gress, 1 adet alyan tool, 2 adet pil cırtı
Gerekenler :
Motor: Brushless, 470-520kv
Pinion Gear: 12T (w/470 - 520kV motor) 13T (w/450 -470kV motor)
ESC 80 - 120A 12s
Gyro: Flybarless 3 axis
3x Cyclic Standart Size Servo (Yüksek torklu ve HV servolar tavisye)
1x Standart High Speed Tail Servo (Yüksek torklu ve HV servolar tavisye)
Battery: 12S (6S x 2) 5000 - 6000mAh at least 25C
Main Blades: 690mm or 710mm carbon fiber
Yapılan en büyük yeniliklerden biri ise,
1- Servo hornların özel bir tasarım olması. Servoların standart hornları kullanılmıyor. Bunun yerine kutudan çıkan (Futaba type) servo hornları kullanılıyor.
Bu hornlar iki kısımdan oluşuyor. 1. kısım servo kafasındaki dişliyi kavrarken diğer kısımda, kafaya takılan parçayı kavrıyor. fakat bu iki parça vidaları sıkılmadığı takdirde birbirlerinin etrafında rahatça dönebiliyor. Bu sayede servo kendini merkezledikten sonra doğru açıyı en hassas şekilde bulup vidaları sıkıp işi bitirmenizi sağlıyor.
2- İkinci yenilik, servoların hareket ettirdiği, aileron ve elevator levelerları belli bir noktada içlerinden 2 adet ince ve uzun alyan geçirmek suretiyle sabitleniyor ve swash dümdüz oluyor. Ayar yaparken bu sabitlemeyi yapıp kumanda dan ve FBL üniteden servoları merkezledikten sonra servo hornlar sıkılmak suretiyle mükemmel 90 derecelik açı yakalanıyor.
3- Üçüncü yenilik, bütün linkler fabrikasyon olarak ayarlı ve kesinlik açılmıyor veya kapanmıyor, kuyruk linki hariç. Bu sayede levelerlar alyanlar ile sabitlendikten sonra swash dümdüz olduğunda gördüğünüz şey kafa açısı mükemmel derecede sıfır
yani sıfırlamak için açı ölçere ihtiyacınız yok.
4- Dördüncü güzel özellik ise, pil yuvası. Alana gittiğinizde kanopiyi kesinlikle çıkarmıyorsunuz. Pil yuvasındaki 2 adet mandal ile tek harekette pilleri çıkarıp değiştirip tekrar takabiliyorsunuz.
Bu mükemmel yenilikler sayesinde model kesinlikle kusursuz.
Sizleri Deniz kardeşimin hazırladığı unboxing videosuyla ve elektronik yerleşiminden sonra çekilen fotolar ile başbaşa bırakıyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim
Raptor G4 E720 Uçuş Videosu (Ahmet Göktaş) :
Deniz modeli çok özenli bir şekilde, 8 saatte elektronik hariç topladı. maalesef ben yanında olamadım. Denize burdan teşekkürler.
Model elektroniksiz halde çok hafif geldi, sanki 700E den hafifti, elektroniği takınca belli olur dedik. Şu an elektronik takılı ve cidden hafif.
Elektroniği yerleştirme görevi bana düştü. Fakat ilk defa bir modelde hiç sıkılmadan elektronik yerleşimi yaptım. Aslında elektroniği takmak zevklidir fakat alan dar olursa tam bi işkence olur. Fakat G4 te alan sıkıntısı diye birşey yok. En kiçik deliğe kol girer (buda abartı oldu pardon
G4 te en çarpıcı özellik, nitro ile ep modellerinin birerbir aynı gövdeyi kullanıyor olması. Nitrodan ep ye çevirirken bir motor mount, 2 adette yan yanak alıp işi bitiriyorsunuz. Nitroya geçerkende aynı şey geçerli.
G4 te TT firması, subtrimi tarihe gömmüş, link uçlarını sıkmayı-açmayı tarihe gömmüş, swash levelerı tarihe gömmüş.
Raptor G4 E720
2mm karbon fiber gövdeye sahip,
kuyruk borusu 25mm,
main shaft 15mm,
boyu 1400mm,
kullandığı pal 710mm,
kuyruk pali 105mm,
main gear 17mm helical,
main gear/pinion: 111/11T standart,
gear ratio 1:10.09:4.67 standart
Ağırlık (Full ekipman): 3750g
Kutu içeriği :
Kit, CF kuyruk pali, kitapçık, 2 adet locktite, 1 adet gress, 1 adet alyan tool, 2 adet pil cırtı
Gerekenler :
Motor: Brushless, 470-520kv
Pinion Gear: 12T (w/470 - 520kV motor) 13T (w/450 -470kV motor)
ESC 80 - 120A 12s
Gyro: Flybarless 3 axis
3x Cyclic Standart Size Servo (Yüksek torklu ve HV servolar tavisye)
1x Standart High Speed Tail Servo (Yüksek torklu ve HV servolar tavisye)
Battery: 12S (6S x 2) 5000 - 6000mAh at least 25C
Main Blades: 690mm or 710mm carbon fiber
Yapılan en büyük yeniliklerden biri ise,
1- Servo hornların özel bir tasarım olması. Servoların standart hornları kullanılmıyor. Bunun yerine kutudan çıkan (Futaba type) servo hornları kullanılıyor.
Bu hornlar iki kısımdan oluşuyor. 1. kısım servo kafasındaki dişliyi kavrarken diğer kısımda, kafaya takılan parçayı kavrıyor. fakat bu iki parça vidaları sıkılmadığı takdirde birbirlerinin etrafında rahatça dönebiliyor. Bu sayede servo kendini merkezledikten sonra doğru açıyı en hassas şekilde bulup vidaları sıkıp işi bitirmenizi sağlıyor.
2- İkinci yenilik, servoların hareket ettirdiği, aileron ve elevator levelerları belli bir noktada içlerinden 2 adet ince ve uzun alyan geçirmek suretiyle sabitleniyor ve swash dümdüz oluyor. Ayar yaparken bu sabitlemeyi yapıp kumanda dan ve FBL üniteden servoları merkezledikten sonra servo hornlar sıkılmak suretiyle mükemmel 90 derecelik açı yakalanıyor.
3- Üçüncü yenilik, bütün linkler fabrikasyon olarak ayarlı ve kesinlik açılmıyor veya kapanmıyor, kuyruk linki hariç. Bu sayede levelerlar alyanlar ile sabitlendikten sonra swash dümdüz olduğunda gördüğünüz şey kafa açısı mükemmel derecede sıfır
4- Dördüncü güzel özellik ise, pil yuvası. Alana gittiğinizde kanopiyi kesinlikle çıkarmıyorsunuz. Pil yuvasındaki 2 adet mandal ile tek harekette pilleri çıkarıp değiştirip tekrar takabiliyorsunuz.
Bu mükemmel yenilikler sayesinde model kesinlikle kusursuz.
Sizleri Deniz kardeşimin hazırladığı unboxing videosuyla ve elektronik yerleşiminden sonra çekilen fotolar ile başbaşa bırakıyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim
Raptor G4 E720 Uçuş Videosu (Ahmet Göktaş) :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol