

Malum ülkemizde helikopter ünitesi kullanım sayısı hızla artmış durumda bir kaç ürünün tecrübeli arkadaşlardan dolayı kullanımı ve ayar ile ilgili Türkçe kaynak mevcut
Bende iki modelim de kullandığım tarot ünite ile ilgi Türkçe kaynak oluşturuyum istedim

Şuan piyasa 3 adet tarot marka zyx ünite mevcut
1 tarot zyx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2 tarot zyxs modeli
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3 son olarak çıkan ünite tarot zyx s2 modelidir
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şahsen ben s2 modelini kullanmadım ünite ilgili bi çok sitede sensörden dolayı sıkıntı yaşayan okudum yaşamayan da okudum zannedersem yarısı şans yarısı da ayar sıkıntısın dan dolayı
Bu yazımda anlatılan olay resimde gözüken 2 ünite içi geçerlidir şuan ikisinide kullanıyorum
Tarot zyx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tarot zyxs
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üniteye sahada kumanda üzerinden herhangi bir müdahale yapılamıyor maalesef sadece bilgisayar üzerinden aşagıda gözüken setting box üzerinden birde ünitenin kendı ayarlarını kumanda komutu ile yapılıyor şahsen ben hiç denemedim
1. Kısım kumanda ayarlarından başlıyoruz kumanda olayı gayet basit çünkü hiçbir ayar yapılmıyor
A) model seçimi heli
B) swash tipi tek servo 90 derecce
C) kumanda üzerinden sub tirim verilmiyecek servo reverse yapılmıyacak
MODELİ BİLGİSAYARA BAĞLAMADAN İLK KURULUM YAPACAK ARKADAŞLARIMIZ MODELİNİZ ELEKTRİKLİ MODEL İSE HERHANGİ BİR SORUN İLE KARŞILAŞMAMAK İÇİN MOTORUNUZUN ESC DEN GELEN KIRMIZI VE SİYAH KABLOSUNU LÜTFEN SÜKÜN VE AYARLARINIZIN DOĞRU OLDUĞUNU KONTROL ETTİKTEN SONRA MÜMKÜNSE ALANDA TAKINIZ .
2. Linkteki adresten bilgisayar ara yüzü proğramını indiriyoruz.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kurulumu yapıldıktan sonra usb aparatı ile bilgisayara bagladıktan sonra 5 dk içerisinde kendı driver ini kuracak bazen kuralmıyor bunu için indirilen dosyanın içerisinde driver yazmaktadır açıp kurabiliriz.
NOT : KESİNLİKLE SERVOLARINIZI TAROT ÜNİTENİZE BAĞLAMAYINIZ SERVO YANMA RİSKİ İLE KARŞI KARŞIYA KALABİLİRSİNİZ.
4. Bağlantı kurulduktan sonra sağ üstte görülen connect kısmının hemen altıda hangi port üzerinden bağlanılacağı gözüküyor genelde orda yazan portu tıkladıktan sonra diğer portu seçin genel de o şekilde kullıyorum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5. Connect butonu yeşil yandıktan sonra ünite üzerinde yazılı olan bilgiler ekran da gözüküyor.
6. Bu ekran da ilk yapmamız gereken önce yukarıda uçuş modlarından hazır olanı seçmek
Resimde gözüktüğü gibi 5 mod mevcut benım hepsını kullanıpta en verim aldı 3d soft olanı seçiyorum her modun gain değerleri farklıdır isteyen modları tek tek seçebilir uçuş karakterini belirleyebilir.
7. Setup butonunu tıklayıp kurula devam ediyoruz bir sonraki sayfa spektrum ve futaba kumandalar için fabrika verileri yer almaktadır. Devam ediyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
8. Standart alıcı bağlantıları yer alıyor. Kontrol ederek devam ediyoruz. SERVOLARIMIZ BAĞLI DEGİL TABİKİ
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9. Monitör ekranı bu ekran sticklerimizin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz bu butun siticklerin travel limitleri monitör ekranın daki sayı 100 ü görmesi gerkiyor eksik kalan kısımları kumandamızın EP end poind kısmında düşürüyoruz yada arttırıyoruz ve davam ediyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
10. Bu kısımda üniteyi model üzerinde konumlandır dığı kısmı seçerek devam ediyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
11. En önemli kısım servo ekranı bu ekran da servolarımızn tipi seçiliyor şuanda piyasadaki bütün servolar hemen hemen hepsi dijital servodur .
Bu ekran da servolarımızın türü seçiliyor servu us değerine dikkat edilerek seçildikten sonra devam edicez genelde 1520 us cylick 1520 us kuyruk seçiliyor fakat bazı kuyruk servoları 760 us değerine sahiptir üretici sitesinden kontrol ediniz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
12. Servo tipi doğru seçildikten sonra servolarınızı en baştaki bağlantı şemasın dan kontrol ederek üniteye bağlayabilirsiniz.
13. Bu ekran da swash tipini seçiyoruz bir çok standart helikopter için 3 servo 120 derece seçiyoruz. GENE DE MANUEL ÜZERİNDEN KONTOL ETMEKTE FAYDA VARDIR
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
14. Ekranda görüldüğü üzere Ünite quadcopter ve uçak içinde kullanılabiliyor.
15. Bu ekranımız da ise servolarımızın doğru çalışıp çalışılmadığı konrol ediyoruz ters çalışan ve olması gibi çalışmayan servoları revers edebilirsiniz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
16. Servo trim menüsü
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu menüde biraz dikkat etmemiz gerecek sırası ile yapılması gereken ler ilk önce modelimize swash levler takıyoruz ve servoları mekanik olarak olabildiğince 90 derceyi yakalamaya çalışalım imkan olmayan kısımda ekranın sol kısmın da bulunan CH1 CH2 CH3 servolarımızı program üzerinden trim vererek doğrusallığı yakalayın bu ekrandaki leveler alma kısmını kesin bitirdikten sonra sağdaki kısıma geçicez.
Bu ekran da 2. Sırada yapmamız gereken ise collective açısı ve sınırını buradan ayarlıyoruz.
Ama kesinlikle sol tarafa daha el atmıyoruz

