Arkadaşlar esasında genelde helikopterler ile uğraşsamda arada sırada değişiklikliklerin modelcilik hayatımız için faydalı olacağına inanıyorum. Bu sebepten dolayı uzun zamandır ara verdiğim uçak macerasına, YAK 55 EPP RC FACTORY ile geri döndüm
Size dilimin döndüğü kadar uçağımızı anlatmaya çalışacağım.
Uçağımız Yak 55 EPP "Gövde Uzunluğu" 1 mt, "Kanat Açıklığı" ise 1.20 mt. Yani akrobasi için biçilmiş kaftan demek yanlış olmaz.
Bu uçağı geçen sene bir süre uçurduğum için yorumlarımı bu kadar rahat yapabiliyorum.Etrafımda olsun, yurtdışı forumlarda olsun bu uçak kadar dengeli uçanının ne duydum nede gördüm.Adamlar yapmışlar bedelinide malesef alıyorlar yani anlayacağınız işin farkındalar.
Uçağın "Uçuş Ağırlığı" 450 gr. ile 600 arasında. Bunun sebebi ise uçağın imalatçısı benim gibi upgrade ile arası iyi olanları düşünmüş olması ben uçağı standart şekilde toplamadım, araştırdım ve bu uçağın toplanması ile ilgili çeşitli internet kökenli kaynaklardan ve kendi fikirlerimide içine harmanlayarak aşağıda görmüş olduğunuz modeli upgradeli şekilde uçuşa hazırladım.
Uçağı aldığım sitenin linki
Benim fikrime göre uçağın en büyük eksikliklerinden bir tanesi cowlinge bağlanan motor idi.
Uçağı seçmemdeki en büyük etkenlerden birtanesi istediğiniz kadar kırın japonunuz olsun beş dakika sonra bu uçak tekrar havalanır.Hatta Karainde uçağın kendi kendine uçtuğuna şahit olan arkadaşlarım bile var
.Rüzgar çıktı bir gün ben helikopterler ile uğraşırken uçak resmen havalandı tabi inişi güzel olmadı ama zararı yok japonlar sağolsun.
Daha öncede belirttiğim gibi bu uçağı uçurmak için birkaç şeye ihtiyacınız var. Kumanda,biraz kabiliyet ve japon yapıştırıcı.
Yaptığım Modifikasyonlar:
Benim yaptığım modifikasyonlar içinde yukarıda da belirtmiş olduğum gibi;
1-) Motorun direk olarak cowlingin önündeki panjura bağlanması tamamen bir tasarım hatası kırımlarda çok zarar görüp paneli parçalaması açısından.Ben motor milini ters çevirip motorun arkasından vidalar ile bunu bir balsa kaidesine oturttum ve motor mount olarak kullandığım bu parçayıda uçağın gövdesine sabitledim. Hem çok sağlam oldu hemde söküm ve kırım esnasında bana çok yardımı dokunacak.
2-) Servoları havya yardımı ile kanadın içerisine gömdüm ve hem sağda solda fazladan tefarruat ortadan kalktı hemde gayet sağlam olduğu kanısındayım.
3-) Uçağımız EPP olduğu için sert rüzgarlarda haliyle kanat çırpacak ve stabilitesini bozacak idi bunuda kanadın içinden boydan boya geçirdiğim 3 mm.lik karbon borular ile çözdüm hatta biraz daha işin boyutunu değiştirip aynı uygulamayı kuyruk ve rudder içinde kullandım taş gibi oldu kesinlikle ilk modelimden daha sağlam olduğu inancındayım.
4-) Uçağın hareket mekanizmalarını tamamen karbondan yaptım karbonların eğilmemesi içinde balsa ağacından kanallar ile uçağın gövdesine sabitledim, bunun uçuş esnasında servoların verdiği hareketlerin sapmadan tam ve düzgün olarak bağlandığı yerlere gideceği konusunda inançlıyım.
5-) Uçağın arka tekerleği yoktu onuda THK dan aldığım bir teker düzeneği ile hallettim biraz ağırlık verdi ama uçak çok güzel Taxi yapıyor bu ağırlığa değer diye düşünüyorum.
Bu kadar zımbırtıdan sonra uçağın ağırlığı şu anda 598 gr pil ile beraber.Ben bu sonucu beklemiyordum açıkçası külçe gibi olmuştur derken beni şaşırtmadı değil ortaya çıkan sonuç.
Pil olarak 3S 1200 Mah Rhıno piller bu uçağın uçması için biçilmiş kaftan elimde üç adet var, helikopter ile yaptığım uçuşların aralarında eğlenmek için beni yeteriyle idare eder diye düşünüyorum. Bu piller ile uçak yaklaşık olarak 9 dakika havada kalabiliyor ki bu yeterli bir zaman hatta bazen bu pil bitmeyecek mi dedirtecek kadar bile iyi bir uçuş süresi.
Gelelim motora. Motorumuz "TİGER 980 KV'lık" ESC si ile birlikte takım halinde geliyor. Benim yapmış olduğum ilk uçuşu başarı ile geçti bir ısınma ve performans kaybı kesinlikle görmedim.
Kullanmış olduğum pervane 10/4.7 slowflyer tipi çünkü bu uçak çok güzel hover yapıyor bu pervane tam bu iş için.Hem yavaş uçuyor hem pili fazla yormuyor hemde beton gibi havada uçağı hoverda tutuyor bundan iyisi şamda kayısı
Uçağın pil yuvasını normalde gövdeyi keserek yapıyorlar ancak ben biraz uğraşma ile carbon parçalardan çokta yakıştığına ve pilide koruyacağına inandığım bir pil yuvası yaptım ve uçağın CG sini bozmadan bunu yerleştirdim.
