V922 Hüsran !!!

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Bugun yaklaşık 20 gündür beklediğim v922 elime ulaştı...
önce kullanım kılavuzunu okuduktan sonra pilleri şarj edip ilk hover
denemesine kalktım

bu arada yaklaşık bir 6 aydır esky lama serisi helikoptere sahibim ve 4 kanal kumandaya aşinayım
Ayrıca simulatorle tail in hover ve side in hover rahat şekilde yapabilmekte ve kısa meydan turunu atabilmekteyim...


Bugun Yaşadıklarım Şunlar : :(p

1- kumandayı açıp helikopterin bataryasını taktıktan sonra yavaşça throttle açtım
ve heli deli gibi yerde devrilme ve kendi etrafında dönme eğilimine girdi

2- Sonra tekrar tekrar aynı şey oldu bu arada kumanda " L " modunda

3- bir kaç kez kuyruk yerinden çıktı ve geri taktım

4- v922 yerden çok az yükselirken hover için elevator ve ailerion kumandaları verdim ama alakasız yönlere savruldu.
dikkatimi çeken şey ise throttle açmadan servoların hareketini kontrol ettiğimde düzensiz ve stick kumandasına sanki kesik kesik yanıt verir gibiydi
aynı şekilde collective servosunun da hareketi akıcı değil kesik ve takılır gibiydi.

5- En garip konu ise throttle uyguladığımda sağ kumadaya dokunmadığım halde yatış servosunun kendiliğinden çalışmasıydı

Evet şimdi tavsiye ve geçmiş olsun dileklerini bekliyorum : :(
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

Oncelikle gecmis olsun :embarras: problem buyuk ihtimal plilin yerine iyi oturmamasi yada pili ilk enerji verip kalibrasyonu sirasinda hareket ettirmeniz nedeni ile denge olayinin helide tam tanimlanmamasi olabilir.

Asagidaki konulari ve videolari bir kere daha bakmanizi tavsiye ederim.

Ozellikle pili yerine yerlestirme ve ilk enerji verilmesi kismina dikkat edin lutfen.





O kadar olay sonrasi ciddi bir kirim olmamasi tek sevindirici haber olsa gerek. Insallah en kisa sure icerisinde tum prb çözülür. Bu arada diger v922 konularina da tekrar bakmanizi tavsiye ederim.
 
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

mehmet hocam aynen dediğiniz gibi o konuları okudum
gyro kalibrasyonu için düz zemine yerleştirdim...vs vs
her kalkıştan önce pili kontrol ettim
verdiğim komutlara servolar uygun ve zamanında tepki vermiyor

hoverda 2 sn bile duramadan devrilip KONTROLDEN ÇIKIYOR

kontrol çubuklarına verdiğim komuttan bağımsız davranıyor

%90 olasılıkla gyro veya servolarda sorun var
boom çıkmaktan yalama oldu nerdeyse...
:(
ürünü geri yollayıp değişim yada para iadesi isteyeceğim

eh böylece 6 kanal heli tecrübem başlamadan beklemeye döndü gene
 
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

özetlersek soru şu :

gyro düz zeminde kalibrasyonu yaptıktan sonra kumandaya verilen komutları neden gerçekleştirmiyor ?
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: V922 Hüsran !!!

Eralp' Alıntı:
özetlersek soru şu :
gyro düz zeminde kalibrasyonu yaptıktan sonra kumandaya verilen komutları neden gerçekleştirmiyor ?
Yabancı forumlar dahil V922'de sadece su problemi gördüm. Ki adam zaten tek elle 6 kanal heliyi kaldırmaya çalışıyor :laugh: Yani bu adamın probelm var dediği şey bence problem değil. Onun harici şu ana kadar raporlanan bir hata yok, en azından ben görmedim diyeyim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eralp' Alıntı:
4- v922 yerden çok az yükselirken hover için elevator ve ailerion kumandaları verdim ama alakasız yönlere savruldu.
dikkatimi çeken şey ise throttle açmadan servoların hareketini kontrol ettiğimde düzensiz ve stick kumandasına sanki kesik kesik yanıt verir gibiydi
aynı şekilde collective servosunun da hareketi akıcı değil kesik ve takılır gibiydi.
Size zahmet Throttle-Cut devrede iken kumandadan verdiğiniz komutların servo üzerindeki hareketlerini video çeker misiniz ? Elevator, Aileron ve throttle sticklerini teker teker hareket ettirerek. Çekim sırasında canopy çıkarır ve heli kamera doğru bakarken kumanda arka olursa tam görebiliriz.

Bizim aşağıdaki videodan farklı bir hareket mi oluyor sizde onu görmek istiyorum.Tam olmasada mesela gaz için servo hareketlerini aşağıdaki videoda paylaşmıştık.

