Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Evren abi muscat geride kaldı artık new england falan mı olsa konunun ismi ? Fabrikada taşındı artık ordan :)
İyi diyorsun doğru diyorsun da ben değiştiremiyorum ki, yönetim bir el atsa şuraya da konu başlığını Wallingford tayyare fabrikası yapıverse ne hoş olur :saygilar:
 
İyi diyorsun doğru diyorsun da ben değiştiremiyorum ki, yönetim bir el atsa şuraya da konu başlığını Wallingford tayyare fabrikası yapıverse ne hoş olur :saygilar:
Bence burası bu isimle kalsın, "Wallingford tayyare fabrikası" ismiyle yeni konu başlasın.
 
Bence de yeni yer, yeni konu.
Yeni konunun ilk mesajına buranın sondan bir önceki mesajına bir link, buranın son mesajına da yeni konunun linki verilebilir. Naçizane...
O kadarını ben yaparım abi merak etme. Yeterki yeni konumuz açılsın. :)
 
Selam Özgür bey
merakımdan soruyorum , 1inci makine nedir 2inci makine nedir

selamlar


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberleri artık kendi konusundan takip edebiliriz. :yuppi:

Elleriniz dert görmesin adminim :saygilar::RCKolik:


Konumuz doğru isme kavuştuğuna göre (WTF!) ufaktan ufaktan haberlerle gecebiliriz sanırım :)

Ama önce…
Bir ara bu konunun ayrıntılarını açsak, çok iyi olur:saygilar:

Arada kaynamasın, detaylı olmasa da listeleyeyim. İkinci el bir model aldığım zaman şunları mutlaka kontrol eder elden geçiririm:

Servolar:
Özellikle piston motorlu bir modelde servoyu titreşime karşı koruyan kauçuk parçaların içinden geçen pirinç “yüksüklerin” nasıl kullanığı ilk baktığım nokta olur. Kaç kere yazdık bilmiyorum ama malesef bu tecrübeli modelcilerin bile sık yaptığı bir hata.. Nitekim bu model de genel olarak iyi ve temiz toplanmış olmasına rağmen bu meretler ters takılmıştı!

Bakınız ortadaki servonun vidaları sökülünce karşımıza çıkan manzara:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu pirinç yüksükler bu şekilde takılıp vida sıkıştırılınca alttaki sivri ağızlı uç servonun monte edildiği dahta plakaya saplanıyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonuç itibariyle de eğer vida fazla sıkıştırılırsa kauçuk da gereğinden fazla sıkışıp görevini yapamaz hale geliyor.
Böyle bir durumda modelin ne kadar kullanıldığına, vidaların ne kadar sıkıştırıldığına ve kullanılan motora bağlı olarak servoları kullanma veya kullanmama kararı veriyorum. Bu modelde bazı servoların kauçuklarını değiştirip pirinç zımbırtıları doğru yönde takıp kullanmaya karar verdim.

Firewall-motor bağlantısı (glow motorlu modeller):
Firewall yağ emmişmi, yakıta karşı korumaya alınmışmı diye kontrol etmek her zaman faydalıdır. Yağ emmiş korumasız bir firewall er yada geç modelden ayrılan bir motor demektir. Zaman geçtikçe yağ emme de artacağı için en baştan durumu düzeltmek en sağlıklı yoldur.
Bu modele bu motoru bağlayabilmek için firewall’u modifiye etmişler, ama hem modifikasyon temiz bir işçilikle yapılmış hem de korumaya alınmamış ahşap bırakılmamış, herhangi birşey yapmama gerek olmadı.

Firewall durumuna ilaveten motor nasıl monte edilmiş, güvenilir mi vs diye de bakarim.

Motor ve pervane ile ilgili kontrolleri de bu aşamada aradan çıkarmak mantıklı olur. Pervane özellikle önemli, bu merette master airscrew pervane vardı, fazlaca yumuşak o meretler, pek sevmiyorum, 0 km APC ile değiştirdim. Motorda da kompresyon ve rulmanların durumunu kontrol etmek faydalı olur (mümkünse satın almadan önce yapılmalı bu) Buji de kontrol edilecekler listesindedir..

Yakıt deposu:
Glow motorlarda karşılaşılan problemlerin önemli bir kısmı yakıt deposu kaynaklıdır o yüzden kontrolu önemli. İlk olarak sızdırmazlık testi yaptım. Depo epey gömülü vaziyette o yüzden tamamen çıkarmak yerine hortumların ikisinin ucunu tıkayıp üçüncüye üfleyerek test ettim, sızdırmadığını görünce de depoyu çıkartma ihtiyacı hissetmedim. Motor da yer testlerinde guven verince devam dedim..

İniş takımı bölgesi:
Malum en çok hasarlanan yerler buralar. Tamirat görmüş mü veya hasarlı mı diye bakmakta fayda var. Benim modelde ya bir tamirat ya güçlendirme yapılmış belli ki, çünkü kaplama yenilenmiş. Ama işçilik gayet güzel, şu aşamada baştan aşağı sökmeye gerek görmedim. (Uçuşlarda da iniş takımının yeterince sağlam olduğunu doğruladım. Napayım aylardîr uçmuyorum paslanmışım biraz ;D)

Kontrol yüzeyleri ve menteşeler:
Aslında bu kontroller rutin kontroller arasındadır, yani kendi topladığımız bir modelde bile her uçuş günü öncesi yapılması gereken, her uçuş öncesinde de daha basitleştirilmiş bir versiyonu ile kontrol edilmesi gereken şeyler.
Ama kendi toplamadığım bir modelde daha “haşin” bir kontrolden geçiriyorum, bu modelde tüm bağlantılar gayet iyi durumdaydı, sadece bir yön dümeni menteşesi biraz gevşekti, o yeniden yapıştırıldı.

Anahtar (switch):
Ne olduguna bakmam direk sökerim modele uygun yeni elektrik sistemi döşerim..

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Tabi bu listenin esnek oldugunu da unutmamak lazim, modele gore daha az veya daha fazla seylerin kontrol edilmesi gerekebilir.

Velhasıl, modelin kontrolleri sonrası geçen ay ortasında ilk kez uçuşa gidip İngiliz torpaklarında ilk uçuşlarımı gerçekleştirebildim.
Önce insanlarla tanışıp az bişey laklak yaptık, sonra uçuşlar sırasında yanımda duracak kişiyi ayarladım (henüz sertifikam olmadığı için yanımda en azından A sertifikasına sahip birisi durmadığı sürece uçuş yapamıyorum ;D)
Modelin yer kontrollerini tamamladım, motorun ince ayarlarını yaptım, iyice güven verince de tamam uçar bu dedim…

İlk uçuş hem modee alışma hem ince ayar uçuşu oldu. Model gayet “ip” gibi uçuyor zaten, fazla trim istemedi. Biraz elim alışsın diye sakin sakin uçup patern ve iniş yaklaşması için biraz çalıştım. Kumandada timer ayarlamayı unuttuğum için de fazla riske girmeden indim. Yanımda duran arkadaş kulübün eğitmenlerinden biriydi, pilotaj olarak yeterli olduğumu gördü, sertifikasyon uçuşundaki seriye çalışsan senin için yeterli dedi. İkinci uçuş öncesi kontrol yüzeyi atımlarını ve expoları kendi tarzıma göre ayarladım, kumandaya timer ayarladım. İkinci ve üçüncü uçuşları da sertifikasyon sınavındaki seriyi çalışarak geçirdim. Biraz da o özlediğim “Laser” motor sesinin keyfini çıkardım. Üçüncü uçuşu bitirdiğimde millet de toparlanmaya başlamıştı. Ben de modeli toparlayıp evin yolunu tuttum…

Uçuşta foto video çekme durumu olmadı yerde iki poz foto çekmek aklıma gelmiş neyse ki :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ekim sonunda sonbahar buluşması vardı, o buluşmada sertifkasyonu da hallederim diyordum ama hava muhalefeti nedeniyle iptal oldu, benim de sonradan gitme fırsatım olmadı hiç.. Sertifikasyon uçuşu aradan çıksa en azindan kafama göre istediğim zaman uçuşa gitme imkanım olacak ama şimdilik başkalarına bağlı olduğum için, haftasonları evin planları da hareketli olduğu için fırsatlar denk gelmedi malesef, kısmet diyelim…

Yıllar sonra glow motorlu uçuşa geri dönmüş olmak keyifli oldu, biryandan ekipmanlar derli toplu olsun diye ebayde bulup aldığım Hangar 9 uçuş kutusunu yapmaya başladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Meret tamamen dahta, üç kat “sanding sealer” uygulamasıyla zımparalanıp yakıta dayanıklı sprey boya ile boyandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu uçuş kutularında alışagildik olan kuru akü ve güç paneli kullanmayacağım, buji ısıtıcısı için zaten modellerde “on-board” sistemler kullanmayı tercih ediyorum, bu model için de bir kendinden pilli ısıtıcı aldım. Yakıt pompası da el kranklı tipte, starter da altına monte bir lipo ile çalışacak. Bu sayede akü ve panel bölmesini de bir şekilde alet gözü olarak modifiye edeceğim.

Starter demişken, zamanında Umman’da evayden yakalayıp aldığım bir RCV motorla birlikte starter de gelmişti. Ama RCV motorları helikopterlerinki gibi alyan bir şaftla çalıştırılıyorlar. Satıcı da starteri bu şaftla birlikte yolladı ve normal bir şekilde spinnera bastırarak kullanılan koni ve kauçuğu paketten çıkmamıştı. Yedek parça olarak burda o koniyi satın alayım dedim, baktım starterden daha pahalı :lol: ama en azından kaucuk kısmını sipariş ettim, aluminyum kısmı kendim tornada yaparım dedim, ama üşendim… hemen bir çizim ve 3 boyutlu baskı ile sorunu çözdüm..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gayet de güzel iş gördü bu meret :coolxf:

 
Yıllar sonra glow motorlu uçuşa geri dönmüş olmak keyifli oldu, biryandan ekipmanlar derli toplu olsun diye ebayde bulup aldığım Hangar 9 uçuş kutusunu yapmaya başladım:
Vakti zamanında konuda bir çanta bahsi geçmişti abi unuttum sanma :) Ama ben de yurtdışına yerleştiğim için ve burada her şeye büyük ölçüde sıfırdan başladığımdan dolayı sesimi çıkar(a)madım .:rolleyes: Hem senin kutu çok daha profesyonel görünüyor. Ayrıca uçuş alanına da bayıldım. Ben de bir düzen oturtur oturtmaz yeniden uçuşlara başlamayı dört gözle bekliyorum.
 
uçuşlar sırasında yanımda duracak kişiyi ayarladım (henüz sertifikam olmadığı için yanımda en azından A sertifikasına sahip birisi durmadığı sürece uçuş yapamıyorum ;D)
Vay be arkadaş. Adamlardaki disipline bakar mısın. ;) Biz burada yıllarca modelin arkaya geçneden uçması gerektiğini anlatamıyoruz millete, adamlar nelerin derdinde.
Uçuşta foto video çekme durumu olmadı yerde iki poz foto çekmek aklıma gelmiş neyse ki :lollol:
Neyse bunu da şükür diyelim. %p:heartxf:
 
harika.. İngiltere de çok güzel uçuş için mekanlar olduğunu düşünüyorum . hatta modelci değil de arabacı kevin talbot da orada :) videoları bekliyoruz...