Collective açımızı manuelde değerler yazmakta kontrol ederek ayarlayınız .
Cyclic açımızıda ayarladıktan sonra devam ediyoruz.
17. Bu ekranda aileron ve elevator servolarımızın limitlerini kontrol ediyoruz kumandamız dan kontrol ederek swash ta kasılma sürtme zorlma olmuyacak şekilde limitini ayarlamamız gerekecek sonra devam ediyoruz. TABİ BURADA AÇI ÖLÇER İLE 6-8 DERECE AÇILARIDA YAKALAMAYA ÇALIŞIYORUZ.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
18. Bu ekranda modelimizin üzerine açı ölçerimizi takıyoruz ve açımızı kontrol ediyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu arada yeri gelmişken bi hatırlatma yapalım
19. Bir çok arkadaşımızın kişisel tercihine göre -11 +11 yada -12 +12 gibi açı seçiliyor fakat bu değerler de doğru orantılı bir şekilde kumanda kullanılmadığı taktirde modelimizde bayılma yığılma gibi sebepler baş gösterebilir o yüzden benim tavsiyem ve idealim -10+10 dur tabi tercih sizlerin.
20. Bu ekranımız da ise kuyruk limitlerini ayarlıyoruz. Ve kuyruğumuzu kontrol ediyoruz. MODELIN KUYRUK KISMINI SAGA İTTİĞİMİZ ZAMAN SLİDER SOLA GELMELİDİR. VE SERVO LİMİTLERİNİN AYARLAR İKEN DE SESE VE KUTUK MİLİMİZE DİKKAT EDİYORUZ.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Devam ediyoruz.
21. Bu ekranımız da ise gyromuzu kontrol ediyoruz olması gereken
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Heli nini önü aşağıya eğdiğimiz zaman swash ın ünü yukarı kalkmalı
Heliyi saga yatırdığımız zaman swash tersine yatmalı ekran da gözüyür gördüğünüz gibi bu kısma dikkat edin yanlış olması durumunda ilk kalkış anında kırım kaçınılmaz olur. Devam ediyoruz.
22. Son ekranımızı burasıda biraz sıkıntılı yanlış ayarlanması sonucu uçuş anında heli hava da iken rudder ile helimizin bir tam tur çevirdiğimiz zaman bi tarfa yatma eğilimi gösterecektir kimsede böyle bir şey olmaını istemez
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
23. Bu teste başlamadan önce 40 saniyemizin olduğunu unutmayın ÇÜNKÜ TEST SÜRESİ SONUNDA PROĞRAM NORMALA DÖNÜYOR AYARLAR KAYDEDİLMEDENchect optimize direction u tıklıyoruz ve swashpaltimizn herhangi bir tarafa yatıyor helimizi en tepeden tutarak kaldırıyoruz ve saat yönünün tersine alttan heliyi çevirdiğimiz zaman swashpalete konumunu korumalı
24. Misal helikoptere sağdan bakıyorsunuz ve swashplate arkaya yattı helinin burnu size döndüğü zaman ise swash yatık kısmı helikopterin sol tarafında kalır. Doğru ise quit check diyoruz ve finish tıklıyoruz yanlış ise optimize direction normal yada revers yazar onu tıklıyoruz.
25. Bu kısım biraz karışık olduğu için kısa sürede video eklemeyi düşüyorum
Geçmiş olsun ayarlarımız bitmiştir genede tedbiri elden bırakmadan sahada gereklı kontrolleri yaparak ilk kalkışı güvenlik kurallarını aklımız da bulundurarak ve güvenli bir şekilde kalkıyoruz.
Müsait bir zamanımda ürün ile alakalı da video çekmeye çalışacağım daha da detaylı bi türkçe kaynağımız olmuş olacak
EKSİK HATALI YANLIŞ BİR NOKTA VAR İSE KONUMUZUN ALTINA YAZINIZ LÜTFEN OLABİLDİĞİMİZCE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞACAĞIM
RESİMLER VE YAZI BANA AİTTİR ALINTI YAPILMAMIŞTIR.