irfan buzdağlı' Alıntı:.... Bugune kadar en begendigim video bu oldu. Ah keske birde hava acik olsaydi goruntu kaliteside daha iyi olacakti ama neyse...
Tesekkur ederim.oguzhannn' Alıntı:Güzel video tebrikler. Bu arada uçağı hafta sonu 4.1x4.1 pervane ile denedim. Uçağın hızının artacağını düşünmüştüm. Aksine 5x3 pervaneye göre hızı bayağı azaldı. Bu hafta sonuda 5x5 ile deneyeceğim.
Tesekkur ederim Hakan abi.Hakan Ülgenalp' Alıntı:Elinize sağlık İrfan Bey , daha gelir gelmez gözlerimizi şenlendirdiniz.
Kaza çok enteresan olmuş , neden yere o kadar yakın uçma ihtiyacı hissettiniz , arabada ve modelde çok hasar yoktur umarım.Gerçekten aksiyon dolu bir video olmuş , her turda kendinize çok yakın paslar geçmişsiniz , güzel olan yanı iyi ki kendinize çarpmamış model , çok güzel karelerdi , teşekkür ederiz.......![]()
![]()
Nesimi Sakmak' Alıntı:İşte olay budur. Az kaldı şu havalar birazcık açılsın bende sana katılıyorum İrfan.
Sanıyorum uçağı bagaja park etmeye çalıştın ama olmamış. Ben olsam bagaja sokardım uçağı![]()
![]()
Bence arabayı rahat bırakıp kendine ağaç. çalı çırpı olan bir yerler bulsan daha iyi olur. Arabanın sağlığı açısından diyorum.![]()
Bende bu modeli buyuzden seviyorum. O kazadan sonra modeli alip hicbirsey yapmadan tekrar uctumMehmet Kucuksari' Alıntı:Kesinlikle katılıyorum IrfanBu uçak ile ilgili en başarılı yeri video olmuş şu ana kadar paylaşılan
Videonun ilk 10 sn belliydi zaten bir aksiyon olacağı
Gerek yüksek irtifa uçuşu gerekse yere yakın uçuşlar gerçekten de çok başarılı. Mesela izlerken çok fazla rahatsızlık vermedi bana
![]()
06:10 arabanın bagajına giriş de güzel olmuşHasar olmadan uçuşa devam edilmesi ise en güzel tarafı
![]()
Eline sağlık İrfan, gerçekten çok güzel bir giriş oldu.irfan buzdağlı' Alıntı:....
Foruma hizli bir giris yaparak hemen videomu yayinliyorum eminim begeneceksinizdir.
....
Abi cok guzel bir konuya deginmissin. Gercekten cok guzel goruntuler cikacaktit. Mobiusu hala halledemedim. İsler cok yogun vakit bulamiyorum valla. Hatta oyleki motor acisini bile hala ayarlamadimNesimi Sakmak' Alıntı:İrfan sonraki uçuşlar için bir kaç önerim olacak.
Eminim bunu sende düşünmüşsündür ama elinde birden fazla kamera var. Onları modelin geçiş güzergahlarında bir yerlere yerleştirip yerden kayıt alsan harika görüntüler çıkar. Mesela arabanın üzerinde bir yerde olsa acayip güzel görüntüler çıkardı.
Diğer bir konu uçuşta rudder kullanmıyorsun. Bunu kumandadan mix olarak yaparsan dönüşlerin hem daha güzel olacak hem de izleyenler için daha yumuşak dönüşler olacaktır. Rudder burundan çekişli modeller için önemli değil gibi görünür aslında ama motorsuz planör ve bu tarz ortadan itişli pervaneli modellerde bence mutlaka kullanılmalı. Kumandadan bir tuşla bu özelliği açıp kapatabilirsin memnun kalmazsan. En azından bir kez denemeni tavsiye ederim. Ama aileronla koordineli çalışması önemli. Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.
irfan buzdağlı' Alıntı:Ama sasirmayin donuslerde irtifa kaybetmemek icin ters rudder kullaniyorum.
Siz tabiki benden cok cok deneyimlisiniz. Dediginiz gibi hiz dusecektir. Aslinda benim soylemek istedigim donuste burnu yukari kaldirip irtifa kaybetmeden tabi birazda gaz vererek yuksekligi korumak. Mantigimda soyle : ucagi tam yan yatirdigimizda yere paralel ucmaya calisirsak kanatlarin kaldirma kuvvetini kaybedecegiz. Bu konumdayken sadece rudderimiz kaldirma kuvveti saglayacaktir. Ucagin yatma yonunun tersine rudder verdigimizde burun hafif yukari kalkacak ve ucak yere tam parelel olmasada irtifa kaybetmeden yere paralel sekilde ucacaktir. Tabi biraz gazada ihtiyaci olacaktir. Yanlis mi dusunuyorum acaba?Nesimi Sakmak' Alıntı:Şaşırdım.Çünkü planörle uçarken hızlı irtifa kaybetmek için ters rudder sıklıkla kullanırdık. Bu düşündüğünün aksine etki yapar. Aynı zamanda hızını da hızlı bir şekilde düşürür.
![]()
Ben aslında SJ kameraları kastetmiştim. Mobiusta halledilince her yer kamera olacak o zaman.
Benim modelde uçacağı günü iple çekiyor. Şu yağmurlar bir dursa. Çarşamba çalışmıyorum. Bakalım hava nasıl olacak.
irfan buzdağlı' Alıntı:Siz tabiki benden cok cok deneyimlisiniz. Dediginiz gibi hiz dusecektir. Aslinda benim soylemek istedigim donuste burnu yukari kaldirip irtifa kaybetmeden tabi birazda gaz vererek yuksekligi korumak. Mantigimda soyle : ucagi tam yan yatirdigimizda yere paralel ucmaya calisirsak kanatlarin kaldirma kuvvetini kaybedecegiz. Bu konumdayken sadece rudderimiz kaldirma kuvveti saglayacaktir. Ucagin yatma yonunun tersine rudder verdigimizde burun hafif yukari kalkacak ve ucak yere tam parelel olmasada irtifa kaybetmeden yere paralel sekilde ucacaktir. Tabi biraz gazada ihtiyaci olacaktir. Yanlis mi dusunuyorum acaba?
Abi benim videoda dikkatini cektiyse hava yagmurluydu yerlerde islakti
Ben iki yagmur arasinda gerceklestirdim ucuslari. Yagmurlarin bitmesini beklersek daha cok beklerizzaten burda havalar cok soguk. Ucus yaptigim gun sansima en sicak gundu o da 10 derece civariydi varin siz dusunun...