[smg id=940 type=av]
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Ynt: V922 Hüsran !!!

Mehmet abi ilk vidyodaki arapmıdır nedir ben böyle aksan böyle ingilizce görmedim :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dizzz yuuu helikoooptıırrrrr :D siiiiiiiiiii ok ok :D :thumbup: :thumbup: ;D



gelelim adamın salaklığına helikopterlerde ve uçaklarda drift etkisi diye birşey vardır bunu bilmeyen kişi azdır, en azından yeni başlayanalar sonradan öğrenir , drift etkisi pervane (uçak) yada pallerin (helikopter) dönüş yönü istikametine yatma eğilimine denir uçaklarda bunun için , uçağa arkadan bakıldığında yani kuyruktan buruna doğru bakıldığında motor 2mm aşağı 1mm sağ yatık olur ki uçak düm düz çizgisinde uçabilsin , haa bunu yapmazsan uçak eksenden kayar ve elevatör ile ruddera trim vererek bu sorun düzeltilir ama sağlıklı değil tabiki.


helikopterde ise anti rotation bracket denilen swash platin düz durmasını sağlayan parça vardır ancak motor açılı yerleştirilemediği için helikopter havalanma esnasına dünyada tüm helikopterlerde geçerlidir bu sola yatma eğilimi olur bunuda anca sağ komut vererek sağ aileron vererek kalkışta düzelilir, hoverdaki bir helikoptere bakın mutlaka sağ yatık vaziyette durur.



bu vidyodaki gerizekalıya bunu anlatan olmamış sanırım yada hiç araştırma gereği duymadan vay bu model bozuk demiş işin içinden çıkmış
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Ynt: V922 Hüsran !!!

bu arada adamın nekadar cahil olduğu her halinden belli, FBL sistemli helikopterler yerden böyle milim milim kaldırılmaz ayakları yerden hızlıca kesilmelidir, FBL kendi rüzgarından çok etkileniyor Mekanik FB sistemler gibi değildir, o nedenle ayakları yerden çabuk kesilip hovera geçilmeli
 

baral76

Çalışkan Uye
Katılım
7 Şub 2013
Mesajlar
690
Tepkime puanı
332
Yaş
44
Konum
ankara
İlgi Alanı
Hepsi
Ynt: Ynt: V922 Hüsran !!!

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi ilk vidyodaki arapmıdır nedir ben böyle aksan böyle ingilizce görmedim :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dizzz yuuu helikoooptıırrrrr :D siiiiiiiiiii ok ok :D :thumbup: :thumbup: ;D



gelelim adamın salaklığına helikopterlerde ve uçaklarda drift etkisi diye birşey vardır bunu bilmeyen kişi azdır, en azından yeni başlayanalar sonradan öğrenir , drift etkisi pervane (uçak) yada pallerin (helikopter) dönüş yönü istikametine yatma eğilimine denir uçaklarda bunun için , uçağa arkadan bakıldığında yani kuyruktan buruna doğru bakıldığında motor 2mm aşağı 1mm sağ yatık olur ki uçak düm düz çizgisinde uçabilsin , haa bunu yapmazsan uçak eksenden kayar ve elevatör ile ruddera trim vererek bu sorun düzeltilir ama sağlıklı değil tabiki.


helikopterde ise anti rotation bracket denilen swash platin düz durmasını sağlayan parça vardır ancak motor açılı yerleştirilemediği için helikopter havalanma esnasına dünyada tüm helikopterlerde geçerlidir bu sola yatma eğilimi olur bunuda anca sağ komut vererek sağ aileron vererek kalkışta düzelilir, hoverdaki bir helikoptere bakın mutlaka sağ yatık vaziyette durur.



bu vidyodaki gerizekalıya bunu anlatan olmamış sanırım yada hiç araştırma gereği duymadan vay bu model bozuk demiş işin içinden çıkmış
aynen v922 de yaşadığım buydu ve sorunsuz kaldırdım heliyi.sol kayma eğilimdeyken ben sağ aleron verdim birazda gazı fazla verdim.gayet güzel bi şekilde kalktı.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: V922 Hüsran !!!

Mesut AKIN' Alıntı:
helikopterlerde ve uçaklarda drift etkisi diye birşey vardır ...................
helikopterde ise anti rotation bracket denilen swash platin düz durmasını sağlayan parça vardır ancak motor açılı yerleştirilemediği için helikopter havalanma esnasına dünyada tüm helikopterlerde geçerlidir bu sola yatma eğilimi olur bunuda anca sağ komut vererek sağ aileron vererek kalkışta düzelilir, hoverdaki bir helikoptere bakın mutlaka sağ yatık vaziyette durur.
Evet ya adamın ingilizce süper :lollol:

Mesela V922'de ben bu sorunu bu kadar büyük olarak sayet FBL ünitesi bir nedenden dolayı kendini düzgün kalibre edememiş ise yaşıyorum. Bu durumda pili söküp tekrar takarak, FBL unitesini resetliyorum ve durum düzeliyor. Kalkarken hızlı kalkış ve kısmı aileron takviyesi ile her sey kontrol altına giriyor %p

Adamın sağ stick kullanmaması başlı başına bir felaket ama yine de bu kadar yatma eğilimi olması ne kadar doğru tam çözemedim :rolleyes:

Mesut AKIN' Alıntı:
bu arada adamın nekadar cahil olduğu her halinden belli, FBL sistemli helikopterler yerden böyle milim milim kaldırılmaz ayakları yerden hızlıca kesilmelidir, FBL kendi rüzgarından çok etkileniyor Mekanik FB sistemler gibi değildir, o nedenle ayakları yerden çabuk kesilip hovera geçilmeli
Bu kısım ise kesinlikle dikkat edilmesi gereken bir husus :thumbup:
 

mmrkml

Mimar
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Ynt: Ynt: V922 Hüsran !!!

Eralp' Alıntı:
verdiğim komutlara servolar uygun ve zamanında tepki vermiyor
Bu sorunun aynısı benim t-rex 100x'te var konu içindeki videoya bir bakar mısınız aynı şekilde mi hareket ediyorlar acaba?

 
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

Banggood la yaklaşık 2 gündür süren email savaşlarım sonunda
cevap alabildim.

Siying diye bi görevli ile yazıştım derdimi anlattım adam ıstrarla ürün videosu istedi uçamayan yerlerde debelenen
helinin videosunu youtube a koyup linki yolladım ve ürünü geri yollamak için adres istedim çünkü Banggood sayfasında firma adresi yok
. İşte gelişen olaylar

1-bir kaç anlamsız mail aldım ve kesinlikle firma adresi verilmedi.

2-servolarda sorun olduğunu ve kabul edersem ve onartabilirsem servo yollayabileceğini bildirdi.

3-ben de video çekerken tail boom ve rotorda da hata var diyerek ürünü geri yollamakta ısrar ettim.

En sonunda bana bi adres verdi.


Our shipping address is
>
> Siying Huang
>
> Room 608 HaoQuan
Road #1 Jingtai Street
> Baiyun District GuangzhouChina 510400
>
> (please write down order Id, item number SKU, return reason in the package.)


4- Daha sonra gelen mailde eğer kabul edersem v922 Bnf olarak yollayabileceklerini ancak 29 dolarlık fark ödemem gerektiğini yazdılar.

5- ben de çine 30-35 tl kargo ücreti ödemek yerine BNF olarak ürünü almayı kabul edip paypalden 29 USD yi yapıştırdım alnına... :coolxf:

İşte Banggood tan aldığım v922 macerası devam ediyor...

bu arada video linkini bilahare koyacağım. revoların kesik kesik çalıştığı ve tepkide geç kaldığını kabul ettiler videodan sonra tabi yalama olan kuyruk boomu ve sapıtmış kuyruk rotoru ayrı konu..
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Ynt: V922 Hüsran !!!

hadi gözünüz aydın :)

şu vidyoyu burdada paylaşında bizde görelim ürünün halini :D
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

Evet öncelikle geçmiş olsun Eralp Bey, gerçekten büyük şansızlık olmuş :embarras: Tam olmasa da ilave ücret ödeme ile bu işin çözülmüş olması ise kısmı iyi olmuş.

Videoları gerçekten merak ediyoruz.

Bu arada Banggoog tüm ürünleri test edip üzerine etiket yapıştırıp öyle gönderiyor ama işin içinde Çinliler olunca, bu tür seyler yaşanabiliyor ne yazık ki :embarras:
 

baral76

Çalışkan Uye
Katılım
7 Şub 2013
Mesajlar
690
Tepkime puanı
332
Yaş
44
Konum
ankara
İlgi Alanı
Hepsi
Ynt: V922 Hüsran !!!

bu sitaden 3 ürün aldım 2 si heli.
v911 sorunlu çıktı.
maillere cevap veren yok.
ben eski sitemden alışveriş yapmaya devam edeceğim.40dan fazla siparişimden 1 inde bile sorun çıkmadı.
 
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Ynt: V922 Hüsran !!!

Hocam 2 sey soyleyecegim

1 israrci ve sabirli olmalisiniz
2 ingilizceniz yeterli olmali

yoksa musteri hizmetlerinden yardim almaniz zor

yazdigimi mail sayisi en az 10

bugun v922 BNF sisteme girmis...bi 20 gun var yani ucmaya

esky 4kanalin gozunu yiyim
 

Benzer konular