Bu kadar gevezelikten sonra esas bölüme gelelim görsellere ve neticeye. Uçak ile kısa bir video çektim, tabi ustaların yanında lafı olmaz, helikopterciden ancak bu kadar uçakçı olur diyerek iyi seyirler diliyorum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçağımız Yak 55 EPP "Gövde Uzunluğu" 1 mt, "Kanat Açıklığı" ise 1.20 mt. Yani akrobasi için biçilmiş kaftan demek yanlış olmaz.
Bu uçağı geçen sene bir süre uçurduğum için yorumlarımı bu kadar rahat yapabiliyorum.Etrafımda olsun, yurtdışı forumlarda olsun bu uçak kadar dengeli uçanının ne duydum nede gördüm.Adamlar yapmışlar bedelinide malesef alıyorlar yani anlayacağınız işin farkındalar.
Uçağın "Uçuş Ağırlığı" 450 gr. ile 600 arasında. Bunun sebebi ise uçağın imalatçısı benim gibi upgrade ile arası iyi olanları düşünmüş olması ben uçağı standart şekilde toplamadım, araştırdım ve bu uçağın toplanması ile ilgili çeşitli internet kökenli kaynaklardan ve kendi fikirlerimide içine harmanlayarak aşağıda görmüş olduğunuz modeli upgradeli şekilde uçuşa hazırladım.
Uçağı aldığım sitenin linki
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim fikrime göre uçağın en büyük eksikliklerinden bir tanesi cowlinge bağlanan motor idi.
Uçağı seçmemdeki en büyük etkenlerden birtanesi istediğiniz kadar kırın japonunuz olsun beş dakika sonra bu uçak tekrar havalanır.Hatta Karainde uçağın kendi kendine uçtuğuna şahit olan arkadaşlarım bile var
Daha öncede belirttiğim gibi bu uçağı uçurmak için birkaç şeye ihtiyacınız var. Kumanda,biraz kabiliyet ve japon yapıştırıcı.
Yaptığım Modifikasyonlar:
Benim yaptığım modifikasyonlar içinde yukarıda da belirtmiş olduğum gibi;
1-) Motorun direk olarak cowlingin önündeki panjura bağlanması tamamen bir tasarım hatası kırımlarda çok zarar görüp paneli parçalaması açısından.Ben motor milini ters çevirip motorun arkasından vidalar ile bunu bir balsa kaidesine oturttum ve motor mount olarak kullandığım bu parçayıda uçağın gövdesine sabitledim. Hem çok sağlam oldu hemde söküm ve kırım esnasında bana çok yardımı dokunacak.
2-) Servoları havya yardımı ile kanadın içerisine gömdüm ve hem sağda solda fazladan tefarruat ortadan kalktı hemde gayet sağlam olduğu kanısındayım.
3-) Uçağımız EPP olduğu için sert rüzgarlarda haliyle kanat çırpacak ve stabilitesini bozacak idi bunuda kanadın içinden boydan boya geçirdiğim 3 mm.lik karbon borular ile çözdüm hatta biraz daha işin boyutunu değiştirip aynı uygulamayı kuyruk ve rudder içinde kullandım taş gibi oldu kesinlikle ilk modelimden daha sağlam olduğu inancındayım.
4-) Uçağın hareket mekanizmalarını tamamen karbondan yaptım karbonların eğilmemesi içinde balsa ağacından kanallar ile uçağın gövdesine sabitledim, bunun uçuş esnasında servoların verdiği hareketlerin sapmadan tam ve düzgün olarak bağlandığı yerlere gideceği konusunda inançlıyım.
5-) Uçağın arka tekerleği yoktu onuda THK dan aldığım bir teker düzeneği ile hallettim biraz ağırlık verdi ama uçak çok güzel Taxi yapıyor bu ağırlığa değer diye düşünüyorum.
Bu kadar zımbırtıdan sonra uçağın ağırlığı şu anda 598 gr pil ile beraber.Ben bu sonucu beklemiyordum açıkçası külçe gibi olmuştur derken beni şaşırtmadı değil ortaya çıkan sonuç.
Pil olarak 3S 1200 Mah Rhıno piller bu uçağın uçması için biçilmiş kaftan elimde üç adet var, helikopter ile yaptığım uçuşların aralarında eğlenmek için beni yeteriyle idare eder diye düşünüyorum. Bu piller ile uçak yaklaşık olarak 9 dakika havada kalabiliyor ki bu yeterli bir zaman hatta bazen bu pil bitmeyecek mi dedirtecek kadar bile iyi bir uçuş süresi.
Gelelim motora. Motorumuz "TİGER 980 KV'lık" ESC si ile birlikte takım halinde geliyor. Benim yapmış olduğum ilk uçuşu başarı ile geçti bir ısınma ve performans kaybı kesinlikle görmedim.
Kullanmış olduğum pervane 10/4.7 slowflyer tipi çünkü bu uçak çok güzel hover yapıyor bu pervane tam bu iş için.Hem yavaş uçuyor hem pili fazla yormuyor hemde beton gibi havada uçağı hoverda tutuyor bundan iyisi şamda kayısı

Uçağın pil yuvasını normalde gövdeyi keserek yapıyorlar ancak ben biraz uğraşma ile carbon parçalardan çokta yakıştığına ve pilide koruyacağına inandığım bir pil yuvası yaptım ve uçağın CG sini bozmadan bunu yerleştirdim.
Bu kadar gevezelikten sonra esas bölüme gelelim görsellere ve neticeye. Uçak ile kısa bir video çektim, tabi ustaların yanında lafı olmaz, helikopterciden ancak bu kadar uçakçı olur diyerek iyi seyirler diliyorum

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol